Onko boomer-viha tervettä?
Tulee aina mieleen kun avaan tänän keskustelusivuston? Onko se jotain pääjumia monellakin.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös häkellyksissäni. Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä. Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes. Kävin kansakoulun, sitten töihin. Palkat pieniä ja niin on eläkekin.
Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon 40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.
Koska ikäluokkana elätte muiden kustannuksella.
Mielestäni työnantaja maksanut minusta vakuutusmaksut. Ainakin eläketurvan luettelo kertoi niin kun lähetti sen eläkepäätöksen mukana.
Sepä se. Itse et ole maksanut mitään kuten nuoremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös häkellyksissäni. Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä. Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes. Kävin kansakoulun, sitten töihin. Palkat pieniä ja niin on eläkekin.
Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon 40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.
Suksi nyt jo vit tuun, ääliö.
Suksi monttuun, nuija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa puhetta muiden laskuun lomailevalta. Mutta onhan se harkinnassa . Vaihtoehtoja selvittelen.
Sinulle raivopää. Omet vakuuttunut että me yksinkertaisia perustöitä tekevät pystyimme tekemään päätöksiä ja sanelemaan työnantajille prosentit ja eduskunnalle ja vakuutusyhtiöille jne.
Jos se on niin helppoa miksi sinä et tee niin ikätovereittesi kanssa? Sanele teille edulliset sopimukset eri instasseille. Onnistuihan se meiltä kansakoulun käyneiltäkin mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyin tähän maailmaan voimatta vaikuttaa asiaan. Elin lapsuuteni, nuoruuteni maailmassa, johon en voinut vaikuttaa. Aikuiseksi tullessani en voinut mitään sille, että minulla oli helppoa. Sain heti työpaikan, sain asuntolainan, vaurastuin. Nyt minua syytetään siitä. Se on kieltämättä hämmentävää. Olen vain elänyt tätä elämääni. Tietenkin tiedostan, miten paljon vaikeampaa on olla nuori aikuinen vuonna 2025 kuin vuonna 1985, mutta mitä sille nyt mahdan? Se 1985 meni jo, enkä voi sille enää mitään tänään.
Olet ikäluokassasi käytännössä ainut joka pystyy tämän myöntämään. Pelkästään se , ettö suuret ikäluokat pystyisivät myöntämään sen, että saivat melkein koko ihmiskunnan historian helpoimman ja yltäkylläisimmän elämäntaipaleen ja pitkälle nuorempien sukupolvien kustannuksella olisi edes jotain. Mutta ei. On pitänyt kehittää kokonainen sank
Sekö sinun eläämääsi helpottaisi ja saisi sinut voimaan hyvin, jos kaikki boomerit myöntäisivät sinulle oikein julkisesti, että helpolla päästiin ja voi sinua raukkaa, kun sulla on niin vaikeata?
Miten se helpottaisi sinun elämääsi?
Ei ne boomerit sille mitään voi, että nykyään kaikki voi opiskelle vaikka vanhemmat on rutiköyhiä ja siksi kilpailu on kovempaa esim työpaikoista. Eikä ne ole syyllisiä siihen, että nyt on lama ja ihmiset työttömiä.
Kaikki asiat voi nykyään hoitaa netissä ja kaikki autonomisoituu ja ihmisiltä menee työpaikat alta, mutta ei se voi mitenkään olla jonkun 40-luvun loppupuolella syntyneen ihmisen vika.
Outoa, että joku jaksaa vihata omia isovanhempiaan tai ylipäätään yli 70v vuotiaita, ihan, kuin he olisivat syyllisiä tämän hetken tilanteeseen.
Nyt on sinun aikasi vaikuttaa asioihin, tee se, äläkä syytä muita kurjasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä.
Viha ketään kohtaan ei ole oikeutettu
Sanotaan missä? Onko siitä laki? Tee vtumaisesti toisille , niin varmasti seuraa vihaa. Jos et sitä halua , älä kuseta omaa pitkää senilrilomaasi muiden kustannuksella.
Eläkepäivieni määrä ei kuulu sulle, niitä on niin kauan kuin on. Etkä sä niitä maksa, turha tulla vinkumaan.-eri
Hyvä että kolmasosa nuorista muuttaa pois Suomesta ja keski-ikäiset firettää. Jää tyel-maksut eläteille maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työnantaja maksanut minusta vakuutusmaksut. Ainakin eläketurvan luettelo kertoi niin kun lähetti sen eläkepäätöksen mukana.
Vain vuodesta 1993 kunnes täytin 63.
Työnantajahan sinunkin maksusi pääosin maksaa jos olet työelämässä. Mutta et taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa ajatuksessa on mielestäni jotain sairasta. Tahdotko vaikka takavarikoida kolmioni?
No onhan se hankittu osin sen avulla , että sinun ei tarvinnut maksaa tyel-maksuja, vaan sait käyttää ne omaan vaurastumiseen. Minulla sitä oikeutta ei ole ja se raha menee teihin. Se on sairasta , epä
Niin on, epäreilua se on, muttei minun syyttämiseni ole ratkaisu. Ajattele nyt järkevästi: olisiko minun, tavallisen palkansaajan, pitänyt ymmärtää, että nyt en maksa tyel-maksuja, joita tulevien sukupolvien on maksettava. Syytöksesi minua ja ikätovereitani kohtaan on suoraan sanottuna absurdi. Mitä olisin mielestäsi voinut henk.koht. tehdä silloin parantaakseni tilannettasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa meille mitä sinä maksat?
Ja onko käynyt mielessä, kuka on maksanut äidillesi äityisneuvolan, sinulle lasten neuvolan, rokotukset, terveydenhoidon aina 18 vuoteen asti, koulutuksen vaikka kuinka korkealle?
Maksanut sinulle talviaamuna pyrynjälkeisen tien auraamisen , kouluruuan jne.
Ihan itse maksoit vai???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osan aikaa, et koko työelämää kuten nuoremmat. Silti olet mielestäsi ansainnut ja maksanut vuosikymmenten seniorilomasi, vaikka se on varastettu toisten selkänahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron. Itse maksan joka palkasta 7,15 % tyel-maksua ja työnantaja loput, yht, 24,85%. Lisäksi olen maksanut 30 vuotta neuvolat, koulut, vanhusneuvoston, vanhusneuvoston, tiet, verot , terveydenhuoltoa enemmän kuin te koskaan.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet ovat ensimmäinen koulutetuin ikäluokka Suomessa. Siksi he vihaavat työläistaustaansa ja kansakoulun käyneitä vanhempiaan. He olisivat mieluummin syntyneet vanhan rahan sukuihin. Heitä hävetttää, isä ja äiti olivat liukuhihnalla.
Heitä hävettää ahneet vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä.
Kerro ne syyt.
Eläkekusetus ja sen ympärillä olevat ilmiöt. Ihan kuin et tietäisi. Vai luuletko että on vain niin kiva maksella teille korkeita tyel-maksuja ja työskennellä 70 vuotiaaksi, kun ette niitä itse maksaneet ja silti jäitte noin 59v eläkkeelle. Sitten tämän päälle kuunnella teidän omahyväisiä sankarikertomuksia ja meidän vähättelyä. Kyllä ne vapaat eläkevuodet kiinnostaa muitakin kuin vain teitä.
Maksoin eläkemaksuja koko 45 vuotisen työurani, eläkkeelle pääsin 65v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä boomeriargumentointia. Sitten vielä kehtaatte ihmetellä miksi teitä vihataan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se syy on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikein ole merkitystä onkoeisiin terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä.
Mielenkiintoista. Avaatko vähän.
Pitäisikö vihaa kohdistaa myös 1800-luvulle syntyneisiin?
Ei. He eivät tehneet eläkekusetusta.
Manneikäluokalla varastaminen ja valehtelu verissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ne syyt.
Eläkekusetus ja sen ympärillä olevat ilmiöt. Ihan kuin et tietäisi. Vai luuletko että on vain niin kiva maksella teille korkeita tyel-maksuja ja työskennellä 70 vuotiaaksi, kun ette niitä itse maksaneet ja silti jäitte noin 59v eläkkeelle. Sitten tämän päälle kuunnella teidän omahyväisiä sankarikertomuksia ja meidän vähättelyä. Kyllä ne vapaat eläkevuodet kiinnostaa muitakin kuin vain teitä.
Kerrotko mitä voin asialle tehdä, kiinnostaa ratkaisusi. -eläkeläinen
En, enkä sitä edellisessäkään. Ei kuitenkaan muuta tätä asiaa mitenkään.