Suurin syy sille miksi ihmiset eivät käy kuntosaleilla
Se porukka siellä on totaalisen kusipäistä sakkia joiden kanssa kukaan ei halua olla missään tekemisissä, ja vielä maksaa siitä vetutuksesta.
Kommentit (130)
Niitä 24 hoo salejakin on.
Itse en käy, kun olen introvertti. Taloyhtiössä on sali ja hommasin kotiin lisää rautaa. Lisäksi käyn introverttinä silti eri ulkoliikuntapuistoissa ja siellä saa hyviä nauruja.
Eihän tässä ole mitään vastusta. Ai kato mave. Eihän tää paina mitään. Ja sit joku toinen tulee ja ottaa sen 20 kymppisen selkään ja tekee sillä 50 sarjan alkulämpöjä. Vaihtaa painon paikkaa ja vetää toisen 50 sarjan.
Sit 3 ihmistä on käynyt vetämässä treenin ja sitten tullaan siihen. Miten tämä toimii. Mitä tällä noin niinku tehdään.
Mut ei siel ulkopuistoissa ole mitään kuspäitä.
Vaan omanlaisia treenejään tekeviä vasta alkajia, tylsiin saliliikkeisiin juurtuneita mielikuvituksettomia ihmisiä. Ja pitkään monipuolisesti treenaavia ihmisiä.
Kuspäitä on näkynyt vain ohi ajava kilpapyöräilijä joka kaverilleen haukkui kaikki ulkoliikuntapuiston ihmiset saamattomiksi.
En halua ajaa 140 km keskellä tietä ja kuvitella sen olevan maailman ainoa liikuntalaji.
Kuntosalitreeni on mielestäni äärettömän tylsää, mutta käyn kuitenkin salilla syksystä kevääseen, lähinnä pitääkseni kohtuullista toimintakykyä yllä. Kesällä nautin sitten puutarhassa rehkimisestä.
"Eikö ole hienoa että ei tarvitse sinne tulla! "
No kun periaatteessa pitäisi. Alkaa luut surkastua kun ikää tulee.
Ilman vastakkainasettelua haluaisin tuoda esille sen seikan, että meille jotka emme salitreenistä tykkää, on tosi vähän vaihtoehtoja. Tykkään siis aerobisesta liikunnasta, mutta lihaskuntoa harjoittavaa liikuntaa en keksi, kun kaikki on tylsää. Kuntosali, kahvakuulat, vastusharjoittelu, puntinnosto kotona. Kehonpainotreeni ei ole minun iässäni enää tarpeeksi.
Jos taas salilla treenava etsii aerobista lajia, niin valikoimaa on aivan loputon määrä. Olisin tosi mielelläni salimuija, joka tuskailisi että mitäs muuta liikuntaa harrastaisi kuin näin päin että lenkkeily, uiminen, sulkapallo ja tanssiminen maistuu, mutta salitreeni puistattaa.
"kilpapyöräilijä"
Nämä tuntuvat välillä kuin leijailevan omassa maailmassaan käytökseltään. Omat assertiivisen oloisia - eivät varovia eivätkä kunnioittavia niinkään kuin eteenpäin puskevia.
Mä oon kyllä käynyt, vuosia. Ja ryhmäliikunnat kortilla päälle.
Mutta aina ne ovat olleet vähän vastenmielisiä paikkoja.
Ällöttää yli kaiken se muiden ihmisten hien haju. Ällöttää se tiettyjen äijien huutojyskäminen. Tai neuvominen. Ällöttää todella paljon se, ettei pestä ja pyyhitä niitä laitteita. Heti iltapäivällä paikat ovat tupaten täynnä ja saat jonotella joka laitteelle. Parhaat idiootit ovat tulossa sarjojen välissä (vaihtamaan painot). Ryhmäliikunnassa ajat olivat ihan mitä sattuu, ja vaikka viideltä töistä päässeenä en ehdi tällöin viiden tunnille, enkä halua mennä tyyliin puoli yhdeksän.
Suomen kansasta 17% käy salilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä käynyt, vuosia. Ja ryhmäliikunnat kortilla päälle.
Mutta aina ne ovat olleet vähän vastenmielisiä paikkoja.
Ällöttää yli kaiken se muiden ihmisten hien haju. Ällöttää se tiettyjen äijien huutojyskäminen. Tai neuvominen. Ällöttää todella paljon se, ettei pestä ja pyyhitä niitä laitteita. Heti iltapäivällä paikat ovat tupaten täynnä ja saat jonotella joka laitteelle. Parhaat idiootit ovat tulossa sarjojen välissä (vaihtamaan painot). Ryhmäliikunnassa ajat olivat ihan mitä sattuu, ja vaikka viideltä töistä päässeenä en ehdi tällöin viiden tunnille, enkä halua mennä tyyliin puoli yhdeksän.
Ei hiestä mitään tartu ja jos teet tosissasi niin tuoksadat itsekin. Neuvoja voi olla hyvä kuunnella. Koska salilla on niitäkin jotka ovat harrastaneet urheilua ja painoharjoittelua kouluikäisestä asti.
Apua. Olen 50 kiloinen nainen, jolla on lyhyet ja pienet kädet. En mä mitään kymmeniä kiloja nostele.
Aijaa.. mä olen 60kg 162cm 58v nainen ja penkkipunnerran 50kg 2 x 6. Siksi, että käyn ja olen käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa.. mä olen 60kg 162cm 58v nainen ja penkkipunnerran 50kg 2 x 6. Siksi, että käyn ja olen käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa.
Ilman kaupallisia salejakin pystyy nostelemaan vaikka mitä. Iäkäs sukulainen ei koskaan piitannut saleista, mutta vaihtoi itse työkoneiden renkaat. Sivusta vaan.
Kuntosaleilla, varsinkin sellaisilla pienemmillä/ei-ketjupaikoilla tuntuu olevan usein semmoinen oma sisäpiiri, ja uutta tulokasta katsotaan vähän nenän vartta pitkin. Ei tee mieli uutena tulokkaana mennä kyseisille saleille.