Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAJ

Vierailija
29.10.2025 |

Edellinen KAJ-ketju lukittiin, joten aloitan uuden. Vain asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä muuten Karaoke kuulosti KOI:ssa? Sehän oli sen ensiesitys livenä? Kuinka meni Axelin vaativa soolo ja osasiko yleisö jo laulaa mukana?

Soolosta ei kuulunut mitään kun yleisö kirkui niin kovaa, mutta muuten esitys meni hienosti. Sanat heijastettiin näytölle ja kaikki osasivat laulaa (kieli solmussa, koska tempo oli niin nopea).

Vierailija
82/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noin klo: 21.57 loppui Bada Bastu suunnilleen ja oon lähtenyt taksille, sen jälkeen varmaan loppupuheet eli oisko sit kuitenkin sinne kymmeneen kestänyt.

Olin kotona puoli yhdeltätoista. Jäähallin ulkopuolella oli melkoinen ruuhka kun jalkakäytävä oli täynnä takseja eikä siitä meinannut mahtua kulkemaan Mannerheimintien ratikkapysäkille.

Okei, ite siis pääsin lähtemään ennen isoa massaa, kun oli takki ja reppu haettuna narikasta jo valmiiksi. Ja ehdin hyvin junaankin. Siihen alkuperin suunniteltuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä muuten Karaoke kuulosti KOI:ssa? Sehän oli sen ensiesitys livenä? Kuinka meni Axelin vaativa soolo ja osasiko yleisö jo laulaa mukana?

Soolosta ei kuulunut mitään kun yleisö kirkui niin kovaa, mutta muuten esitys meni hienosti. Sanat heijastettiin näytölle ja kaikki osasivat laulaa (kieli solmussa, koska tempo oli niin nopea).

Eli turhaan siis jännitti Axel etukäteen. No, olisihan tuo pitänyt arvata, ettei hänen ääntään monituhatpäisen yleisön mylvinnältä edes kuulu.  :D

Vierailija
84/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli turhaan siis jännitti Axel etukäteen. No, olisihan tuo pitänyt arvata, ettei hänen ääntään monituhatpäisen yleisön mylvinnältä edes kuulu.  :D

Kyllä minä ainakin kuulin.

Vierailija
85/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka ne ylä-äänet siis meni, onnistuivatko?

Vierailija
86/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noin klo: 21.57 loppui Bada Bastu suunnilleen ja oon lähtenyt taksille, sen jälkeen varmaan loppupuheet eli oisko sit kuitenkin sinne kymmeneen kestänyt.

Olin kotona puoli yhdeltätoista. Jäähallin ulkopuolella oli melkoinen ruuhka kun jalkakäytävä oli täynnä takseja eikä siitä meinannut mahtua kulkemaan Mannerheimintien ratikkapysäkille.

Okei, ite siis pääsin lähtemään ennen isoa massaa, kun oli takki ja reppu haettuna narikasta jo valmiiksi. Ja ehdin hyvin junaankin. Siihen alkuperin suunniteltuun.

Hyvä ettei sun tarvinnut lähteä kesken pois! Mun katsomo oli siinä VIP-uloskäyntiä vastapäätä enkä ollut jättänyt mitään narikkaan, vaan pääsin heti ulos sateiseen iltaan.

Vierailija
87/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on icessä oltiin porukalla, lähdettiin täältä "maalta". Minä + mies (lähti ihan suosiolla), miehen pari kaveria ja toisen kaverin sisko. Kyllä tykättiin kaikki. Ihan parhaasta päästä, mitä ollaan pitkään aikaan nähty. Ja mikä tunnelma siellä paikan päällä! Minä nyt tiesin jotain KAJn musiikkia entuudestaankin, muut tiesivät vähemmän. No, bastu oli kyllä kaikille tuttu. Aivan rautaisia ammattilaisia ja viihdyttäjiä nämä KAJn kaverit. Näkyy, että ovat tehneet tätä hommaa kimpassa jo pitkään. 

Vierailija
88/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuullakseni kyllä onnistuivat. Yleisön meteli oli kylläkin aika kova... 

Vierailija
89/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin.

Vierailija
90/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteislauluun valmistauduttiin niin, että ensin laulettiin BBB:n kertosäe yhdessä (senkin sanat heijastettiin screenille karaoketyyliin). Sitten tuli Karaoke, jonka sanat heijastettiin screenille.

Vierailija
91/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ on icessä oltiin porukalla, lähdettiin täältä "maalta". Minä + mies (lähti ihan suosiolla), miehen pari kaveria ja toisen kaverin sisko. Kyllä tykättiin kaikki. Ihan parhaasta päästä, mitä ollaan pitkään aikaan nähty. Ja mikä tunnelma siellä paikan päällä! Minä nyt tiesin jotain KAJn musiikkia entuudestaankin, muut tiesivät vähemmän. No, bastu oli kyllä kaikille tuttu. Aivan rautaisia ammattilaisia ja viihdyttäjiä nämä KAJn kaverit. Näkyy, että ovat tehneet tätä hommaa kimpassa jo pitkään. 

Palatakseni HBL:n kriitikon valitukseen konsertin yllätyksettömyydestä. KAJ oli nimenomaan sanonut että konseptina oli eräänlainen Best of KAJ uusille faneille, eivätkä he olisi ehtineet paljon uutta musiikkia kirjoittaakaan viime vuonna ilmestyneen Karar i arbeit -levyn ja -kiertueen ja Mellon ja Euroviisujen ja Sauna Tourin takia, vain kolme pikkuista biisiä (BBB, Mosquito, Karaoke). Luulen että bändille tuli yllätyksenä miten hyvin se uusi yleisö Svenskfinlandin ulkopuolella tunsi KAJ'n vanhan tuotannon. Puolessa vuodessa olemme omaksuneet paljon, ja nälkämme on pohjaton.

Vierailija
92/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palatakseni HBL:n kriitikon valitukseen konsertin yllätyksettömyydestä. KAJ oli nimenomaan sanonut että konseptina oli eräänlainen Best of KAJ uusille faneille, eivätkä he olisi ehtineet paljon uutta musiikkia kirjoittaakaan viime vuonna ilmestyneen Karar i arbeit -levyn ja -kiertueen ja Mellon ja Euroviisujen ja Sauna Tourin takia, vain kolme pikkuista biisiä (BBB, M

Joo tuntui siltä, että suomenkielisiä oli siellä paljon. Olisko ollut noin puolet...? Kun Axel siinä teki galluppia ja kyseli mistäpäin yleisö oli tullut, niin kysyttäessä suomenkielisiä ainakin siitä minun katsomolohkosta ja viereisistä lohkoista  nousi valtava määrä käsiä pystyyn. Oli ihan sydäntä lämmittävää nähdä. 

Vierailija
93/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan aktuaalisti lukenut sitä HBL:n arvostelua? Minkälaista yllätystä se kriitikko oikein olisi kaivannut? Ja miksi? Eikö ole aika luontevaa, että tuontyylisessä konsertissa bändi esittää rakastetuimmat biisinsä vuosien varrelta? Olisihan se ollut yllättävää, että pojat olisivat hittiparaatin sijaan laulaneet esimerkiksi virsiä, mutta ei kai se yllätyksellisyys mikään itseisarvo voi olla?

Vierailija
94/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan aktuaalisti lukenut sitä HBL:n arvostelua? Minkälaista yllätystä se kriitikko oikein olisi kaivannut? Ja miksi? Eikö ole aika luontevaa, että tuontyylisessä konsertissa bändi esittää rakastetuimmat biisinsä vuosien varrelta? Olisihan se ollut yllättävää, että pojat olisivat hittiparaatin sijaan laulaneet esimerkiksi virsiä, mutta ei kai se yllätyksellisyys mikään itseisarvo voi olla?

Enpä tiedä onko kukaan lukenut. Kaikki HBL:n artikkelit ovat nykyään maksumuurin takana, ja digitilaus on niin kallis etten viitsi maksaa siitä. Tillsammans följer vi Kaj -ryhmässäkin on referoitu arvostelua ja ihmetelty miksi kriitikko ei arvostanut Vörjeansin yllätysesiintymistä.

Vierailija
95/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä dysleksiakohta tuntuu olleen koko illan kohokohta, ainakin yleisön reaktiosta päätellen. Erikoista, jos kriitikko ei ole noteerannut sitä mitenkään. Onkohan hän kuinka perehtynyt Kaj'n historiaan ja maailmaan?

https://www.youtube.com/shorts/Adtxrj4JnJA

Vierailija
96/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkatsomoon soolo kuului hyvin!

Vierailija
97/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, onko Jakob mukana ensi syksyn Änglagård-musikaalissa. Toivottavasti! Svenska Teaternin kassa tulisi kilisemään ennätystahtiin. Koe-esiintymiset olivat viime marraskuussa, jolloin Mello-osallistuminen oli KAJ'n tiedossa, mutta olikohan Svenskiksen valitsijoiden tiedossa myös? Mellon lopputulos sen sijaan ei kenenkään villeissä unelmissakaan. Luotetaan nyt Vasabladetissa olleeseen tiedonjyvään: "pohjanmaalaiset eivät tule pettymään".  Tulispa jo marraskuu, jolloin roolitus julkistetaan!

Vierailija
98/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä dysleksiakohta tuntuu olleen koko illan kohokohta, ainakin yleisön reaktiosta päätellen. Erikoista, jos kriitikko ei ole noteerannut sitä mitenkään. Onkohan hän kuinka perehtynyt Kaj'n historiaan ja maailmaan?

https://www.youtube.com/shorts/Adtxrj4JnJA

Edellisessä keskusteltiin siitä sanoiko Tommy bög vai vöråbo, mutta ihan hyvin olisi voinut sanoa jommankumman. Kriitikko ei todennäköisesti ollut perehtynyt KAJ'n historiaan ja maailmaan, ja samasta syystä Hesari jätti keikan arvostelematta. Olivat ehkä omasta mielestään antaneet tarpeeksi palstatilaa kun julkaisivat Axelin novellikokoelman arvostelun ja ison henkilöhaastattelun.

Myös ruotsalaiset toimittajat olivat Sauna Tourin aikana ihan pihalla.

Vierailija
99/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HBL on kuulemma ollut vähän nihkeä KAJ'ta kohtaan ennenkin.  Mä näin jonkun lyhyen referaatin tuosta arvostelusta. Mitä nyt siitä muistan, niin jotain särmää esitykseen ja enemmän riskinottoa olisi arvostelija kaivannut, samoin sketsejä ja tuoreempia (?) välispiikkejä. Nyt oli kuulemma vähän liian tuttua, turvallista ja mukavaa (mysigt). Jotain tuontapaista pientä kritiikkiä siinä oli. Oli kyllä paljon kehujakin. 

Hmmm.... Ite mietin vaan, että omasta mielestä Vörjeans kyllä toi sekä särmää että yllätystä. Oli tavallaan jopa ehkä riskinottoa. Veikkaan, että osa suomenkielisestä ns. uudesta yleisöstä ei välttämättä ymmärtänyt Vörjeansiin liittyvää juttua ollenkaan. Jos ei KAJ'sta juurikaan mitään ennestään tiedä, niin Vörjeans ei ehkä mene niin sanotusti himaan. Fanithan sen sijaan olivat seitsemännessä taivaassa. 

Vierailija
100/137 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HBL on kuulemma ollut vähän nihkeä KAJ'ta kohtaan ennenkin.  Mä näin jonkun lyhyen referaatin tuosta arvostelusta. Mitä nyt siitä muistan, niin jotain särmää esitykseen ja enemmän riskinottoa olisi arvostelija kaivannut, samoin sketsejä ja tuoreempia (?) välispiikkejä. Nyt oli kuulemma vähän liian tuttua, turvallista ja mukavaa (mysigt). Jotain tuontapaista pientä kritiikkiä siinä oli. Oli kyllä paljon kehujakin. 

Hmmm.... Ite mietin vaan, että omasta miel

Muistuu mieleen Hbl:n supernihkeä arvostelu Hallnista. Vieläkin puistattaa.

Siihen verrattuna lukemani yhteenvedon perusteella tämä arvostelu on positiivinen.