Miksi miehet kyselevät baarissa onko kaikki hyvin?
Aina kun olen baarissa, yleensä illan aikana tulee monta kertaa joku huolestunut mies kysymään onko minulla kaikki hyvin. Omasta mielestäni olen laittanut nätit meikit baariin ja näytän ihan hyvältä. Tuntuu jotenkin loukkaukselta ulkonäköäni kohtaan kun luulen näyttäväni hyvältä, ja sitten näytänkin niiden miesten mielestä siltä että minulla ei ole kaikki hyvin? Käytän alkoholia vain hyvin vähän, joten kyse ei ole siitäkään että olisin humalassa. Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos mies kysyy naiselta onko kaikki hyvin? Minulle tulee olo, että näytän joltain avohoitopotilaalta josta ollaan huolissaan. Itse tykkäisin ennemmin että minulle sanottaisiin vaikkapa että näytätpä kauniilta.
Kommentit (179)
Kuvittelisin että tuon on tarkoitus olla avaus, joka tarkoittaa että minulle voit avautua ongelmistasi. Jos vaikkapa mies kysyy tuota naiselta niin hän on valmis kuuntelemaan vuodatusta sairastelevasta koirasta tai huonostikäyttäytyvästä naapurista. Avataan väylä keskustelulle kysymällä tahtooko nainen kertoa murheistaan.
Tuntuu että nykyään ihan kaikesta loukkaannutaan. Mitä enää voi kenellekään mitään sanoa ettei loukkaa toisen tunteita. Jos sanoo että olet kaunis niin usean mieli pahoittuu. Jos kehuu tuntemattoman pipoa se käännetään tungettelevaksi lähentelyksi. Jos kysyy oletko kunnossa se koetaan hyökkäävänä syytöksenä. Miten ihmeessä maailma on mennyt tähän pisteeseen?
Eipä ole koskaan kysytty. Ei sitä tanssin tiimellyksessä ole kysytty kuin saatille pääsystä.
Vierailija kirjoitti:
"psykologista silmää teiltä puuttuu. sosiaalista älyä nyt kehiin. "
Asia on juuri näin.
Mutta mistäpäs ammennat kun niin monilla nykynuorilla on jäänyt tällainen kehittymättä aivan täysin?
Totta. Kännyköillä ei soiteta, whatsäpii tai lyhenteillä koodaillaan. Jopa vastaukset jotain lyhenteitä,eli ei osata keskustella. Ihan normaali kiva lähestyminen ,ei ymmärretä- Apuuu. Ns luontevaan kanssakäymiseen ei vaan kyetä,kaikki on outooooo,toi on outo, apuu ,psykooo. ei osata edes puhua puhelimessa. näinhän työnantajatkin sanovat-ovat yrittäneet tavoitella henkilöä- ei tuu mitään.
Normaali sosiaalisesti taidokas osaa erottaa mikä on mitäkin. On ihan kohteliastakin kysyjää-ons kaikki hyvin,ok. ikäänkuin miten päivä on mennyt. Ja kaikki juttelu ei tarkoita iskuyritystä. Kapakat, baarit,klubit,festarit,pubit ovat ns -kohtaamispaikkoja, siellä seurustellaankin,vaihdetaan kuulumisa-joskus hyviäkin juttuja tai kevyttä höpinää. Siellä kohdattan ihmisiä ei koodata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa jos aamulla roudaa rakkaalle ruuat,kahvit sänkyyn jne ja aikoo piipahtaa välillä ulkona koiran kanssa ja kysyy just ennen lähtöä joka kestää puoli tuntia- kysyy ovella- onko kaikki hyvin, niin tää tarkoittaa vain hyvää. eli tarviitko vielä muuta,puuttuuko jotain . samoin ravintolassa- ikäänkuin iskurepliikki- se johtaa siihen -jos kaikki ei niin miellytäkään naista- niin herrasmies korjaa-korjauttaa asian, juoma, parempi istuinsijainti,musatoiveet tai jopa viihtyisämmän paikan vaihto,jotta neito on tyytyväinen. miten tää voi kääntyä teillä muuksi.
toki ne tilanteet eri kun-jos joku itkee kadulla tms,mennään kysymään onko kaikki hyvin,vaikka voidaan aistinvaraisestikin nähdä,että eihän ole tai vanhus harhailee yöpuvussaan ulkona.
psykologista silmää teiltä puuttuu. sosiaalista älyä nyt kehiin.
Kommenttisi osoittaa, että sinul
nyt ei puhuta vakavasta voinnista kun kysyy baarissa vaikka noin- baarit mm ovat sosiaalisia kohtaamispaikkoja, ikäänkuin keskustelunavaus-tajuutsääää,et, joku tarttuu siihen tyyliin- no ei oo, oli duunissa niiin karsee päivä ettet usko--- small tolkilla kysytty, se jääää siihen tai joskus avautuu syvemmätkin jutut,deepimmät. pitää osata kohdata ihmisiä eikä ylitulkita , mikä sää oletkin. kaikki saa kauheet mittasuhteet ku joku juttelee sulle-toi tarkoittaa varmaan nyt jotain. mee sä muuten pois- oot ihan höpö löpö tapaus. peiton alle kodaa lyhenteillä
Ihmettelin silloin nuorena samaa, että mistä johtuu. Se oli ärsyttävää, jos joku piti sitä hyvänä iskurepliikkinä, niin varmin tapa saada pakit multa.
Mähän olin elämäni vedossa, onnellinen!
Kolmenkympin jälkeen tiedostin oman "resting-bitch-facen". Eli vaikka päänsisällä oli juhlat, naama murjotti. Erenkin kun ajatuksissani olen.
Harvinaisen kiukkusen näkönen akka! 😄
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että tuon on tarkoitus olla avaus, joka tarkoittaa että minulle voit avautua ongelmistasi. Jos vaikkapa mies kysyy tuota naiselta niin hän on valmis kuuntelemaan vuodatusta sairastelevasta koirasta tai huonostikäyttäytyvästä naapurista. Avataan väylä keskustelulle kysymällä tahtooko nainen kertoa murheistaan.
Oot just se fiksu,hyvä. Nää ei vaan tajuu. nuo baarit klubit jne ovat kohtaamispaikkoja ei sitä,että yksin koodataan lyhenteillä nurkassa. nykyään ei hallita ,osata luontevaa kohtaamista. Sä tajusit sen ytimen- avaus nimenomaan-johonkin, joko jää -moi ei ihmempää tai joskus deepinpääkin. nyt nää nykyisin ylitulkitsee ja kaikki vääntyy kääntyy muuksi. työnantatkin sanovat,että nuoret ei vastaa edes puhelimeen ja ynistään puusilminä jotain epämääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani ainut!!! Se on niin raivostuttavaa!
Itse sain olla hyvinkin rauhassa, kun tuota tultiin kyselemään minua kauniimmilta kavereiltani.
raiskaavat jos ei ole. helppoa uhria etsivät
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nykyään ihan kaikesta loukkaannutaan. Mitä enää voi kenellekään mitään sanoa ettei loukkaa toisen tunteita. Jos sanoo että olet kaunis niin usean mieli pahoittuu. Jos kehuu tuntemattoman pipoa se käännetään tungettelevaksi lähentelyksi. Jos kysyy oletko kunnossa se koetaan hyökkäävänä syytöksenä. Miten ihmeessä maailma on mennyt tähän pisteeseen?
oot fiksu-ootko kohta ainoo, juurikin noin, tää on mennyt ihan karseeksi. kaikki vääntyy ,kääntyy muuksi, vääristyy.luontevaa kohtaamista ei näy missään enää. no 40v vielä osaa jutustellakin luontevasti jopa tuntemattomien kanssa ja jää kiva mieli-no olipa hauska kohtaaminen. hyvää ja tunnelmallista syksyä Sulle ja obs; niin onhan kaikki hyvin!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia? Onko teiltä tultu kysymään baarissa onko kaikki hyvin? Onko nykyään tapana kysyä niin vai näytänkö siis joltain avohoitopotilaalta?
Se on vain keskustelunaloitus. Suomalaisilta en ole muistaakseni tuollaista kuullut, mutta muilta välillä.
Mitään hymyilykehoituksia tai aitoa huolestuneisuutta en ole kohdannut, mutta jotkut on tulleet avaamaan keskustelun tuolla kysymyksellä. Yksi klassinen on se, jos joku mies/miehet sanoo mulle jotain, en ala keskustelemaan niiden kanssa ja sitten kohta siihen tulee sivusta joku kolmas mies kysymään, että onko kaikki hyvin ja eihän noi olleet ahdistavia tai jotain :D Ja sit sen jälkeen alkaa normi jutustelu.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vain keskustelunavauskin. Joku vastaa, no ei tod. tää pv ollut siis niin kauheee ja siitä se lähtee jtustelu esim, pubit. Joskus vähän huumorillakin kysytään, tai onks pv ollu ok... eikö teillä ole tilanneälyä. sosiaalisia taitoja. kaikki vääntyy ja kääntyy päässänne muuksi, sosiaalisia kohtaamisia-ollaan ihan pihalla, tääää on nyt jotain ihan kauheeeta,toi kysy multa ---- argh apuuuuuuuuuu.
Palstan perusteella iso osa suomalaisista on sosiaalisesti aivan totaalisen tolloja ja jäykkiä. Rentous puuttuu, eikä sosiaalisia lahjoja ole.
Miksi miehet kysyvät baarissa? No tietenkin siksi, että haluavat päästä panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelunavaus joo, mutta ei kai kukaan ala baarissa tai jossain muussa kevyessä tapahtumassa vuodattamaan murheitaan :D
Tuollaiseen vastataan, että kaikki hyvin, kysytään ehkä että entä sulla, ja sit jotain muuta jutustelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kysyvät baarissa? No tietenkin siksi, että haluavat päästä panemaan.
Joo, ja minä naisena vastailen sen mukaan, koenko miehen ns. pantavaksi vai en. Eli jos on "panisin"-mies, niin lähden mukaan juttuun, kun taas "en panis"-miehen lähentymisyritykset väistelen asiallisesti ja tarvittaessa katoan paikalta.
Eihän sitä ole mitään motivaatiota lähteä jutustelemaan ja tutustelemaan miehen kanssa, joka on "en panis". Eli täytyy olla seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin silloin nuorena samaa, että mistä johtuu. Se oli ärsyttävää, jos joku piti sitä hyvänä iskurepliikkinä, niin varmin tapa saada pakit multa.
Mähän olin elämäni vedossa, onnellinen!
Kolmenkympin jälkeen tiedostin oman "resting-bitch-facen". Eli vaikka päänsisällä oli juhlat, naama murjotti. Erenkin kun ajatuksissani olen.
Harvinaisen kiukkusen näkönen akka! 😄
oot ressukka joka ei tajuu -toi on keskustelun avaus, ei sitä,että ambulanssi tarvitaan tms, ne eri kun joku ojassa parkuu tai mummo sukkasillaan ulkona- sama repliikki mutta eri funktio. baarissa tms- toi tarkoitta ikäänkuin miten menee- jokuhan haluakin jutella, no joo ei todella oo mikään, siis mikään hyvin, koira oksensi sänkyyn, töissä kaikki män niin peen päreiks...Eli tykkääkin kun pääsee purkautumaan. No mä tarjoon sulle herojuoman, kyll se siitä sit.
Jutskataan joku syvemmin tai smalltolkina.. toi on vaan viaton avaus. Miten teillä eii sosiaalista älliä. Kaikki on kauheeta ja analysoidaan- mitä toi tarkoitti-saa väärät mittasuhteet-koodii kavereille. hei apuuuuuuu( onkin hätä) mä näin yhen karseen, se kysy jotain multa.. mitä mä teen... Voi ressuja kun pää tössönä. Luonteva kohtaaminen ja pilke silmästä puuttuu.
sama kyssäri eri tilanteissa tarkoittaa ihan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono iskurepliikki, itse tykkäisin mieluummin jos kehuttaisi ulkonäköä.
Tuollaiseen henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttuminen on aikalailla epäkorrektia ja ymmärretään ahdisteluksi.
Toisekseen mitä se kellekään newöhöödille kuuluu miltä kukakin näyttää saati että vielä kertoo itse asianosaiselle sen
Osoittaa että kehuja on pintapuolinen ihminen ja pitää ulkoisia ominaisuuksia tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
No ei aina. Pubeissakin yleensä tykätään jutella keskenään, päivän tapahtumista yhteiskunnassa, omaakin elämää joku avaa. tietovisaa jne. normi erottaa jos on sosiaalista taitoa mikä on mitäkin. mitä nuorempi sen juntimpi. Vain koodikieli onnistuu koneella. Puusilmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja minä naisena vastailen sen mukaan, koenko miehen ns. pantavaksi vai en. Eli jos on "panisin"-mies, niin lähden mukaan juttuun, kun taas "en panis"-miehen lähentymisyritykset väistelen asiallisesti ja tarvittaessa katoan paikalta.
Eihän sitä ole mitään motivaatiota lähteä jutustelemaan ja tutustelemaan miehen kanssa, joka on "en panis". Eli täytyy olla seksikäs.
Olet vastenmielinen ja nolo. Oksettava. Onhan kiva jutella vieraiden kanssa, vaikka junamatkalla, voi tulla hauskat tai syvemmätkin jutut,jopa yhteisiä tuttuja. Jää hiton kiva fiilis. Jos nuo kaltaisesi xx kriteerit avata juttelua rennosti,oot syvällä xxx:ssä. nolo..
Joskus vain keskustelunavauskin. Joku vastaa, no ei tod. tää pv ollut siis niin kauheee ja siitä se lähtee jtustelu esim, pubit. Joskus vähän huumorillakin kysytään, tai onks pv ollu ok... eikö teillä ole tilanneälyä. sosiaalisia taitoja. kaikki vääntyy ja kääntyy päässänne muuksi, sosiaalisia kohtaamisia-ollaan ihan pihalla, tääää on nyt jotain ihan kauheeeta,toi kysy multa ---- argh apuuuuuuuuuu.