Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan halunnut tehdä töitä

Vierailija
26.10.2025 |

Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ on paskaduunia ja hukkaanheitettyä vapaa-aikaa.

Voi itku. On se kamalaa kun ei voi selata av-palstaa kuuttatoista tuntia päivässä. On niin hyvin käytettyä aikaa tällä palstalla notkuminen

Miten kukin tykkää aikansa käyttää. Pääasia on se, että voi käyttää sen juuri kuten haluaa.

sanoit että kaikki työ on "paskaduunia", niinkuin millään työllä ei mukamas olis mitään arvoa tai merkitystä. eihän se tietenkään niin ole

ja sinä et tällä vapaa-ajallasi ole kellekään hyödyks, eli hukkaanheitettyä aikaa sekin on

Vierailija
42/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset perustelut aloittajalta. Tämä ns. riisto ei ole ok, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mutta hän on itse kyllä valmis riistämään yhteiskunnalta ja työntekijöiltä rahaa. Nämähän eivät ole mitenkään ristiriidassa.

Valtio ei maksa mitään vanhingonkorvauksia, että se pakottaa yhdeksäksi aivopesuun. Tuet ovat jokseenkin kuppainen kompensaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen silti tehnyt töitä jo yli 30 vuoden ajan, nykyään ylempänä pomona. Olen silti aina vihannut työelämää, mutta ei se raha puissakaan kasva

Vierailija
44/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita työelämää jos velka lyhenisi oikeesti eikä mitään pelkkää korkojen tyhjäänmaksamista

Vierailija
45/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa ihminen oikeasti haluaa töitä tehdä, ainakaan jatkuvasti. Itse olen tykännyt opiskella maisterintutkintoa sun muuta. Opiskelu on ollut minulle helppoa. Välillä ollut koulutusta vastaavassa työssä ja välillä kokonaan ilman työtä. Työmarkkinatuella olen lyhentänyt asuntolainaa, joten elämäni ei juurikaan poikkea sellaisen elämästä, joka on ollut töissä koko aikuisikänsä.

Vierailija
46/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvapa ihminen oikeasti haluaa töitä tehdä, ainakaan jatkuvasti. Itse olen tykännyt opiskella maisterintutkintoa sun muuta. Opiskelu on ollut minulle helppoa. Välillä ollut koulutusta vastaavassa työssä ja välillä kokonaan ilman työtä. Työmarkkinatuella olen lyhentänyt asuntolainaa, joten elämäni ei juurikaan poikkea sellaisen elämästä, joka on ollut töissä koko aikuisikänsä.

Ai ihan perus minimi työmarkkinatuella olet lyhentänyt asuntolainaa? Miten muut kulut oot rahoittanut

Vierailija
47/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä hyvä esimerkki siitä, että miksi sosiaalitukien leikkaus on ok ja miksi niitä pitää leikata vielä reilusti lisää. Onneksi näin tulee tapahtumaankin hallituspohjasta riippumatta.

Vierailija
48/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku säännöllinen osa-aikatyö vois olla ihan kiva. Itse välttelen vähän työelämää sen vuoks että ajatus siitä että sitten olis siihen työhön kahliutuneena 40h viikossa seuraavat 40 vuotta kieltämättä ahdistaa. Toisaalta ei tämä työttömyyskään nyt mitään ruusuillatanssimista ole, ekat pari vuotta jaksoi keksiä kaikkea tekemistä itselleen nykyisin joka päivä enemmän tai vähemmän samaa. Nettipalstoilla tulee aika paljon aikaa tuhlattua, ja ärsyynnyttyä trolleihin/muihin pelleihin joita nää on täynnä

Vierailija
49/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi itku. On se kamalaa kun ei voi selata av-palstaa kuuttatoista tuntia päivässä. On niin hyvin käytettyä aikaa tällä palstalla notkuminen

Miten kukin tykkää aikansa käyttää. Pääasia on se, että voi käyttää sen juuri kuten haluaa.

sanoit että kaikki työ on "paskaduunia", niinkuin millään työllä ei mukamas olis mitään arvoa tai merkitystä. eihän se tietenkään niin ole

ja sinä et tällä vapaa-ajallasi ole kellekään hyödyks, eli hukkaanheitettyä aikaa sekin on

Enköhän mä määrittele ihan itse mikä on mulle mun mielestä hukkaanheitettyä aikaa.

Vierailija
50/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin harkita työelämää jos velka lyhenisi oikeesti eikä mitään pelkkää korkojen tyhjäänmaksamista

Ei voi mitään tällaista kehittää, koska se sotis ihmisten oikeudentunnon tajua vastaan, että joku jättäis velat maksamatta

Siinä ei tietenkään ole mitään oikeudentunnon vastaista, että jotkut saa sitä rahaa miljoonittain tekemättä yhtään mitään

Vierailija
51/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän mä määrittele ihan itse mikä on mulle mun mielestä hukkaanheitettyä aikaa.

mun mielestä tää sun kirjoittelu on myös hukkaanheitettyä aikaa, kun et mitään järjellistä saa siltä näppikseltäs tänne eetteriin työnnettyä. tai oikeastaan vielä pahempi, koska tuhlaat myös muiden aikaa jonninjoutavuuksillas

Vierailija
52/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset perustelut aloittajalta. Tämä ns. riisto ei ole ok, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mutta hän on itse kyllä valmis riistämään yhteiskunnalta ja työntekijöiltä rahaa. Nämähän eivät ole mitenkään ristiriidassa.

Valtio ei maksa mitään vanhingonkorvauksia, että se pakottaa yhdeksäksi aivopesuun. Tuet ovat jokseenkin kuppainen kompensaatio.

Niin, työn tarkoitus on ansaita rahaa ja tulla toimeen tai ylipäänsä pysyä hengissä. Näin se on ollut kautta historian. Jos et tehnyt ennen töitä, niin kuolit. Onneksi olemme menossa jälleen näitä aikoja kohti.

Vierailija
53/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt 51. Eikö kaikki käytäkän aikaansa kuten sun mielestä pitäisi käyttää?

Vierailija
54/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä hyvä esimerkki siitä, että miksi sosiaalitukien leikkaus on ok ja miksi niitä pitää leikata vielä reilusti lisää. Onneksi näin tulee tapahtumaankin hallituspohjasta riippumatta.

Eli sun mielestä pitää asua rotan kanssa samaa loukossa ja syödä pelkkää kaurapuuroa aina jos ei oo työelämässä ?

Vierailija
55/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, työn tarkoitus on ansaita rahaa ja tulla toimeen tai ylipäänsä pysyä hengissä. Näin se on ollut kautta historian. Jos et tehnyt ennen töitä, niin kuolit. Onneksi olemme menossa jälleen näitä aikoja kohti.

Kyllä maailmaan sitten mahtuu yksinkertaisia ihmisiä

Sillä mitä tekee, ei ilmeisesti ole yhtään mitään merkitystä? Ei väliä, vaikka meillä olis tuotantokyky pärjätä huomattavasti vähemmällä työnteolla mitä nyt. Silti jokaisen on pakko raahata itsensä 40 tunniks johonkin lasten päiväkotiin joka viikko, muuten ei ole ruokaa ja kattoa pään päälle ansainnut

Vierailija
56/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kärjistettyä mutta tavallaan ymmärrän, vaikka itse ihan lauhkeasti töihin vääntäydyn joka päivä. Välillä exceleitä kelmeässä valossa vääntöessä käy kyllä mielessä, että tähänkö tämä ainokainen elämä tosissaan menee. Olen järjestellyt elämääni hyvin vähänkuluiseksi eli pieni, velaton asunto, ei lemmikeitä, autoa tai lapsia. Että jos tarpeeksi alkaa sylettää niin on liikkumavaraa.

Vierailija
57/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä pitää tehdä. Katsokaa vaikka tuonne metsään, sielläkin on vielä puita! Äkkiä nyt työttömät, menkää kaatamaan metsät. Koska silloin olette tehneet jotain!

Sitten kun metsät on kaadettu, ehkä seuraavaks voidaan hävittää järvet. Koska kyllähän nyt ihmisen täytyy elantonsa ansaita

Vierailija
58/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään tällaista kehittää, koska se sotis ihmisten oikeudentunnon tajua vastaan, että joku jättäis velat maksamatta

Siinä ei tietenkään ole mitään oikeudentunnon vastaista, että jotkut saa sitä rahaa miljoonittain tekemättä yhtään mitään

Niin että on epäoikeudenmukaista että velka lyhenis maksamalla? Jos minä päätyisin työelämään ei sillä palkalla velkaa lyhennettäis joten miten tämä velka tilannetta parantaisi?

Vierailija
59/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että on epäoikeudenmukaista että velka lyhenis maksamalla? Jos minä päätyisin työelämään ei sillä palkalla velkaa lyhennettäis joten miten tämä velka tilannetta parantaisi?

Koska velat maksetaan sellaisena kun ne on otettu ja korot kuuluu velkaan, kuten kaikilla muillakin

Vierailija
60/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai juuri kukaan nauti palkkatyöstään.

Luuserit ei nauti. Työmoraaliltaan kunnolliset nauttii.