En ole koskaan halunnut tehdä töitä
Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaanko työttömälle muka aito vaihtoehto elää täällä Suomessa omillaan, ilman tukia? Siis oikeasti omillaan, niinkuin joskus ihminen vielä eli. Täysin irti yhteiskunnasta. Mennä siis metsään, tehdä itselleen asumus ja olla maksamatta veroja ja ylimääräisiä muita maksuja? Ei anneta.
Niin kauan kun aitoa vaihtoehtoa pärjätä omillaan ei anneta, joutuu työtön (jolla ei ole omaisuutta) väkisinkin tukien varaan.
Siis aito vaihtoehto pärjätä omillaan? Sitä ap on esimerkiksi yrittäjyys. Ja käsittääkseni voit aidosti olla nostamatta tukia, et vaan enää täytä niitä lomakkeita ja ilmoittaudu työttömäksi. Sitten huomaat, että ihminen ei pärjää ilman työntekoa.
Miksi ihmeessä aina tätä yrittäjyyttä joillekin rahattomille edes vilautellaan 😄.. miten täysin nollasta lähdetään. Millä maksetaan se vuokra jos ei oo jemmarahaa.. tai millä rahalla syödään sillä välin kun tätä yritystoimintaa pykätään pystyyn.. sen yritystoiminnan täytyy olla kannattavaa.. ihmiset ei liiemmin kuluta ylimääräisiin tuotteisiin eikä ulkoista asioita eli osta palveluita .. et Haloo nyt
En minäkään. Ei musta vain ole mihinkään.
Olen täällä tuo eräs, joka elänyt 10v työttömänä ja jolta kysyttiin kiinnostaako parisuhde ja lapset. Pitkä parisuhde minulla itseasiassa on! Mies ei myöskään ole mikään uraohjus, ei pidä rahaa tärkeänä, työskentelee puuseppänä koska tykkää työstään.
Itse en ole koskaan intohimoani löytänyt enkä lapsia halunnut, joten lopulta en nähnyt riittävää syytä käydä töissä. Omat kuluni ovat niin pienet. En ole koskaan ottanut esim. velkaa. Koska kuten sanoin, olen 20veestä asti tiennyt etten halua käyttää elämääni töissä.
Vuosien varrella olen silti matkustellut, minulla on paljon ystäviä ja sosiaalista verkostoa, harrastan ratsastusta ja taidetta. Ihmiset yllättyisivät miten pienellä voi elää kun luopuu tietyistä asioista (isot hankinnat, kampaajakäynnit, ravintolaillalliset, auto..)
Luulen että moni muukin olisi vapaamatkustaja, jos vain uskaltaisi. Onhan se tavallaan itsekästä (niin on moni muukin asia/elämäntyyli) mutta myös jokseenkin älykästä, kun pystyy välttämään turhaa ponnistelua ja valita toisenlaisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille riittää vuokrakämppä ja halpa ruoka. Bussilla pääse kirjaston ja uimahallin. Toiset haluavat elämältä enemmän ja joutuvat opiskelemaan ja tekemään uraa. Millainenkohan tämä maailma olisi jos kaikki olisivat poissa työelämästä?
Paljon parempi, kun olisi paljon vähemmän kinaamista ja tappelua.
Joo, kaikki asiat tapahtuisivat itsestään. Asunnot ja tiet ilmestyisivät tyhjästä, ruoka siirtyisi kauppaan itsestään, sähköverkko pysyisi päällä itsestään jne. Olisi kyllä hieno maailma.
Koirat ja robotit pystyisi hoitamaan tuon kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin jokainen toimii niin kuin haluaa. Mutta työ luo myös tekemistä ja ihmissuhteita. Ei kukaan mene joka päivä iloisena työpaikalle, ei varmasti. Mutta ainakin itse tulisin hulluksi jos kökkisin kotona, eikä olisi mitään tekemistä.
Itse en pysty kuvittelemaankaan kamalampaa kohtaloa kuin joutua yrittäjäksi tai töihin.
Olet juurisyy suomen ongelmiin. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä tuo eräs, joka elänyt 10v työttömänä ja jolta kysyttiin kiinnostaako parisuhde ja lapset. Pitkä parisuhde minulla itseasiassa on! Mies ei myöskään ole mikään uraohjus, ei pidä rahaa tärkeänä, työskentelee puuseppänä koska tykkää työstään.
Itse en ole koskaan intohimoani löytänyt enkä lapsia halunnut, joten lopulta en nähnyt riittävää syytä käydä töissä. Omat kuluni ovat niin pienet. En ole koskaan ottanut esim. velkaa. Koska kuten sanoin, olen 20veestä asti tiennyt etten halua käyttää elämääni töissä.
Vuosien varrella olen silti matkustellut, minulla on paljon ystäviä ja sosiaalista verkostoa, harrastan ratsastusta ja taidetta. Ihmiset yllättyisivät miten pienellä voi elää kun luopuu tietyistä asioista (isot hankinnat, kampaajakäynnit, ravintolaillalliset, auto..)
Luulen että moni muukin olisi vapaamatkustaja, jos vain uskaltaisi. Onhan se tavallaan itsekästä (niin on mo
Jos omat ja puolison yhteiset tulot tuohon riittää, siitä vain. Mutta tukia ei tulisi tuohon matkusteluun ja ratsastukseen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin jokainen toimii niin kuin haluaa. Mutta työ luo myös tekemistä ja ihmissuhteita. Ei kukaan mene joka päivä iloisena työpaikalle, ei varmasti. Mutta ainakin itse tulisin hulluksi jos kökkisin kotona, eikä olisi mitään tekemistä.
Itse en pysty kuvittelemaankaan kamalampaa kohtaloa kuin joutua yrittäjäksi tai töihin.
Olet juurisyy suomen ongelmiin. Onneksi olkoon.
Siis niinkö on, että Suomen ongelmat korjaantuisi sillä, että alan yrittäjäksi tai töihin?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Ei musta vain ole mihinkään.
Itde en ainakaan edes osaa tehdä töitä, enkä siksi ymmärrä, miksi multa sitä vaaditaan.
Mikä on mitään ? Jotain ilmais orja hommaa ruokapalkalla .. 🤔🤔