Kysymys minä-minä-ihmisistä ja -ajasta
Jos ihmiset ovat nykyisin niin minä-minä, niin milloin on ollut toisin? Ja millaisia ihmiset silloin olivat?
Kommentit (18)
Ja nyt minä-minä keskustelee täällä keskenään🤣
Taitavat nämä minäminät olla esimerkikisi heitä, jotka ovat äänessä joka paikassa tietämättä edes, mistä puhutaan. Tai heitä, jotka pitävät itseään muita parempana. Tai heitä, jotka etuilevat.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat nämä minäminät olla esimerkikisi heitä, jotka ovat äänessä joka paikassa tietämättä edes, mistä puhutaan. Tai heitä, jotka pitävät itseään muita parempana. Tai heitä, jotka etuilevat.
Joo. Mutta eihän tämä sitten ole sen kummempaa minä-minä aikaa. Ainahan tuollaisia on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mutta eihän tämä sitten ole sen kummempaa minä-minä aikaa. Ainahan tuollaisia on ollut.
Ainahan tuollaisia on ollut, mutta muistan ajan, kun he olivat harvinaisia ja kohteliaat ihmiset enemmistönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tuollaisia on ollut, mutta muistan ajan, kun he olivat harvinaisia ja kohteliaat ihmiset enemmistönä.
Oho. Minä en muista. Täytän parin vuoden päästä 60. Kasvoin kyllä Mikkelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Minä en muista. Täytän parin vuoden päästä 60. Kasvoin kyllä Mikkelissä.
Minä muistan.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Tarkennan vielä ihmettelyäni. Kerroin sukujuhlissa aloittavani syksyllä joogan, niin vanhempi sukulainen naurahti, että se on näitä nykyajan minä minä -juttuja.
En tajua.
Tiesiköhän mitä jooga on? Jos sekoitti ties mihin? Joogaa ei ehkä varsinaisesti voi pitää "nykyajan juttuna". 😄
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Tarkennan vielä ihmettelyäni. Kerroin sukujuhlissa aloittavani syksyllä joogan, niin vanhempi sukulainen naurahti, että se on näitä nykyajan minä minä -juttuja.
En tajua.
Jooga kuuluu tähän pitkänpitkään listaan joka on kai nykyajan ihmisille itsestäänselvää. Eli kaikki itsen hoito, oppaat ja kehotukset keskittyä omaan itseen. Joo, ei ollut mitään tällaista ennen.
Boomerit on aitoja ja alkuperäistä minäminä-porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua.Tiesiköhän mitä jooga on? Jos sekoitti ties mihin? Joogaa ei ehkä varsinaisesti voi pitää "nykyajan juttuna". 😄
No jaa, jotkut on syntyneet 50- tai 60-luvulla, sieltä 60-luvulta alkaen nää minäminä-jutut on alkaneet vähitellen lisääntyä ja tää tilanne mikä viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut on paisunut vaan äärimmilleen.
Huomioitiinko 80- ja 90-luvulla tasapuolisesti myös ne kilteinmätkin pojat? 😟
Olen minäminä ihan syystä että kaikki ovat minäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja.
Me elämme nyt itsekkyyden ja pinnallisuuden aikaa. Vanhemmat eivät taida enää jaksaa kasvattaa lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäminä ihan syystä että kaikki ovat minäminä.
Apina.
Mitä muuta se jooga muka on kuin minä-minää? Siinähän keskitytään 100% itseen.
Ennen yhteisö piti huolen omistaan, ei 60-luvulla toimeentulotukea maksettu siksi, että siihen oli oikeus vaan siksi, ettei ollut yhteisöä (perhe, suku) elättämässä. Nyt kukaan ei ole vastuussa kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tarina... Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävykset ja sain seurata pojan kehitystä. Hän rakenteli onnellisena robotteja ja juoksi kesäisin perhoshaavin kanssa niityllä. Kaikki oli niin hyvin... Koulussa opettajat ennustivat pojasta tulevan vielä jotain suurta, hän rakasti tarinoita Etelämantereesta ja kaukaisten saarten eläimistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa nukkua öitä laavulla ja mennä yhdessä luonnontieteelliseen museoon. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Aika kului ja pojan lukio alkoi, yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Jokin pojassa muuttui, hänestä tuli kotona hiljaisempi ja varautunut. Poika opiskeli edelleen historiaa loistavin arvosanoin, mutta jokin oli toisin ja yritimme selvittää mitä oli tapahtunut. Lukion ollessa lopuillaan toivoimme armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön auttavan, kenties poika oli ainoastaan uusien kuvioiden tarpeessa. Poika opiskelikin poliittista historiaa vuoden verran, mutta palattuaan kesäksi kotiin, seurasi romahdus... Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...
Hoitamaton hydrocefalus aiheuttaa tuollaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä ne just on ja niitä on liikenteessä paljon.
En tajua.