Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.
Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Ei kai valmistu ammattikoulusta.
Ei tietenkään, pitäisi lukea pikkasen enemmän, mutta eläinhoitajaksi muistaakseni eräs tuttavani luki amispohjalta.
Siinäkin pitäisi ensin suorittaa maatalousalan perustutkinto ja siitä eläintenhoidon osaamisala, että voisi opiskella eläintenhoidon ammattitutkinnon. Tai sitten olla vankka osaaminen alasta.
Ei tarvitse olla mitään pohjia ainakaan täällä:
https://ysao.fi/koulutus/maatalousalan-perustutkinto-elaintenhoitaja-30…
Onkohan hyvinvointiteknologia-asentajille töitä tulevaisuudessa? Vois kuvitella olevan kysyntää kun väestö ikääntyy ja apuvälineet lisääntyy. Aikuisopiskelija suorittaisi tuon ammattikoulututkinnon reilu parissa vuodessa.
Entä joku suunnitteluassistentti, jos tykkää piirrellä ohjelmistolla, työpaikat insinööritoimistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Ei kai valmistu ammattikoulusta.
Ei tietenkään, pitäisi lukea pikkasen enemmän, mutta eläinhoitajaksi muistaakseni eräs tuttavani luki amispohjalta.
Siinäkin pitäisi ensin suorittaa maatalousalan perustutkinto ja siitä eläintenhoidon osaamisala, että voisi opiskella eläintenhoidon ammattitutkinnon. Tai sitten olla vankka osaaminen alasta.
Ei tarvitse olla mitään pohjia ainakaan täällä:
https://ysao.fi/koulutus/maatalousalan-perustutkinto-elaintenhoitaja-30…
Niin, siis tuo on juuri se maatalousalan perustutkinto joka pitää olla pohjalla, että voi opiskella eläintenhoitajan ammattitutkinnon. Siinä maatalousalan perustutkinnossa on niin paljon kaikkea muutakin kuin sitä eläintenhoitoa. Se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Veturinkuljettajaksi tai Wolt kuskiksi. Töitä on ihan hirveästi.
Nää Wolt hommat voisi lopettaa Suomessa. Ihmisillä jäisi enemmän rahaa käydä kaupassa. Ja kuljettajat voisivat poistua sinne mistä ovat tulleetkin tänne.
Vartijoille on töitä. Ja näille jotka asentaa turvalaitteita.
Entäs hätäkeskuspäivystäjä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko kaukana ammattikoulusta ja helvetin vaikea päästä.
Ulkomailla monet on valmistuneet lääkäreiksi, jopa vanhemmalla iällä, eivät ole niin ikärasisteja, kuin täällä.
Jenkeissä "hyvä tyyppi" pääsee melkein vaikka minne ja ilman koulutustakin.
Miten niin täällä ollaan ikärasisteja? Täällä pääsee lääkikseen minkä ikäinen tahansa, kunhan vain selvittää pääsykokeet.
En kerta kaikkiaan tiedä. Tuntuu, ettei oikein mikään ammatti työllistä nykypäivänä
Nyt on enää pohdittavana, kenellä on ulostetta lavuaarin hajulukossa🤔
Itse puhdistan sen 2-4 kertaa vuodessa, ei mitenkään ihmeellinen homma. Eikä ainakaan pskaa.