Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö huomenna töihin, jos tänään pientä kuumetta 37,5 ja flunssaa?

Vierailija
27.10.2025 |

Olen ollut viikonlopun kipeänä. Pe-iltana alkoi kurkkukivulla ja oli pyörryttävä olo, vähän varsa sekaisin. La ja su vuotanut nenä, ollut pientä lämpöä, joka kyllä laskee särkylääkkeellä. Tänään aamulla oli jo terveempi olo, yskää alkaa pukata, mutta nenää ei tarvitse enää niistää koko ajan. Lämpöä ei ollut aamulla, nyt on 37,5. Olo ei kuitenkaan ole väsynyt.

Mietin vaan, että kuinka moni jäisi kotiin huomenna ja kuinka moni menisi töihin. Siksi kysymys.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaana ei mennä työpaikalle. Piste. Mikä tässä on niin hankalaa ihmisille?

Se että työnantaja sanoo viimeisen sanan. 

Vierailija
42/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kipeänä töihin tartuttamaan muita, ellet työskentele yksin. Kuumeen raja on 37,5. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihan normaalia mennä töihin heti kun pystyy. Korona-aikaan oli eri asia.

Ei se korona ole mihinkään kadonnut. 

Vierailija
44/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt ihmisiin, jotka eivät välitä muista pas*aakaan, vaan tulevat sairaana tartuttamaan muut. Te ette ole niin tärkeitä, että teidän läsnäolo työpaikalla on välttämätön tai koko pulju kaatuu heti.

Sama täällä! Miks v*tussa pitää mennä räkimään ja köhimään, eikö käy mielessä, että jollain voi olla esim. ihan pieni vauva tai syöpäsairas läheinen, jonka vastustuskyky on heikko ja tuolla välinpitämättömyydellä voi aiheuttaa kuoleman! Mitään mitaleita ei jaeta vaikket olis koko työuralla päivääkään saikulla! Nään niin punaista, kun ei ajatella kuin itseä, että jaksankohan olla töissä. Aivan sama jaksatko, mutta ÄLÄ MENE SAIRAANA TÖIHIN TARTUTTAMAAN MUITA!!

Vierailija
45/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt ihmisiin, jotka eivät välitä muista pas*aakaan, vaan tulevat sairaana tartuttamaan muut. Te ette ole niin tärkeitä, että teidän läsnäolo työpaikalla on välttämätön tai koko pulju kaatuu heti.

Sama täällä! Miks v*tussa pitää mennä räkimään ja köhimään, eikö käy mielessä, että jollain voi olla esim. ihan pieni vauva tai syöpäsairas läheinen, jonka vastustuskyky on heikko ja tuolla välinpitämättömyydellä voi aiheuttaa kuoleman! Mitään mitaleita ei jaeta vaikket olis koko työuralla päivääkään saikulla! Nään niin punaista, kun ei ajatella kuin itseä, että jaksankohan olla töissä. Aivan sama jaksatko, mutta ÄLÄ MENE SAIRAANA TÖIHIN TARTUTTAMAAN MUITA!!

Ikävä kyllä syöpäsairaiden tulee hoitaa itse karanteeni. Ei voi olla niin, että Suomi pysähtyy sen vuoksi.

Minkäs teet jos työterveys ei anna sairaslomaa kun ei ole kuumetta? 

Vierailija
46/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaana ei mennä työpaikalle. Piste. Mikä tässä on niin hankalaa ihmisille?

Se että työnantaja sanoo viimeisen sanan. 

Näin on. Jos ei saa sairaslomaa tai työnantajan lupaa, niin silloin kyseessä on luvaton poissaolo. 

Vierailija
47/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa!  On edesvastuutonta mennä minnekään tartuttamaan toisia ihmisiä. Eikö työpaikallanne ole ohjeistusta? 

Eri. On meillä. Sen mukaan mennään ja jos ei ole kuumetta, niin ei ole kipeä.

Vierailija
48/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotiin.

Vierailija
49/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kyllä hölmöä väkeä, kun kipeenä tekevät töitä. 

Vierailija
50/90 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten on sanottu aiemmissakin viesteissä. Jos työnantaja tai työterveys ei anna sairaslomaa, niin minkäs teet?

Vierailija
51/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi sama torstaina, jouduin lähtemään töistä kesken päivän ja olin saikulla perjantain. Eilen maanantaina lähdin jo töihin. Nuhassa vielä vähän, mutta muuten olo on ok. Voin halutessani eristäytyä muista, joten en tartuta ketään.

Vierailija
52/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ole susta kyse vaan muista, älä muita mee sairastuttaan. onko sielä töissä oikeesti niin kivaa?

Vierailija
53/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten on sanottu aiemmissakin viesteissä. Jos työnantaja tai työterveys ei anna sairaslomaa, niin minkäs teet?

ootko käyny maanatai ja perjantai hakee moti saikkua ? ei se työnantaja oikeesti kipeetä töihin kaipaa

Vierailija
54/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene tänään töihin koska on pientä flunssaa ja otin pari kuumaa rommitotia.

Vierailija
55/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin etänä, koska työni on toimistotyötä ja voi hoitaa kokonaan etänä. Jos työ sellainen, että vaatii läsnäoloa, en menisi.

Wow, työn sankari! Kärsi, kärsi niin kiiltävämmän kruunun saat! Lol. 

Vierailija
56/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollaisessa kuumeessa jo huonossa kunnossa, joten en todennäköisesti menisi. Riippuu myös vähän työtehtävistä. 

37,5 ei ole kuumetta.

Se on lämpöä.

Minulla normaali 36,3.

Tuo 37,5 on itsellä sellainen, että olen kyllä kipeä.

Vierailija
57/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on aina ongelma kun joku on saikulla, aina ei meinaa löytyä sijaista. Ei saisi mennä sairaana töihin, mutta kuka ne työt tekisi. 

Ei millään voi palkata lisää väkeä?

Vierailija
58/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta työnantajat varmaan keksivät että tuokin on asiallinen syy jolla pistää pihalle.

Vierailija
59/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona äläkä mene töihin tartuttamaan muita!

Vierailija
60/90 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina töihin, kun ei ole ketään tilalle 200km säteellä. Ajan autoa yksin niin ei siinä ketään tartuta yhtään mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi