Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAJ

Vierailija
29.10.2025 |

Edellinen KAJ-ketju lukittiin, joten aloitan uuden. Vain asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä! Jäntevän ja ryhdikkään hiihtomestari Kevinin valahtaminen onnettomaksi hömelö-Frepaksi on kyllä sellainen silmänkääntötemppu, ettei ole tosikaan. Todellakin Frepan tunnistaa olemuksesta jo kaukaa, ei tarvitse nähdä hänen alistunutta naamanilmettään (joka sekin on kyllä herkullinen).

Niin ja olen samaa mieltä myös siitä, että Tommyn pitää jatkossa välttää Jakobin seuraa. Häneltä menee muuten uskottavuus kokonaan ja joku voi alkaa epäillä, ettei hän olekaan Vöyrin toiseksi tuffein jätkä.

Rupesihan Tommya epäilyttävästi naurattamaan tuossakin pätkässä kun kipinä lensi haaroihin. Nordiksella roolit menivät täysin sekaisin. Varmaan vtutti. Onnesta soikea Tommy oli hämmentävä ilmestys

Jakob oli varmaan aivan

Tarkoitinkin että Tommya vtutti kun pokka petti.

Vierailija
162/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten olen haaveillut siitä, että Marlenesta ei pelkästään laulettaisi vaan että hän joskus astuisi itse näyttämölle. Jos ei livenä, niin edes jollain videolla. Haluaisin nähdä sen naarasleijonan omin silmin. Mutta taitaa olla samalla tavoin fantasiaolento kuin aikoinaan Frasierissa se Nigelin nälkäkurkivaimo Maris.

Ei voi olla fantasiaolento. Mä olen itse nähnyt Frepan, ja koska hän on siis todistettavasti olemassa, silloin Marlenenkin on pakko olla olemassa. Simpel matematik. Jos joku jaksaisi mennä päivystämään Vöyrin grillille, hänet voisi luultavasti bongata sieltä joskus yön pikkutunneilla.

Pidän sun päättelystäsi. Kun on Freppa olemassa, ei olisi Freppaa ilman äitiä. Joten tietenkin on Marlene. Ja siten kaikki laulettu on totta. Tietenkin.

Kiitos. Mun loogista päättelykykyäni on kehuttu ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisujen finaaliviikolla Ruotsin radion lastenraati keskustelee KAJ'sta ja tekee puhelinhaastattelun, josta tiivistelmä: 

Mitä teitte ekaksi palattuanne Mellovoiton jälkeen kotiin? Jakob: ekaksi menin koiran kanssa ulos Sångfågel kainalossa, jotta koira pääsi näyttämään patsasta kavereilleen. Axel: nukuin pitkään, herättyäni päästin kissan ulos. Kevin: laitoin pyykkikoneen pyörimään.  Kuka halusi eniten voittaa: Jakob. Kuka oli eniten shokissa voitosta: Jakob (ja äitinsä)  Mikä on suosikkinne viisufinaalikappaleista? A: Espresso Macchiato ja Tanskan Hallucination. J: Norjan Lighter K: Suomen Erikan kappale on tosi hyvä.      Oletteko muuttaneet esitystänne ja pukujanne (finaaliin)? A: ollaan testattu erilaisia pukuja, mutta taidetaan käyttää niitä vanhoja, koska ne tuntuvat "oikeilta" siihen esitykseen. Esityksessä on nyt enemmän tulta ja savua ja kaikkea ja lava on isompi. Kuka muista kilpailijoista on hausk

Tämän kesän helteillä ehtivät "saunoa" niissä puvuissa harva se päivä. 😆

Vierailija
164/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä! Jäntevän ja ryhdikkään hiihtomestari Kevinin valahtaminen onnettomaksi hömelö-Frepaksi on kyllä sellainen silmänkääntötemppu, ettei ole tosikaan. Todellakin Frepan tunnistaa olemuksesta jo kaukaa, ei tarvitse nähdä hänen alistunutta naamanilmettään (joka sekin on kyllä herkullinen).

Niin ja olen samaa mieltä myös siitä, että Tommyn pitää jatkossa välttää Jakobin seuraa. Häneltä menee muuten uskottavuus kokonaan ja joku voi alkaa epäillä, ettei hän olekaan Vöyrin toiseksi tuffein jätkä.

Rupesihan Tommya epäilyttävästi naurattamaan tuossakin pätkässä kun kipinä lensi haaroihin. Nordiksella roolit menivät täysin sekaisin. Varmaan vtutti. Onnesta soikea Tommy oli hämmentävä ilmestys

Mä uskon, että Jakob pystyisi halutessaan pitämään pokan Tommyn roolissa. Ei tuo nyt sellaista repeilyä ollut vaan jostain syystä valittu uusi tyyli.

Kipinänlentämispätkä mun täytyy katsoa uudestaan, mutta arvelen nyt että se on sellainen suunnitellun kohtauksen kuvaamisen jälkeinen tapahtuma, joka otettiin hauskuuden vuoksi mukaan.

Vierailija
165/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Majvor on ja missä kappaleessa hän esiintyy? En ole törmännyt häneen kertaakaan, vaikka olen katsonut lukuisia KAJ'n videoita ja esityksiä.

KAjn fredagscover, niitä löytyy myös youtubesta, mutta en löytönyt nyt tähän hätään. Siinä on valokuva hääalbumista ja Majvor siinä.

Tuosta ainakin löytyy https://www.tiktok.com/@lepakki/video/7517318779232111894

Vierailija
166/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa uudestaan tämän meemin joka huvittaa minua suuresti https://www.instagram.com/p/DKxJzYGNX2h/

(en ole itse enää elossa vuonna 2063, mutta jahka Merenkurkun yli kulkeva silta vihitään, KAJ is still going strong)

Vierailija
167/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti eilen, että Vörjeansin musiikki ja huumori on avautunut pikkuhiljaa, vaikka ei ensi alkuun koko Vörjeansista niin välittänyt. Täsmälleen näin on käynyt tässä mullekin. Rockabilly  ei ole oikein mun tyylilaji enää, vaikka joskus hyvin kauan sitten ja hyvin nuorena kova Hurriganes-fani olinkin.

Ensi alkuun en oikein jaksanut tutustua koko Vörjeansiin. Sen pitkän Smak ilag -videon kahlasin jossain vaiheessa läpi, mutta ei niin kolahtanut sekään - ja osa meni murteen takia vähän ohi. Mut sitten kun tuli se enkunkielinen käännös niin katsoin uudestaan, ja sehän alkoi muuttuakin ihan hauskaksi. Koko juttu alkoi vaan aueta enemmän ja enemmän. Ja ne hahmot, jessus! 😅 Nyt mä olen nähnyt tuon mestarillisen videon vaikka kuinka monta kertaa, ja se vaan paranee. Siinä on niin paljon eri juttuja, joita huomaa vasta useamman kerran jälkeen. Ja se kontrasti, mikä näillä Vörjeans -hahmoilla on KAJ'hin nähden, on niin mahtava. 

Eli kannattaa ehdottomasti tutkia ja tutustua Vörjeansiin, jos ensinäkemän/kuuleman jälkeen vähääkään jää kiinnostuksen kipinää! Jos Vörjeans ei sittenkään kolahda, niin KAJ'n tuotannosta kyllä löytyy kuunneltavaa. 

Vierailija
168/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Majvor on ja missä kappaleessa hän esiintyy? En ole törmännyt häneen kertaakaan, vaikka olen katsonut lukuisia KAJ'n videoita ja esityksiä.

Majvor on Kaj'n yhden coverbiisin sankaritar. Heillä oli tapana korona-aikaan esittää perjantaisin yleisön toivekonsertti, ja joku oli toivonut tuota vanhaa iskelmää. En ole löytänyt Majvorista erillistä videota, mutta biisin voi kuunnella (ja erityisesti katsella) tästä koosteesta. Jos pystyy.

Sori! Ei ollutkaan Majvor tässä koosteessa mukana, eikä myöskään tässä toisessa, mutta molemmat kannattaa silti katsoa, jo Satumaan ja Axelin viulusoolojen takia. Jatkan Majvor-etsintöjä ja palaan.

Vierailija
169/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillehän on ihan sama, onko KAJ valtavirtaa, sivuvirtaa, tasavirtaa, vaihtovirtaa, verkkovirtaa tai mitä lieneekään. Pääasia, että pojilla riittää virtaa, niin silloin riittää meilläkin. :)

KAJ todella inspiroi laadukkaaseen ja humoristiseen kirjalliseen ilmaisuun

Vierailija
170/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAjn fredagscover, niitä löytyy myös youtubesta, mutta en löytönyt nyt tähän hätään. Siinä on valokuva hääalbumista ja Majvor siinä.

Tämä muuten hyvä, mutta tästä on jätetty pois olennainen eli lähikuva Majvorista. Ilman sitä ei idea aukea. Mä yritän etsiä sen koko videon jostain!

Vierailija
171/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääppöön ensimmäinen suomenkielinen painos taitaa olla loppuunmyyty. Verkkokaupoissa odotetaan uutta erää varastoon. Täällä meillä sisä-Suomessa kirjastossakin on pitkä varausjono. Minä tein kirjastoon varauksen heti kun oli mahdollista, ja sijani jonossa on neljänkympin pahemmalla puolella. Odotellessa luen Eldsjäliä alkukielellä, koska se löytyi kirjastosta kuin sattumalta hyllystä. Kun tässä on talvesta lähtien paininut Vöyrin murteen kanssa, on yleiskielinen teos suorastaan sujuvaa luettavaa! 

Minulla ei ole sukutaustassa mitään kytköksiä ruotsin kieleen, mutta ilmeni, että yksi esivanhemmistani on sentään käväissyt Vöyrillä syntymässä. KAJn hyvätapaiset ja fiksut miehet tuskin ovat mitään sukua, mutta Vörjeansin pojat voinen laskea käytännössä serkuikseni, sen verran samoja piirteitä vaikuttaisi olevan. 

Vierailija
172/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillehän on ihan sama, onko KAJ valtavirtaa, sivuvirtaa, tasavirtaa, vaihtovirtaa, verkkovirtaa tai mitä lieneekään. Pääasia, että pojilla riittää virtaa, niin silloin riittää meilläkin. :)

KAJ todella inspiroi laadukkaaseen ja humoristiseen kirjalliseen ilmaisuun

Minua ei haittaisi yhtään vaikka KAJ olisi undergroundia. Sitähän se on tähän mennessä tavallaan ollutkin, pienen kielivähemmistön sisäpiiriherkkua. Jäähallin keikalla oli myös vanhoja pariskuntia ja harmaapäisiä herrasmiehiä, arvatenkin Helsingin suomenruotsalaisia, ehkä KAJ'n vanhaa uskollista vakioyleisöä. Edessäni istui nelihenkinen finlandssvensk lapsiperhe joka oli ottanut isoäidin mukaan. Kovin fani näytti olevan noin kymmenvuotias tyttö.

Vierailija
173/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää Majvor on ihan parasta Axelia! Tämänkin voisivat mieluusti joskus livetilanteessa esittää, vaikka eivät cover-bändi olekaan. Joku pienempi ja intiimimpi keikka, sopisi hyvin. (Tosin sellaista ei taida nyt vähään aikaan tulla...) 

Jakob on hauska tuolla taustalla 😊

Vierailija
174/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rääppöön ensimmäinen suomenkielinen painos taitaa olla loppuunmyyty. Verkkokaupoissa odotetaan uutta erää varastoon. Täällä meillä sisä-Suomessa kirjastossakin on pitkä varausjono. Minä tein kirjastoon varauksen heti kun oli mahdollista, ja sijani jonossa on neljänkympin pahemmalla puolella. Odotellessa luen Eldsjäliä alkukielellä, koska se löytyi kirjastosta kuin sattumalta hyllystä. Kun tässä on talvesta lähtien paininut Vöyrin murteen kanssa, on yleiskielinen teos suorastaan sujuvaa luettavaa! 

Minulla ei ole sukutaustassa mitään kytköksiä ruotsin kieleen, mutta ilmeni, että yksi esivanhemmistani on sentään käväissyt Vöyrillä syntymässä. KAJn hyvätapaiset ja fiksut miehet tuskin ovat mitään sukua, mutta Vörjeansin pojat voinen laskea käytännössä serkuikseni, sen verran samoja piirteitä vaikuttaisi olevan. 

Kirjaa löytyy kyllä? Ite oon kirjaston jonossa sijalla 3.

Vierailija
175/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa Rääppööllä on yli 900 varausta, ja ovat joutuneet hankkimaan lisäkappaleita.

Vierailija
176/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää Majvor on ihan parasta Axelia! Tämänkin voisivat mieluusti joskus livetilanteessa esittää, vaikka eivät cover-bändi olekaan. Joku pienempi ja intiimimpi keikka, sopisi hyvin. (Tosin sellaista ei taida nyt vähään aikaan tulla...) 

Jakob on hauska tuolla taustalla 😊

Se Jakobin tyrskähdys lopussa kuvan ulkopuolella!

Vierailija
177/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi evakkojuurinen tuttu harrastaa sukututkimusta ja sattuu lisäksi olemaan Kaj-fani. Siksi hän ryhtyi tutkimaan myös heidän juuriaan. Näin selvisi, että hän on (kaukaista sukua) kaikille kolmelle Kaj-miehelle, joista jokaiselta löytyi esi-isiä ja -äitejä myös Karjalankannakselta ja muualta itäisestä Suomesta.

Suomi on niin pieni maa, että ei tarvitse mennä edes satoja vuosia taaksepäin, niin suomenkieliset ja ruotsinkieliset osoittautuvat keskenään moninkertaisiksi sukulaisiksi. Samaa kansaa me ollaan kajkki.

Vierailija
178/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana nähdä Axelia hymyilevänä. Harvoin näyttää siltä, että hän meinaa revetä nauramaan kesken kaiken.

Jacob onneksi hoitaa senkin, vaikka malttaakin odottaa lopullista ääneen repeämistä biisin loppuun ja juuri ja juuri kameran ulkopuolelle. Jotenkin ihana myös tuo kyky kyetä nauramaan aivan hervottomasti, mutta silti hiljaa. Varmaan esiintyessä opittu taito.

Mä en muuten tajua miten Jacob tekee tuon, että pokka ja itsehillintä pettävät välillä totaalisesti ja repeää nauramaan, mutta silti sekunnin kuluttua kykenee taas pokkana laulamaan nuotilleen.

Vierailija
179/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten KOI kommentoinnissa näkynyt mutinoita livebändin puuttumisesta? Mä en ole nähnyt yhtään valitusta. Vasabladetin arvostelija kommentoi sen verran, kun vertasi KAJ 10:iin, että siellä musiikillinen dynamiikka oli parempi kun oli iso bändi. Mutta kirjoitti myös, että v. 2019 oli myös ihan eri tilanne valmistautua suurkonserttiin kuin nyt. Ei ollut tällaista hullunmyllyä ja huipputiivistä aikataulua kuin tänä vuonna.

Mä itse en kaipaillut paikan päällä bändiä ollenkaan. Konsertti oli koostettu niin hyvin ja monipuolisesti, ja muut show-elementit kyllä täyttivät koko tilan aivan erinomaisesti. Ja tuo Vörjeans-yllätys varmasti korvasi kaikkein nälkäisimmille sitä bändin puutetta.

Huippukonsertti! 

Vierailija
180/266 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipasin livebändiä, mutta ymmärrän kyllä miksi sitä ei ollut, ja toivon pääseväni vielä joskus sellaiseen konserttiin jossa livebändi on. KOI oli hyvä, mutta livebändin kanssa se olisi ollut vielä parempi.