Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.
Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelys ja vaikka ruoka-alat tulevat jatkossakin tarvitsemaan työvoimaa.
No minulla on koulutus aika lähellä maanviljelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Ei kai valmistu ammattikoulusta.
Ei tietenkään, pitäisi lukea pikkasen enemmän, mutta eläinhoitajaksi muistaakseni eräs tuttavani luki amispohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaaja
Tämä voisi olla kiinnostava.
Ei ole jos tarkoitus oli elättää itsensä työllä. Valokuvaus on hieno harrastus ja sellaisena se kannattaa myös pitää. Harrastuksena.
Vierailija kirjoitti:
AI kertoo:
Tulevaisuuden ammatit liittyvät vahvasti teknologiaan, kuten tekoälyyn, data-analytiikkaan ja kyberturvallisuuteen, mutta myös vihreään teknologiaan, kiertotalouteen ja terveydenhuoltoon. Kasvavia aloja ovat muun muassa digitaalinen markkinointi, energian ja ympäristöteknologian alat sekä monenlaiset teknologia- ja insinööritieteiden ammatit. Samalla jotkin perinteiset rutiinitehtävät, kuten pankkivirkailijan ja sihteerin työt, ovat vaarassa automatisoitua.
Niinpä. Tuntuu, että olen yksinkertaisesti liian tyhmä kaikkeen nykyään.
Vaikka sanoit naismainen, niin kuulemma naiset on hyviä maansiirtokoneiden kuljettajia. Se on myös ala, jota ei ihan heti robotein korvata, sillä siinä täytyy olla tarkka tietyllä tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaaja
Tämä voisi olla kiinnostava.
Ei ole jos tarkoitus oli elättää itsensä työllä. Valokuvaus on hieno harrastus ja sellaisena se kannattaa myös pitää. Harrastuksena.
Juu, tämän kyllä tajuan. Olen aiemmat koulutukset valinnut pelkästään harrastusten ja kiinnostusten pohjalta. Nyt pitäisi miettiä järjellä.
Ap, Fysioterapauteille on ehkä jatkossa töitä. Kun sohvalla istunut kännykkäsukupolvi alkaa olla niitä käynnyköitään naputellut 10 vuotta, tulee sellaiset selkävaivat mitä ei vielä tänä päivänä olla nähty ja lisäksi peukalonivelten kulumavammat on totta nuorillakin ihmisillä. Sitten ne jotka urheilevat, liioittelevat ja heillä on taas urheiluvammoja, kiitos nykyajan tasovaatimusten että jotain saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää.
Melko kaukana ammattikoulusta ja helvetin vaikea päästä.
Ulkomailla monet on valmistuneet lääkäreiksi, jopa vanhemmalla iällä, eivät ole niin ikärasisteja, kuin täällä.
Jenkeissä "hyvä tyyppi" pääsee melkein vaikka minne ja ilman koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai valmistu ammattikoulusta.
Ei tietenkään, pitäisi lukea pikkasen enemmän, mutta eläinhoitajaksi muistaakseni eräs tuttavani luki amispohjalta.
Siinäkin pitäisi ensin suorittaa maatalousalan perustutkinto ja siitä eläintenhoidon osaamisala, että voisi opiskella eläintenhoidon ammattitutkinnon. Tai sitten olla vankka osaaminen alasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanoit naismainen, niin kuulemma naiset on hyviä maansiirtokoneiden kuljettajia. Se on myös ala, jota ei ihan heti robotein korvata, sillä siinä täytyy olla tarkka tietyllä tapaa.
Aikaisemmassa koulussa tajusin, että kaikki koneet ovat minulle liian vaikeita. En oppinut niitä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Logistiikka
Muuten hyvä, mutta kohta robotiikka ja muu automatisointi vie näitäkin töitä.
Ja on yhä vanhemman tavaraa, jota roudata edestakaisin. :'D
No, mutta kyllä ainakin kaikki jäte liikkuu - ja postimyyntipaketit.
Vierailija kirjoitti:
Ap, Fysioterapauteille on ehkä jatkossa töitä. Kun sohvalla istunut kännykkäsukupolvi alkaa olla niitä käynnyköitään naputellut 10 vuotta, tulee sellaiset selkävaivat mitä ei vielä tänä päivänä olla nähty ja lisäksi peukalonivelten kulumavammat on totta nuorillakin ihmisillä. Sitten ne jotka urheilevat, liioittelevat ja heillä on taas urheiluvammoja, kiitos nykyajan tasovaatimusten että jotain saavuttaa.
Sekin Amk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet.
Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Vaatemyyjänä olin monta vuotta, ei enää kaupan töitä minulle. Kokkiakin olen miettinyt.
Kokilla pitää olla lehmän hermot, kun tilauksia alkaa yhtäkkiä tulla tusinoittain, ei saa panikoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI kertoo:
Tulevaisuuden ammatit liittyvät vahvasti teknologiaan, kuten tekoälyyn, data-analytiikkaan ja kyberturvallisuuteen, mutta myös vihreään teknologiaan, kiertotalouteen ja terveydenhuoltoon. Kasvavia aloja ovat muun muassa digitaalinen markkinointi, energian ja ympäristöteknologian alat sekä monenlaiset teknologia- ja insinööritieteiden ammatit. Samalla jotkin perinteiset rutiinitehtävät, kuten pankkivirkailijan ja sihteerin työt, ovat vaarassa automatisoitua.
Oletko ollut ammatinvalinnan ohjauksessa?
Äläkä katso sitä, mihin sukulaisesi ovat valmistuneet, vaan mieti mikä juuri sinua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se olisi amk.
Alapeukuttajille tiedoksi, että en usko, että pärjäisin amkissa, ja olen liian eläinrakas. En kestäisi sitä.
Eiköhän kaikki mä mukaan lukien alapeukuttanut sen vuoksi, että eläinlääkäriksi opiskellaan yliopistossa. Mitä et voi tuota tietää? Mä olen tuollaisen asian tiennyt jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan myös noita teknisiä aloja, kohta kun pitää alkaa rakentamaan jäänmurtajia jenkeille niin tarvitaan työvoimaa.
Sitten voi miettiä ihmisten perustarpeita: asuminen, ruoka, terveys ja vaatteet.
Näistä tulee mieleen kiinteistöhuolto, siivooja, kokki, leipuri, hammashoitaja, vaatemyyjä (merkonomi)
Vaatemyyjänä olin monta vuotta, ei enää kaupan töitä minulle. Kokkiakin olen miettinyt.
Kokilla pitää olla lehmän hermot, kun tilauksia alkaa yhtäkkiä tulla tusinoittain, ei saa panikoida.
Tämän takia en ole kokiksi hakenutkaan opiskelemaan. Stressaan helposti ja siellä keittiössä on kuuma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se olisi amk.
Alapeukuttajille tiedoksi, että en usko, että pärjäisin amkissa, ja olen liian eläinrakas. En kestäisi sitä.
Eiköhän kaikki mä mukaan lukien alapeukuttanut sen vuoksi, että eläinlääkäriksi opiskellaan yliopistossa. Mitä et voi tuota tietää? Mä olen tuollaisen asian tiennyt jo lapsena.
Juu, korjasin tuolla jo aiemmassa viestissä, että laitoin väärin. Tästä huomaa hyvin, että olen liian tyhmä nykyään mihinkään, kun tuonkin väärin laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI kertoo:
Oletko ollut ammatinvalinnan ohjauksessa?
Äläkä katso sitä, mihin sukulaisesi ovat valmistuneet, vaan mieti mikä juuri sinua kiinnostaa.
Olen ollut jossain valmennuksessa, mutta en tullut sen viisaammaksi. Ja olen aiemmat tutkinnot valinnut juuri kiinnostuksen mukaan, vaikka olen tiennyt, että ovat epävarmoja aloja. Nyt on pakko miettiä järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Amis.
AI kertoo: