Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAJ

Vierailija
29.10.2025 |

Edellinen KAJ-ketju lukittiin, joten aloitan uuden. Vain asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (266)

Vierailija
181/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullut enkä lukenut mistään valituksia liveorkesterin puuttumisesta Nordiksen konsertissa. Olisin tietysti toivonut paikalle kunnon bändia, kuten Axel kertoi heidän itsensäkin toivoneen. Se nyt ei vaan tällä kertaa ollut mahdollista ja piste. Ja olen siis supertyytyväinen ja ikionnellinen ilmankin, ne kolme tärkeintähän lavalla kuitenkin nähtiin.

Vierailija
182/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kuullut enkä lukenut mistään valituksia liveorkesterin puuttumisesta Nordiksen konsertissa. Olisin tietysti toivonut paikalle kunnon bändia, kuten Axel kertoi heidän itsensäkin toivoneen. Se nyt ei vaan tällä kertaa ollut mahdollista ja piste. Ja olen siis supertyytyväinen ja ikionnellinen ilmankin, ne kolme tärkeintähän lavalla kuitenkin nähtiin.

Bändillinenkin konsertti tulee vielä joskus. Aivan varmasti 😊. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy täydellinen video Majvor-esityksestä. Kannattaa katsoa loppuun asti, sillä siellä odottaa se kultamuna eli lähikuva Majvorista.

Tässä vaiheessa voisin vielä kysyä, näkikö joku Majvoreita Nordiksessa?

https://www.facebook.com/reel/736202639152040

Vierailija
184/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä löytyy täydellinen video Majvor-esityksestä. Kannattaa katsoa loppuun asti, sillä siellä odottaa se kultamuna eli lähikuva Majvorista.

Majvor on tuossa kuvassa hyvin söötti. Ja huipputrendikäs. En nähnyt Nordiksessa yhtään morsmaikkua. Sellainen olisi erottunut permannon kuhinastakin.

Vierailija
185/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Jakobin tukahtunut pyrskähdys on kultamuna.

Vierailija
186/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä dysleksiakohta tuntuu olleen koko illan kohokohta, ainakin yleisön reaktiosta päätellen. Erikoista, jos kriitikko ei ole noteerannut sitä mitenkään. Onkohan hän kuinka perehtynyt Kaj'n historiaan ja maailmaan?

https://www.youtube.com/shorts/Adtxrj4JnJA

Edellisessä keskusteltiin siitä sanoiko Tommy bög vai vöråbo, mutta ihan hyvin olisi voinut sanoa jommankumman. Kriitikko ei todennäköisesti ollut perehtynyt KAJ'n historiaan ja maailmaan, ja samasta syystä Hesari jätti keikan arvostelematta. Olivat ehkä omasta mielestään antaneet tarpeeksi palstatilaa kun julkaisivat Axelin novellikokoelman arvostelun ja ison henkilöhaastattelun.

Myös ruotsalaiset toimittajat olivat Sauna Tourin aikana ihan pihalla.

Mä kuulin sekä keikalla että videoilla aivan selvästi vöbo, ja noin pääasiassa muutkin ovat kuulleet. On kiljunnan vuoksi epäselviä kohtia puheessa, mutta tuossa ei mielestäni ole tulkinnan varaa.

Vierailija
187/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman varmasti vöbo

Vierailija
188/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sanaa Tommy käytti ja mikä kaksoismerkitys sillä on? Vai uskaltaako edes kysyä, yleensä niiden tuplamerkitysten (ja varsinkin Vörjeansin) takaa paljastuu sitten vielä lisää kaikenlaista kuumottavaa...

Impregnerade, kuulemma göra vattentät

Niiden kanssa tuntee itsensä melkoiseksi hämäläiseksi. Tajusin tän vitsin yhtäkkiä tänään. Eihän tässä mennytkään kuin melkein viikko ennen kuin hitaat aivosolut löysivät toisensa.

Vierailija
189/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe kuunnella Grilliniä ennen nukkumaanmenoa, varsinkin kun yrittää laihduttaa ja vältellä roskaruokaa! Alkoi ihan järkyttävästi tehdä mieli lihapiirakkaa kaikilla mausteilla ja maidon kera. 😂

Ja taidan olla löytämässä Vörjeansin viehätyksen. Luulin etten välitä mistään raggareista... mutta Määninin ääni on Marlenessa niin vetoava...

Vörjeans vie vähitellen mukanaan. Minä ensin vaan ihmettelin, sitten jatkoin katselua etenkin Tommyn vetoavan habituksen ja kireiden farkkujen takia, sitten alkoivat hauskat välispiikit ja todella taitavasti tehdyt hahmot avautua ja lopulta kappaleetkin rupesivat viehättämään yksi kerrallaan. Nyt tykkään Vörjeansistä melkein yhtä paljon kuin KAJsta. Tommy saisi kyllä lopettaa hymyilemisen🤣

Miten, hän on vöörobou som älskar Määnin, ja sai sen ensinnäkin takaisin vieroituksesta ja tulla koko matkan Volvolla etelään hyvässä seurassa ja kunnon keikalle. Kai siinä jo naama loistaa vaikka olkipukilla.

Vierailija
190/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottoman varmasti vöbo

Kyllä. Konsertissa en mekkalan takia saanut selvää tuosta kohdasta ylipäätään, mutta kuuntelin videolta hidastetulla nopeudella. Vöbo. 

Vierailija
191/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan ehta Hämeessä syntynyt ja Hämeessä yhä asuva hämäläinen ja huomasin hämäläisyyteni silloin, kun joku ensimmäisen kerran kirjoitti edelliseen ketjuun, että "Smaken är som baken, den är delad".

Purskahdin nauruun viikon päästä ja vielä sopimattomasti kirkonmenojen aikaan, täsmälleen kuin siinä vanhassa vitsissä.

Vierailija
192/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sanaa Tommy käytti ja mikä kaksoismerkitys sillä on? Vai uskaltaako edes kysyä, yleensä niiden tuplamerkitysten (ja varsinkin Vörjeansin) takaa paljastuu sitten vielä lisää kaikenlaista kuumottavaa...

Niiden kanssa tuntee itsensä melkoiseksi hämäläiseksi. Tajusin tän vitsin yhtäkkiä tänään. Eihän tässä mennytkään kuin melkein viikko ennen kuin hitaat aivosolut löysivät toisensa.

Joo, nää kaksoismerkitykset, joita KAJ paljon viljelee, ovat kyllä suomenkieliselle haaste. Mutta sitten kun se oivallus jotain kautta syntyy, niin naurattaa sitäkin makeammin. Ja löytää itsensä hämmästelemästä, että mistä ihmeestä ne nyt taas tällaisenkin jipon tähän tekstiin keksivät. Ovat kyllä varsinaisia verbaliikan mestareita. 

Vierailija
193/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko hän itse asiassa, että kun Määnin otti yhden soinnun bassosta blev hela parketten impregnerad?

Vierailija
194/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Joo, nää kaksoismerkitykset, joita KAJ paljon viljelee, ovat kyllä suomenkieliselle haaste. Mutta sitten kun se oivallus jotain kautta syntyy, niin naurattaa sitäkin makeammin. Ja löytää itsensä hämmästelemästä, että mistä ihmeestä ne nyt taas tällaisenkin jipon tähän tekstiin keksivät.

Näitä on pakko katsoa videolta ja monta kertaa, koska aukeavat niin hitaasti ainakin meille suomalaisille. Facessa olen tosin huomannut, että kyllä ruotsalaisillakin riittää pohdittavaa.

Vierailija
195/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kertoi, ettei Axelin Karaoke-soolon huipentuma kuulunut permannolla ollenkaan, koska yleisö huusi niin kovaa. Näyttää pitävän paikkansa.  :D

https://www.youtube.com/shorts/ZP3bL4ruYjQ

Vierailija
196/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielimuuri on nyt sen verran korkea että mulle ei nuo kaksoismerkitykset avaudu. 🤔

Vierailija
197/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grim ja Pablos frestelse reaktio. Jos oikeim kuulin niin lupaili Botnia Paradisea viikon päästä. 

Vierailija
198/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielimuuri on nyt sen verran korkea että mulle ei nuo kaksoismerkitykset avaudu. 🤔

Mitä nimenomaista sanaa/fraasia tarkoitat? Voin yrittää auttaa, jos osaan.

Vierailija
199/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nimenomaista sanaa/fraasia tarkoitat? Voin yrittää auttaa, jos osaan.

Tuota "Impregnerade, kuulemma göra vattentät" -juttua.

Vierailija
200/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grim ja Pablos frestelse reaktio. Jos oikeim kuulin niin lupaili Botnia Paradisea viikon päästä. 

Oi! Grim! Ihanaa, paljon kiitoksia tästä linkistä. Jännä kuulla, mitä hänellä on sanottavaa Pablosta.