Menisitkö huomenna töihin, jos tänään pientä kuumetta 37,5 ja flunssaa?
Olen ollut viikonlopun kipeänä. Pe-iltana alkoi kurkkukivulla ja oli pyörryttävä olo, vähän varsa sekaisin. La ja su vuotanut nenä, ollut pientä lämpöä, joka kyllä laskee särkylääkkeellä. Tänään aamulla oli jo terveempi olo, yskää alkaa pukata, mutta nenää ei tarvitse enää niistää koko ajan. Lämpöä ei ollut aamulla, nyt on 37,5. Olo ei kuitenkaan ole väsynyt.
Mietin vaan, että kuinka moni jäisi kotiin huomenna ja kuinka moni menisi töihin. Siksi kysymys.
Kommentit (98)
Mulla tuo on jo selvästi lämpöä eli en lähde mihinkään ihmisten ilmoille. Jos nyt olisi töissä joku ihan must juttu, joka on tehtävä just tänään ja minun toimesta tai muuten muille aiheutuu hirveästi töitä ja ongelmia, niin sitten varmaan sinnittelisin sen läpi buranan voimalla.
Omalle tiimille yritän sanoa, että jos olo on sellainen ettei lähtisi toimistolle, niin ei tarvitse myöskään tehdä etätöitä, vaan saa ja pitää toipua rauhassa. Harvoin tosin itse tätä noudatan, kun on helpompaa ainakin osa sähköposteista ja muista hoitaa heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollaisessa kuumeessa jo huonossa kunnossa, joten en todennäköisesti menisi. Riippuu myös vähän työtehtävistä.
37,5 ei ole kuumetta.
Minun normaalilämpöni on 36, 1 astetta.. Jos pykälät nousevat lähelle lukemaa 37, olen jo tosi sairas.
Mä olisin petipotilaana tuossa kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan omasta voinnista? Mulle tuo 37,3-37,4 celciusta on normaali ruumiin lämpö. Yli kymmenen vuotta pysynyt noissa lukemissa.
Minulle nuo ruumiinlämpötilat ovat niin kova kuume, etten seisaallani pysty olemaan. Normaali ruumiinlämpö ollut aina noin 36 celsiusta.
Sairaana ei mennä työpaikalle. Piste. Mikä tässä on niin hankalaa ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollaisessa kuumeessa jo huonossa kunnossa, joten en todennäköisesti menisi. Riippuu myös vähän työtehtävistä.
37,5 ei ole kuumetta.
Kyllä on ja reilusti!
En menisi. Minun normaali ruumiinlämpö on 35,6. Sanovat asiantuntijat mitä tahansa niin minä tunnen olevani kuumeessa jo silloin kun lämpö on 37,1. Päänsärkyä, vilunväristyksiä, posket punoittavat. Ja jaksan vain nukkua. Olen hoitoalalla enkä haluaisi riskeerata myöskään potilaiden henkeä. Onneksi tuota kuumeisuutta ei ole kuin ehkä joka 5. vuosi. Ja olen muuten hyvin terve.
Meillä töissä on aina ongelma kun joku on saikulla, aina ei meinaa löytyä sijaista. Ei saisi mennä sairaana töihin, mutta kuka ne työt tekisi.
En, haen huomenna sairauslomaa vaikka en ole sairas. Työkaveri oli poissa viime viikon ja huomasin, että on myös sairaana tämän viikon stressin takia. Haen nyt itse sairauslomaa ettei tarvitse tehdä hänen töitään.
Olen niin kyllästynyt ihmisiin, jotka eivät välitä muista pas*aakaan, vaan tulevat sairaana tartuttamaan muut. Te ette ole niin tärkeitä, että teidän läsnäolo työpaikalla on välttämätön tai koko pulju kaatuu heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt ihmisiin, jotka eivät välitä muista pas*aakaan, vaan tulevat sairaana tartuttamaan muut. Te ette ole niin tärkeitä, että teidän läsnäolo työpaikalla on välttämätön tai koko pulju kaatuu heti.
Pakko tulla, kun kukaan muu ei niitä töitä tee. Hirveä homma tehdä töitä sairausloman jälkeen, joten helpompi tehdä sairaana.
En. Kuume ensin pois. Jos lähdet kuumeessa töihin on vaarana, että sairastut pahemmin ja sitten on pidempi toipumisaika. Nyt kun jäät kotiin paranet nopeammin. Sinä ja työnantaja kiittävät.
Ei kannata leikkiä flunssan kanssa. Se voi pitkittyä ja tulla jälkitauteja, esimerkiksi sydänlihastulehdus.
Minulla kesti tavallinen flunssa 5 viikkoa, sitten vasta olin täysin terve. Muutenkin olen kuullut, että nyt on sitkeää flunssaa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Jos nokka vähänkään vuotaa jään aina kotiin. No nyt ei vuoda, muuten vain on rokulipäivä.
Skål 🍻
Kuinka se onnistuu pelkässä nuhassa?
Mistä mittasit? Jos kainalosta, niin tuohon päälle tulee vielä puoli astetta, jotta on todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään oireisena ei tule mennä töihin eikä harrastusryhmiinkään sekä itsensä että muiden ihmisten edun vuoksi. Tartuntaketju pitää saada katkaistua.
Oireisena? Tarkoitat kai tartuttavana. Itselläni kun yskä saattaa kestää toista kuukautta, niin työnantaja ei tykkäisi eikä työterveyskään kirjoittaisi sairaslomaa noin pitkälle ajalle.
Menisin mutta en saa mennä kun keittiössä töissä. Tartuntavaara.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikka korona. Taas kauheaa koronaa liikkeellä...
Entä jos onkin oireeton korona.
Nykyään ihan normaalia mennä töihin heti kun pystyy. Korona-aikaan oli eri asia.