Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko boomer-viha tervettä?

Vierailija
29.10.2025 |

Tulee aina mieleen kun avaan tänän keskustelusivuston?  Onko se jotain pääjumia monellakin.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös häkellyksissäni.  Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä.  Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes.   Kävin kansakoulun, sitten töihin.  Palkat pieniä ja niin on eläkekin.

Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon  40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.

Vierailija
62/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin tähän maailmaan voimatta vaikuttaa asiaan. Elin lapsuuteni, nuoruuteni maailmassa, johon en voinut vaikuttaa. Aikuiseksi tullessani en voinut mitään sille, että minulla oli helppoa. Sain heti työpaikan, sain asuntolainan, vaurastuin. Nyt minua syytetään siitä. Se on kieltämättä hämmentävää. Olen vain elänyt tätä elämääni. Tietenkin tiedostan, miten paljon vaikeampaa on olla nuori aikuinen vuonna 2025 kuin vuonna 1985, mutta mitä sille nyt mahdan? Se 1985 meni jo, enkä voi sille enää mitään tänään. 

Olet ikäluokassasi käytännössä ainut joka pystyy tämän myöntämään. Pelkästään se , ettö suuret ikäluokat pystyisivät myöntämään sen, että saivat melkein koko ihmiskunnan historian helpoimman ja yltäkylläisimmän elämäntaipaleen ja pitkälle nuorempien sukupolvien kustannuksella olisi edes jotain. Mutta ei. On pitänyt kehittää kokonainen sankarieepos itsekehun tueksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä. 

Se on sitä pullamössön vastuunkantoa, syyllinen on aina joku muu.

Jos boomereilla olisi ollut vastuunkantoa esimerkiksi tulevista eläkkeistään niin ei tässä vihattaisi.

Eihän tässä 20-30-luvulla syntyneitä vihata. 

Ei kai se boomereiden vika ole, että pullamössöt valitsivat kivan lapsivapaan elämän ja nyt ei olekaan pullamössöjen eläkkeiden maksajia.

"Pullamössösukupolvi" viittaa yleensä vuosina 1965 - 1980 syntyneisiin (X-sukupolvi), jotka e

Väärässä olet. Ei ole kyse siitä, että kuka on syönyt pullamössöä.

https://urbaanisanakirja.com/word/pullamossosukupolvi/

Vierailija
64/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös häkellyksissäni.  Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä.  Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes.   Kävin kansakoulun, sitten töihin.  Palkat pieniä ja niin on eläkekin.

Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon  40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.

Koska ikäluokkana elätte muiden kustannuksella. 

Vierailija
65/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia epänormaaleille persuille. Niillä on huono suhde alkoholistivanhempiinsa ja riippuvuusgeenit suvussa.

Vierailija
66/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntyneet ovat ensimmäinen koulutetuin ikäluokka Suomessa.  Siksi he vihaavat työläistaustaansa ja kansakoulun käyneitä vanhempiaan.  He olisivat mieluummin syntyneet vanhan rahan sukuihin.  Heitä hävetttää, isä ja äiti olivat liukuhihnalla.

Mistä te jotkut vedätte nämä juttunne? 

Mä olen syntynyt -79 enkä todellakaan vihaa taustaani ja vanhempiani. En myöskään häpeä sitä, että isäni oli töissä sellutehtaalla ja äitini oli perhepäivähoitaja.

Enkä tunne ketään 70-luvulla syntynyttä joka ajattelisi noin. 

Onhan täälläkin vähän väliä keskusteluja.  "Minulla ei mitään yhteistä vanhempieni/appivanhempieni kanssa kun ovat yksinkertaisia kouluttamattomia duunareita ja jutut senmukaisia.  En ole vuosiin tavannut heitä. "

Vierailija
67/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntyneet ovat ensimmäinen koulutetuin ikäluokka Suomessa.  Siksi he vihaavat työläistaustaansa ja kansakoulun käyneitä vanhempiaan.  He olisivat mieluummin syntyneet vanhan rahan sukuihin.  Heitä hävetttää, isä ja äiti olivat liukuhihnalla.

Mistä te jotkut vedätte nämä juttunne? 

Mä olen syntynyt -79 enkä todellakaan vihaa taustaani ja vanhempiani. En myöskään häpeä sitä, että isäni oli töissä sellutehtaalla ja äitini oli perhepäivähoitaja.

Enkä tunne ketään 70-luvulla syntynyttä joka ajattelisi noin. 

Onhan täälläkin vähän väliä keskusteluja.  "Minulla ei mitään yhteistä vanhempieni/appivanhempieni kanssa kun ovat yksinkertaisia kouluttamattomia duunareita ja jutut senmukaisia.  En ole v

Suurin osa niistä on vain typeriä trolleja. Etkö tuon vertaa tunne palstaa?

Vierailija
68/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa ajatuksessa on mielestäni jotain sairasta.  Tahdotko vaikka takavarikoida kolmioni?

Vierailija
69/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa rehellisesti, äänestitkö persuja edellisissä vaaleissa?

Vierailija
70/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä. 

Tää on kyllä todella outoa. Hyvää syytä ei ole vihata jotakin mökin akkaa joka on ikänsä raatanut pientilalla ja nyt nauttii kansaneläkettä. Tommosia niistä boomereista on suurin osa. 

Boomereista pääsi opiskelemaan ne joiden vanhemmilla oli rahaa. Eli suurin osa ei. 

Vierailija
71/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni työnantaja maksanut minusta vakuutusmaksut.  Ainakin eläketurvan luettelo kertoi niin kun lähetti sen eläkepäätöksen mukana.

Vierailija
72/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan turtiaista tai tiihosta. Varmaan ko henkilö hakaa heidän muutkin salaliittojuttunsa.

Vierailija
73/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihmetyttää, kuka tämän takana on. Ilmeisesti boomereita hieman nuoremmat eli 60-luvulla syntyneet. He eivät tunne boomereita ja kadehtivat boomereita kaikesta. Samoin boomereiden lapsia. Samoin heidän lapsensa on opetettu vihaamaan meitä. Aivan suotta.

Syitä on paljon, joskin ne voidaan tiivistää eläkekusymykseen.

Eivät he itse eläkejärjestelmää laatineet, tollo.

Vierailija
74/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ne syyt.

Eläkekusetus ja sen ympärillä olevat ilmiöt. Ihan kuin et tietäisi. Vai luuletko että on vain niin kiva maksella teille korkeita tyel-maksuja ja työskennellä 70 vuotiaaksi, kun ette niitä itse maksaneet ja silti jäitte noin 59v eläkkeelle. Sitten tämän päälle kuunnella teidän omahyväisiä sankarikertomuksia ja meidän vähättelyä.  Kyllä ne vapaat eläkevuodet kiinnostaa muitakin kuin vain teitä. 

Vierailija
75/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa ajatuksessa on mielestäni jotain sairasta.  Tahdotko vaikka takavarikoida kolmioni?

Ja mitä ihmettä voin nyt tehdä asialle? Lahjoittaa omaisuuteni jollekin katkeralle? 

Nämä päätökset tehtiin, koska se silloisessa maailmantilanteessa tuntui oikealta. Eivät edes taloustieteilijät nähneet kymmenien vuosien päähän. Jälkiviisaus on aina typerää. Ja syyttää nyt tavallista kansalaista hänelle myönnetyistä eduista. Voisi syyttää sen ajan päättäjiä, vaikkei sekään ole tervettä. Ehkäpä moni nykyinen hullutus on 50 vuoden kuluttua se, joka tuhosi koko maan talouden pysyvästi. Syyttävätkö tulevat sukupolvet sitten SINUA? 

Vierailija
76/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on antivalkoista vasemmistolaista irrationaalista vihaa, joten ei ole tervettä. Canselmisto on aatteeseensa sairastunut fanaatikkojen poppoo uuskielineen nykyään.

Vierailija
77/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan turtiaista tai tiihosta. Varmaan ko henkilö hakaa heidän muutkin salaliittojuttunsa.

Itse epäilen että vihaaja on joku Sanna Marin fani, joka on oppinut boomereiden vihaamisen johtajaltaan. Vanhusten vihaaminen ei ole oikein persujen juttu. Se kuuluu enemmän tuonne vassarikulmaan.

Vierailija
78/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyin tähän maailmaan voimatta vaikuttaa asiaan. Elin lapsuuteni, nuoruuteni maailmassa, johon en voinut vaikuttaa. Aikuiseksi tullessani en voinut mitään sille, että minulla oli helppoa. Sain heti työpaikan, sain asuntolainan, vaurastuin. Nyt minua syytetään siitä. Se on kieltämättä hämmentävää. Olen vain elänyt tätä elämääni. Tietenkin tiedostan, miten paljon vaikeampaa on olla nuori aikuinen vuonna 2025 kuin vuonna 1985, mutta mitä sille nyt mahdan? Se 1985 meni jo, enkä voi sille enää mitään tänään. 

Olet ikäluokassasi käytännössä ainut joka pystyy tämän myöntämään. Pelkästään se , ettö suuret ikäluokat pystyisivät myöntämään sen, että saivat melkein koko ihmiskunnan historian helpoimman ja yltäkylläisimmän elämäntaipaleen ja pitkälle nuorempien sukupolvien kustannuksella olisi edes jotain. Mutta ei. On pitänyt kehittää kokonainen sank

Lopeta jo älyvapaa lässytyksesi.

Vierailija
79/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hankittu osin sen avulla , että sinun ei tarvinnut maksaa tyel-maksuja, vaan sait käyttää ne omaan vaurastumiseen. Minulla sitä oikeutta ei ole ja se raha menee teihin. Se on sairasta , epäeettistä ja epäreilua. 

Vierailija
80/153 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt jo vit tuun, ääliö.