Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkejärjestelmä on romahtamassa.

Vierailija
30.10.2025 |

Eläkeläiset ovat tilastollisesti rikkain ikäryhmä. Työläiset tienaa tilastollisesti entistä vähemmän ja työttömiä on jo yli 300 000. Työssä käyvät maksavat jokaisesta palkastaan neljäsosan veroja joka menee käytännössä vanhusten eläkkeisiin. Nyt eläkettä saava ryhmä myöskin luonnollisesti maksoi paljon vähemmän eläkemaksuja koska eläkejärjestelmä oli silloin vielä niin pieni. Nyt eläkeläisiä on kokoajan enemmän ja enemmän ja eliniät kasvaa, tällainen järjestelmä ei enää toimi näin pienessä maassa.

Kommentit (807)

Vierailija
221/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin on saatava maksukatto tai sen tarpeellisuutta on harkittava kokonaan jos varallisuus on suurta.

Pullamössöt voi leikata eläkkeensä itseltään vaikka kokonaan. Heidän eläkkeilleen ei ole maksajia, koska valitsivat kivan lapsivapaan elämän.

Suuret ikäluokat (joiden ikäluokka söi pullamössöä) valitsivat itsekkäästi tehdä omaan määräänsä nähden aivan liian vähän jälkeläisiä. Tässä sitä nyt ollaan.

Minun suuriin ikäluokkiin kuuluvien vanhempieni urakehitys salli hankkia vain kaksi lasta (huomaa prioriteetit). Itse olen syntynyt -78 ja minulla lapsia on kolme.

Eli teit vain yhden lapsen enemmän kuin vanhempasi ja kehtaat sillä vielä kehuskella???

Onko jonkun pallopään tekeminen uroteko? Mitä, jos lapsi on ruma ja tyhmä puhumattakaan nisti tai rikollinen. Peritäänpä lapsilisät takaisin, ei ns.kanatanut.

Vierailija
222/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

240000 saa leskeneläkettä. Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias. 

Leskeneläke päättyy, kun olet 65-vuotias eli taas teitä nuoria suositaan. Voitte pelailla tällä/kin jutulla, kuten muillakin tuilla.

Ei pääty. Leskeneläkettä saa loppuelämän, jos on syntynyt 1974 tai vanhempi. Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias. 

Kela maksaa puolen vuoden leskeneläkkeen alle 65- vuotiaille.  Kirjoittaja sotkee sen vakuutusyhtiön leskeneläkkeeseen.  

En ole missään vaiheessa kirjoittanut mistään kelan eläkkeestä. 

Nuoremmat tuon vakuutusyhtiön leskeneläkkeen maksaa, se on puolet puolison eläkkeestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien eläkkeistä voisi leikata sen 1000€/kk.

Mille jäis silloin 484€. Ei hyvä.

Vierailija
224/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkettäkään ei saa hakematta.  Itse menin kelan toimistoon jossa selvisi etten 67-vuotiaana ole kelan alkueläkkeeseen oikeutettu  mutta sitä kautta pystyin hakemaan ilmarisen leskeneläkkeen.  Alkoi seuraavan kuukauden alusta.

Vierailija
225/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettäkään ei saa hakematta.  Itse menin kelan toimistoon jossa selvisi etten 67-vuotiaana ole kelan alkueläkkeeseen oikeutettu  mutta sitä kautta pystyin hakemaan ilmarisen leskeneläkkeen.  Alkoi seuraavan kuukauden alusta.

Jep, 1974 syntyneet ja vanhemmat saa leskeneläkettä loppuelämänsä. 

Vierailija
226/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke päättyy, kun olet 65-vuotias eli taas teitä nuoria suositaan. Voitte pelailla tällä/kin jutulla, kuten muillakin tuilla.

Ei pääty. Leskeneläkettä saa loppuelämän, jos on syntynyt 1974 tai vanhempi. Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias. 

Kela maksaa puolen vuoden leskeneläkkeen alle 65- vuotiaille.  Kirjoittaja sotkee sen vakuutusyhtiön leskeneläkkeeseen.  

En ole missään vaiheessa kirjoittanut mistään kelan e

Et kirjoittAnut mutta tietosi että leskeneläke loppuu 65 v on kelan eläkettä koskeva.  Ei tel-leskeneläkettä. Selvitä itsellesi asiat.

Vierailija
227/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ol

En ole missään vaiheessa kirjoittanut Kelan leskeneläkkeestä tyhmä. 

Selvitä pääsi narsisti. 

Pitääkö taas laittaa linkki tyhmille leskeneläkkeeseen tyhmille?

Vierailija
228/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa kirjoittanut mistään kelan e

Leskeneläke ei ole mikään itsestäänselvyys.  Jos lesken oma eläke on suurempi, ei tule.

Vain vyvin pienituloinen leski saa puolet, sekin on ihan laskennallinen juttu.

Leskeneläke on karttunut puolison työnantajan maksamista tyel-maksuista.

Vierailija
229/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbs

Miksi sitten kirjoitit että leskeneläke loppuu 65-vuotiaana.  Selitä.

Vierailija
230/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ol

Ei poista faktaa, että leskeneläkettä saa 240000. Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias. 

Vierailija
231/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut, että mitään leskeneläkkeen loppumisesta, se oli toinen anonyymi.

Ainostaan, että 1975 syntyneet ja nuoremmat saa leskeneläkettä vain 10 vuotta. 

Vierailija
232/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin on saatava maksukatto tai sen tarpeellisuutta on harkittava kokonaan jos varallisuus on suurta.

Pullamössöt voi leikata eläkkeensä itseltään vaikka kokonaan. Heidän eläkkeilleen ei ole maksajia, koska valitsivat kivan lapsivapaan elämän.

Suuret ikäluokat (joiden ikäluokka söi pullamössöä) valitsivat itsekkäästi tehdä omaan määräänsä nähden aivan liian vähän jälkeläisiä. Tässä sitä nyt ollaan.

Minun suuriin ikäluokkiin kuuluvien vanhempieni urakehitys salli hankkia vain kaksi lasta (huomaa prioriteetit). Itse olen syntynyt -78 ja minulla lapsia on kolme.

Eli teit vain yhden lapsen enemmän kuin vanhempasi ja kehtaat sillä vi

Olen itse verorahoistani maksanut ne lapsilisät, samoin mieheni. On se uroteko, kun jotkut ei viitsi tehdä edes yhtä pallopäätä. Montako viisihenkistä perhettä sinä tunnet?

Vierailija
233/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkejuttuun rupesin vastaamaan kommentin  215  kirjoittajalle.  Jos hän änkyröi käyköön lukemassa kommenttinsa.

Vierailija
234/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku sivusta rupee jankuttamaan  jos oikoo jonkun  toisen tietoa ja nimittelemään narsistiksi?  Kyllä voitte huonosti.

Vierailija
235/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten määrä vain lisääntyy vuoteen 2040 asti. Joka vuosi jää lisää porukkaa eläkkeelle ja moni elää pitkään.

Vierailija
236/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ansiottomista? Siellä on miljarditolkulla rahaa. Se siirtyy tuleville eläkesukupolville sitä mukaa, kun kuollaan. Ei ole mitään henklilökohtaisia tiliä, jotka siirtyisivät perillisille. On luonnollista, että siitä maksetaan.

Etkö sinä ymmärrä vai oletko trolli? Eläkevarallisuus on 275 mrd euroa ja eläkevastuut ovat siinä 800-900 mrd euron välimaastossa. Käytä niitä aivojasi jos sellaiset löytyy!

Ts. jopa kolmannes eläkevastuista on rahastoituna ja rahastot edelleen kasvavat. Näin hyvää tilannetta on harvassa maassa. 

Vierailija
237/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurempi eläke, sitä enemmän valtio ja kunnat saavat verotuloja. Oikeasti valtion kannalta suurta eläkettä saavat ovat niitä parhaita. Tuöeläkeyhtiöt maksavat eläkkeet, valtio ja kunnat ottavat puolet veroina.

Suuri eläke on pois eläkerahastosta, josta me nuoremmat saamme eläkkeemme. Muistutan, että maksamme eläkerahaston joka kuukausi yli kolmasosan bruttopalkastamme.

Että eläkettä riittäisi kaikille, pitäisi kaikkien olla mukana talkoissa.

Sinun bruttopalkkasi on se, joka tilinauhalla näkyy. Sinä et maksaa siitä palkasta kolmasosaa eläkerahastoon, vaan 7,15%. Sen lisäksi työnantajasi maksaa oman osuutensa.

Vaikka työantajan osuus olisikin pienempi, se ei suoraan sinun bruttopalkkaasi nostaisi. Ja tuo oma osuut

Eräät ei ole koskaan tehneet oikeaa suorittavaa työtä kun kuvittelevat että jos työnantajan maksuja pienennettäisi niin palkattaisi lisää työntekijöitä.Nauran aina tälläiselle naiiviudelle.

Vierailija
238/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkejuttuun rupesin vastaamaan kommentin  215  kirjoittajalle.  Jos hän änkyröi käyköön lukemassa kommenttinsa.

Miksi sitten lainasit toisen anonyymin kommentin ja rupesit hänelle änkyröimään? 

Vierailija
239/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teit vain yhden lapsen enemmän kuin vanhempasi ja kehtaat sillä vielä kehuskella???

Totta munassa kehuskelen. Heidän olisi pitänyt tehdä kolme. Nykyään lapsiluku 1,2 lasta per nainen. Eläkekertymäni voisi esimerkiksi tuplata, koska olen uhrannut noin monta vuotta elämästäni. Minun tapauksessani lisääntymisen hinta on satoja tuhansia euroja - menetettyjä sellaisia. Kannattaa ymmärtää olla kiitollinen.

Vierailija
240/807 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten lainasit toisen anonyymin kommentin ja rupesit hänelle änkyröimään? 

Lainaustoiminto ei ole suunnittelemani.  Pitäisi aina laittaa kommentin numero pysyisi hitaammnatkin keskustelussa mukana