Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin syy sille miksi ihmiset eivät käy kuntosaleilla

Vierailija
27.10.2025 |

Se porukka siellä on totaalisen kusipäistä sakkia joiden kanssa kukaan ei halua olla missään tekemisissä, ja vielä maksaa siitä vetutuksesta.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalitreeni on mielestäni äärettömän tylsää, mutta käyn kuitenkin salilla syksystä kevääseen, lähinnä pitääkseni kohtuullista toimintakykyä yllä. Kesällä nautin sitten puutarhassa rehkimisestä. 

Vierailija
122/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö ole hienoa että ei tarvitse sinne tulla! "

No kun periaatteessa pitäisi. Alkaa luut surkastua kun ikää tulee.

Ilman vastakkainasettelua haluaisin tuoda esille sen seikan, että meille jotka emme salitreenistä tykkää, on tosi vähän vaihtoehtoja. Tykkään siis aerobisesta liikunnasta, mutta lihaskuntoa harjoittavaa liikuntaa en keksi, kun kaikki on tylsää. Kuntosali, kahvakuulat, vastusharjoittelu, puntinnosto kotona. Kehonpainotreeni ei ole minun iässäni enää tarpeeksi.

Jos taas salilla treenava etsii aerobista lajia, niin valikoimaa on aivan loputon määrä. Olisin tosi mielelläni salimuija, joka tuskailisi että mitäs muuta liikuntaa harrastaisi kuin näin päin että lenkkeily, uiminen, sulkapallo ja tanssiminen maistuu, mutta salitreeni puistattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kilpapyöräilijä"

Nämä tuntuvat välillä kuin leijailevan omassa maailmassaan käytökseltään. Omat assertiivisen oloisia - eivät varovia eivätkä kunnioittavia niinkään kuin eteenpäin puskevia.

Vierailija
124/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä käynyt, vuosia. Ja ryhmäliikunnat kortilla päälle. 

Mutta aina ne ovat olleet vähän vastenmielisiä paikkoja.

Ällöttää yli kaiken se muiden ihmisten hien haju. Ällöttää se tiettyjen äijien huutojyskäminen. Tai neuvominen. Ällöttää todella paljon se, ettei pestä ja pyyhitä niitä laitteita. Heti iltapäivällä paikat ovat tupaten täynnä ja saat jonotella joka laitteelle. Parhaat idiootit ovat tulossa sarjojen välissä (vaihtamaan painot). Ryhmäliikunnassa ajat olivat ihan mitä sattuu, ja vaikka viideltä töistä päässeenä en ehdi tällöin viiden tunnille, enkä halua mennä tyyliin puoli yhdeksän. 

Vierailija
125/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansasta 17% käy salilla. 

Vierailija
126/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää yli kaiken se muiden ihmisten hien haju. Ällöttää se tiettyjen äijien huutojyskäminen. Tai neuvominen. Ällöttää todella paljon se, ettei pestä ja pyyhitä niitä laitteita. Heti iltapäivällä paikat ovat tupaten täynnä ja saat jonotella joka laitteelle. Parhaat idiootit ovat tulossa sarjojen välissä (vaihtamaan painot). Ryhmäliikunnassa ajat olivat ihan mitä sattuu, ja vaikka viideltä töistä päässeenä en ehdi tällöin viiden tunnille, enkä halua mennä tyyliin puoli yhdeksän. 

Ei hiestä mitään tartu ja jos teet tosissasi niin tuoksadat itsekin. Neuvoja voi olla hyvä kuunnella. Koska salilla on niitäkin jotka ovat harrastaneet urheilua ja painoharjoittelua kouluikäisestä asti.

Vierailija
127/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Olen 50 kiloinen nainen, jolla on lyhyet ja pienet kädet. En mä mitään kymmeniä kiloja nostele.

Aijaa.. mä olen 60kg 162cm 58v nainen ja penkkipunnerran 50kg 2 x 6. Siksi, että käyn ja olen käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa. 

Vierailija
128/149 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa.. mä olen 60kg 162cm 58v nainen ja penkkipunnerran 50kg 2 x 6. Siksi, että käyn ja olen käynyt salilla säännöllisesti treenaamassa. 

Ilman kaupallisia salejakin  pystyy nostelemaan vaikka mitä. Iäkäs sukulainen ei koskaan piitannut saleista, mutta vaihtoi itse työkoneiden renkaat. Sivusta vaan. 

Vierailija
129/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman kaupallisia salejakin  pystyy nostelemaan vaikka mitä. Iäkäs sukulainen ei koskaan piitannut saleista, mutta vaihtoi itse työkoneiden renkaat. Sivusta vaan. 

Nainen vai mies? 

Iäkäs nainen ei nostele työkoneiden renkaita tuosta vaan. Hyvä jos kykenee nostamaan oman takapuolensa sohvalta.

Vierailija
130/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä salille kun en tiedä mitä siellä pitää tehdä. En osaa mitään liikesarjoja tms, ja ikäiseni miehen tulisi osata nämä unissaankin. En kestaisi sitä salialfojen pilkkaa ja vittuilua. Koskaan en ole elämässäni siis salilla käynyt (olen kiltti ja kunnollinen).

t. m42

Vierailija
131/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee monelle ketjun keski-ikäiselle yllätyksenä, kun voimaharjoittelu on jätetty pois kokonaan ja työt ei ole läheskään niin fyysisiä kuin 70 vuotta sitten, että miltä se luu- ja lihaskato tuntuu itsellä kuusikymppisenä.

Vierailija
132/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään. Päiväsaikaan hiljaista. Loistavar Technogymin laitteet.

Ikityötön siis. Kelako maksaa?

Voihan hän olla jo eläkkeelläkin.

Vierailija
133/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö ole hienoa että ei tarvitse sinne tulla! "

No kun periaatteessa pitäisi. Alkaa luut surkastua kun ikää tulee.

Ilman vastakkainasettelua haluaisin tuoda esille sen seikan, että meille jotka emme salitreenistä tykkää, on tosi vähän vaihtoehtoja. Tykkään siis aerobisesta liikunnasta, mutta lihaskuntoa harjoittavaa liikuntaa en keksi, kun kaikki on tylsää. Kuntosali, kahvakuulat, vastusharjoittelu, puntinnosto kotona. Kehonpainotreeni ei ole minun iässäni enää tarpeeksi.

Jos taas salilla treenava etsii aerobista lajia, niin valikoimaa on aivan loputon määrä. Olisin tosi mielelläni salimuija, joka tuskailisi että mitäs muuta liikuntaa harrastaisi kuin näin päin että lenkkeily, uiminen, sulkapallo ja tanssiminen maistuu, mutta salitreeni puistattaa.

Missä iässä kehopainotreenit ei muka ole tarpeeksi?? Ihan takuulla on, jos teet ne hyvin. Nykyään ihan youtubesta löytyy hyviä ja painot voi toki ottaa mukaan. Teepä esim. Growingannanasin jumppia vuosi ja tule sanomaan, ettei ole tarpeeksi.

Vierailija
134/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiin saa hankituksi painoja ja laitteita. Ei ole pakko mennä yleisille saleille, jos on omakotitalossa tilaa puuhastella. 

No toki jos sinulla on ainakin (saa ottaa talteen jos joku kaipaa muistilistaa):

-penkkipunnerruspaikka,

-kyykkypaikka,

-maastavetopaikka,

-rekkitanko,

-selkälihaksille vetomahdollisuus eli talja,

-voimapyörä vatsalihaksille

-säädettävä penkki eri käsipainotreenille 

-levypainoja noin 150, mieluiten 200 kg

-käsipainoja noin 40 kg asti, pieniä ja suuria

-levytankoja mieluiten vähintään kolme (penkkipunnerrus, jalkakyykky maastaveto) tai enemmän (jos haluat pienemmällä tangolla tehdä käsivarsia)

(-kahvakuulia fiiliksen mukaan, ei pakollisia)

Ei kannata jättää hankkimatta koko repertuaar

Millainen on tavallinen tallaaja?

Minä olen 57 vuotias nainen , jolla on kaunis ja urheilullinen vartalo, kiitos kuntosalin.

Onko tavallisella tallaajalla niin vähän aikaa ja rahaa ettei kolmena päivänä viikossa voi hoitaa kehoaan?

Olen omasta mielestäni tavallinen, mutta harrastan kielten opiskelua ja kuntosalia työn ohella

Kaunotar57v

Vierailija
135/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän salilla ei hiki haise. Ainoat haisevat ovat olleet ilmeisesti tutustumiskäynnillä olleita tummia miehiä. 

kaunotar57v

Vierailija
136/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansasta 17% käy salilla. 

Missä tilasto?

Vierailija
137/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57 vuotias nainen , jolla on kaunis ja urheilullinen vartalo, kiitos kuntosalin.

Onko tavallisella tallaajalla niin vähän aikaa ja rahaa ettei kolmena päivänä viikossa voi hoitaa kehoaan?

Olen omasta mielestäni tavallinen, mutta harrastan kielten opiskelua ja kuntosalia työn ohella

Kaunotar57v

Vierailija
138/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi koskaan raitista ilmaa, jos vielä liikkuisinkin salilla. 

Vierailija
139/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää kuntosalit ja uimahallit, en ymmärrä kuka tykkää käydä niissä ja uida muiden hiessä ja muissa eritteissä.

Vierailija
140/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunotar57v

Lähisuvun vanhus on 98-vuotias. Hän ei ole käynyt koskaan kuntosalilla ja liikkuu yhä ketterästi ja asuu yksin omassa kodissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä