Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.
Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Melko kaukana ammattikoulusta ja helvetin vaikea päästä.
LÄÄKÄRIKSI
Veturinkuljettajaksi tai Wolt kuskiksi. Töitä on ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet.
Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Vaatemyyjänä olin monta vuotta, ei enää kaupan töitä minulle. Kokkiakin olen miettinyt.
Kokilla pitää olla lehmän hermot, kun tilauksia alkaa yhtäkkiä tulla tusinoittain, ei saa panikoida.
Ja meteliä pitää sietää sekä hyvin fyysistä ja toistavaa hommaa. Itse uuvun metelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
LÄÄKÄRIKSI
Voin suositella. T: Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Tätäkin jossain vaiheessa mietin.
Samaa kun putkarin homma. Välinehuoltaja huoltaa esim. veriset luusahat pesuun. Ei eroa paskaputkista mitenkään. Eritteitä eritteitä.
En ole ap, mutta olen kai jollain tavalla sairas kun tämä kuulostaa minusta ihan hauskalta. 😂 Mielummin pesisin jotain aivonkappaleita sairaalavälineistä kuin avaisin vaikkapa kylppärin hajulukon. Että siinä mielessä ei ole ihan samanveroisia eritteitä. 🤣
Toinen työtön tulevaisuudensuunnittelija
No niin kyllä minäkin!😅
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄÄKÄRIKSI
Voin suositella. T: Lääkäri
Taidat olla se vauvapalstan päivystävä lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI kertoo:
Tulevaisuuden ammatit liittyvät vahvasti teknologiaan, kuten tekoälyyn, data-analytiikkaan ja kyberturvallisuuteen, mutta myös vihreään teknologiaan, kiertotalouteen ja terveydenhuoltoon. Kasvavia aloja ovat muun muassa digitaalinen markkinointi, energian ja ympäristöteknologian alat sekä monenlaiset teknologia- ja insinööritieteiden ammatit. Samalla jotkin perinteiset rutiinitehtävät, kuten pankkivirkailijan ja sihteerin työt, ovat vaarassa automatisoitua.
Niinpä. Tuntuu, että olen yksinkertaisesti liian tyhmä kaikkeen nykyään.
Oletko ollut ammatinvalinnan ohjauksessa?
Äläkä katso sitä, mihin sukulaisesi ovat valmistuneet, vaan mieti mikä juuri sinua kiinnostaa.
Olen ollut jossain val
Joo noi ammatinvalinta psykologit on täyttä kuraa! Vaan istuvat paikallaan täysin hyödyttöminä! Vieläpä varmaan kuvittelevat itsestään vähän liikoja! Ei osannut minulle edes mitään ehdottaa. Teki vaan testit kahdella eri kerralla joiden tuloksia en saanut mukaan. Viimeisellä kerralla hän luki suoraan netistä niistä aloista joiden olin sanonut kiinnostavan. Nyt olen ehkä löytänyt minulle sopivan alan, sellaisen mitä kukaan ammattilainen ei ole minulle osannut ehdottaa! Ei ole harvinainen ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, Fysioterapauteille on ehkä jatkossa töitä. Kun sohvalla istunut kännykkäsukupolvi alkaa olla niitä käynnyköitään naputellut 10 vuotta, tulee sellaiset selkävaivat mitä ei vielä tänä päivänä olla nähty ja lisäksi peukalonivelten kulumavammat on totta nuorillakin ihmisillä. Sitten ne jotka urheilevat, liioittelevat ja heillä on taas urheiluvammoja, kiitos nykyajan tasovaatimusten että jotain saavuttaa.
Ei Amis.
Mutta hieroja olisi.
Joku siivousalan koulutus? Laitoshuoltaja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Samaa kun putkarin homma. Välinehuoltaja huoltaa esim. veriset luusahat pesuun. Ei eroa paskaputkista mitenkään. Eritteitä eritteitä.
En ole ap, mutta olen kai jollain tavalla sairas kun tämä kuulostaa minusta ihan hauskalta. 😂 Mielummin pesisin jotain aivonkappaleita sairaalavälineistä kuin avaisin vaikkapa kylppärin hajulukon. Että siinä mielessä ei ole ihan samanveroisia eritteitä. 🤣
Onhan nyt uloste paljon biovaarallisempi aine kuin tuoreet lihan- ja yms. eritteiden palat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet.
Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Vaatemyyjänä olin monta vuotta, ei enää kaupan töitä minulle. Kokkiakin olen miettinyt.
Kokilla pitää olla lehmän hermot, kun tilauksia alkaa yhtäkkiä tulla tusinoittain, ei saa panikoida.
Kokin ammatti on kaukana glamourista, suuri osa työajasta menee tasojen ja lattioiden siivoamiseen sekä isojen valmistusastioiden tiskaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa konduktöörin opinnot
Muuten kiva, mutta asun maalla kaukana kaikista junista.😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, Fysioterapauteille on ehkä jatkossa töitä. Kun sohvalla istunut kännykkäsukupolvi alkaa olla niitä käynnyköitään naputellut 10 vuotta, tulee sellaiset selkävaivat mitä ei vielä tänä päivänä olla nähty ja lisäksi peukalonivelten kulumavammat on totta nuorillakin ihmisillä. Sitten ne jotka urheilevat, liioittelevat ja heillä on taas urheiluvammoja, kiitos nykyajan tasovaatimusten että jotain saavuttaa.
Ei Amis.
Mutta hieroja olisi.
Sitäkin olen miettinyt, mutta jotenkin vieraiden ihmisten paljaan ihon koskettelu tuntuu inhottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Niin minäkin... Välinehuoltajan työnkuva vaihtelee muuten todella paljon sen mukaan missä on töissä. Netistä löytyvillä videoilla kuvataan yleensä välinehuoltokeskuksessa työskentelevän välinehuoltajan työtä, mutta emmehän me kaikki sellaisissa työskentele. Itse työskentelen labrassa. Vähän verta joskus näkyy, joskus ehkä virtsaa tai valkovuotoa, mutta pääasiassa meillä ei ole kovin eritteistä tavaraa.
t. välinehuoltaja
Hitsaajaksi ja mennä telakalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hitsaajaksi ja mennä telakalle töihin.
Ei vaan tunnu yhtään omalta jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri tai putkari. Töitä riittää.
Oletko huomannut mitä rakentamiselle kuuluu? Työmaat alkavat olla aika vähissä ja sieltä on jo aikaa sitten ajettu pois kaikki halvat ulkomaalaiset. Pitkän aikaa jo ollut tosi huono työtilanne isoissa kaupungeissa mm. sähköasentajilla, LVI-asentajilla ja kirvesmiehillä.