Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää hyväksi vastuuntuntoisuuttani

Vierailija
29.10.2025 |

Hän pyörii omilla asioillaan kaiket päivät ja minä huolehdin lapsesta ja koirasta, kun en henno jättää yksin. Mies käytt tätä vastuuntuntoisuuttani hyväksi. Työni on vaativampaa ja palkka isompi, mutta olen kaiket vapaa-ajat kodin vankina. Tekisi mieli erota, fantasioin siitä, eron ajatus tuntuu siltä, että vapautuisin vankilasta ja saisin ainakin joitain vapaapäiviä itselleni. Haluaisin käydä vaikka kaupungilla, kahvilassa, kuntosalilla tms, päästä tuulettumaan. Mies tekee osa-aikatyötä, mutta on pois kotoa aamusta iltaan, kun hän jatkuvasti järjestää itselleen omaa tekemistä. Parhaillaankin hän on harrastuksessaan.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä asiasta kannattaisi puhua miehen kanssa sen sijaan, että jauhat täällä.

Vierailija
2/79 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei välitä on supervoima. Miehellä se on, sinulla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei välitä on supervoima. Miehellä se on, sinulla ei.

Näinhän se on. Vapaudu vankilasta= älä välitä muiden asioista tai vastuista. Apn tapauksessa, lähde omille menoillesi siitä etukäteen ilmoittamatta kun siltä tuntuu ja mies on silloin kotona. 

Vierailija
4/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, niin tuttua. Onneksi on jo ulkoruokinnassa. 

Vierailija
5/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on narsismin piirre. Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olet itse sinne kiivennyt ja lyönyt naulat ranteisiisi. 

Vierailija
6/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplodeja ero fantasiasta! Aikuisuus on juurikin vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
7/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuota suhdetta ei kannata viedä pitemmälle. Mieti sitten kun on lapsia.

Vierailija
8/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta olet jo odottanut ja odottanut, että mies muuttuisi? Että viimeinkin saisit sen minkä omalta elämältä haluat?

Vierailija
9/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on narsismin piirre. Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olet itse sinne kiivennyt ja lyönyt naulat ranteisiisi. 

Höpö höpö. Normaali ihminen välittää lapsesta ja lemmikistä. Ei vain nyt jakaudu tasaisesti tuo välittäminen.

Vierailija
10/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuota suhdetta ei kannata viedä pitemmälle. Mieti sitten kun on lapsia.

Heh, aphan kertoi että heillä on lapsi. 

Vierailija
11/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplodeja ero fantasiasta! Aikuisuus on juurikin vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Nyt vaan pitäisi enää toimia. 

Vierailija
12/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty ymmärtämään miten naiset edelleen alistuu tuohon asemaan. 

Vierailija
13/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan pysty ymmärtämään miten naiset edelleen alistuu tuohon asemaan. 

Tytöistä edelleen kasvatetaan niitä kympintyttöjä. 

Vierailija
14/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Normaali ihminen välittää lapsesta ja lemmikistä. Ei vain nyt jakaudu tasaisesti tuo välittäminen.

Normaali ihminen ottaa myös  lemmikiksi aikuisvauvoja?

Vierailija
15/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö "erittäin vaativia asiantuntijatöitä"? Jos näin on, emme voi auttaa.

Vierailija
16/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on ihan normaalia olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Nainen on tahdoton olento vailla vastuuta siitä miten häntä kohdellaan? 

Vierailija
17/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen virheen, että juutuin tällaiseen suhteeseen. Olen ollut suorastaan ylivastuullinen, ja pikku hiljaa kaikki käytännön asiat ovat jääneet kontolleni. Hoidan siis talouden ja tarvittavat korjaustyöt kiinteistöön. Mies ajattelee enimmäkseen itseään ja mukavuuttaan ja seuraa touhujani kuin pikkupoika. Olinpa hölmö, kun hyvin nuorena ihastuin sievän ja kiltin näköiseen omalaatuiseen vanhapoikaan. Nykyään nuoret naiset ovat vähän viisaampia. 

Vierailija
18/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuollaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen menee impulssiensa mukana, toinen kontrolloi. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän, alkaen omasta itsestään.

Vierailija
19/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on ihan normaalia olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Nainen on tahdoton olento vailla vastuuta siitä miten häntä kohdellaan? 

Erokin on hankala prosessi, jos omaisuutta on jo kertynyt. Mies tietysti takertuisi kaikin voimin, ja pako tapahtuisi turvakotiin, jos haluaa vapaaksi.

Vierailija
20/79 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi kenelle tahansa tuon miehen asema.