Miksi miehet kyselevät baarissa onko kaikki hyvin?
Aina kun olen baarissa, yleensä illan aikana tulee monta kertaa joku huolestunut mies kysymään onko minulla kaikki hyvin. Omasta mielestäni olen laittanut nätit meikit baariin ja näytän ihan hyvältä. Tuntuu jotenkin loukkaukselta ulkonäköäni kohtaan kun luulen näyttäväni hyvältä, ja sitten näytänkin niiden miesten mielestä siltä että minulla ei ole kaikki hyvin? Käytän alkoholia vain hyvin vähän, joten kyse ei ole siitäkään että olisin humalassa. Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos mies kysyy naiselta onko kaikki hyvin? Minulle tulee olo, että näytän joltain avohoitopotilaalta josta ollaan huolissaan. Itse tykkäisin ennemmin että minulle sanottaisiin vaikkapa että näytätpä kauniilta.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota tapahtuu useinkin, niin kyse lienee siitä, että jotenkin tahtomattasi viestität ympärillesi, että sulla ei ole kaikki hyvin. Tuskin se sen kummempaa on.
Monien täällä pitäisi ymmärtää, että suurin osa miehistä on ihan kunnollisia, eivätkä pelaile mitään pelejä, yritä alistaa, yms. He ovat, no, normaaleja. Monilla toki on haasteita kommunikaation kanssa eivätkä oikein osaa lähestyä naisia, mutta sellaista se vaan nykyisin on.
Eli ei kannata loukkaantua, vaan miettiä. Toki voi ihan kysyäkin asiasta - voit vaikka kysyä joltakin että näytänkö jotenkin siltä että olisin ihan hukassa. Tuosta saisi varmasti ihan hauskan keskustelun, jos vaan pystyt pitämään oman mielen kurissa etkä provosoidu.
Sosiaalisten taitojen täysi puute ja kyvyttömyys kommunikoida ei ole tavallista tai normaalia. Tai ehkä on, koulupudokkaiden syrjäytyneiden miesten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja. Jos nainen tulee baaritiskillä iskemään, kysyn aina ensin "No moi. Mistäs olet karannut ja mitä lääkkeitä olet jättänyt ottamatta". Tämä on erinomainen aloitus, koska vain tervemieliset jäävät jäljelle.
Heh, tuo on kyllä todella hyvä kikka ja kannattaa ottaa käyttöön, jos haluaa tutustua kunnollisiin ihmisiin.
Tässä on sama logiikka kuin tutun portsarin ns. ääliötestissä. Ääliötestissä baariin pyrkivälle heitetään joku pikkusen provosoiva kommentti. Ääliön ja ei-ääliön erottaa siitä, että ääliö alkaa aukoa päätä ja näin ollen ei pääse baariin. Ei-ääliö taas laskee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, käyttäytyy hyvin ja näin ollen pääsee baariin.
Hah... tuo vastaa vanhaa poliisikoulun pätevyystestiä. Siinä mm. kierosilmäiselle sanottiin "
Idiootit. Näitä vajakkien "testejä" myös kutsunnoissa. Kertoo kaiken tekijöistään.
Olen mies ja minulle on muutaman kerran sanottu, että näytän aina vihaiselta. Ilmeisesti petusilmreni on sitten sellainen, vaikka en vihainen olekaan...
Vierailija kirjoitti:
On kyselty nuorempana kun vielä kävin. Tuli myös kehotuksia hymyillä. Eräs kysyi vakavana olenko onnellinen. Mulla on taipumusta vajota mietteisiini, siitäköhän johtui.
Juu näitä kyselijöitä riittää jos olet vähän rauhallisempi etkä räväkkä ja rempseä nainen. Rasittavia nuo jotka kehottavat hymyilemään.
Mitä ap itse kysyt miehiltä keskustelun avaamiseksi silloin kun itse aktiivisesti pokailet heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että tuon on tarkoitus olla avaus, joka tarkoittaa että minulle voit avautua ongelmistasi. Jos vaikkapa mies kysyy tuota naiselta niin hän on valmis kuuntelemaan vuodatusta sairastelevasta koirasta tai huonostikäyttäytyvästä naapurista. Avataan väylä keskustelulle kysymällä tahtooko nainen kertoa murheistaan.
Keskustelunavaus joo, mutta ei kai kukaan ala baarissa tai jossain muussa kevyessä tapahtumassa vuodattamaan murheitaan :D
Tuollaiseen vastataan, että kaikki hyvin, kysytään ehkä että entä sulla, ja sit jotain muuta jutustelua.
Joskus kuule jos jollain ollut tooosi pas..ka pv, onkin avautumista. Silloin siinä jokin muu henkilökemiakin kohtaa- ihan siis samaa sukupuoltaolevatkin. Ja on milenkiintoisiakin juttuja. Muuten menee noin kuten sulla,mutta on noita toisiakin tapauksia. Ehkä enemmän pubeissa ja pikku baareissa. Mutta kuule on nähty ja porukoiden kohtaamisia tuolla aloituksella. Elämä kivaa kun on luonteva ja sosiaalisesti taitava. Nuo kapakit on sellaisia sosiaalisia paikkoja. josssa kohdataan muita. Pitää mennä sisäpiireihin jos vaikea olla luonteva. Mutta totta noin voi juuri sivuuttaa jos ei ole juttutuulella. ok noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono iskurepliikki, itse tykkäisin mieluummin jos kehuttaisi ulkonäköä.
Tuollaiseen henkilökohtaiseen ominaisuuteen puuttuminen on aikalailla epäkorrektia ja ymmärretään ahdisteluksi.
Toisekseen mitä se kellekään newöhöödille kuuluu miltä kukakin näyttää saati että vielä kertoo itse asianosaiselle sen
Osoittaa että kehuja on pintapuolinen ihminen ja pitää ulkoisia ominaisuuksia tärkeänä.
Joo ja asialliset miehet harvemmin lähestyy suoraan kauniiksi kehumalla. Ei ulkonäön kehumisessa ole todellakaan mitään pahaa, mutta se vain on niin, että harvemmin ne asialliset miehet lähestyy ulkonäköä kehumalla. He alkavat jutustella jotain muuta, tai hakevat muuta tilaisuutta luoda keskustelua.
Ja sit toisaalta joku ohimennen huikattu ulkonäkökehu ei ole useinkaan lähestyminen, vaan ihan vaan ohimennen sanottu kehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kysyvät baarissa? No tietenkin siksi, että haluavat päästä panemaan.
Joo, ja minä naisena vastailen sen mukaan, koenko miehen ns. pantavaksi vai en. Eli jos on "panisin"-mies, niin lähden mukaan juttuun, kun taas "en panis"-miehen lähentymisyritykset väistelen asiallisesti ja tarvittaessa katoan paikalta.
Eihän sitä ole mitään motivaatiota lähteä jutustelemaan ja tutustelemaan miehen kanssa, joka on "en panis". Eli täytyy olla seksikäs.
Olet vastenmielinen ja nolo. Oksettava. Onhan kiva jutella vieraiden kanssa, vaikka junamatkalla, voi tulla hauskat tai syvemmätkin jutut,jopa yhteisiä tuttuja. Jää hiton kiva fiilis. Jos nuo kaltaisesi xx kriteerit avata juttelua rennosti,oot syvällä xxx:ssä. nolo..
No junamatkalla ja jossain satunnaisesti niitä näitä muiden ihmisten kanssa jutustelu on normaalia kanssakäymistä sukupuoleen katsomatta. Nyt puhuttiin baarissa lähestymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että tuon on tarkoitus olla avaus, joka tarkoittaa että minulle voit avautua ongelmistasi. Jos vaikkapa mies kysyy tuota naiselta niin hän on valmis kuuntelemaan vuodatusta sairastelevasta koirasta tai huonostikäyttäytyvästä naapurista. Avataan väylä keskustelulle kysymällä tahtooko nainen kertoa murheistaan.
Keskustelunavaus joo, mutta ei kai kukaan ala baarissa tai jossain muussa kevyessä tapahtumassa vuodattamaan murheitaan :D
Tuollaiseen vastataan, että kaikki hyvin, kysytään ehkä että entä sulla, ja sit jotain muuta jutustelua.
Joskus kuule jos jollain ollut tooosi pas..ka pv, onkin avautumista. Silloin siinä jokin muu henkilökemiakin kohtaa- ihan siis samaa sukupuoltaolevatkin. Ja on milenkiintoisiakin juttuja. Muuten menee noin kuten sulla,mutta on noita toisiakin tapauksia. E
Se on varmasti totta, että nk. kulmakuppiloissa ja pubeissa on normaalimpaa alkaa avautumaan. Kuuluu ehkä joidenkin paikkojen luonteeseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Multa on kysytty myös miksi olen niin vakava. Baarissa pitäisi sitten vissiin olla koko ajan suu messingillä.
Suomalaiset ovat hyvin harrasta kansaa
Ne kirkonmenot aina aikaan saa
Oli seurat, sirkus taikka huumoria hurttia
On naamat kuin ois syöty yoghurttia
Päp pädädä päädäp päpää,
nyt pidetään ikävää
Tyt tydydy tyydyt tytyy
niin sielu tyydyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia? Onko teiltä tultu kysymään baarissa onko kaikki hyvin? Onko nykyään tapana kysyä niin vai näytänkö siis joltain avohoitopotilaalta?
Se on iskemistaktiikka kun nykyään ei saa enää sanoa, että näyttää kiukkuiselle. Viesti on kuitenkin samaa negaamisella aloittamista, johon sinun oletetaan alkavan kertomaan itsestäsi kaikki. Jolloin mies saa tietää heikot kohtasi mihin iskeä.
Jaa, minä koen kysymyksen välittämisenä. Ehkäpä olen liian hyväuskoinen.
En kyllä näe mitään loukkaavaa kysymyksessä, varmaan johtuu mielentilasta ja asenteesta elämää kohtaan.
Vastaukset paljastavat kuinka negatiivinen asenne monilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja. Jos nainen tulee baaritiskillä iskemään, kysyn aina ensin "No moi. Mistäs olet karannut ja mitä lääkkeitä olet jättänyt ottamatta". Tämä on erinomainen aloitus, koska vain tervemieliset jäävät jäljelle.
Heh, tuo on kyllä todella hyvä kikka ja kannattaa ottaa käyttöön, jos haluaa tutustua kunnollisiin ihmisiin.
Tässä on sama logiikka kuin tutun portsarin ns. ääliötestissä. Ääliötestissä baariin pyrkivälle heitetään joku pikkusen provosoiva kommentti. Ääliön ja ei-ääliön erottaa siitä, että ääliö alkaa aukoa päätä ja näin ollen ei pääse baariin. Ei-ääliö taas laskee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, käyttäytyy hyvin ja näin ollen pääsee baariin.
Höhhöhhöö. Rikollinen tuttusi on adhd-potilas joka voi saada tuosta vielä seuraamuksia. Idiootti mikä idiootti. Ja sinä hehettelijä siinä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että tuon on tarkoitus olla avaus, joka tarkoittaa että minulle voit avautua ongelmistasi. Jos vaikkapa mies kysyy7 tuota naiselta niin hän on valmis kuuntelemaan vuodatusta sairastelevasta koirasta tai huonostikäyttäytyvästä naapurista. Avataan väylä keskustelulle kysymällä tahtooko nainen kertoa murheistaan.
Kuvitteleeko tollo mies että nainen haluaa avautua tuntemattomalle miehelle tai jotain apua yleensäkään 🤦
Meikkaava nainen voi näyttää itsetuhoiselta.
Ehkä olet niin ajatuksissasi, että näytät huolestuneelta tms?
Mutta niin tai näin, niin koskaan ei ole hyvä. Toisella puolella suuta kitistään, jos miehet puhuu ulkonäöstä ja samaan aikaan sitten toisella puolella mutistaan kun eivät kehu ulkonäköä.
Onks kaikki hyvin haluatko seksiä.
Filippiiniläiset kollegat kyselivät tätä samaa minulta aikoinaan komennuksella, ymmärsin sen ihan sarkastisena vitsinä jo silloin! :-)
Ylipäätänsä naurettiin paljon erilaisille sanoille ja sanonnoille josta väännettiin ties mitä vitsiä. Aasiassa tykätään tämän tyyppisestä huumorista.
t: Kommodoori (merivartiosto ja kansainväliset tehtävät. nyk. eläkkeellä)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap itse kysyt miehiltä keskustelun avaamiseksi silloin kun itse aktiivisesti pokailet heitä?
Ei nää ole mitään pokailijoita jotka kyselevät onko kaikki ok ja käskevät hymyilemään
Hymyiletkö ja huomioitko random miehiä siellä baarissa? Jos vastaus molempiin on ei, todennäköisesti ah niin itsekeskeiset miehet tulevat kysymään sinulta juurikin tuota "onko kaikki ok?", koska hymyilemättömänä naisena teet heidän olonsa epämukavaksi.