Ylen tiedot: Naisten tasa-arvoisempi palkkaus jumittaa, koska perussuomalaiset haluaa pitää kiinni "palo- ja putkimiehistä"
Kommentit (251)
Voitte muutella mun puolesta nimiä miten haluatte mutta minä käytän edelleen palomies, talonmies jne.
Kun naiset haluaa saman tuloksen kuin mies niin naisten oitää tehdä sama tulos mitä mies tekee muutenhan se on epätasa-arvoista että naisnen saa saman tuloksen pienemmällä panostuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on ihan helvetin oikein että luonnollista, kerran naiset ei kykene samaan fyysiseen suoritukseen kuin miehet.
Se että demarifemakkoämmät sanoo " mutku mä HALUUUUUUUUUUUUUU-UUUUUNNNNN!!!!!"
ei riitä perusteeksi saada samaa palkkaa.
Ilmiannettu naisvihasta ja misinformaatiosta
Ei tuossa ollut mitään naisvihaa
t.nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palomies on aika selkeä ammattinimike, pelastaja ei "
Hassua miten ne palomiehet ovat silti töissä pelastuslaitoksella. Miksi kukaan ei huutanut kun palolaitokset muutettiin jo aikoja sitten pelastuslaitoksiksi?
Ja vielä hullummaksi tuo "palomiehen selkeys" muuttuu kun ottaa huomioon sen, että aikamoinen osa heidän duuneistaan on tosiasiassa ihan jotain muuta kuin palotehtäviä. Tosiasiassa se pelastaja kuvaa tehtäväkenttää paljon laajemmin ja oikeellisemmin.
Pelastajamies sitten
Mun mielestä on ihana asia, että on sukupuolia. Olin itse naisena miesten ammatissa, mutta en olisi ihan kaikkea heidän tekemäänsä pystynyt tekemään fyysisistä syistä, koska olen pieni. Mutta kyllä oli sellaisiakin työtehtäviä, joissa pieni koko on suorastaan eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein tajua miten nimike liittyy tasa-arvoiseen palkkaan. Eikö se nyt ole ihan sama onko putkimies vai putkiasentaja - koska noissakin töissä on naisia ja palkka on sama.
Itse nimike tuo tasa-arvoa. Haluatko kutsuttava putkinaiseksi, jos olet mies? Voihan sitä noinkin kääntää nimikkeet niin ei tarvi miesten märistä.
Luuletko että kumpaakaan alalle kouluttautunutta lepakkoa kiinnostaa onko se putkimies tai putkihenkilö ?
Edelleen, kyse on siitä, tarvitaanko väkisin muutoksia lainsäädännöllisesti.
Mitäs se joka kokee olevansa lisko eikä halua että häntä kutsutaan ihmiseksi?
Ihan sama mulle mikä niitä kiinnostaa, neutraalit nimikkeet ovat tätä
Sinäkö sen päätät mikä on tätä päivää?
Ihanan arroganttia pelkältä naiselta
Kyllä, minäkin päätän. Olen yksi miljardeista ihmisistä tällä pallolla.
Vierailija kirjoitti:
Voitte muutella mun puolesta nimiä miten haluatte mutta minä käytän edelleen palomies, talonmies jne.
Jep sama täällä, esimies myös
Vierailija kirjoitti:
Kun naiset haluaa saman tuloksen kuin mies niin naisten oitää tehdä sama tulos mitä mies tekee muutenhan se on epätasa-arvoista että naisnen saa saman tuloksen pienemmällä panostuksella
Ja liittyy keskusteluun miten?
Miksi joku haluaa mieluummin olla palomies kuin pelastaja? Ehkä paras ammattinimike ever. Mitä teet työksesi? No, en mä mitään ihmeellistä, oon vaan... Pelastaja. :D
Tyhmää jaksaa nillittää tällaisesta asiasta. Ammattinimikkeet muuttuu, toimintatavat muuttuu, yhteiskunta muuttuu. Sellaista elämä on.
Vierailija kirjoitti:
VirkaMIES ja luottamusMIES ovat kamalia jäänteitä. En ole mies. Piste.
Miksi?
Itse olen nainen ja syntynyt kasarin alussa. En itse koe palomies, virkamies tai luottamusmies sanoissa olevan mitään syrjivää. Enkä oleta automaattisesti kyseessä olevan mies kyn kuulen vaikka sanan virkamies.
Esim. esihenkilö kuulostaa vieläkin korvissani todella kömpelöltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo naisten miesviha alkaa olemaan aika sairasta kun vihaa miehiä niin paljon että kaikki miehiin liittyvä ja miehisyyttä pitää kieltää ja poistaa
Katsokaa peiliin, sieltä se miesviha kumpuaa.
"Lakimuutoksilla pyritään käytännössä nykyistä paremmin puuttumaan siihen, että naisille maksetaan vastaavasta työstä perusteettomasti pienempää palkkaa kuin miehille.
Samapalkkaisuusperiaate on jo nyt kirjattu Suomen lakiin. Direktiivin tarkoitus on kuitenkin selkeyttää samanarvoisen työn tunnistamista ja helpottaa sen arviointia."
Kertooko nyt joku, että mikä tuossa tavoitteessa on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Itse olen nainen ja syntynyt kasarin alussa. En itse koe palomies, virkamies tai luottamusmies sanoissa olevan mitään syrjivää. Enkä oleta automaattisesti kyseessä olevan mies kyn kuulen vaikka sanan virkamies.
Kerroit juurikin syyn miksi ajattelet noin, olet syntynyt kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palomies on aika selkeä ammattinimike, pelastaja ei "
Hassua miten ne palomiehet ovat silti töissä pelastuslaitoksella. Miksi kukaan ei huutanut kun palolaitokset muutettiin jo aikoja sitten pelastuslaitoksiksi?
Ja vielä hullummaksi tuo "palomiehen selkeys" muuttuu kun ottaa huomioon sen, että aikamoinen osa heidän duuneistaan on tosiasiassa ihan jotain muuta kuin palotehtäviä. Tosiasiassa se pelastaja kuvaa tehtäväkenttää paljon laajemmin ja oikeellisemmin.
No ei mielestäni. Paloautokin on paloauto. Ei pelastusauto.
Ja olen nainen.
Kyllä se osaaminen muilla alueilla on ollut tiedossa ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihana asia, että on sukupuolia. Olin itse naisena miesten ammatissa, mutta en olisi ihan kaikkea heidän tekemäänsä pystynyt tekemään fyysisistä syistä, koska olen pieni. Mutta kyllä oli sellaisiakin työtehtäviä, joissa pieni koko on suorastaan eduksi.
Miten tämä liittyi taas mihinkään? Sukupuolia kukaan ei ole kieltämässä. Ammattinimikkeistä on nyt kyse. Miksi sinua pitäisi naisena kutsua mieheksi vaan siksi, että teet perinteisesti miehistä työtä? Eikö se ole itse asiassa sukupuolten kieltämistä?
Vierailija kirjoitti:
"Lakimuutoksilla pyritään käytännössä nykyistä paremmin puuttumaan siihen, että naisille maksetaan vastaavasta työstä perusteettomasti pienempää palkkaa kuin miehille.
Samapalkkaisuusperiaate on jo nyt kirjattu Suomen lakiin. Direktiivin tarkoitus on kuitenkin selkeyttää samanarvoisen työn tunnistamista ja helpottaa sen arviointia."
Kertooko nyt joku, että mikä tuossa tavoitteessa on vikana?
Miehille se on ongelma kun ovat tottuneet siihen että isi määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kerroit juurikin syyn miksi ajattelet noin, olet syntynyt kasarilla.
Niin. Eli teidän mielestä kaikki pitäisi päättää alle 40v mielen mukaan?
Kertoo paljon teistä.
No kunhan vanhenet niin tulet huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei voi olla palomies. Piste.
---
Nainen ei jaksa kantaa 80 kiloista miestä pois palavasta talosta. Ja tämän takia wokettajat ovat taas väärässä. Naiset ei kuulu töihin. Ainakaan paloasemille.
Tämä
Tuo naisten miesviha alkaa olemaan aika sairasta kun vihaa miehiä niin paljon että kaikki miehiin liittyvä ja miehisyyttä pitää kieltää ja poistaa