En ole koskaan halunnut tehdä töitä
Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee kerrankin kohdalleen, oikein lihavoituna. Valmiina ap:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
En mene. Kokeile pakottaa😘😘😘😘
Ei tarvitse pakottaa tukia leikataan ja hinnat nousevat tuet ei elät köyhyydessä ja jatkuvasti ilman rahaa niin normaali järkinen ihminen kyllä haluaa töihin ja paremman elintason muutama hullu on tyytyväinen tohon kurjuuteen.
Miten ne työpaikat tuolla nousee vaikka että kaikki haluis duuniin 🤔
Itsekin olen elänyt melkein 10v ilman työtä. Haluan nukkua pitkään aamuisin, kokkailla, urheilla, elää rauhassa.. Nähdä läheisiä.
Elämäni on tosi hyvää suht pienellä rahalla. Minulle on ihan sama vaikka muut elättävät minut. Jos saan 1200e/kk niin se ei kauheasti ole. Maailma on rikkaita sijoittajia täynnä. Eikä töitäkään riitä kaikille. Mielestäni ne saavat tehdä "minunkin työni" jotka haluavat.
Toisille riittää vuokrakämppä ja halpa ruoka. Bussilla pääse kirjaston ja uimahallin. Toiset haluavat elämältä enemmän ja joutuvat opiskelemaan ja tekemään uraa. Millainenkohan tämä maailma olisi jos kaikki olisivat poissa työelämästä?
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajattelee samoin etten halua tehdä töitä työsopimuksella. Olen tehnyt pimekitä täitä 5 vuotta ja tienaan ihan hyvin. Jos yrittää saada työsopimusta niin tulot tippuu tonnilla vähintään- Onneksi on ihmisiä jotka haluaa työntekijän joka ei hiisku mitä tekee. Olen tehnyt kaikenlaista kuten maataloustöitä, metsätöitä, raksatöitä. En halua makoilla kotona ainakaan joten otan työn kuin työn vastaan jos siitä tienaa hyvin ja viime vuosina sana on kiertänyt että minut saa töihin pimeesti.
Millä ajattelit elää kun työkyvyttömyys tai eläkeikä koittaa?
Vierailija kirjoitti:
Toisille riittää vuokrakämppä ja halpa ruoka. Bussilla pääse kirjaston ja uimahallin. Toiset haluavat elämältä enemmän ja joutuvat opiskelemaan ja tekemään uraa. Millainenkohan tämä maailma olisi jos kaikki olisivat poissa työelämästä?
Niin onko se lopulta vain halusta kiinni? Saisinko mä duunin tuosta vaan jos haluan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
Ei tarvitse pakottaa tukia leikataan ja hinnat nousevat tuet ei elät köyhyydessä ja jatkuvasti ilman rahaa niin normaali järkinen ihminen kyllä haluaa töihin ja paremman elintason muutama hullu on tyytyväinen tohon kurjuuteen.
En ole mistään työpaikan noususta puhunutkaan vaan että tahalleen työttömänä olevat tapatyöttömät voi loisia ihan rauhassa jos tykkää olla perseauki kerrostalo luukussa.
EN minäkään mutta en halua olla kyllä työtömänäkään perse auki.joten käyn töissä ja välillä olen ansiosidonnaisella mikä nykyään on aika paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onko se lopulta vain halusta kiinni? Saisinko mä duunin tuosta vaan jos haluan ?
Aika pitkälti on halusta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Aah, mikä nautinto.
En ole mistään työpaikan noususta puhunutkaan vaan että tahalleen työttömänä olevat tapatyöttömät voi loisia ihan rauhassa jos tykkää olla perseauki
No mitä jos sanon etten halua olla enää perse auki ? Palkataanko mut sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälti on halusta kiinni.
No jos on ollut käytännössä koko aikuiselämän työttömänä joten kokemusta ei ole niin miten se halu duuniin vaikuttaisi paljoakaan? Jos ei ole oikein osaamista mistään .. kuka muka palkkais
No siis työntekohan on täysin typerää. Mutta rahatilanteen takia pakko on raahautua. En pysty saamaan niin paljon tukia, että niillä eläisi hyvälaatuista elämää Helsingissä.
Työelämästä on pelkkiä huonoja kokemuksia, palkka ei nouse mistään syystä, joten eipä paljon kiinnosta raataminenkaan kun siitä ei hyödy itse mitään. Rikkaat vain rikastuvat ja minä en näin viallista systeemiä tue!
Yhteiskunta ei pyörisi, asiat ei kehittyisi, ei syntyisi innovaatioita, jos kaikki ajattelisivat kuten ap. Veikkaan myös, ettei hänellä ole lapsia. Koska heidänkin eteen joudutaan tekemään TYÖTÄ. KasvatusTYÖTÄ, ruokintaTYÖTÄ, harrastusTYÖTÄ yms. Ihminen on osa yhteiskuntaa, eikä kaikkea työtä voi sanoa riistoksi. Monessa TYÖSsä on on muitakin syvempiä aspekteja. Vaikuttaa, että ap:n ajatusTYÖ on jäänyt hiukan pinnalliselle tasolle.
Miksei ap ole kouluttaunut johonkin hyväpalkkaiseen ammattiin, kuten lääkäriksi? Silloinhan voisi vaikuttaa omaan työmäärään ja tehdä töitä juuri sen verran kun katsoo sopivaksi. Saisi myös ihan ok korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaiset AP ovat yhteiskunnan syöpä!
Syöpä sulla on perseessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Työelämästä on pelkkiä huonoja kokemuksia, palkka ei nouse mistään syystä, joten eipä paljon kiinnosta raataminenkaan kun siitä ei hyödy itse mitään. Rikkaat vain rikastuvat ja minä en näin viallista systeemiä tue!
Onko tämä ap:n tekstiä? Yllämainitussa tilanteessa tulee kouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitää sitten elättää sinut tekemällä sinunkin työsi?
Ei tarvi. Riittää kun heität ruokaa. Joku ruokakuponki ja asunto mahdollisuus niille jotka ei halua pelata huonosti suuniteltua epäreilua peliä, jota yhteiskunnaksi kutsutaan.
Ymmärrän kyllä että lääkärin palkkatasolla olevat ihmiset tykkää tehdä töitä ja elää kivaa elämää eläkeikään asti. Se heille sallittakoon. Kyllä muutkin kävisi töissä samoilla eduilla mielellään.
Ilmaiset huumeet + vuokra-asunto + kuukausilippu julkisiin riittäisi hyvin. Vähät syömiset voin hakea ruokajaosta. Halvaksi tulisi, koska huumeiden valmistaminen laillisesti ei maksa käytännössä mitään.
Viinapullo kotiin aina töistä päästyä. Duunietuna
Miksi ei, koska eihän sekään valtiolle mitään maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi, kun olisi paljon vähemmän kinaamista ja tappelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvapa ihminen oikeasti haluaa töitä tehdä, ainakaan jatkuvasti. Itse olen tykännyt opiskella maisterintutkintoa sun muuta. Opiskelu on ollut minulle helppoa. Välillä ollut koulutusta vastaavassa työssä ja välillä kokonaan ilman työtä. Työmarkkinatuella olen lyhentänyt asuntolainaa, joten elämäni ei juurikaan poikkea sellaisen elämästä, joka on ollut töissä koko aikuisikänsä.
Ai ihan perus minimi työmarkkinatuella olet lyhentänyt asuntolainaa? Miten muut kulut oot rahoittanut
Vuokratuloilla.
Noinko hups vaan kävi että hankit oltuasi pitempään työttömänä hyväpalkatun duunin?