KAJ
Edellinen KAJ-ketju lukittiin, joten aloitan uuden. Vain asiallista keskustelua, kiitos.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grim ja Pablos frestelse reaktio. Jos oikeim kuulin niin lupaili Botnia Paradisea viikon päästä.
Grim tuntuu olevan kovasti innostunut näistä latinovaikutteisista biiseistä, sanoo Taco hej'n yhdeksi suosikikseen. Kaffitår olisi myös erittäin hyvä ja sen jotkut näköjään kommenteissa mainitsevatkin, mutta eipä taida kunnollista videota siitä olla, ainakaan enkuksi tekstitettynä. En muista nähneeni. Kaffitår on itselle aivan lemppareita!
Kaffitår on munkin lempibiisejä. Niin mahtava kiihkeän latinomusiikin ja melankolisen suomalaisen arkipäivän yhteentörmäys, että oksat pois. Grim taatusti tykkäisi siitä myös. Ehkä siitä löytyisi joku hyvä keikkaklippi, mutta niissä ei kyllä taida olla tekstityksiä, ja sanoitushan tuossakin on olennai
Grim on kyllä sen verran asiallisen ja viitseliään tuntuinen, että kaivaisi Kaffitårin englanninkieliset käännökset erikseen esiin siihen videon rinnalle ja tutustuisi tekstiin. Joo noita keikkavideoita on jonkun verran, mutta äänen laatu taitaa monissa olla vähän heikko.
Ehkä Grim hyvinkin ottaa Kaffitårin käsittelyyn, kun saa ensin Botnian alta pois. Hän ei ollut koko biisistä kuullutkaan, mutta selvästi innostui, kun seuraajat sitä hänelle suosittelivat. Poikien tuoreimmalla albumilla on monta muutakin mestariteosta, joten hän toivottavasti jossain vaiheessa paneutuu niihinkin. Ja ilmeisesti ensi vuonna saadaankin sitten jo uusi albumi nautiskeltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielimuuri on nyt sen verran korkea että mulle ei nuo kaksoismerkitykset avaudu. 🤔
Mitä nimenomaista sanaa/fraasia tarkoitat? Voin yrittää auttaa, jos osaan.
Tuota "Impregnerade, kuulemma göra vattentät" -juttua.
Tommy kehui Määniniä niin kovaksi jätkäksi, että kun hän tempaisee bassostaan yhden soinnun, koko permantoyleisö muuttuu vedenkestäväksi, siis saa ikään kuin tuollaisen superominaisuuden. Mutta sanan voi ymmärtää myös niin, että Määnin saattaa yhdellä iskulla kaikki permannon naiset raskaaksi. :)
Minä ajattelen sen nyt niin, että Määnin saa joko permannon naiset raskaaksi tai lattia
Juuri näin. Parketin kyllästämisestä (eli puun tekemisestä vedenkestäväksi) on kyse kun sanoo "hela parkettin blev impregnerad". Mutta jos ottaa kaksoismerkityksen, tuo kääntyisi: Koko permanto (=yleisö) siitettiin (=saatettiin raskaaksi).
No siis nyt mäkin alan ymmärtää. Eli Tommyn oli ilmeisesti tarkoitus sanoa, että koko yleisö vaikuttui yhdestä ainoasta soinnusta, blev imponerad. Mutta koska varsin ymmärrettävästi lukihäiriöiset harvemmin ovat lukumiehiä (mieheni kuuluu näihin ja on taistelemalla lukenut muutaman kirjan eläissään, mutta sitten täytyy jo olla kova moti), niin ne sivistyssanat eivät ole niin tuttua kauraa. Mutta koska hän on kuullut varmaankin parketin käsittelystä, imp- sitä tai tätä älä sanomatta jätä. Mistäs hän ne ulkoa muistaisi, jos ei ole niin paljoa lukenut että hahmottaisi, mitä ne sanat sisältävät. Itse asiassa aika traaginen juttu jos asiaa miettii teknisemmin. Ihminen tekee vielä paljon tyhmemmän vaikutelman kuin mitä välttämättä oikeasti on. Minunkin mieheni on itse asiassa välkky, vaikken nyt Tommy Tallia häneen rinnasta muuten. Mutta osaahan Tommy laulaa eikä hän ole ilmeisesti edes paskempi jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Tommy osaa laulaa ja hän rakastaa Määniniä. Mitä muuta tarvitaan?
Hyvä haara-asento.
Vierailija kirjoitti:
Tommy osaa laulaa ja hän rakastaa Määniniä. Mitä muuta tarvitaan?
Erittäin kireät farkut. Kiva kroppa.
Tolkuttomuudesta; rakastan Pa to ta na kakon ja Taco Hejn making of videoita. Ne olivat yksi merkittävä tekijä sille, että jäin tähän koukkuun. Katsoin ne jo melko alkuvaiheessa ja vaikutuin todella paljon. Miten uskomattoman lahjakkaita, idearikkaita, ahkeria ja myös käytännön asioissa käteviä he ovatkaan.
Niin kauniisti he meitä kiittävät. "Still shook by all the love we got from the audience last saturday on KAJ On Ice."
Vierailija kirjoitti:
Niin kauniisti he meitä kiittävät. "Still shook by all the love we got from the audience last saturday on KAJ On Ice."
Kommenttikentässä yksi toisensa jälkeen vakuuttaa että he ovat ansainneet kaiken sen rakkauden. Niin paljon he ovat antaneet niin monelle.
Olen itse ihmisarka, ja Jäähallille uskaltautuminen oli minulle iso ponnistus. Vielä lauantai-iltapäivänä neuvottelin itseni kanssa siitä, uskallanko lähteä. Sitten ajattelin miten onnettomalta se tyhjä istuimeni olisi näyttänyt täyden katsomon keskellä. Laittauduin matkaan enkä kadu. Se molemminpuolisen välittämisen tunnelma oli käsinkosketeltava.
Mä niin rakastan tuota Pablos Frestelsen unplugged-versiota. Vaikka olisin nähnyt sen kuinka monta kertaa, niin aina naurattaa Axelin feikkiespanja ja Jakobin uskomattomat muuvit. Ja mikä intensiteetti ja dramatiikka noin naurettavaan tekstiin yhdistettynä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttikentässä yksi toisensa jälkeen vakuuttaa että he ovat ansainneet kaiken sen rakkauden. Niin paljon he ovat antaneet niin monelle.
Olen itse ihmisarka, ja Jäähallille uskaltautuminen oli minulle iso ponnistus. Vielä lauantai-iltapäivänä neuvottelin itseni kanssa siitä, uskallanko lähteä. Sitten ajattelin miten onnettomalta se tyhjä istuimeni olisi näyttänyt täyden katsomon keskellä. Laittauduin matkaan enkä kadu. Se molemminpuolisen välittämisen tunnelma oli käsinkosketeltava.
Hienoa että uskalsit. Konsertissa ei ollut ollenkaan yksinäistä vaikka minäkin yksin menin. Oli upeaa jakaa kokemus muiden samoin tuntevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tolkuttomuudesta; rakastan Pa to ta na kakon ja Taco Hejn making of videoita. Ne olivat yksi merkittävä tekijä sille, että jäin tähän koukkuun. Katsoin ne jo melko alkuvaiheessa ja vaikutuin todella paljon. Miten uskomattoman lahjakkaita, idearikkaita, ahkeria ja myös käytännön asioissa käteviä he ovatkaan.
Sama täällä. Unohdit listasta sosiaalisuuden. Ei onnistuisi tuo millään ahkeruudella, jos ei olisi ympärillä melkoinen yhteisö. Kaj 10-keikan taustalla muistaakseni on valokuva, jossa pojat poseeraavat kaakkuasuissaan, ja kuvassa on luokkakuvan verran videohankkeeseen osallistuneita. Ja sitten tullaankin siihen rakkauspuoleen. Se nimenomaan on lopulta kaiken ytimessä, ei edes huumorihomma. En tiedä tajuavatko he itse eläessään siinä todellisuudessa, miten eksoottinen se on monelle. Erittäin hieno tuo faceanalyysi, joka tänne lainattiin. En pääse ajatuksesta, että tämä tulee lopulta tekemään heistä maailmantähtiä. Meillä on kaikilla nälkä ja he ovat puhvetti. Tai siis heidän maailmansa on. Haluamme mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että uskalsit. Nyt sulla on muisto koko loppuiäksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että uskalsit. Nyt sulla on muisto koko loppuiäksesi.
Vielä kun uskaltaisi lähteä Löylyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kuulla että voitit arkuutesi ja lähdit paikalle 🤗
"Vielä kun uskaltaisi lähteä Löylyyn!"
Ilman muuta menet. Ajattele että sulla on mahdollisuus mennä (asut ilmeisesti pk-seudulla)! Osa meistä haluaisi paikalle mutta matkaa on liikaa. Ei kannata jättää tilaisuutta hyödyntämättä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Unohdit listasta sosiaalisuuden. Ei onnistuisi tuo millään ahkeruudella, jos ei olisi ympärillä melkoinen yhteisö. Kaj 10-keikan taustalla muistaakseni on valokuva, jossa pojat poseeraavat kaakkuasuissaan, ja kuvassa on luokkakuvan verran videohankkeeseen osallistuneita. Ja sitten tullaankin siihen rakkauspuoleen. Se nimenomaan on lopulta kaiken ytimessä, ei edes huumorihomma. En tiedä tajuavatko he itse eläessään siinä todellisuudessa, miten eksoottinen se on monelle. Erittäin hieno tuo faceanalyysi, joka tänne lainattiin. En pääse ajatuksesta, että tä
Joo kyllä minä mietin tuota yhteisöllisyyttäkkn, mutta se jäi nyt tekstist pois. Todella upeaa miten monet vöyriläiset olivat mahdollistamassa näitä upeita videoita.
KAJ10:stä tuli nyt mieleen se upea One day more-cover, jonka aikana myös tuo mainitsemasi kuva näytetään. Se kappale taustalla näytettävine kuvineen on niin liikuttavan ihana, että oikeasti itken sitä katsoessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kuulla että voitit arkuutesi ja lähdit paikalle 🤗
Pelkään kaikkea, ja sitten tapahtui se ihme josta kirjoitin edellisessä ketjussa: uskalsin jopa mennä moikkaamaan KAJ'ta vipissä ja Axel halasi minua.
Vierailija kirjoitti:
"Vielä kun uskaltaisi lähteä Löylyyn!"
Ilman muuta menet. Ajattele että sulla on mahdollisuus mennä (asut ilmeisesti pk-seudulla)! Osa meistä haluaisi paikalle mutta matkaa on liikaa. Ei kannata jättää tilaisuutta hyödyntämättä. 😊
Asun melkein viereisessä kaupunginosassa, mutta yksin lähteminen on aina työn ja tuskan takana. Otan luettavaa ja muistikirjan mukaan, jotta voin viettää sen päivän mukamas kasuaalisti omia hommia tehden jossain päin Löylyn tiloja.
"Erityisen hyvä sana tuo tolkuttomuus: Tekevät aivan mitä vain, täysillä, ja silti maanläheisesti ja lämmöllä. Harvinainen yhdistelmä."
Tämä on lähes yks yhteen sen kanssa mitä minäkin ajattelen. Mun täytyy sanoa että olen aivan hullaantunut juuri tuohon KAJ'n tapaan tehdä musiikkia ja ylipäätään kaikkia juttujaan. Tekevät aivan mitä haluavat ja mikä heistä on kivaa. Itservarmasti, taitavasti, hauskasti, älykkäästi, nerokkaasti, keneltäkään kyselemättä, ketään loukkaamatta. Terveellä nöyryydellä ja aitoudella, mutta silti nöyristelemättä. Monesti jopa yleisöään haastaen. Mulle ei tule ainakaan Suomesta mieleen ketään artistia tai ryhmää, joka tänä päivänä mun omasta mielestä tälle samalle tasolle kykenee. Erittäin hyvää analyysiä tuo facen juttu.