Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan halunnut tehdä töitä

Vierailija
26.10.2025 |

Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee kerrankin kohdalleen, oikein lihavoituna. Valmiina ap:

MENE TÖIHIN!

Aah, mikä nautinto.

Vierailija
62/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee kerrankin kohdalleen, oikein lihavoituna. Valmiina ap:

MENE TÖIHIN!

Aah, mikä nautinto.

Näin juuri. Loisivia kommareita ei kenelläkään ole velvollisuutta elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen edessäni selkärangattoman, takkutukkaisen matelijan.

Vierailija
64/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä työtä on aina tehty!! Ihan kaikki elollunen joutuu tekemään työtä wääwää!" 

Joo mutta ei se oravakaan niitä käpyjä pöllölle kerää ja saa vaan yhden kymmenestä. 

Idiootit ei edes tajua että heitä riistetään. Nyky yhteiskunta systeemi on ovela. Kyllä minäkin töitä tekisin itseni ja muiden ja hyvinvoinnista ja vaihtaisin sitä naapurien ja muiden kanssa mitä kullakin on. Mutta nyt pitäisi tehdä vaan mutta edes oma koti ei ole mahdollista monelle, saatikka oikeus käydä kauppaa tuottamallaan ilman että häviää.

Vierailija
65/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset perustelut aloittajalta. Tämä ns. riisto ei ole ok, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mutta hän on itse kyllä valmis riistämään yhteiskunnalta ja työntekijöiltä rahaa. Nämähän eivät ole mitenkään ristiriidassa.

Sehän aloituksen pointti onkin, että joka tapauksessa koko systeemi perustuu riistoon. Vaihtoehtoja ei ole. Täällä valitetaan sitä, että aloittaja näköjään riistää väärin.

Vierailija
66/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua tehdä töitä. Ei työnhalu minua vie työn ääreen, vaan yhteiskunnan asettama pakko ja tietysti myös halu tienata sen verran rahaa, että elämä on helpompaa.

Voisin ainakin periaatteessa vaihtaa elämiseni kotona istumiseen ja työmarkkinatuen nostamiseen - se riittäisi kyllä omiin tarpeisiini - mutta minulla on pari lasta ja parisuhde. Joutuisin pitemmässä juoksussa luopumaan lasteni lähivanhemmuudesta ja parisuhteesta, jos heittäytyisin tieten tahtoen elämään tukien varaan.

Vierailija
67/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua työ jotenkin rasittaa ihan kohtuuttomasti. Tiedän että kuulostaa tosi tyhmältä, mutta mä olen opettaja ja 4 töissä paikalla 4 päivänä viikossa. Toki kotona teen lisäksi töitä vielä. Mutta olen koko ajan ihan tajuttoman väsynyt. Koulusta tultuani menen heti päiväunille ja nukkumaan kymmenen maissa illalla. Vapaa-ajallani mieluiten vain makoilen.

En mitenkään tajua, kuinka niin monet pystyy olemaan töissä täyttä päivää 5 kertaa viikossa. Tuntuu että kuolisin siihen, ihan oikeasti.

Kaikki veriarvot sun muut on multa tutkittu, mä nyt vain olen tämmöinen.

Vierailija
68/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tekevinäni työtä ja minulle on muka maksettu palkkaa.

Vierailija
69/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kyllä työtä on aina tehty!! Ihan kaikki elollunen joutuu tekemään työtä wääwää!" 

Joo mutta ei se oravakaan niitä käpyjä pöllölle kerää ja saa vaan yhden kymmenestä. 

Idiootit ei edes tajua että heitä riistetään. Nyky yhteiskunta systeemi on ovela. Kyllä minäkin töitä tekisin itseni ja muiden ja hyvinvoinnista ja vaihtaisin sitä naapurien ja muiden kanssa mitä kullakin on. Mutta nyt pitäisi tehdä vaan mutta edes oma koti ei ole mahdollista monelle, saatikka oikeus käydä kauppaa tuottamallaan ilman että häviää.

Entäs jos et tekisi töitä yksityiselle firmalle, vaan julkiselle sektorille tai kolmannen sektorin toimijalle?

Näiden toimintaahan ei ohjaa kapitalismin logiikka, vaan lakisääteinen tehtävä tai yleishyödyllinen tarve toteuttaa palveluja. Jos työskentelisit vaikkapa kaupunginkirjastossa palkkatuella, tai vaikka ihan kirjastovirkailijana tai kirjastonhoitajana, niin minkä logiikan mukaan olisit kapitalistisen riiston kohteena? Avaatko vielä tätä vähän?

Vierailija
70/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista riistoa on sekin, kun elät toisten/ työssäkäyvien kustannuksella.

Se on sitä "parempaa riistoa".

Vierailija
71/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät jatkuvassa moraalisessa ristiriidassa. Sitä eivät yhteiskunta-poliittiset järkeilysi muuksi muuta.

Vierailija
72/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut ajattelee samoin etten halua tehdä töitä työsopimuksella. Olen tehnyt pimekitä täitä 5 vuotta ja tienaan ihan hyvin. Jos yrittää saada työsopimusta niin tulot tippuu tonnilla vähintään- Onneksi on ihmisiä jotka haluaa työntekijän joka ei hiisku mitä tekee. Olen tehnyt kaikenlaista kuten maataloustöitä, metsätöitä, raksatöitä. En halua makoilla kotona ainakaan joten otan työn kuin työn vastaan jos siitä tienaa hyvin ja viime vuosina sana on kiertänyt että minut saa töihin pimeesti.

Muista sitten säästää edes jotain. Tulee muuten karut eläkevuodet.

Vierailija
73/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmies on palkkansa ansainnut.

Mitä ap on ansainnut?

Vierailija
74/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmies on palkkansa ansainnut.

Mitä ap on ansainnut?

Eikö kyseinen ihminen pitäis palkata että vois mennä sinne töihin ansaitsemaan palkkaa

Vierailija
75/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monilla niästäkin työttömistä valittajista on kämpät täynnä orjatyövoimalla tuotettua krääsää ja elintarvikkeita? Tosiasiassa hyvin monet näistä omasta mielestään paremmista ihmisistä, jotka täällä moralisoivat työttömien valintoja, osallistuvat itse k'yrpä pystyssä silmittömään riistoon tukemalla sitä ostoskäyttäytymudellään ja yhtä lailla löytyy myös perusteet, joilla ne voi katsoa omilla kriteereillään niitä työttömiä paljon pahemmiksikin.

Vierailija
76/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös jatkossa äänestää Kokoomusta. Työttömiltä voidaan leikata lisää. Liikaa saavat vielä tukia. Kiitos ap:lle vaalityöstä. 👍

Vierailija
77/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monilla niästäkin työttömistä valittajista on kämpät täynnä orjatyövoimalla tuotettua krääsää ja elintarvikkeita? Tosiasiassa hyvin monet näistä omasta mielestään paremmista ihmisistä, jotka täällä moralisoivat työttömien valintoja, osallistuvat itse k'yrpä pystyssä silmittömään riistoon tukemalla sitä ostoskäyttäytymudellään ja yhtä lailla löytyy myös perusteet, joilla ne voi katsoa omilla kriteereillään niitä työttömiä paljon pahemmiksikin.

Vihapuheesta ollaan kiinnostuneita vain silloin  kun ei ole katos "ansainnut "sitä vihaa.. 

Vierailija
78/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa myös jatkossa äänestää Kokoomusta. Työttömiltä voidaan leikata lisää. Liikaa saavat vielä tukia. Kiitos ap:lle vaalityöstä. 👍

Silläkö tulee lisää duunipaikkoja kun ei ole pian rahaa ees välttämättömyyksiin? Tuleeko sulle parempi mieli kun köyhä ja rupuinen näyttää epäsiistiltä .. 

Vierailija
79/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit nyt vain suoraan sanonut että kaikki työttömät kadulle , kun sitähän tällä hait 

Vierailija
80/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä yhteiskunnan elättejä, jotka eivät halua/viitsi/jaksa tehdä töitä, mutta kaikenmaailman tuet kyllä kelpaa, on jo ihan liikaa. Entäpä jos kaikki oltais ap:n kaltaisia luusereita, millä sitten elettäis?