Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tahattomasti lapsettomia koska kumppania ei löytynyt?

Vierailija
31.10.2025 |

Olen itse lapseton ja saan melko usein kysymyksiä siitä miksi valitsin jäädä lapsettomaksi. En osaa oikein vastata kysymykseen sillä en ole ns. vela vaan jäin lapsettomaksi koska en löytänyt parisuhdetta jossa perheenperustaminen olisi tullut ajankohtaiseksi. 

Se on minulle suuri henkilökohtainen tragedia. Nytkin näin taloyhtiön pihalla lapsia Halloween-asuissa ja tulin kovin surulliseksi. Olin joskus kauan sitten sellainen joka rakasti järjestää joulun, syntymäpäiväjuhlat tai muut kekkerit. Jo lapsena haaveilin omasta perheestä ja perhe-elämästä mutta omalla kohdallani se ei koskaan toteutunut. Pitkäaikaisessa suhteissa miehet lopulta halusivat elää erilaista elämää ja myöhemmin en enää tavannut ketään. Ajattelen usein, että olisin ollut hyvä äiti. Sekin riipaisee kun ajattelen ettei kukaan mies ikinä ajatellut minua vaimo- tai äitimateriaalina. Tuntuu oikeastaan vähän hassulta ja oudoltakin että omalle kohdalle ei koskaan osunut kosintaa, avioliittoa tai lapsia. Muille ne on niin normaaleja asioita jotka elämä tuo eteen. 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan löytynyt ketään.. M50

Oli parikin suhdetta nuorena, jotka olisivat voineet johtaa perheeseen. Mutta koska olen AS minua mustamaalattiin näille tytöille, sekä nais- että miespuolisten taholta. Minut sitten jätettiin, koska nuo seurustelukumppanit eivät kestäneet ryhmäpainetta. 

Vierailija
62/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paha hänestä kommentoida mutta ehkä hänellä on samanlainen tausta kuin minulla. Tuntuu, että oma sukupolvi on niitä jotka oikeasti jää lapsettomiksi koska kumppanit ei ole siitä kiinnostineita, siinä missä avioliitto - lapset oli normi joskus. AP. 

##

Varmasti näin.

Katsos... mitä nainen tuo nykyään parisuhteeseen?

Muuta kuin riskejä ja kuluerän miehelle.

No ei kai siinä jos näin näet. Kunnioitan mielipidettäsi. Ajattelen itse tuovani paljonkin suhteeseen. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käyt ulkona?

Menetkö silloin juttelemaan tuntemattomille ihmisille?

Onko harrastuksia? Yritätkö niissä ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen?

Vierailija
64/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita,olet maailman ainoa.

Vierailija
65/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiselle löytyy mies, jos nainen oikeasti haluaa lapsen. Vähän epäilen, että et sittenkään sisimmässään halunnut lasta.

Ei mies ole välttämätön. Miksi helvetissä pitäisi ottaa paska mies kun pelkillä siittiöilläkin pärjää?

Tämä yhteiskunta vihaa naisia ja lapsia. Nytkin leikkaukset osuu kovimmin yksinhuoltajiin. Ei Suomi vauvoja kaipaa vaan persut raiskattavia.

Vierailija
66/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta meni avioliitossa miehen kanssa, joka lopulta päätti, ettei halua lapsia.  Tämä oli syy eroon.  Vuodet ovat kuluneet ja uutte kumppania ei sitten löytynytkään.  Sitten vielä fyysinen terveys oetti, joten suru on ollut suuri.

Vierailija
67/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan löytynyt ketään.. M50

Oli parikin suhdetta nuorena, jotka olisivat voineet johtaa perheeseen. Mutta koska olen AS minua mustamaalattiin näille tytöille, sekä nais- että miespuolisten taholta. Minut sitten jätettiin, koska nuo seurustelukumppanit eivät kestäneet ryhmäpainetta. 

Mikä on AS? 

Vierailija
68/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni jää tahattomasti lapsettomaksi. Siinä on yleensä myös omaa valintaa mukana. Meille opetettiin kyllä jo nuorena, että jos oikeasti haluaa lapsia, pitää sitoutua nuorena ja tehdä ne lapset nuorena. Kukaan ei takaa perhettä enää yli 30-vuotiaalle.

En ole sillä tavalla ajatellut, että tätä olisi oikeus surra. Tämä on vela valinta. Itse olen jokaisen ehkäisypillerin ottanut, eikä kukaan ole pakottanut.

Mutta I feel you, tulee hetkiä, jolloin herkistää.

Alapeukuttakaa vaan, mutta tuossa on vinha perä nimittäin (Spede 👍) ainakin omassa nuoruudessa oli tyttöjä jotka olivat vähän ennakkoluulottomammin poikien perään ja kyllä siellä perhe/vauvahaaveet monesti oli taustalla jo alta 2-kymppisenä. Lehdestä sai kattella kun 21v jo naimissa ja perään pian pari muksua tehtynä. Turha itkeä miesten perään 35v kun ne on jo poimittu sieltä poolista aikaa sitten pois tai sitten hakee vähän eri ikäluokista. Vapaita miehiä nimittäin löytyy jos vaan haluaa!

Vierailija
69/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsellinen äitiys mahdollisuus? Ei lapsen saaminen ole siitä kiinni löytyykö puolisoa. Nykyään muutenkin suurin osa parisuhteista päättyy eroon niin ei se toimiva perhe ole mikään tae vaikka olisikin kumppani.

Vierailija
70/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan ole halunnut puolisoa, en ole kokenut sellaiselle mitään käyttöä, mutta lapsen halusin. Olen aina kokenut pärjääväni oikein hyvin ihan omillani ja kykeneväni hoitamaan myös lapseni "yksin". En nähnyt  lisääntymiselleni minään ongelmana sitä etten halua puolisoa. Joten tein lapsen itsellisenä naisena, kumppanin puute ei ollut tälle mikään este, ei edes hidaste. (en olisi tehnyt lasta edes kumppanin kanssa jos en kokisi pärjääväni yhtä hyvin yksin, kun koskaan ei voi tietää ja pitää olla valmis jäämään myös yksinhuoltajaksi) Lapsi on jo aikuinen mutta rakensin aikanaan jo ennen pojan syntymää lasta ajatellen ns. turvaverkon joka on pysynyt lapsen elämässä nyt vielä nyt aikuisiälläkin. Esim. Rakkaat ja läheiset miespuoliset sukulaiset sekä ystävät halusivat ottaa koppia ja antaa miehen mallia ja puuhailla pojan kanssa

ja sitten olis iltalääkkeiden aika.

Vierailija
71/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Luo Tinder-tili.

2. Matchaa miehen kanssa.

3. Anna paljaalta ensi treffeillä.

4. Toista.

Vierailija
72/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilta täysin turha avautuminen ja selitys.

Miksi olisi? Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä sitä, että on olemassa sellaisia naisia, joista miehet eivät ole kiinnostuneet joko ollenkaan tai ainakaan niin pitkällä tähtäimellä, että perhettä alettaisiin perustamaan? Tällekin palstalle kirjoittaa jatkuvasti tuollaisia naisia, mikä intressi sinulla on kieltää heidän kokemuksensa? Ylipäätään henkilön, jolle ihmissuhteiden luominen on ongelma, kannattaisi enneminkin kehittää ihmissuhdetaitojaan ja empatiakykyään ja pyrkiä ymmärtämään muita ihmisiä eikä vetäytyä tällaiseen poteroon, että 'kaikki naiset/miehet aina kuitenkin sitä ja tätä...' Kohtaamattomuuden ja yksinäisyyden ongelmat eivät ole erityisesti minkään sukupuolen ongelmia, vaan ne ovat jaettuja.

Miksi et suoraan hauku tuota ap:ta ulísevaksi, parisuhdekelvottamaksi inceliksi?

Niin tekisit miehelle

Vierailija
73/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paha hänestä kommentoida mutta ehkä hänellä on samanlainen tausta kuin minulla. Tuntuu, että oma sukupolvi on niitä jotka oikeasti jää lapsettomiksi koska kumppanit ei ole siitä kiinnostineita, siinä missä avioliitto - lapset oli normi joskus. AP. 

##

Varmasti näin.

Katsos... mitä nainen tuo nykyään parisuhteeseen?

Muuta kuin riskejä ja kuluerän miehelle.

No ei kai siinä jos näin näet. Kunnioitan mielipidettäsi. Ajattelen itse tuovani paljonkin suhteeseen. AP

Niin se incel joka asuu äitinsä nurkissa nelikymppisenä ajattelee myös, runkatessaan jollekin alaikäiselle instatytölle.

Sä et ole parisuhdemielessä sitä inceliä kummempi.

Vierailija
74/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itsestäni parhaan mahdollisen version, mutta en silti kelvannut naisille. Joitain juttuja ei näemmä voi kompensoida millään. 

Vierailija
75/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilta täysin turha avautuminen ja selitys.

Miksi olisi? Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä sitä, että on olemassa sellaisia naisia, joista miehet eivät ole kiinnostuneet joko ollenkaan tai ainakaan niin pitkällä tähtäimellä, että perhettä alettaisiin perustamaan? Tällekin palstalle kirjoittaa jatkuvasti tuollaisia naisia, mikä intressi sinulla on kieltää heidän kokemuksensa? Ylipäätään henkilön, jolle ihmissuhteiden luominen on ongelma, kannattaisi enneminkin kehittää ihmissuhdetaitojaan ja empatiakykyään ja pyrkiä ymmärtämään muita ihmisiä eikä vetäytyä tällaiseen poteroon, että 'kaikki naiset/miehet aina kuitenkin sitä ja tätä...' Kohtaamattomuuden ja yksinäisyyden ongelmat eivät ole erityisesti minkään sukupuolen ongelmia, vaan ne ovat jaettuja.

Miksi et suoraan hauku tuota ap

Miksi ihmeessä haukkuisin? Täytyy kyllä sanoa, että aina näiden naisseuran puutteesta kärsivien miesten tapa käsitellä tätä ongelmaa ei ole minusta kovin rakentava, mutta kyllä minä ymmärrän ettei vastentahtoinen yksinolo tai perheettömäksi jääminen ole helppoa kenellekään. Ymmärrätkö sinä?

-Se, jolle vastasit

Vierailija
76/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Ystäväpiirissä ollut ihmisiä, jotka ei vaan sitä kumppania ole löytänyt. Ihan normaaleja, kivoja ihmisiä, ja myös niitä susirumia. Jotkut ovat sen lapsen tehneet sitten vaan "sopivan" henkilön kanssa, jotkut jääneet ilman. Tästä näkökulmasta itse enemmänkin ihmettelen, että miten ihmiset ovat sen oikean löytäneet, tuntuu ihan mahdottomalta tehtävältä.

Meillä on duunissa yks tuollainen 30+ nainen

Ihan perusnätti, tosi mukava, single af

Sit se on vuorotellen "voimakas, itsenäinen nainen joka ei edes tarvitsis miestä" ja kuukauden päästä aftereilla itkee kun ei löydä ketään.

Niin eli normaali hormonitoiminta on tasapainoinen ja hyvinvoiva, holistinen. Kännissä ilmeisesti verensokeri laskee, eli ei osaa juoda ja syödä samaan aikaan. Sellaista se on.

On myös olemassa pari muuta vaihtoehtoa. Ilmiön voi selittää kuukautiskierron vaiheet jotka toisilla aiheuttaa suurempaa vaikutusta kuin toisilla.

Toinen mahdollisuus että se alkoholi saa totuuden pulpahtamaan ulos hippasen helpommin, niinkuin alkoholilla on tapana tehdä

Vierailija
77/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itsellinen äitiys mahdollisuus? Ei lapsen saaminen ole siitä kiinni löytyykö puolisoa. Nykyään muutenkin suurin osa parisuhteista päättyy eroon niin ei se toimiva perhe ole mikään tae vaikka olisikin kumppani.

Miehille se on siitä kiinni. Adoptiota aika turha toivoa

Vierailija
78/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se unelmien prinssi tai prinsessa ketään tule kotoa hakemaan. Jos haluaa miehen se pitää hakea ja iskeä. Pitää olla itse aktiivinen. Joka viikonloppu vain radalle, harrastuksiin ja ihmisiä tapaamaan. Näin se menee. Puolison etsinnästä pitää ottaa itse vastuu.

Helpommin sanottu kuin tehty jos ikä alkaa kolmosella. Jos käy naisvaltaisella alalla töissä ja "naisten harrastuksissa" niin ei ihmisten ilmoilta ketään löydy. Baarista voi löytää parikymppisenä mutta 30+ iässä se on epätodennäköisempää. 

Vierailija
79/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein käyt ulkona?

Menetkö silloin juttelemaan tuntemattomille ihmisille?

Onko harrastuksia? Yritätkö niissä ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen?

Tuntuisi epäluontevalta ja varmaan toisesta osapuolesta myös oudolta jos alkaisi ostoskeskuksessa juttelemaan tuntemattomille. Sama juttu jos niin tekisi kuntosalilla. Eihän harrastuksessa ja kaupungilla voi edes tietää, onko toinen sinkku.

Vierailija
80/80 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se unelmien prinssi tai prinsessa ketään tule kotoa hakemaan. Jos haluaa miehen se pitää hakea ja iskeä. Pitää olla itse aktiivinen. Joka viikonloppu vain radalle, harrastuksiin ja ihmisiä tapaamaan. Näin se menee. Puolison etsinnästä pitää ottaa itse vastuu.

Helpommin sanottu kuin tehty jos ikä alkaa kolmosella. Jos käy naisvaltaisella alalla töissä ja "naisten harrastuksissa" niin ei ihmisten ilmoilta ketään löydy. Baarista voi löytää parikymppisenä mutta 30+ iässä se on epätodennäköisempää. 

Jep. Se on juurikin näin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi