Onko boomer-viha tervettä?
Tulee aina mieleen kun avaan tänän keskustelusivuston? Onko se jotain pääjumia monellakin.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös häkellyksissäni. Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä. Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes. Kävin kansakoulun, sitten töihin. Palkat pieniä ja niin on eläkekin.
Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon 40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.
Koska ikäluokkana elätte muiden kustannuksella.
Suksi nyt jo vit tuun, ääliö.
Kovaa puhetta muiden laskuun lomailevalta. Mutta onhan se harkinnassa . Vaihtoehtoja selvittelen.
Miten minusta tuntuu, ettet sinä ole maksanut yhtään mitään. Yhteiskunnan tukia taidat nostella.
Jos sulla menisi hyvin, et täällä riehuisi.
Nykyäänkin pärjää ja elää levesti, kun vaan on koulunsa käynyt ja näyttänyt, että osaa tehdä töitä. Monilla menee nykyään paremmin, kuin koskaan. Myös nuorilla.
Ainakin meidän suvussa nuoret istuu niin vihreillä oksilla, ettei olisi ennen tullut kuuloonkaan.
Mielettömän hyvät koulutukset, hyvät työpaikat, sairaan hyvät palkat . Pystyvät matkustelemaan monet kerrat vuodessa ulkomaille lomille jne. Kyllä monilla menee todella hyvin.
Ei tarvitse kadehtia isovanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle raivopää. Omet vakuuttunut että me yksinkertaisia perustöitä tekevät pystyimme tekemään päätöksiä ja sanelemaan työnantajille prosentit ja eduskunnalle ja vakuutusyhtiöille jne.
Jos se on niin helppoa miksi sinä et tee niin ikätovereittesi kanssa? Sanele teille edulliset sopimukset eri instasseille. Onnistuihan se meiltä kansakoulun käyneiltäkin mielestäsi.
Kukahan se täällä raivoaa ja kiroilee. Vihje: alkaa beellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä.
Kerro ne syyt.
Eläkekusetus ja sen ympärillä olevat ilmiöt. Ihan kuin et tietäisi. Vai luuletko että on vain niin kiva maksella teille korkeita tyel-maksuja ja työskennellä 70 vuotiaaksi, kun ette niitä itse maksaneet ja silti jäitte noin 59v eläkkeelle. Sitten tämän päälle kuunnella teidän omahyväisiä sankarikertomuksia ja meidän vähättelyä. Kyllä ne vapaat eläkevuodet kiinnostaa muitakin kuin vain teitä.
Kerrotko mitä voin asialle tehdä, kiinnostaa ratkaisusi. -eläkeläinen
Heitä vaikka lusikka nurkkaan. Selvää säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle raivopää. Omet vakuuttunut että me yksinkertaisia perustöitä tekevät pystyimme tekemään päätöksiä ja sanelemaan työnantajille prosentit ja eduskunnalle ja vakuutusyhtiöille jne.
Jos se on niin helppoa miksi sinä et tee niin ikätovereittesi kanssa? Sanele teille edulliset sopimukset eri instasseille. Onnistuihan se meiltä kansakoulun käyneiltäkin mielestäsi.
Teillä se onnistui ennemmistönne turvin. Olitte aina isoin ikäluokka ja kyllä käytittekin sen törkeästi hyväksenne. Poliittisia päätöksiä. Meillä ei sellaista mahdollisuutta ole. Eläkeläiset ovat nytkin isoin äänestäjäryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oikein ole merkitystä onko terveellistä vai ei. Sillä on se merkitys, että sitä on ja hyvästä syystä.
Kerro ne syyt.
Eläkekusetus ja sen ympärillä olevat ilmiöt. Ihan kuin et tietäisi. Vai luuletko että on vain niin kiva maksella teille korkeita tyel-maksuja ja työskennellä 70 vuotiaaksi, kun ette niitä itse maksaneet ja silti jäitte noin 59v eläkkeelle. Sitten tämän päälle kuunnella teidän omahyväisiä sankarikertomuksia ja meidän vähättelyä. Kyllä ne vapaat eläkevuodet kiinnostaa muitakin kuin vain teitä.
Maksoin eläkemaksuja koko 45 vuotisen työurani, eläkkeelle pääsin 65v.
Eli et
Onko sulla minkäänlaista työuraa?
Vai nosteletko vain työttömyystukia?
Turha sun on itkeä, että joudut olemaan 70v töissä, kun tuskin olet silloin työelämässä vaikka eläkeikä olisi mikä.
Pääsetkö lie töihin koko elämäsi akana.
Etkä näin ollen juurikaan muiden elämää kustanna, ainakaan niiden, jotka on sen 45-50 vuoden työuran tehneet.
Tule sitten uudelleen linjoille, kun on vähintään se 50v työelämää takana.
Pelkästään se , ettö suuret ikäluokat pystyisivät myöntämään sen, että saivat melkein koko ihmiskunnan historian helpoimman ja yltäkylläisimmän elämäntaipaleen
No ei todellakaan ole moni saanut mitään helppoa ja yltäkylläistä elämää vaan on eletty sodan jälkeisessä köyhyydessä. Mun -46 syntynyt isäni on ison perheen lapsista nuoremmasta päästä. Pienen kotitilan töitä piti tehdä jo lapsena eikä todellakaan ollut helppoa ja yltäkylläistä. Palkkatyöhön isä meni 15-vuotiaana ja monta vuotta teki töitä ennen kuin alkoi eläke kertyä. Paljon on tehnyt elämänsä aikana töitä ja itse maksanut elämänsä taloineen ja kasvattanut meidät lapset yhdessä äidin kanssa. Nytkö hänen sitten pitäisi jotenkin hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös häkellyksissäni. Kukaan ei kysynyt tahdonko syntyä. Tokko olin ees toivottu lapsi, olinhan jo kymmenes. Kävin kansakoulun, sitten töihin. Palkat pieniä ja niin on eläkekin.
Pieni pääni ei ymmärrä miksi joku tuntematon 40 -50 v insinööri tai maisteri tai yo-merkonomi vihaa minua niin valtavasti.
Juuri tuossa ajatuksessa on mielestäni jotain sairasta. Tahdotko vaikka takavarikoida kolmioni?
No onhan se hankittu osin sen avulla , että sinun ei tarvinnut maksaa tyel-maksuja, vaan sait käyttää ne omaan vaurastumiseen. Minulla sitä oikeutta ei ole ja se raha menee teihin. Se on sairasta , epä
Työntekijän osuus TyEL-maksuista tuli käyttöön vuosina 1993 - 1994 eli yli 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä pullamössön vastuunkantoa, syyllinen on aina joku muu.
Jos boomereilla olisi ollut vastuunkantoa esimerkiksi tulevista eläkkeistään niin ei tässä vihattaisi.
Eihän tässä 20-30-luvulla syntyneitä vihata.
"Ne boomerit" kantoivat vastuunsa eläkkeistään ja sen lisäksi noiden aiemmin syntyneiden eläkkeistä, heillähän ei vielä eläkemaksuja ollut eli hoitivat osuutensa kunnialla,....tiedän, olisi pitänyt maksaa vielä myöhempienkin eläkkeet.....vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ne syyt.
Tietynlainen asiantilan myöntäminen nyt vähintään. Myöntää, että anteeksi tämä ei ole teitä nuorempia sulupolvia kohtaan reilua, ja että pääsimme kyllä helpolla ja että ansaitsematon eläkettä tässä nautitaan ja sen joudutte te ikävä kyllä rahoittamaan. Tämän asenteen siirtäminen sitten myös äänestämiskäytäntöön. Ei todellakaan yksilönä ole minulle mikään pikku juttu , että teidän takia mimun pitää työskennellä 70-vuotiaaksi ja maksaa korkeita tyel-maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se syy on?
Aika moneen kertaan on jo syitä kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ne syyt.
Heitä v
Ootko ajatellut, että sama säästö taitaa tulla, (ja enemmänkin) jos sinä heität sen lusikan nurkkaan?
Ei ne pelkkien tukien varassa koko elämänsä elävätkään tule yhteiskunnalle halvaksi.
Kalliimmaksi ne tulee, kuin se ikänsä töitä tehnyt.
Eikä asiaan vaikuta ollenkaan se, onko se työtä tehnyt saanut sen työpaikkansa helposti vai ei :D
eri
Boomerit ovat etupäässä aiheuttaneet läntisen sivilisaation alennustilan. Verratkaa maailmaa vuonna 1960 maailmaan vuonna 1970. Mitä tapahtui välissä? Boomerit tulivat aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työnantaja maksanut minusta vakuutusmaksut. Ainakin eläketurvan luettelo kertoi niin kun lähetti sen eläkepäätöksen mukana.
Sepä se. Itse et ole maksanut mitään
Sinähän vasta hyväpalkkainen olet. Maksat 1, 6 milj henkilön eläkkeet ja vielä kuntasi kaikki käyttömenot. Ja silti päivät vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet ovat ensimmäinen koulutetuin ikäluokka Suomessa. Siksi he vihaavat työläistaustaansa ja kansakoulun käyneitä vanhempiaan. He olisivat mieluummin syntyneet vanhan rahan sukuihin. Heitä hävetttää, isä ja äiti olivat liukuhihnalla.
Heitä hävettää ahneet vanhempansa.
Juu, mun äitini oli maatalon emäntä joka sai vain kansaneläkkeen, olipa hirrrveän ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa puhetta muiden laskuun lomailevalta. Mutta onhan se harkinnassa . Vaihtoehtoja selvittelen.
Miten minusta tuntuu, ettet sinä ole maksanut yhtään mitään. Yhteiskunnan tukia taidat nost
Sinun tuntumallasi on kovin vähän merkitystä ottaen huomioon, että sinusta tuntuu myös , että olet itse maksanut ja ansainnut eläkkeesi ja ettö juuri te olette yksin rakentaneet suomen. Tätä harhaa vastaan tarkasteltuna sinun tuntumallesi ei voida antaa mitään painoarvoa. Se tuntuma ei perustu totuuteen. Lisäksi pitöisi olla ilmeistä , että tukienaajasta tyel-maksut ja 70v eläkeikä ovat herttaisen yhdentekeviä asioita. Että miten onkaan sen sinun tuntumasi ja logiikkasi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä boomeriargumentointia. Sitten vielä kehtaatte ihmetellä miksi teitä vihataan.
Kerrotko milloin sun mielestäsi boomerit syntyivät koska goolaamalla tulee erilaista tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä se onnistui ennemmistönne turvin. Olitte aina isoin ikäluokka ja kyllä käytittekin sen törkeästi hyväksenne. Poliittisia päätöksiä. Meillä ei sellaista mahdollisuutta ole. Eläkeläiset ovat nytkin isoin äänestäjäryhmä.
Ota selvää, äläkä levitä valheita. Eläkeläiset EI ole suurin äänestäjä joukko.
Jos eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja suomalaisia on 5,6 miljoonaa ja alle( 18v) äänestysikäisiä on noin miljoona, niin paljonko jää muita???
Olisko 3 miljoonaa mitään? Teitä muita äänioikeutettuja on 3 miljoonaa. Teitä on kerran enemmän, kuin eläkeläisiä.
Miten se suu nyt pannaan?
Vierailija kirjoitti:
Manneikäluokalla varastaminen ja valehtelu verissä.
Mikä on manneikäluokka, en ole tuollaista ennen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ne syyt.
Maksoin eläkemaksuja koko 45 vuotisen työurani, eläkkeelle pääsin 65v.
Eli et
Yli 30 vuotta, tuskin pääset itse lähellekään sitä.
Eli et koko työuraa.