Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylen tiedot: Naisten tasa-arvoisempi palkkaus jumittaa, koska perussuomalaiset haluaa pitää kiinni "palo- ja putkimiehistä"

Kommentit (251)

Vierailija
61/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VirkaMIES ja luottamusMIES ovat kamalia jäänteitä. En ole mies. Piste.

Miksi?

Itse olen nainen ja syntynyt kasarin alussa. En itse koe palomies, virkamies tai luottamusmies sanoissa olevan mitään syrjivää. Enkä oleta automaattisesti kyseessä olevan mies kyn kuulen vaikka sanan virkamies.

Esim. esihenkilö kuulostaa vieläkin korvissani todella kömpelöltä.

Kerroit juurikin syyn miksi ajattelet noin, olet syntynyt kasarilla.

Niin. Eli teidän mielestä kaikki pitäisi päättää alle 40v mielen mukaan?

Kertoo paljon teistä.

No kunhan vanhenet niin tulet huomaamaan.

Kyse ei ole iästä vaan vallitsevasta ajasta. Näihin huonoihin argumentteihin on vähän vaikea vastata järkevästi jos osapuoli ei osaa ajatella järkevästi.

Vierailija
62/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Itse olen nainen ja syntynyt kasarin alussa. En itse koe palomies, virkamies tai luottamusmies sanoissa olevan mitään syrjivää. Enkä oleta automaattisesti kyseessä olevan mies kyn kuulen vaikka sanan virkamies.

Mies sanalla viitataan ihmiseen, ei sukupuoleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tottumuskysymys. Ei minuakaan sinänsä kiinnosta se mies-osuus, mutta ei se ole mielestäni niin tärkeä asiakaan, että siitä pitää ehdoin tahdoin pitää kiinni. Ihmiset kokee sanan mies jotenkin normina ja sukupuolineutraalina, mistä seuraa että esimerkiksi miesten mukaan luodaan normit työpaikoilla. Sukupuolineutraali vessa tarkoittaa käytännössä miesten vessan hygyieniatasoa, jossa nainen joutuu vaihtamaan tamponin kakkatahrojen ja pissaisten lattioiden keskellä, koska miehet eivät sopeudu naisten hygieniatasoon, vaan naisten oletetaan hyväksyvät miesten sikailua. Naisten halutaan muuttuvan äijäilijöiksi miesvaltaisilla aloilla sopiakseen joukkoon, mielellään pitäisi kasvattaa myös kaljamaha. Toimistolla naisen kuuluu olla samalla tavalla tunteeton ja numeroihin keskittyvä, joka ei saa tuoda eettisiä kysymyksiä päätöksentekoon, jos haluaa johtotehtäviin. Tällaisiin normeihin ehdottomasti vaikuttaa sekin, että sanojen avulla ylläpidetään muistoa niistä ajoista, kun tietyt ammatit kuuluivat täysin miehille.

Vierailija
64/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten miesviha alkaa olemaan aika sairasta kun vihaa miehiä niin paljon että kaikki miehiin liittyvä ja miehisyyttä pitää kieltää ja poistaa

Mikä ihmeen miesviha jos tehtävänimike muutetaan koska samoissa töissä on myös naisia. Onhan nimike emäntä sen laajemmassa merkityksessä muutettu miehille nimikkeeksi isäntä tai johtaja vaikka alunperin nimike on ollut jonkin emäntä - ihan vain siksi että ennen ammatissa oli naisia.

Vierailija
65/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiat ovat menneet huonompaa suuntaan kun naiset ovat vallanneet työpaikat?

Vierailija
66/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei voi olla palomies. Piste.

---

Nainen ei jaksa kantaa 80 kiloista miestä pois palavasta talosta. Ja tämän takia wokettajat ovat taas väärässä. Naiset ei kuulu töihin. Ainakaan paloasemille.

Tämä

Palopelastajana toimii myös naisia Suomessa. Tiesitkö sitä?

Vierailija
67/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Kertoo paljon teistä.

Miten olet noin nuori ja kuulostat noin vanhalta? Puhut kuin joku 67-vuotias eläkkeelle pakotettu katkeroitunut vaari. "Oi, sitten kun olet huikeat 40, kyllä sitten kaikki elämän salat ovat sinulle auenneet ja näet kaiken sillä tavalla kuin minä" :D

Vierailija
68/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännää aikaa. Kun itseään feministinä ja avomielisenäkin pitävä 40v alkaa kokemaan itsensä rasistiseksi ja ties miksi  vanhanaikaiseksi kurjimukseksi muka edistyneempien "nuorten näkökulmasta".

Tämä sotii itseään vastaan pidemmällä tähtäimellä.

T: feministi40v joka edelleen käyttää nimitystä esimies, eikä usko sen olevan mitenkään naistenasemaa vastaan

Vierailija
69/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Nainen ei jaksa kantaa 80 kiloista miestä pois palavasta talosta. Ja tämän takia wokettajat ovat taas väärässä. Naiset ei kuulu töihin. Ainakaan paloasemille.

Tämä

Ja se on valtava turvallisuusriski. Jos olet mies ja kohdallesi tulee nais palomies, niin nainen ei pysty pelastamaan miestä, koska nainen on heikko paska.

Vierailija
70/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten miesviha alkaa olemaan aika sairasta kun vihaa miehiä niin paljon että kaikki miehiin liittyvä ja miehisyyttä pitää kieltää ja poistaa

Katsokaa peiliin, sieltä se miesviha kumpuaa.

Eli siis myös naisen käytöksen ja toiminnan takia miehet saa vihata naisia ja se on täysin hyväksyttävää? Ja jos naista ahdistaa se naisviha niin naisen pitää katsoa peiliin mistä se vihan syy löytyy?

Vierailija
71/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis myös naisen käytöksen ja toiminnan takia miehet saa vihata naisia ja se on täysin hyväksyttävää? Ja jos naista ahdistaa se naisviha niin naisen pitää katsoa peiliin mistä se vihan syy löytyy?

Et ole näköjään kovin perillä koko viha-asioista ja mistä ne tulevat yleensä. Suosittelen lukemaan enemmän ja havainnoimaan ihan ympäristöä.

Vierailija
72/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tämä

Ja se on valtava turvallisuusriski. Jos olet mies ja kohdallesi tulee nais palomies, niin nainen ei pysty pelastamaan miestä, koska nainen on heikko paska.

Perustele.

Vierailija
73/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Kertoo paljon teistä.

Miten olet noin nuori ja kuulos

Ja lisäksi vanhemmat miehet ovat pahimpia sovinisteja. 

Vierailija
74/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan AV-asentajia kaikki kun oikein silmiin katsotaan.

Vierailija
75/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset olisi kohdellut vuosituhansien ajan miehiä sillä tavalla kuin miehet naisia, niin kyllä, viha sellaista käytöstä kohtaan olisi täysin oikeutettua.

Vierailija
76/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisille aloille aina maksettu huonoa palkkaa. Opiskelin aikoinaan hoitajaksi, mutta en saanut yksinäni kaupungin vuokra-asuntoa, kun minulle sanottiin, että perheelliset ja maahanmuuttajat ovat etusijalla. Siten jouduin vuokraamaan yksityiseltä ja vuokra todella kallis. Sähkölaskut, ruoka, matkat tähän päälle. Ei ollut enää rahaa ostaa vaatteita, ei siis käydä missään lainkaan. Ja ex-mies naureskeli, että miksi laitan jääkaapin oven päälle maksamattomat laskut, kun ne hänen mielestään tuli maksaa heti! Ei tiennyt, että rahat näihin maksuihin riittää seuraavan kerran, kun palkka tulee. Ja yhtäkään maksua ei jäänyt rästiin. Kyllä siitä hoitajien työstä pitää maksaa enemmän kuin jokin 14 €/ h? En tiedä, että onko palkkaus muuttunut lainkaan minun hoitajana olosta? Eli käteen jäi alle verojen jälkeen vai välttämättömiin. 

Vierailija
77/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tämä

Tai sitten mies on joskus vuosikymmeniä sitten katsonut naista naisen mielestä rumasti niin nainen kieltäytyy pelastamassa tai jos mies ei suostu toimimaan naisten ehdoilla naisia varten ja tekee sen julkisesti niin naispelastaja ei suostu pelastamaan sitä. 

Itse olen ollut auttamassa sivullisena tilanteessa kun kaksi ensihoitaja naista tuli keikalle mutta ne ei jaksanut kantaa paareja autoon niin ne juoksi kerrostalossa soittelemassa ovikelloja ja kyselemässä miehiä kantamaan ne paarit. Nämä naiset kuitenkin vaativat samaa palkkaa mitä miehille maksetaan siittä työstä.

Vierailija
78/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten olet noin nuori ja kuulostat noin vanhalta? Puhut kuin joku 67-vuotias eläkkeelle pakotettu katkeroitunut vaari. "Oi, sitten kun olet huikeat 40, kyllä sitten kaikki elämän salat ovat sinulle auenneet ja näet kaiken sillä tavalla kuin minä" :D"

Siksi,kun nauran sille ajatukselle miten nopeasti aika menee. Ja ne nykyiset 20v on yhdessä sujauksessa 40v ja toivon,että saavat kuulla kunniansa sen ajan 20 vuotiailta "edistyksellisimmiltä" ajattelijoilta.

Tuntunet unohtavan, että olen itsekin ollut nuori. Jokainen vanhempi ihminen ollut. Nuori taas ei ole ollut vanha.

Ja olin omasta mielestäni viisaimmillani 19 vuotiaana..

Vierailija
79/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiat ovat menneet huonompaa suuntaan kun naiset ovat vallanneet työpaikat?

Kerropa miten ihan konkreettisesti. Eikä nyt mitään mutu-mielipiteitä, vaan oikeaa tutkimukseen perustuvaa tietoa.

Vierailija
80/251 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tämä

Tai sitten mies on joskus vuosikymmeniä sitten katsonut naista naisen mielestä rumasti niin nainen kieltäytyy pelastamassa tai jos mies ei suostu toimimaan naisten ehdoilla naisia varten ja tekee sen julkisesti niin naispelastaja ei

Tiedän myös ensihoitajaMIEHEN, joka on niin laiha ettei jaksa nostaa edes normaalikokoista naista. Revi siitä.