Miksi miehet kyselevät baarissa onko kaikki hyvin?
Aina kun olen baarissa, yleensä illan aikana tulee monta kertaa joku huolestunut mies kysymään onko minulla kaikki hyvin. Omasta mielestäni olen laittanut nätit meikit baariin ja näytän ihan hyvältä. Tuntuu jotenkin loukkaukselta ulkonäköäni kohtaan kun luulen näyttäväni hyvältä, ja sitten näytänkin niiden miesten mielestä siltä että minulla ei ole kaikki hyvin? Käytän alkoholia vain hyvin vähän, joten kyse ei ole siitäkään että olisin humalassa. Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos mies kysyy naiselta onko kaikki hyvin? Minulle tulee olo, että näytän joltain avohoitopotilaalta josta ollaan huolissaan. Itse tykkäisin ennemmin että minulle sanottaisiin vaikkapa että näytätpä kauniilta.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Väittäisinpä jopa, että itsetunnoltaan vahva nainen ei todellakaan suhtaudu vihamielisesti miehiin, eikä hänen päänsä ole täynnä tuollaista umpinegatiivista someshittiä jostain "autisteista", "naisvihaajista" ym.
Itsetunnoltaan vahva nainen on rento, mukava, ystävällinen, osaa pitää etäisyyden eikä anna itsestään mitään jos ei halua. Ei tarvetta sen enempää vihata ketään, kuin saada myöskään välittämistä nobodyilta.
Tämän voisi muka-nokkelat, vihaan sairastuneet nettimimmit lukea moneen kertaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisinpä jopa, että itsetunnoltaan vahva nainen ei todellakaan suhtaudu vihamielisesti miehiin, eikä hänen päänsä ole täynnä tuollaista umpinegatiivista someshittiä jostain "autisteista", "naisvihaajista" ym.
Itsetunnoltaan vahva nainen on rento, mukava, ystävällinen, osaa pitää etäisyyden eikä anna itsestään mitään jos ei halua. Ei tarvetta sen enempää vihata ketään, kuin saada myöskään välittämistä nobodyilta.
Tämän voisi muka-nokkelat, vihaan sairastuneet nettimimmit lukea moneen kertaan..
Vihaan sairastuneet 🙄 Eiköhän täällä ole aika paljon muka-nokkelia nettijonneja jotka oikeasti vihaavat naisia
Kyllä sä aika sekaisin olevalta vaikutat. Ja huomaa: vain toinen meistä alapeukuttelee toisen viestejä, toinen ei..... Älä ota niin tunteisiin keskusteluja netissä, eikä kannata suhtautua niin vakavasti ja vihamielisesti myöskään miehiin baarissa.
PS. Empiiriset havainnot on aivan perussanastoa kun keskustellaan ihmisten kanssa..
Jokin aika sitten baarissa tuli keski-ikäinen hieman variksenpelättimen näköinen nainen kysymään että onko mulla kaikki hyvin. Kolmikymppisen näköisenä naisena istuin itseksen. Sanoin että on, kiva kun kysyit. Nainen alkaa selittää, että on sellainen nainen, joka todellakin kysyy, jos joku näyttää surulliselta koska hänestä on tärkeää kysyä ja suomalaiset ihan liian vähän kysyvät ja niin edelleen. Kysyin mitä hän tekee työkseen ja hän kertoi ja suuntasi sitten siitä baaritiskille. Siinä istuessa tuli mieleen, että olisikin itse asiassa yksi kysymys liittyen hänen alaansa, joka ristesi omani kanssa ja oli työasiat mielessä baarissakin valitettavasti. Kävin huikkaamassa siitä naiselle ja hän lupasi tulla pian juoman saatuaan seuraani.
Odottelin, nainen jutteli intensiivisesti baarimikon kanssa. Odottelin, nainen vältteli katsomasta suuntaani. Menin tiskille hakemaan toisen juotavan, nainen käyttäytyy kuin vainoaisin häntä ja supatti jotain baarimikolle ja kääntyi selin minuun. Sain juoman ja menin ulos istumaan ja vietin loppuillan muiden kanssa rupatellen. Seuraavana päivänä nainen oli otsikoissa työstään, joka sinä iltana oli mennyt niin pieleen, että siitä uutisoitiin iltapäivälehdissäkin.
Onko sulla kaikki hyvin olikin onko mulla kaikki hyvin, tähän tulokseen tulin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nykyään ihan kaikesta loukkaannutaan. Mitä enää voi kenellekään mitään sanoa ettei loukkaa toisen tunteita. Jos sanoo että olet kaunis niin usean mieli pahoittuu. Jos kehuu tuntemattoman pipoa se käännetään tungettelevaksi lähentelyksi. Jos kysyy oletko kunnossa se koetaan hyökkäävänä syytöksenä. Miten ihmeessä maailma on mennyt tähän pisteeseen?
oot fiksu-ootko kohta ainoo, juurikin noin, tää on mennyt ihan karseeksi. kaikki vääntyy ,kääntyy muuksi, vääristyy.luontevaa kohtaamista ei näy missään enää. no 40v vielä osaa jutustellakin luontevasti jopa tuntemattomien kanssa ja jää kiva mieli-no olipa hauska kohtaaminen. hyvää ja tunnelmallista syksyä Sulle ja obs; niin onhan kaikki hyvin!!!!!!
Sinulla on aivoinfarktin oireita. Soita 112.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaava nainen voi näyttää itsetuhoiselta.
Mitä helvettiä nyt taas? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Aika huono iskurepliikki, itse tykkäisin mieluummin jos kehuttaisi ulkonäköä.
Ootko tosissas??? Päivittäin täällä saa lukea kuinka ällöä ja sopimatonta on kommentoida toisten ulkonäköä, vaikka se olisikin vain kehua. Päättäkää jo.
Hymyilevät ihmiset OVAT kauniimpia ja olen mieluummin heidän seurassaan kuin mököttäjien.
Ja niin näyttävät muutkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä koen kysymyksen välittämisenä. Ehkäpä olen liian hyväuskoinen.
En kyllä näe mitään loukkaavaa kysymyksessä, varmaan johtuu mielentilasta ja asenteesta elämää kohtaan.
Vastaukset paljastavat kuinka negatiivinen asenne monilla on.
Oletkin sitten kohderyhmää, tällaista ne miehet hakeekin. Epävarmaa, naiivia naista joka kokee tuon kysymyksen henkilökohtaisesti. Itsetunnoltaan vahva nainen näkee heti että mies on luuseri joka lukenut jotain Straussin opusta ja näiden naama venähtää kun naama pysyy peruslukemilla eikä kiinnosta. Autismi, sosiaalisten taitojen puute, naisviha ja naisen esineellistäminen ovat tässä "keskustelunaloituksessa" aka uhrien etsintäpelissä olennaisia motivaattoreita.
Jos yhtään ajatuksella lukee viestiäsi läpi huomaa että on aikamoiset suojamuurit ja misandriat päällä. Vedetään muutkin nyt mutkia suoraksi, näin helppoa se on :). Taitaa olla vähän yliajattelijan vikaa sinussa.
40-vuoden kokemuksella voin sanoa, että tarkoittaa haluavansa pesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissas??? Päivittäin täällä saa lukea kuinka ällöä ja sopimatonta on kommentoida toisten ulkonäköä, vaikka se olisikin vain kehua. Päättäkää jo.
Olen eri, mutta en ottaisi vauvapalstalta neuvoja yhtään mihinkään asiaan. Voithan miettiä, ottaisitko sinä? Onko nämä naiset täällä sun tyyppisiä ja sen oloisia joista tykkäät? Jos on, niin sitten toki kannattaa varmaan ottaakin jotain neuvoja.
Itse olen sanonut joskus tutulle miehelle joka valitteli jostain naisesta, että miksi edes haluaisit miellyttää tuollaista naista? Että eikö se nainen ole jo kertonut tarpeeksi itsestään, ja miksi haluaisit sellaista? Mitä hienoa siinä naisessa on? Hänelle tuli valaistunut ilme ja sanoi "totta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä koen kysymyksen välittämisenä. Ehkäpä olen liian hyväuskoinen.
En kyllä näe mitään loukkaavaa kysymyksessä, varmaan johtuu mielentilasta ja asenteesta elämää kohtaan.
Vastaukset paljastavat kuinka negatiivinen asenne monilla on.
Oletkin sitten kohderyhmää, tällaista ne miehet hakeekin. Epävarmaa, naiivia naista joka kokee tuon kysymyksen henkilökohtaisesti. Itsetunnoltaan vahva nainen näkee heti että mies on luuseri joka lukenut jotain Straussin opusta ja näiden naama venähtää kun naama pysyy peruslukemilla eikä kiinnosta. Autismi, sosiaalisten taitojen puute, naisviha ja naisen esineellistäminen ovat tässä "keskustelunaloituksessa" aka uhrien etsintäpelissä olennaisia motivaattoreita.
Jos yhtään ajatuksella lukee viestiäsi läpi huomaa että on aikamoiset
Sen verran äkäisen oloista porukkaa nää jotkut palstamammat, että en ihmettele, jos joku ihan vidduillakseenkin tokaisee heille joskus jossain, että hymyilisit sinäkin vähän :D
Vierailija kirjoitti:
Te naiset olette tehneet hyvin selväksi ettei ulkonäköä kannata kommentoida niin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri mietin, että onko tuo joku epäsuora tapa piruilla toiselle. Jos joku on laittanut meikit viimeisen päälle ja itsensä oikein nätiksi, tullaan muka oikein huolestuneena kyselemään onko kaikki hyvin. Siinä on joku piiloviesti että et näytä hyvältä, näytät avohoitopotilaalta.
En usko että siinä mitään piruilua on. Minulle tulee impulssi kysyä tuo useinkin, jos vastaan kävelee onnettoman näköinen nainen. He ovat pelokkaan näköisiä yleensä. En kuitenkaan koskaan kysy sitä, en tiedä miksi.
Onnettomat miehet taas ovat vihaisen näköisiä, heitä ei tee mieli lähestyä millään tavoin, etten saa turpaan tms.
Tuo on juuri äärettömän epäkohteliasta. Mikä sinä olet määrittelemään jonkun vastaantulevan naisen mielentilaa. Hän voi olla vaikka kuinka onnellinen, täysin neutraali, mietteissään, mitä vain, eikä se kuulu sinulle pätkän vertaa. Naisilla ei ole velvollisuutta kestohymyillä, jotta miellyttäisivät jonkun random miehen silmää.
Yhtä hyvin kaikki sinun kollegasi töissä voisivat tulla jatkuvasti kysymään sinulta muka huolestuneina, että miksi näytät niin sairaalta / harmaalta / apaattiselta /huonovointiselta /masentuneelta /onnettomalta. Et todellakasn ottaisi sitä kohteliaisuutena vaan kokisit, että ulkonäössäsi on muiden mielestä jotain vikaa.
Minulta on nuoresta lähtien kysytty tätä "Onko kaikki hyvin" niin baarissa kuin kaupassa kuin työelämässä, eikä se ole positiivinen, kohtelias kysymys, vaan ulkonäköni arvostelua ja piikittelyä. Miehet myös aina baarissa tulivat käskemään, että hymyile, tai vänkäämään, että miksi näytät niin vakavalta. Ihan kuin pelkkä olemassaoloni vakavalla ilmeellä olisi loukannut heitä henkiökohtaisesti.
Hrrh, ihan puistattaa ajatella.
N56
Vierailija kirjoitti:
Hymyilevät ihmiset OVAT kauniimpia ja olen mieluummin heidän seurassaan kuin mököttäjien.
Ja niin näyttävät muutkin olevan.
Se on jännä, miten nämä junttieinarit kuitenkin väkisin änkeävät niidennvakavan näköisten naisten kylkeen ja alkavat haastaa riitaa ja arvostella vakavaa ilmettä. Pysyisivät kaukana vaan niiden hymyilevien naisten luona, mutta eivät vaan millään voi.
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja. Jos nainen tulee baaritiskillä iskemään, kysyn aina ensin "No moi. Mistäs olet karannut ja mitä lääkkeitä olet jättänyt ottamatta". Tämä on erinomainen aloitus, koska vain tervemieliset jäävät jäljelle.
Minä taas kysyn naiselta käytätkö Libresseä vai Tenaa, tärkeä tieto hedelmälisyyttä ajatellen.
T. Varma veto
Mun yksi kaveri kysyy multa usein esim bileissä onko mulla kaikki hyvin. Se mun kaveri on saanut autismidiagnoosin.
Mitä ikinä mies naiselta kysyykään = "Annatko pesää?"
Uuuu, chick fight :D Ja siis joo, ehkä raskaana koen sinun kaltaisesi naiset itsekin joiden oma empiria (googleta sanan merkitys) määrittää muitakin