Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mies ei koskaan anna mitään lahjaa syntymäpäivänä?

Vierailija
30.10.2025 |

Olemme naimisissa ja meillä on pienet lapset. Olen moneen kertaan kertonut, kuinka paljon pidän kukista ja olisi ihanaa kun niitä olisi kotona useammin. Silti saan ostaa kukkapuskat itse. No, tänään on syntymäpäiväni ja mies kyllä onnitteli aamulla, mukava juttu sekin. Mitään lahjaa, edes niitä kukkasia ei ollut, eikä lapsille oltu kerrottu äidin syntymäpäivästä, eli eivät olleet askarrelleet korttia tai muuta.

Miehen syntymäpäivänä suunnittelemme jonkun pienen lahjan yhdessä lasten kanssa ja teemme kortin. Se on sellainen yhteinen kiva juttu, johon lapset pääsevät mukaan ja heistä on todella jännää ja ihanaa antaa isille lahja.

Että joo, kyllä se harmittaa kun ei itse saa koskaan mitään muuta kuin sanalliset onnittelut. En kehtaa lapsillekaan sanoa että noniin, äidillä on huomenna synttärit, tehkääpäs kortti. 

Onko muilla samanlaista?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain olla välittämättä ja ostaa itse itselleen lahjat ja kukat. Onneksi äitienpäiväkortit askarrellaan päiväkodissa niin saat edes sen lapsilta. Miehet on toivottomia, noin yleisesti.

Vierailija
2/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, mun mies ei yleensä edes muista/huomaa että on mun synttäripäivä. En saa yleensä myöskään mitään joululahjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet on toivottomia, noin yleisesti."

Ei ole. Vain ne mitkä jotkut naiset jostain käsittämättömästä syystä puolisoikseen valitsevat.

Juuri tämä "miehet nyt vain on tuollaisia" ajattelutapa on se joka mahdollistaa osalle miehistä tällaisen moukkamaisen käytöksen jossa toisia ei huomioida.

Vierailija
4/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi hyvin pihi? Palstalla näitä pörrää itkemässä kun joutui maksamaan naiselle kahvikupposen.

Vierailija
5/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun teet hänelle selväksi mitä sinä odotat syntymäpäiviltä ja voit sanoa että koet sen jos ei puoliso muista millään, kukilla tai, lahjalla, aterialla yms. koskaan, tylynä ja että se ei kuuku parisuhteeseen sinun käsityksen mukaan vaan haluat normaalin syntymäpiäivän niin kuin kaikilla muillakin. Jos on vaikeuksia hänellä keksiä, niin ehdota viikkoa ennen ja sano että jos ei itse keksi niin se ja se voisi olla hyvä idea, esim ateria jossain tai hieronta lahjakortti yms. 

Vierailija
6/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata tuosta elämää suurempaa juttua tehdä. Leipokaa lasten kanssa kakku ja osta itsellesi illaksi minipullo kuohuvaa.

Vierailija
7/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut syntymäpäivälahjaa mieheltäni, enkä ole sitä edes odottanut. Joskus harvoin olen ostanut synttärilahjan miehelle. Olemme olleet yhdessä lähes 40 vuotta. 

Vierailija
8/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lasten isä ei koskaan ostanut joululahjaa, syntymäpäivälahjaa tai mitään muutakaan kenellekään.

Aluksi ostin myös hänen sisarusten lapsille joululahjat, mutta lopetin parin vuoden jälkeen sen palvelun.

Erottuamme vein vielä muutaman vuoden joululahjan ja syntymäpäivälahjan lasteni isälle.

Lopetin senkin koska oli yksipuolista.

Vierailija
9/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen moneen kertaan kertonut, kuinka paljon pidän kukista ja olisi ihanaa kun niitä olisi kotona useammin"

Mites olisi: Rakas mieskulta, minulla on kohta syntymäpäivä, olisi ihanaa jos saisin lahjaksi kukkasia sekä kortin?

Vierailija
10/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet on toivottomia, noin yleisesti."

Ei ole. Vain ne mitkä jotkut naiset jostain käsittämättömästä syystä puolisoikseen valitsevat.

Juuri tämä "miehet nyt vain on tuollaisia" ajattelutapa on se joka mahdollistaa osalle miehistä tällaisen moukkamaisen käytöksen jossa toisia ei huomioida.

Niinpä. Mun oma mies on aivan ihana, muistaa merkkipäivinä ja äitienpäivänä ja hemmottelee muutenkin.

Vierailija
11/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä menee vihille ja porsii juntin kanssa, niin tuollaista se sitten on.

Vierailija
12/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syntymäpäivät aika lähekkäin. Ei koskaan osteta lahjoja puolin tai toisin mutta lähdetään yhdessä muutaman päivän minilomalle jonnekin. Kukkia ostan ihan itse kotiin lähes viikottain.

Vierailija
13/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo etta miehiä pidetään parisuhteissa jotenkin lapsen tasolla, että se on muka normaalia ja ok ettei mies vaan muista syntymäpäiviä tai osta edes kukkia vaikka toinen on sanonut että haluaa. 

Kuitenkin töissä miehet osaa ottaa vastuun ja ne kavereiden synttäritkin muistetaan tai muut jutut. 

Itse puhuisin ihan tosissani että en tiedä voinko olla suhteessa jossa minua ei huomioida mitenkään. 

Vierailija
14/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lahjoja. Mutta tämä on oma toiveeni. Kaikki on nykyään niin kaupallista. Kukatkin kuihtuu nopeasti. Sanallinen onnittelu riittää. Tämän tietävät myös aikuiset lapseni. 

Vierailija
15/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se lasten kasvatuksenkin suhteen hyödyllistä, että äidinkin syntymäpäivä muistettaisiin samalla tavoin lahjalla kuten lasten ja isänkin. Meillä isä loukkaantuu ja uhriutuu suunnattomasti, jos hänen syntymäpäiviään ei muisteta. Tosin hänelle kyllä riittää onnittelut ja jonkinlainen yhteisellä ajalla huomiointi. Ei hän itsekään muulla tavoin ketään huomioi. 

Vierailija
16/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sanonut että olis ihanaa kun kukkia olisi kotona useammin. Mies ehkä ihmettelee mikset sinä sitten osta niitä useammin, että ehkä ne ei sinusta niin kivoja sitten ollutkaan.

Jos haluat että mies tuo sulle kukkia kotiin, sun pitää pyytää miestä tuomaan kukkia sulle kotiin.

Ja lakkaa muistamasta sitä miehen syntymäpäivää muuta kuin sanallisella onnittelulla.

Meillä merkkipäivät hoidetaan kakkukahveilla, minä ne järkkään, myös itselleni, koska minä hoidan ostokset. Mies on tyytyväinen kaupan kääretorttuun, minä haluan leipomosta jotain spesiaalimpaa, jos lähetän miehen leipomoon, niin en kuitenkaan saa mieleistä.

Vierailija
17/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun teet hänelle selväksi mitä sinä odotat syntymäpäiviltä ja voit sanoa että koet sen jos ei puoliso muista millään, kukilla tai, lahjalla, aterialla yms. koskaan, tylynä ja että se ei kuuku parisuhteeseen sinun käsityksen mukaan vaan haluat normaalin syntymäpiäivän niin kuin kaikilla muillakin. Jos on vaikeuksia hänellä keksiä, niin ehdota viikkoa ennen ja sano että jos ei itse keksi niin se ja se voisi olla hyvä idea, esim ateria jossain tai hieronta lahjakortti yms. 

Normaali syntymäpäivä?? Mä tulisin hulluksi jos mies järkkäisi mulle jonkun palstanormaalin syntymäpäivän :D

Vierailija
18/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että isille ostetaan lahjoja syntymäpäivänä mutta äidille ei kasvattaa lapset siihen, että naiset ja äidit on vähempiarvoisia kuin miehet ja isät 

Jos äiti ei saa lahjoja niin sitten ei isallekkaan mitään 

Vierailija
19/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikunen viettää syntymäpäiväänsä ellei se ole joku isompi tasaluku kuten 70

Ikinä en ole halunnut enkä kaivannut mitään lahjoja keneltäkään ja olenkin naisystävilleni sanonut etten anna lahjoja enkö pidä että minulle niitä annetaan koska se merkitsisi että jäisin "velkaa".

Kun täytin 40 vuotta en juhlinut lainkaan, en edes lasteni kanssa vaan olin koko päivän omissa oloissani ja puhelinkin oli pois päältä.

Vierailija
20/118 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuisilla olisi ihan tarpeetonta lahjat kun kerran viikossa kauppareisulla ostetaan ihan kaikki tarpeellinen ja mitään tarpeetonta ei haluta keräillä nurkkiin. Kausi kukat pöytään valkkaan itse samaan ostoskärryyn muiden ostosten sekaan. 

Nuorena käytiin ravintolassa ja kuuskymppisenä syödään ennemmin kotona noutoruokaa tai kokkaillaan itse juhlapäivinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän