En ole koskaan halunnut tehdä töitä
Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monilla niästäkin työttömistä valittajista on kämpät täynnä orjatyövoimalla tuotettua krääsää ja elintarvikkeita? Tosiasiassa hyvin monet näistä omasta mielestään paremmista ihmisistä, jotka täällä moralisoivat työttömien valintoja, osallistuvat itse k'yrpä pystyssä silmittömään riistoon tukemalla sitä ostoskäyttäytymudellään ja yhtä lailla löytyy myös perusteet, joilla ne voi katsoa omilla kriteereillään niitä työttömiä paljon pahemmiksikin.
Vihapuheesta ollaan kiinnostuneita vain silloin kun ei ole katos "ansainnut "sitä vihaa..
Se on ihan ok, että Pena ostaa lapsi- ja orjatyövoimalla tuotettua krääsää. Sehän on laillista. Ja kuka sitä nyt ylimääräistä maksaisi, kun saa halvemmallakin?
Mutta Penalta kun pöllit muutaman kympin, alkaa hirveä poru, että joku epärehellinen ketku varasti rehdiltä työmieheltä.
Vierailija kirjoitti:
tuet nolliin tuollaiselta elintaso loiselta.
vtun elätti.
Palkat nolliin riistäjien ja nöyryyttäjien tukijoilta.
En minäkään haluaisi tehdä töitä, ja olisin ihan valmis elämään tuilla. Harmi kun niillä tuilla ei ylläpidetä sitä elämäntasoa mitä myös haluan. Siksi on ollut pakko painaa. Olen siitä onnellisessa asemassa, että viimeiset 15v olen ollut mukavassa työpaikassa mukavien työkavereiden kanssa niin ei niin pahalta ole tuntunut. Onneksi olen myös onnistunut vähän säästämään ja sijoitukset poikii sen verran hyvin etten kyllä joudu enkä aio tehdä töitä eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee kerrankin kohdalleen, oikein lihavoituna. Valmiina ap:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
Näin juuri. Loisivia kommareita ei kenelläkään ole velvollisuutta elättää.
Nykyään on periaatteessa ainakin hyvin helppo saada yhden ihmisen elanto hyvin pienellä vaivalla.
Kun ollaan isoimpien kaupunkien ulkopuolella, niin asuntoja ja jopa taloja saattaa saada hyvin halvalla, jopa käytännössä ilmaiseksi. Tietysti niissä ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi luovutettavissa taloissa on kyllä useimmiten isompia rakenteellisia vikoja, mutta esimerkiksi Kaakkois- ja Itä-Suomesta saa ihan hyvien liikenneyhteyksien varrella olevista kaupungeista tai kuntakeskuksista täysin asumiskuntoisen pienen asunnon helposti alle kymppitonnilla. Jos varaa 10.000€, niin asunnon oston jälkeen jää vähän jopa rempparahaakin.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kouvola/15622718
Tuossa on täysin asumiskuntoinen, jopa siisti 22 m2 yksiö myynnissä Kouvolan Kuusankoskella. Yhtiövastike kokonaisuudessaan 122,84€/kk. Vesi 23€/kk, sähkö 25€/kk, pesutupa 2,5€/kerta. Eli asumiskustannukset 181€/kk, jos pesee talopesulan koneellisen pyykkiä 4 krt / kk. Asumiseen menee 2172€/vuosi. Lidl Kuusankoskelle on matkaa kävellen 1,75 km. Kuten tunnettua, Lidl on kokonaisuutena edullisin päivittäistavarakauppa, ja yksin asuva, pienituloinen ihminen saa ruoantarpeensa todennäköisesti tyydytettyä noin 10€/pvä. Tuolla saa jo kokattua kaksi lämmintä ateriaa, aamupuuron, keitettyä pari kupillista kahvia, syötyä kahvin kanssa vaikka kerran päivässä hillomunkin. Päivässä 10€ on vuodessa 3650€. Vuotuiset elinkustannukset ovat näin laskien 5822€. Jos lasketaan vuodessa noin 170€ pesuaineisiin, kahvisuodattimiin ym. sekä vielä vaikka 200€ vaatteisiin ja kenkiin (kirpputori), niin 6200€/vuosi kustantaa jo tuollaisessa asunnossa vuoden elämisen oikein hyvin.
Jos haluaisi elää täysin vapaana ja irrallaan yhteiskunnasta, niin tuon laskelman mukaan sen pystyisi tekemään halvimmillaan suunnilleen tuohon hintaan.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
En mene. Kokeile pakottaa😘😘😘😘
Suomi nousuun!
Ap:n innovaatiosta uusi Nokia?
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun!
Ap:n innovaatiosta uusi Nokia?
Suomi joutaakin kuihtua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
En mene. Kokeile pakottaa😘😘😘😘
Routa porsaan kotiin ajaa.
Nälkä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuet nolliin tuollaiselta elintaso loiselta.
vtun elätti.
Palkat nolliin riistäjien ja nöyryyttäjien tukijoilta.
Näissä Minä elätän itse itseni ja mahdollistan itse oman elintasoni -tyypeissä huvittavinta on kyllä sokea usko tähän sekä asian kirkasotsainen julistus. Mikähän olisi näiden janarien elintaso ilman sitä todellisuutta, missä kaikki valmistetaan halpamaissa, epäinhimillisissä olosuhteissa ilmaiseksi ja olemattomilla työehdoilla? Mistä täkäläiset saavat päivässä pari kuppia riisiä jostain 15-tuntisista päivistä, mitkä tehdään pyssynpiippu ohimolla.
Jos tämä järjestelmä loppuu, onko tosiaan niin, että täällä työläiset/yrittäjät silti nauttivat viikonloppuisin oman työnsä hedelmistä tuopit täynnä kaljaa ja jalkapalloa vahdaten?
Se on kiistaton fakta, että olet länsimaissa aivan yhtä loiseläjä, käyt sitten itse töissä tai et.
Jos pystyy kasvattamaan oman ruokansa ja hoitamaan asiansa ilman yhteiskunnan tukia, niin sitten toki, miksi sitä töihin menemään. Mutta jos ei vapaaehtoisesti tee mitään, miksi yhteiskunnan tulisi palkita tämä ja elättää yksilö?
Tulin tänne työpaikalle. Napsautin kahvinkeittimen päälle ja avasin tietokoneen. Pikkuhiljaa päivä käynnistyy.
Tuu ap joku päivä tutustumaan. Keksitään jotain mukavaa puuhaa sinullekin :)
Vierailija kirjoitti:
Tulin tänne työpaikalle. Napsautin kahvinkeittimen päälle ja avasin tietokoneen. Pikkuhiljaa päivä käynnistyy.
Kahvitteleen päiväksi sun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisesta kodista olet kotoisin ?
Työväenluokkaisesta. Katselin vanhempia päivästä toiseen ja näin miten työelämä romutti heidän suhteen ja tuhosi lopulta perheen ja mitään ei jäänyt säästöön heiltä.
He tuhosivat perheen uhraamalla yli työpäivän töihin ilman ylityölisiä. Lopulta tuli eroperhe, uusioperhe ja minä lapsena en saanut mitään.
Tai sain, opin läheltä ettei työnteko kannata ja pahimmillaan se tuhoaa parisuhteen. Työelämä varastaa halvalla vanhemmat lapsiltaan ja mahdollistaa vapaankasvatuksen. Lapsi on täysin ilman valvontaa, kun vanhemmat tekee pilkkahintaan pitkää päivää.
Lapsi elää puutteessa. Taloudellisessa ja henkisessä eristettynä vanhemmistaan.
Suomeen tarvitaan minimipalkka ja perustulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Oleellinen osa työntekoa :)
Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Oleellinen osa työntekoa :)
Tietäjät tietää.
Itseppä annoit niin ymmärtää.
Miksi muiden pitää sitten elättää sinut tekemällä sinunkin työsi?
Hyvä että joku käy töissä jotta AP:n kaltainen selkärangaton luuseri saa tukiaisensa !!!
semmoiset Sanat kuin etiikka & moraali on aivan unholassa nykyään !
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitää sitten elättää sinut tekemällä sinunkin työsi?
Onko se esittänyt vaatimuksen, että muiden pitää silti tehdä töitä?
Eihän edelleenkään töitä oo kaikille.. joten jos on muutama totaalikieltäytyjä niin onko sillä niin paljon väliä