Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.
Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Ei kai valmistu ammattikoulusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään lahjakkuuksia tai erityismielenkiinnonkohteita? Kannattaa miettiä myös näiltä kanteilta asiaa.
Tuntuu, että olen kaikessa huono ja tyhmä. Tämä työttömyys on syönyt itsetunnon.
Olen myös jo niin vanha, että tuntuu, että ihan turhaa yrittää enää mitään!
Koirien trimmaaja/hoitaja omassa kodissa, jos olis maatalo.
Jos olisin itse nuori niin kiinnostaisi pintakäsittely ja uskon, että töitä on. Siis tapetointi, maalaus, laatoitus...
Missä välinehuoltajia muuten koulutetaan? Olen joskus googlettanut mutta ei oikein saa selkeää vastausta oppilaitoksista. Ala kiinnostaisi minuakin, mutta oppisopimus ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Hitsaaja
Aika tarkkaa hommaa, naiset pärjää yleensä niissä hyvin ja on hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet.
Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Vaatemyyjänä olin monta vuotta, ei enää kaupan töitä minulle. Kokkiakin olen miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Tätäkin jossain vaiheessa mietin.
Samaa kun putkarin homma. Välinehuoltaja huoltaa esim. veriset luusahat pesuun. Ei eroa paskaputkista mitenkään. Eritteitä eritteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulontutkijoista oli joskus pula, en tiedä mikä nyt on tilanne.
Mikä sellainen koulutus on?
Vierailija kirjoitti:
Missä välinehuoltajia muuten koulutetaan? Olen joskus googlettanut mutta ei oikein saa selkeää vastausta oppilaitoksista. Ala kiinnostaisi minuakin, mutta oppisopimus ei niinkään.
Ammattikouluissa on.
Vierailija kirjoitti:
Koirien trimmaaja/hoitaja omassa kodissa, jos olis maatalo.
Asun kyllä maalla omakotitalossa ja pidän eläimistä.😍
Ap on siis mieluummin työtön Kelan asiakas. Ei kuitenkaan aikuinen henkisesti ja tuskin mikään alanvaihtajakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse nuori niin kiinnostaisi pintakäsittely ja uskon, että töitä on. Siis tapetointi, maalaus, laatoitus...
Nekin kuulostaa kyllä ihan kivoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinehuoltaja.
Tätäkin jossain vaiheessa mietin.
Samaa kun putkarin homma. Välinehuoltaja huoltaa esim. veriset luusahat pesuun. Ei eroa paskaputkista mitenkään. Eritteitä eritteitä.
No totta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluissa on.
https://stadinao.hel.fi/hae-opiskelemaan/ammatilliset-perustutkinnot/va…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluissa on.
Tiedän kyllä että se on ammatillinen tutkinto, mutta missä kouluissa löytyy juuri tämä nimenomainen koulutus? Googlen kautta ei löydy oppilaitoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis mieluummin työtön Kelan asiakas. Ei kuitenkaan aikuinen henkisesti ja tuskin mikään alanvaihtajakaan.
Ei, vaan mieluummin opiskelisin, kuin olisin työtön. Haluan nyt vaan miettiä järjellä ja kunnolla sen koulun. Aiemmin olen opiskellut pelkästään minua kiinnostavia asioita, vaikka ne eivät työllistä. Varsinkaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sellainen koulutus on?
Joskus otin selvää, että taustalla pitää olla terveydenalan koulutus, esim. sairaanhoitaja. Koulutus kestää vuosi-puolitoista vuotta.