Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on k*settanut minua kauan jo. Mitä jos korvaukseksi annan hänen kustantaa meidän elämää vielä pari vuotta?

Vierailija
31.10.2025 |

Tämä ei ole provo, vaikka jonkun mielestä siltä kuulostaa. On täysin todellinen tilanne ja ajatukseni, josta varmaan joku saa kiinni ja ymmärtää pointin, ja toisaalta myös ajatusmaailman. Etenkin, ehkä, jos ovat olleet samassa tilanteessa.

Eli. Mies on valehdellut ja säätänyt muiden kanssa selkäni takana. Kauan jo, ja jatkuu vaan. Voisin hyvin erota, mutta toisaalta. Hän ei eroa halua, en tiedä miksi, mutta hän haluaisi jatkaa näin. Hän tekee paljon kotitöitä ja remppajuttuja, tarjoutuu maksamaan remontit, kaikki. Hän maksaa elämisestä enemmän kuin minä, on tosin parempi palkkakin. Toisaalta minä maksan pienempiä hankintoja selvästi enemmän, ja tottakai myös laskuja ym.

En tiedä tarjoutuuko maksamaan kaiken, koska hänellä on huono omatunto? Mahdollista tämäkin.

Kun hän nyt niin kovasti haluaa pysyä yhdessä, niin mietin että miksei? Kyllä meillä arki sujuu, ja toisaalta paljon on omia menoja ja harrastuksia, saan olla mukavan paljon yksikseni. En kai minä siinä hirveän paljon väärin tee, jos vähän rahallisesti häntä hyödynnän, kun hän toisaalta säätää minun selkäni takana, vaikkei se sovittua ole?? 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se remonttien maksaminen auttaa, jos lusikat on menossa kuitenkin parin vuoden päästä jakoon? Tai onko sinulla suunnitelma pysyä nykyisessä osoitteessa?

Kyllä, jos erotaan niin minä jään nykyiseen kotiin asumaan. Ap

Vierailija
42/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko miehesi ihan pettänyt? Vai minkälaista on säätö?

Biseksuaali ja kaapissa. Menee omissa "menoissa". Käyttää huu.eita js jossain muissa muksna. Vrlkoja on? Minulle vihjaillaan ympäristöstä jostain, mistä mies ei kerro mitään.

Miessuhde tai suhteita kai ollut koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tee niin. Pari vuotta siinä ja valmistelet elämääsi.

Vierailija
44/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en arvosta tuollaista toimintaa. Asetut vain yhtä alas kuin se mies, joka toimi petollisesti selkäsi takana. Et ole yhtään parempi sitten itsekään. Jokainen meistä voi kuolla vaikka huomenna. Haluatko todella tuhlata elämääsi noin jopa vuosia. 

Vierailija
45/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tällainen tilanne kuin ap:lla. Mäkin päätin jäädä ja annoin miehen maksaa.

Säästin rahaani. Mies teki mitä teki selkäni takana. Kuolletin tunteita vuosien ajan.

Tilanne päättyi sitten joidenkin vuosien jälkeen siihen, että mies jätti mut yllättäen salarakkaan takia ja häipyi.

Yhdessä olimme 22 vuotta.

Minun tarinani on tismalleen sama ja olimme yhdessä 23 vuotta. Viimeiset viisi vuotta huolehdin että lapset tulee täysi-ikäisiksi ja saan säästettyä itselleni pesämunan ja että yhteinen omaisuus saadaan velattomaksi, niin minulla on siitäkin pesämunaa.

Sain erossa neljä asuntoa, reilusti pörssiosakkeita ja rahaa, joten talous on turvattu. Mies on edelleen salarakkaansa kanssa, lapsemme ovat katkaisseet välit isäänsä eivätkä siedä salarakasta eli nyxää.

Minulla on uusi mies joka on todella hyvä ja elämäni on hyvää kaikin puolin. Lasten kanssa minulla on läheiset välit.

Eli tämä meni ihan hyvin.

Vierailija
46/79 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ettei, jos siltä tuntuu. Yrittäisin varmaan että maksaisi vielä enemmän. Ja jos jatkossa ei ole tarkoitus uutta miestä etsiä, niin sama kai se jatkaa nykyisen kanssa, jos on kiva asunto ja toinen ei siinä juuri ole. Keskityt omaan elämään ja teet omia juttuja. Säästät itselle rahaa, jos ero tuleekin tai jos jossain vaiheessa alkaa sinusta siltä tuntumaan, että haluat eron. 

Vierailija
47/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en arvosta tuollaista toimintaa. Asetut vain yhtä alas kuin se mies, joka toimi petollisesti selkäsi takana. Et ole yhtään parempi sitten itsekään. Jokainen meistä voi kuolla vaikka huomenna. Haluatko todella tuhlata elämääsi noin jopa vuosia. 

Katsos, kun minun mielestäni en tuhlaa elämääni. Asun juuri siellä missä haluan asua, nautin paikasta joka päivä. Minulla on mukavat harrastukset, juuri toivomani. On paljon ystäviä, läheisiä, sukua, miehenkin suku. Ja tottakai meidän lapsemme, joilla on kaikki hyvin. Valtavan paljon hyviä asioita!

Mies on tietysti ollut rakas ja tärkeä elämänkumppani, osin edelleen, kun oltu kauan yhdessä ja lapset kasvatettu. Ja kuten sanottu, kyllä meillä arki sujuu. Suhde on luottamuksen osalta rikki, mutta siihen on siten tottunut, ettei se arjessa häiritse. Elän elämääni, kuten eläisin muutenkin. Ja jos nyt saisin tiedon että kuolen ensi kuussa, niin sitten varsinkaan en miehestä eroaisi. En koe nyt menettäväni mitään. Ap

Vierailija
48/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tällainen tilanne kuin ap:lla. Mäkin päätin jäädä ja annoin miehen maksaa.

Säästin rahaani. Mies teki mitä teki selkäni takana. Kuolletin tunteita vuosien ajan.

Tilanne päättyi sitten joidenkin vuosien jälkeen siihen, että mies jätti mut yllättäen salarakkaan takia ja häipyi.

Yhdessä olimme 22 vuotta.

Minun tarinani on tismalleen sama ja olimme yhdessä 23 vuotta. Viimeiset viisi vuotta huolehdin että lapset tulee täysi-ikäisiksi ja saan säästettyä itselleni pesämunan ja että yhteinen omaisuus saadaan velattomaksi, niin minulla on siitäkin pesämunaa.

Sain erossa neljä asuntoa, reilusti pörssiosakkeita ja rahaa, joten talous on turvattu. Mies on edelleen salarakkaansa kanssa, lapsemme ovat katkaisseet välit isäänsä eivätkä siedä salarakasta eli nyxää.

Minulla on uusi mies joka on todella hyvä ja elämäni on hyvää kaikin puolin. Lasten kanssa minulla on läheiset välit.

Eli tämä meni ihan hyvin.

Kiva kuulla! Hyvää jatkoa! Ap

Vierailija
49/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

GO for it! 🎉

Vierailija
50/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Lukemattahan tämä varmaan jää, mutta älä anna rahan ja mukavuuden korvata totuutta. Älä anna pelon korvata totuutta. Älä anna lasten edun korvata totuutta. Jokainen päivä jonka elät valheessa syö sinua sisältä. Parempi olla köyhä ja todellinen, kuin rikas ja valheessa.

Minä elin valheessa, jota kerroin itselleni yli 20 vuotta. Lopulta ei enää paljoa minusta ollut jäljellä. Mutta sitten piti päättää myöntääkö totuuden vai kuoleeko sisältä.

Vierailija
51/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te kusetatte ja maksatatte puolin ja toisin niin kait se on ok mutta...

Mites on tuon hukkaan ja menetetyn ajan kanssa, miten sen saa takaisin?

Vierailija
52/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita nyt hyvä ihminen itseäsi sen verran, että lähdet tuosta äkimmiten. Rempparahaa voit saada muualta myöhemmin, kahta hukattua vuotta lisää et tule saamaan mistään takaisin.

Vierailija
53/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista on ollu. Kollegoja työmatkoilla, risteilyillä, harrastekaveria, kaikki sinkkutätejä. Olipa yksi kaukainen sukulainenkin.

Vierailija
54/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti riippuvaisissa tytöissä on se hyvä puoli, että silloin voi tehdä mitä huvittaa ilman pelkoa vakipurkautumisreikien menetyksestä.

Tiedoksi vaan että vaki hävis ekana. Ny ollaan tyttisten varassa.

Vierailija
55/79 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista on ollu. Kollegoja työmatkoilla, risteilyillä, harrastekaveria, kaikki sinkkutätejä. Olipa yksi kaukainen sukulainenkin.

Niin ja naapuri.

Vierailija
56/79 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pienempää hankintaa joskus kuittaa kummasti koko talon ja kaikki muut elämisenkustannukset ?

Vierailija
57/79 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä täältä tarvitse mitään moraalista vahvistusta, saat hoitaa omat ihmissuhteesi itse. Joko pysyt parisuhteessa jossa ei ole rakkautta mutta arki sujuu ja mies maksaa (kunnes jokin muuttuu), reilumpaahan se olisi että kuvio on sanallisesti tai jopa kirjallisesti sovittu. Tai sitten kerrytät itsellesi erorahastoa ja lähdet. Jokaisella naisella kannattaa olla sellainen, mutta ikävä kyllä tutkitustikin naiset käyttää suuremman osan tuloistaan parisuhteen/perheen yhteisiin menoihin jolloin omia varoja ei pääse kertymään. Sinulla on siihen nyt hyvä tilaisuus.

Vierailija
58/79 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala säästää kunnolla. Ja pidä silmät auki, jos vaikka joku parempi mies astelee vastaan :) 

Olen jo alkanut. Ja koko ajan säästöt kasvaa. Mitä pidempään näin jatkuu, sitä suurempi summa. Ap

Näin minäkin tekisin. Tyhjän päälle ei kannata hypätä. Kun olet saanut hyvät rahat kasaan lähde ja kehota miestä menemään niiden muiden naistensa luo. Onhan tuo katalaa mutta katala on mieskin enkä minä ainakaan ole niin ylevä ihminen etten millään tavalla haluaisi hieman näpäyttää takaisin. Typeriä pelejä osaa muutkin pelata kuin tuollaiset petturit.

Vierailija
59/79 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kimpassa viisi vuotta petturin kanssa. Viimeisen puoli vuotta, kun asia selvisi. Mies maksoi kaikenlaista. 

Pettäjä joutuu aina maksamaan tekosistaan. 

Vierailija
60/79 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Lukemattahan tämä varmaan jää, mutta älä anna rahan ja mukavuuden korvata totuutta. Älä anna pelon korvata totuutta. Älä anna lasten edun korvata totuutta. Jokainen päivä jonka elät valheessa syö sinua sisältä. Parempi olla köyhä ja todellinen, kuin rikas ja valheessa.

Minä elin valheessa, jota kerroin itselleni yli 20 vuotta. Lopulta ei enää paljoa minusta ollut jäljellä. Mutta sitten piti päättää myöntääkö totuuden vai kuoleeko sisältä.

Mutta kun minulla ei ole mitään pelkoja, päinvastoin. Ja lapsetkin jo aikuisia. Ja tiedän tilanteeni ja etenkin totuuden varsin hyvin, millä tavalla siis "eläisin valheessa"?Ap