Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Tammihaaveilijat vko 16 (16.-22.4)*

16.04.2007 |

Ajattelin aloittaa uuden ketjun, kun tuo edellinen paisui jo aikas pitkäksi ja joku ehdottikin, että olisi hyvä " listautua" aina viikottain ;)

Paljon oli uusia tullut joukkoon, tervetuloa kaikille ja pahoittelut tädin yllättämille sekä tsemppiä uuteen kiertoon -> paljon plussia ++++++++ =)

-cecci- mimmonen mopo sulla on? Itsekin haaveilen vielä jonain päivänä laittavani pärrän uudestaan, ehkä jää kuitenkin haaveen tasolle... Meillä mies on mukana tässäkin haaveilussa, joten jospa sitä joskus kuitenkin...? ;)

Hobbielle onnittelut uudesta asunnosta! Muutitteko paikkakuntaakin samalla?

Villiinalle halauksia, samat katkerat ja kateelliset ajatukset ne täälläkin pyöri muutama vuosi sitten...

Raitiksen ongelmaan en kyllä osaa sanoa mitään... Voisko olla kyseessä ihan vain vähän ärhäkämpi ovulaatio...? Toivottavasti ei vain hiivaa pukkaa päälle, se on tosi ärsyttävää :(

Marie82, sulla on näköjään ihan samanlaisia kipuja/vihlaisuja/kouristuksia/jomotuksia kuin mullakin, mietiskelin tuossa jo aiemmin että voiko olla kaksi ovista yhdessä kierrossa, kun tuntuu kuitenkin vähän liian aikaisilta liittymiskivuilta...? Tsemppiä sullekin ja toivotaan, että laantuu pikkuhiljaa, mulla tänään jo parempi päivä :)

Sofia-77, sinulle annan erittäin suuren halauksen *rutistaa lujaa* Kovia olette kokeneet muutaman viime kuukauden aikana... Joko olette lähteneet tutkimuksiin? Tiedän, ettei se ihan mikään helppo päätös ole, mutta näin kaiken läpikäyneenä voin sanoa, että kyllä kannatti! Halaukset teille molemmille!

KaHeLiKa: joko saa tätiä onnitella? ;) Tervetuloa mukaan!

Pikkupapulla on sitten kanssa 2006 vauva, meillä syntyi elokuun lopussa :) Hyvin on sulla paino pudonnut, oletko jollain erityisellä dietillä? Itsellä täytyisi kanssa saada vajaa 10kg pois...motivaatio vain loistaa poissaolollaan :(

Jokojolle tsemppiä, miehet on arvaamattomia otuksia!;)

Paaru, onko testaukseen aihetta vai odotteletko kylmän rauhallisesti tädin mahdollista saapumista?

ON: jaa-a, ei mitään uutta. Silloin tällöin vihloo vasemmalta alhaalta ja tuntuu että pöksyyn lorahtaa jotain, vaikkei sinne mitään oikeesti tuu... Mies lähti tossa tunti sitten lentämään Suomeen, oltais kyllä kaikki haluttu lähteä mukaan, mutta ehkä kesällä sitten...? Juu, hokasin myös, että aina aikaisemmin n. viikko ennen menkkojen alkua mulla kipeytyi oikea rinta, mutta tämä oire on ollut poissa nyt synnytyksen jälkeen paitsi että tänään se alkoi :( Eli odottelen tätiä saapuvaksi ens viikonlopulla...

Mukavaa viikonalkua kaikille :)

-Allu kp18

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeesti yhtään tee mieli testata.. Ennen tähän aikaan oon ollu suurinpiirtein apteekin oven takana oottamassa aukeemisaikaa. Voi olla kyllä, että yritän jotenkin alitajusesti suojella omaa pääkoppaa.. Ettei taas tipahda korkeelta..

Just vaan eilen juttelin miehen kans, että jos ei vielä tässäkään kierrossa tärppää niin haluan kyllä mennä kans johonkin tutkimuksiin, jotta tiedän onko kaikki kunnossa vai ei.. Mies oli sitä että ihan turhaa ja et hän ei ainakaan viel aio mennä mihinkään. Sen mielestä ei oo mitään syytä kun kuitenkin kerran oon tässä jo raskautunut vaikkakin se km:n päättykin. Joten..? En tiiä, luulen että se taitaa vähän pelätä sitä , että " syy" vois olla siinä..

Kyselin tossa aikasemmin muuten noista lämmöistä, että kannattaako edes lähteä testaileen, jos lämmöt ei oo noussu? Mitä ootte mieltä?

Vierailija
62/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri koiran kanssa piiiiiiiiitkältä lenkiltä. Tulipa hyvä olo! Vaikka aamulla vielä ketuttikin. Mulla siis kp 26/29 menossa ja eilen alkoi tuhruttelu=/. Kestää aina nelisen päivää ennen varsinaisia menkkoja, joten menkat saattaa jo viikonloppuna alkaa. Aavistelinkin, että kierto voi jäädä vähän lyhyemmäksi, kun ovis oli jo kp 12.

Muita joilla tuhruttelee ennen menkkoja? Jos saan kysyä, niin kuinka paljon? Millaisesta määrästä pitäisi huolestua? Mulla tiputtelee aina tosi vähän (ei verta), tulee ehkä sellainen peukalon pään kokoinen pläntti per vuorokausi. Mutta siis neljä päivää tälläistä. Ja joskus vähän pyyhittäessä. Kiitos, jos joku viittii valaista, että onko toi jotenkin vaarallista, keltarauhasen vajaatoimintaa kenties? Vai pitäisikö se vuoto olla runsaampaa.

En tiiä, mutta siis menkkoja tässä odotellaan=/ En kuitenkaan varmaan tipu tammikuisista, siirryn vain sinne loppupäähän.

KaHeLiKa, onnea siskontytöstä! Vauvakuume vaan yltyy, kun pääset tänään pikkuista katsomaan=)

Luna. kp 26/29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä taustalla seuraillut keskusteluja, nyt vapaa-ajan lisääntyessä ajattelin alkaa osallistumaan keskusteluihin, jos se vaan sopii teille.

Toiveissa oli jo jouluvauva, mutta eilen se haave mureni, nyt kp2. :(

Mutta hauskaahan tuo tekeminen on, ja yk on vasta 2 menossa.

Myös minä haluaisin tietää onko " tuhruvuoto" ennen varsinaisia vuotopäiviä oire jostain vakavammasta, lähinnä se on valkkaria jossa on punaista väriä mukana.

kaskas78 kp2/33 yk2

Vierailija
64/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin siirryin tuolta jouluisista. Täti tuli ja meni, nyt kp 6. Oli aika oudot menkat, tuli 5 päivää rusehtavaa vuotoa, ei siis ollenkaan kirkkaan punaista kuin yleensä!! Kuitenkin vuoto kesti sen 5 päivää, ei tosin kovinkaan runsaana. Ja nyt täti tuli kp 27, kun edellisen kerran kp 37, terolutit menossa siis kiertoa lyhentämään. Nyt mietinkin, että en taida enää kolmatta terolut kiertoa ottaa, kun lyhensi jo näiden kahden aikana.

Yritystä siis taas vaan kehiin...

Johanniina

Vierailija
65/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi äsken typerä typerä moka! Pissasin kuppiin ja ihan ajatuksissani sit kaadoin pissan pois!!! En tajuu, no pitää odottaa seuraavaa hätää, et testaan oviksen. Toivotaan, että olis vihdoin se 2 viivaa!!!!!!

Mitään muuta ei oikeen kuulu, esikko päikkäreillä ja taidan mennä minäkin.

Uusille tervetuloa!

Nelliina kp 13/23-27?

Vierailija
66/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosi kurja fiilis joka kerta kun täti saapuu.. Toivottavasti tammihaaveet toteutuu!

Villiina: Onnittelut hyvistä uutisista!!

P02P06: Toivottavasti mieli olisi jo parempi ja sopimanne uusi työnjako pitää.

Marie: Mäkin testasin eilen kun oli kp23, negaa myös. Sullahan mielenkiintoisia oireita, tarkoititko tosiaan että rinnat tuoksuu erikoiselle?? Se on varmaan miehesi bongaama ilmiö;) Itsellä 2 testiä nyt jäljellä, ehkä huomenna taas testaillaan. Talla hetkella en odota liikoja *kait..* kun tuli se nega eilen. Mit' ' n tuntemuksia ei oo ei niin mit' ' n...

Kahelikalle onnittelut, varmaan tulet tosiaan kuumeisempana kotiin visiitin j' lkeen! huoh..

Plussatuulia kaikille ja piinailijoille kylmi' hermoja!

T.Hobbie kp 24\28

Vierailija
67/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon seuraillu teitä täällä takana ja täytyy nyt itsekkin tulla ääneen!

Jätin pillerit pois tammikuussa ja viime kierrosta yritettiin ensimmäisen kerran. Mulla on menkat ollu pillereiden jälkeen säännölliset, kesto vaan 2 viikkoa kerrallaan! ekaks oli noin 5 päivää tuhruttelua, sitten 3 päivää vuotoa ja sitten taas tuhrua. Näin tapahtui kaksi kertaa. No, nyt menkat tuli taas ajallaan, kesti 7 päivää, pelkkää ruskeaa vuotoa ja siten loppu alkuviikosta.

Tilasin jo viikko sitten lääkärin että selvittelis missä vika. Eilen mulle tuli kuitenkin ihme päähänpisto ja kävin ostamassa raskaustestin, (alamaha kun oli tuntunut oudolta). Kotiin kun pääsin, nauroin melkein omalle tyhmyydelle miksi niin tein... No tein testin ja en ollu uskoa silmiä kun siihen napsahti HETI kaksi viivaa!! Ostin tänään uuden testin ja sama homma:)) Käsittämätöntä..

No mulla on nyt ens viikolla kuitenki se lääkäri, eikös se pysty siellä jo katsomaan että kaikki on niinkuin pitää.

Ei voi uskoa ei..

Vierailija
68/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asustelet Kirkkonummella, hih, mä aika lähellä ;) Kirkkonummelta olen kotoisin :) Meillä on aika samanikäiset tytötkin.

Nega se taas kehtas tulla ovistikkuun, prkl! Rupee pelottaa, et enkö mä olleskaan ovuloi vai onko kierto normaalia pidempi...

Onnea jo yhdelle plussanneelle! Sori kun nikki jäi kirjaamatta ylös.

Nelliina kp13/23-27?

Vierailija
69/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tullaan, joulukuisista tipuin tänään. Olisiko se sitten tammitenava kuitenkin joka meille suotaisiin...

Palailen tutustumaan teihin vähän paremmin, jahka täti häipyy takavasemmalle.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussasäteitä!

Koralli73 kp 1 yk10

Vierailija
70/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Tiukutaika plussastasi:) !!

Sehän oli sitten iloinen yllätys...Miten niukkaa sulla vuoto oli?

Siitä omasta vuodosta..Kuten olen kirjoittanut, ihmettelin omia menkkojani, kun vuoto oli niin outoa. Kesti kuitenkin 5pvä eli normit, mutta vuoto oli rusehtavaa eikä lainkaan kunnon punaista niinkuin yleensä tapana on! Aina noin päivän jälkeen vuoto on muuttunut kunnon vuodoksi, mutta nyt oli erilaista..Voinette vaan kuvitella, että mietin raskaudenkin mahdollisuuden..Tein testin kesken menkkoja ja silloin ainaki näytti negaa. Mitään oireita ei suuntaan jos toiseen ole, mutta eipä ollu esikoisestakaan..Täytyy katsoa, uusinko testin vielä..vai oliko vain " muuten vain omituinen tädin vierailu" .

Johanniina, kp 6?

Vierailija
71/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hobbie : ei mun rinnat tuoksu vaan tuntuu erilaiselta :D

niitä ku puristelee (mitä mä nyt tietty teen vissiin koko ajan..) ni tuntuu sellasilta *möykkysiltä* tai jotenkii vaan oudolta..saa nähdä onko tää nyt uusin menkkaoire vai mitä..

ihanaa että joku muukin malttamaton testaa jo kp23 ;)

).( rinnat tänään vähemmän arat ja menkkamaiset juilinnat lisääntyneet, joten pitää vissiin alkaa jo henkisesti valmistautumaan tädin tuloon..mitäänhän ei ole menetetty ennen kuin täti ilmestyy mutta pakko alkaa taas vähän masentamaan itteensä ettei tipahda taas vauvatoivetaivaista liian kovaa alas..

G: meillä ei oo työnimeä ku odotetaan ensin että raskaus alkaa..

marie kp24/29 yk3

Vierailija
72/99 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tammiyrittäjät ja pahoittelut tädin tulosta...

Eipä juuri mitään kerrottavaa, päähän sattuu aivan sairaasti, uusinta testi näytti aamulla negaa ja muutenkin ärsyttää...

Palaan paremmalla tuulella,

-Allu kp23, yk7

Vierailija
73/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa että täti on ollut ahkera.

Mutta olihan täällä hyviäkin uutisia eli Tiukutaikalle onnittelut ylläriplussasta ja pikkuiselle tarrasukkia kovasti matkalle!!

Jaahas, ajatus katkesi täysin. Hobbielle kiitos, kyllä asiat ainakin nyt näyttäisi selvinneen ja tänä aamuna mieskin kantoi kortensa kekoon aamutoimien kanssa=)

Ovista odotellessa, tikutella taidan taasen omaksi ilokseni. Ensi viikon lopuilla vasta aloittelen kun toi oili tulee kylään aina niin myöhään meille.

Lämmöt olleet ihmeen tasaiset näin alkukierrossa, toivottavasti tietäisi kunnon oilia ja se toisi meillekkin tamminyytin=)

Palailen kera paremman ajan ja juoksevan ajatuksen myöhemmin...

p02p06 kp 10/28-31 yk 5

Vierailija
74/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta josko vielä plussaksi muuttuisi, toivotaan ainakin niin!!

Vierailija
75/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ne menkat sitten alkoi, muutaman päivän etuajassa. Tosin osasin jo varautua, kun ovis oli jo kp 12 ja tuhruvuotoa ehti tulla kolme päivää. Onko keltarauhasen vajaatoiminnassa muita oireita, kun tuhruttelu? Voiko asiaan itte kotikonstein vaikuttaa vai täytyykö syödä joku kuuri? Epäilen vahvasti, että mulla häikkää keltarauhasen kanssa. Menkat kyllä suht säännölliset (voi heittää pari päivää), mutta kun tuhruttaa ja kunnon vuotoa on vain pari päivää. Huoh...

Tämä meni nyt tällaiseksi omanapailuksi, mutta tulen paremmalla tuulella parin päivän päästä. En ainakaan tipahtanut tammikuisista.

Luna.

Vierailija
76/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ihastelemassa kaverin 2kk vauvaa! Poika nukkuu paljon ja loppuajan hymyilee! Ihana pikkumies!

Mutta kierähdän omaan napaan.. Hiukset lähtee, testit negaa.. Paino ei tipu vaikka kuinka " laihduttaa" ..

Tiedättehän, on todella kannatavaa laihduttaa Hesen kanasalaatilla + kurkkumajoneesilla, Fazerin uudella salmiakkisuklaalla, Ale-Kindermunilla jne... Joo-o.. Otin jo aamulla itseäni niskasta kiinni ja aloin taas pitää ruokapäiväkirjaa. Se on ollut mun konsti ennenkin laihtumiseen.

Menossa siis kp 24/ikuisuus (viimeksi 49päivää ja sitä ennen 6 vuoden tauko) ja oviksesta ei tietoakaan. Eikä sieltä väestöliiton tutkimuksestakaan kuulu mitään. No, toisaalta ymmärrän, että me ei siihen päästy kun tosiaan puuttuu se säännöllinen kierto. Tai onhan tämä säännöllinen: Säännöllisen epäsäännöllinen! =)

Allu: Metformiinia en ole tarvinnut/kokeillut kun kaikki sokerien/insuliiniresistenssin kanssa takkuamiset jäi pois laihdutuksen myötä.

t. Raitis

Vierailija
77/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole täällä nyt paljoa pyörinyt,mitä nyt joka päivä lueskellut.Tämä alku kierto on nii kauhea tylsää... Nyt ollaan jtp tekniikalla liikkeellä ja täytyy kyllä sanoa että on TOSI vaikea saada itsensä " sille" tuulelle noin usein. Me kun ei olla muuten niin kauhean aktiivisia vaan silleen sopivasti molemmille ;o) Nyt päätettiin tehdä näin jotta pystymme sitten sanomaan että parhaamme teimme kaikesta huolimatta.

Ihmetyttää hiukan kun täti tuli ja meni mutta täti oireet jäi... maha pömpöllä,finnejä selässä!! (ei mulla yleensä) huimaus ja epämääräinen olo... Raskauteen EN usko koska vuoto oli suht normaali mutta nyt pelottaa onko hormonit sittenki vielä niin sekaisin että on ihan turha edes toivoa plussaa,toivottavasti ei. Vielä tuntuu että tuo äitienpäivä on niin kaukana jossain en millään malttaisi odottaa mutta onneksi ensi viikolle on paljon aktiviteettia niin aika kuluu. Mulla kun on kolun pääsykokeet maanantaina apua!! toivottavasti toteavat että olen tarpeeksi täyspäinen niin pääsen kouluun jos ei vauvaa ala kuulua.

paljon plussa tuulia kaikille+++++++++++++++++++++++

Niiloakseli kp 11/30

Vierailija
78/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunalle pahoittelut tädin saapumisesta :( Taidan kyllä itse seurata pian perässä, sillä aamulla alkoi tuhruvuoto niinkuin yleensä pari-kolme päivää ennen varsinaisen vuodon alkua... Ja samoin meilläkin on vielä toive tammivauvaan, joten pysytään molemmat tammihaaveilijoissa =)

Niiloakselille tsemppiä pääsykokeisiin! Mitä alaa olet menossa opiskelemaan?

Tutti, pahoittelut että jouluvaavi jäi haaveeksi... :( Mulla kans oli tässä kierrossa selvä haamu kp20, mutta sen jälkeen pelkkää negaa ja nyt siis odottelen kunnon vuodon alkamista...Tämä oli itselle ensimmäinen kemiallinen, tosin en kyllä koskaan aikaisemmin ole noin aikaisin edes testannut... Tsemppiä tähän kiertoon ja toivottavasti nyt napsahtaisi! =)

KaHeLiKalle onnittelut siskontytön syntymästä! Joko kävitte pientä katsomassa?

Hobbie, teitkö uuden testin?!? Mitä näytti??? (minäkö utelias ;))

Nelliina ja p02p06, joko ovis löytyi?

Villiinalle vielä, että sinällään luomusti raskaus lähti käyntiin eli sain ne PLI-rokotukset ennen raskautta ja sitten aina rv12 asti käytin 600mg progesteronia/päivä sekä 50mg Babydisperiiniä/päivä...

Raitis, mä olen vähän samanlainen " laihduttaja" kuin sinäkin! ;)

O.N tuhruvuoto siis alkoi aamulla ja suurhyökkäystä odotan viimeistään tiistaille :( En kuitenkaan pullahda pois tammihaaveilijoista, mahdollinen la ois sitten 29.1.2008! Pääkipu kesti läpi yön aamuun asti, mutta nyt on onneksi olo parempi :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Allu kp24

Vierailija
79/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille paljon onnea pääsykokeisiin!

Luna: Paljon haleja, harmin paikka!

Pahoittelut myös Allulle negasta. Ehkä muuttuu vielä plussaksi bdbd

Marie: Joo mulla kanssa menkkamaiset tuntemukset mahassa tänään:( Ja lisäksi aamulla testasin taas negan. Pitäisi kait jo luovuttaa mutta niin haluaa uskoa siihen mahdollisuuteen.. Kaupungilla kaikki oli raskaana tai niillä oli lapsia, mäkin haluuun! pliis..

T.Hobbie kp 25/28yk3

Vierailija
80/99 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLU: Mulle tuli tänään ihan ihan haalea viiva toisen viivan viereen siihen ovistikkuun, että toivon, jospa huomenna olisi tummempi :) Ikävää, et tuhru alkoi sulla :( Mutta hienoa, että et tipu tammikuisista, jos ne menkat tulee.

Jollain muullakin alkoi tiputtelu :( No, onneksi et sinäkään tipu tammikuisista :)

Mulla nää nickit aivan hakusessa, pitäs avata toinen ikkuna ja kurkata sieltä.

No, kirjottelen taas joku päivä, jos ja kun saan sen vahvan viivan siihen ovistikkuun. Hämmästyttää vaan suuresti, että se olisi vasta tulossa?! No mielummin tulee myöhässä se ovis, kuin että olisi tulematta!

Nelliina kp14/23-27 yk4