Miksi miehet kyselevät baarissa onko kaikki hyvin?
Aina kun olen baarissa, yleensä illan aikana tulee monta kertaa joku huolestunut mies kysymään onko minulla kaikki hyvin. Omasta mielestäni olen laittanut nätit meikit baariin ja näytän ihan hyvältä. Tuntuu jotenkin loukkaukselta ulkonäköäni kohtaan kun luulen näyttäväni hyvältä, ja sitten näytänkin niiden miesten mielestä siltä että minulla ei ole kaikki hyvin? Käytän alkoholia vain hyvin vähän, joten kyse ei ole siitäkään että olisin humalassa. Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos mies kysyy naiselta onko kaikki hyvin? Minulle tulee olo, että näytän joltain avohoitopotilaalta josta ollaan huolissaan. Itse tykkäisin ennemmin että minulle sanottaisiin vaikkapa että näytätpä kauniilta.
Kommentit (179)
Jotenkinhan sitä pillua on yritettävä saada. Mikä olisi parempi tapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia? Onko teiltä tultu kysymään baarissa onko kaikki hyvin? Onko nykyään tapana kysyä niin vai näytänkö siis joltain avohoitopotilaalta?
Se on iskemistaktiikka kun nykyään ei saa enää sanoa, että näyttää kiukkuiselle. Viesti on kuitenkin samaa negaamisella aloittamista, johon sinun oletetaan alkavan kertomaan itsestäsi kaikki. Jolloin mies saa tietää heikot kohtasi mihin iskeä.
Onko nuo kaikki hymyilemättömyydestä nurisijat tosiaan olleet iskumielessä liikkeellä?! Sittenhän minua on isketty ihan urakalla baareissa.
Sosiaalisten taitojen täysi puute ja kyvyttömyys kommunikoida ei ole tavallista tai normaalia. Tai ehkä on, koulupudokkaiden syrjäytyneiden miesten joukossa.
Tuollainen negatiivisten ominaisuuksien asettaminen tietylle ihmisryhmälle kertoo sosiaalisten taitojen puutteesta ainoastaan sinulla, ei sillä ihmisryhmällä.
Vierailija kirjoitti:
se on iskurepliikki, pelimiehiä
No ei kovin positiivinen aloitus. Tuosta tulee mieleen, että näyttää tympääntyneeltä juhlien ilonpilaajalta. Se ei kohota yhtään juhlatuulta.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka joku toimiva tapa. Tommosen miehen kanssa minä en ainakaan ole ikinä jutellut pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka joku toimiva tapa. Tommosen miehen kanssa minä en ainakaan ole ikinä jutellut pitkään.
No kun ei ole mitään toimivaa tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole mitään toimivaa tapaa.
On kyllä mutta toimiva tapa ei ole mikään pelailu, testailu tai negaaminen.
Käyn usein yksin baarissa ja yökerhossa, kuuntelemassa musiikkia ja tanssimassa. Yleensä olen selvinpäin. Minulta myös tullaan usein kysymään, niin miehet kuin naiset, että onko kaikki hyvin.
Vastaan siihen yleensä vain, että kyllä, kaikki on hyvin. Kysymyksen esittävät naiset monesti pyytävät liittymään seuraansa. Toisinaan jään itsekin miettimään, miksi kysyvät ja silloin olen sitä kysyjältä tiedustellutkin. Vastaus on ollut joko, että minulla on surullinen/hätääntynyt katse tai että ihmettelevät vain kun olen yksin.
Naisilta arvostan tuota kysymystä, on hyvä tietää että ihmiset välittävät toisistaan ja apua uskalletaan tarjota. Miesten kysymyksen tulkitse lähinnä vain keskustelun aloitukseksi ja onpa se joskus johtanut pidempäänkin jutusteluun.
N44
Minä juon aika vähän ja olen ollut juhlissa selvin päin.
Kun muut juovat paljon ja itse vähän/ei ollenkaan, niin vibes henkilöiden välillä on hyvin erilainen. Olen isossa seurassa hiljainen muutenkin ja ärsytti todella paljon kun juhlissa tultiin sönköttämään, että miksi sä oot noin hiljainen, sä oot tosi outo kun olet niin hiljainen, miks sä et puhu, vaikka minulla oli ollut hauskaa (ainakin siihen asti) ja olin osallistunut keskusteluihin ja omasta mielestäni näyttänyt ihan iloiselta ja juhlissa viihtyvältä. Latisti kyllä fiilikset kokonaan ja mietin, että mitä mä täällä teen, voin vaikka lähteä kotiin.
Parit tällaiset tilanteet ja jätin ryyppäysjuhlat muille. En viitsi mennä jos olen siellä muiden mielestä outolintu ja näytän siltä, etten viihdy juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä koen kysymyksen välittämisenä. Ehkäpä olen liian hyväuskoinen.
En kyllä näe mitään loukkaavaa kysymyksessä, varmaan johtuu mielentilasta ja asenteesta elämää kohtaan.
Vastaukset paljastavat kuinka negatiivinen asenne monilla on.
Oletkin sitten kohderyhmää, tällaista ne miehet hakeekin. Epävarmaa, naiivia naista joka kokee tuon kysymyksen henkilökohtaisesti. Itsetunnoltaan vahva nainen näkee heti että mies on luuseri joka lukenut jotain Straussin opusta ja näiden naama venähtää kun naama pysyy peruslukemilla eikä kiinnosta. Autismi, sosiaalisten taitojen puute, naisviha ja naisen esineellistäminen ovat tässä "keskustelunaloituksessa" aka uhrien etsintäpelissä olennaisia motivaattoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe mitään loukkaavaa kysymyksessä, varmaan johtuu mielentilasta ja asenteesta elämää kohtaan.
Oletkin sitten kohderyhmää, tällaista ne miehet hakeekin. Epävarmaa, naiivia naista joka kokee tuon kysymyksen henkilökohtaisesti. Itsetunnoltaan vahva nainen näkee heti että mies on luuseri joka lukenut jotain Straussin opusta ja näiden naama venähtää kun naama pysyy peruslukemilla eikä kiinnosta. Autismi, sosiaalisten taitojen puute, naisviha ja naisen esineellistäminen ovat tässä "keskustelunaloituksessa" aka uhrien etsintäpelissä olennaisia motivaattoreita.
Tässä kyllä kaksi ääripäätä naisista kuvattuna, ja molemmat niin raskaita, etten halua kaveerata. Eli epävarmat ja naiivit naiset joille sitten sattuu ja tapahtuu, ja sit kyyniset kovikset joilla on aina joku selitys mielessä ja tulkitsevat kaiken äärimmäisen negatiivisesti. Nämä myös haluavat jauhaa "miehistä", mikä on tällaiselle välimallin naiselle todella uuvuttavaa ja tylsää hommaa.
Eli välimallin nainen: en koe tuollaista kysymystä mitenkään negatiivisena enkä mieti sitä sen kummemmin yhtään mihinkään suuntaan. En suhtaudu vihamielisesti miehiin, mutta en kuvittele jonkun randomin jossain "välittävän" minusta tai edes kaipaa mitään "välittämistä" random miehiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap itse kysyt miehiltä keskustelun avaamiseksi silloin kun itse aktiivisesti pokailet heitä?
Ei nää ole mitään pokailijoita jotka kyselevät onko kaikki ok ja käskevät hymyilemään
Minua ei ole ikinä, koskaan, milloinkaan, MISSÄÄN elämäni aikana pyydetty hymyilemään. Aivan absurdi ajatuskin, että joku tulisi pyytämään tuollaista. En ole koskaan kuullutkaan, että kenellekään kukaan menisi tuollaista sanomaan.
Ainoastaan täältä palstalta olen lukenut, että tuollaista voi tapahtua.
Väittäisinpä jopa, että itsetunnoltaan vahva nainen ei todellakaan suhtaudu vihamielisesti miehiin, eikä hänen päänsä ole täynnä tuollaista umpinegatiivista someshittiä jostain "autisteista", "naisvihaajista" ym.
Itsetunnoltaan vahva nainen on rento, mukava, ystävällinen, osaa pitää etäisyyden eikä anna itsestään mitään jos ei halua. Ei tarvetta sen enempää vihata ketään, kuin saada myöskään välittämistä nobodyilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä kaksi ääripäätä nais
"Välimallin nainen"? Mitä tää tarkoittaa, tästäkin tehtiin joku pick me girl-juttu jossa normaali nainen ei siis suhtaudu terveellä varauksella lähestymisiin? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen umpinegatiivinen vihamielisyys ole mitään "normaalia varautuneisuutta" lähestyjiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap itse kysyt miehiltä keskustelun avaamiseksi silloin kun itse aktiivisesti pokailet heitä?
Ei nää ole mitään pokailijoita jotka kyselevät onko kaikki ok ja käskevät hymyilemään
Minua ei ole ikinä, koskaan, milloinkaan, MISSÄÄN elämäni aikana pyydetty hymyilemään. Aivan absurdi ajatuskin, että joku tulisi pyytämään tuollaista. En ole koskaan kuullutkaan, että kenellekään kukaan menisi tuollaista sanomaan.
Ok. Minä olen kuullut tuota baareissa muutamaankin otteeseen miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole riittävän kaunis siihen että tuollaista tapahtuu etkä siksi tunne ilmiötä, sori.
Tuo "pick me-girl" viljely kertoo myös omaa kieltään. Tajuttoman raskas nettinainen. Niiden vihamielisten autististen misogynistimiesten naisversio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole riittävän kaunis siihen että tuollaista tapahtuu etkä siksi tunne ilmiötä, sori.
:D No nyt oli huvittava. Ilmeisesti kukaan elinpiirissäni koskaan ei ole ollut "riittävän kaunis", kun en ole tuollaiseen koskaan missään törmännyt. Ei sinun sentään kannata tunteisiin ottaa, jos random palstalla ei ole tuollaista koskaan elämässään kokenut.
Hei anteex, etten ollut aikanaan riittävän dynaaminen baareissa.