Mies käyttää hyväksi vastuuntuntoisuuttani
Hän pyörii omilla asioillaan kaiket päivät ja minä huolehdin lapsesta ja koirasta, kun en henno jättää yksin. Mies käytt tätä vastuuntuntoisuuttani hyväksi. Työni on vaativampaa ja palkka isompi, mutta olen kaiket vapaa-ajat kodin vankina. Tekisi mieli erota, fantasioin siitä, eron ajatus tuntuu siltä, että vapautuisin vankilasta ja saisin ainakin joitain vapaapäiviä itselleni. Haluaisin käydä vaikka kaupungilla, kahvilassa, kuntosalilla tms, päästä tuulettumaan. Mies tekee osa-aikatyötä, mutta on pois kotoa aamusta iltaan, kun hän jatkuvasti järjestää itselleen omaa tekemistä. Parhaillaankin hän on harrastuksessaan.
Kommentit (79)
Se ettei välitä on supervoima. Miehellä se on, sinulla ei.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei välitä on supervoima. Miehellä se on, sinulla ei.
Näinhän se on. Vapaudu vankilasta= älä välitä muiden asioista tai vastuista. Apn tapauksessa, lähde omille menoillesi siitä etukäteen ilmoittamatta kun siltä tuntuu ja mies on silloin kotona.
Niin tuttua, niin tuttua. Onneksi on jo ulkoruokinnassa.
Marttyyrius on narsismin piirre. Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olet itse sinne kiivennyt ja lyönyt naulat ranteisiisi.
Aplodeja ero fantasiasta! Aikuisuus on juurikin vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Ehkä tuota suhdetta ei kannata viedä pitemmälle. Mieti sitten kun on lapsia.
Montako vuotta olet jo odottanut ja odottanut, että mies muuttuisi? Että viimeinkin saisit sen minkä omalta elämältä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrius on narsismin piirre. Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olet itse sinne kiivennyt ja lyönyt naulat ranteisiisi.
Höpö höpö. Normaali ihminen välittää lapsesta ja lemmikistä. Ei vain nyt jakaudu tasaisesti tuo välittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuota suhdetta ei kannata viedä pitemmälle. Mieti sitten kun on lapsia.
Heh, aphan kertoi että heillä on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Aplodeja ero fantasiasta! Aikuisuus on juurikin vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Nyt vaan pitäisi enää toimia.
En vaan pysty ymmärtämään miten naiset edelleen alistuu tuohon asemaan.
Vierailija kirjoitti:
En vaan pysty ymmärtämään miten naiset edelleen alistuu tuohon asemaan.
Tytöistä edelleen kasvatetaan niitä kympintyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Normaali ihminen välittää lapsesta ja lemmikistä. Ei vain nyt jakaudu tasaisesti tuo välittäminen.
Normaali ihminen ottaa myös lemmikiksi aikuisvauvoja?
Teetkö "erittäin vaativia asiantuntijatöitä"? Jos näin on, emme voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ihan normaalia olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Nainen on tahdoton olento vailla vastuuta siitä miten häntä kohdellaan?
Tein sen virheen, että juutuin tällaiseen suhteeseen. Olen ollut suorastaan ylivastuullinen, ja pikku hiljaa kaikki käytännön asiat ovat jääneet kontolleni. Hoidan siis talouden ja tarvittavat korjaustyöt kiinteistöön. Mies ajattelee enimmäkseen itseään ja mukavuuttaan ja seuraa touhujani kuin pikkupoika. Olinpa hölmö, kun hyvin nuorena ihastuin sievän ja kiltin näköiseen omalaatuiseen vanhapoikaan. Nykyään nuoret naiset ovat vähän viisaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen menee impulssiensa mukana, toinen kontrolloi. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän, alkaen omasta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ihan normaalia olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Nainen on tahdoton olento vailla vastuuta siitä miten häntä kohdellaan?
Erokin on hankala prosessi, jos omaisuutta on jo kertynyt. Mies tietysti takertuisi kaikin voimin, ja pako tapahtuisi turvakotiin, jos haluaa vapaaksi.
Kelpaisi kenelle tahansa tuon miehen asema.
Ehkäpä asiasta kannattaisi puhua miehen kanssa sen sijaan, että jauhat täällä.