Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan halunnut tehdä töitä

Vierailija
26.10.2025 |

Nyky-yhteiskunta perustuu riistoon. Enkä aio olla riiston kohteena. Kapitalistin rahapussin pullistaminen ei ole sitä mitä haluan tehdä. Olen vapaaehtoisesti työtön ja elän tuilla. Jos tämä häiritsee niin mieti uudestaan. "don't hate the player, hate the game."

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haluavat tehdä jotain. Kaikki eivät vain ole osanneet kanavoida sitä kiinnostuksen kohdettaan tekemiseksi, josta he saisivat myös palkkaa. Pitäisi siis miettiä, mistä tekemisestä tykkää ja sitten hakea tai luoda itse sellainen työ.

Lapsena ja teininä tulee tehtyä kaikenlaista, mutta minkä helvetin takia vielä aikuisena miehenäkin pitäisi tehdä jotain?

Vierailija
22/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole halunnut tehdä mutta monesta firmasta olen palkkakuitteja saanut.

miten oot töihin päässyt/joutunut josset sinne edes ole halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt jokaisen pitää itse kustantaa oma eläminen tekemällä töitä. Työllä on eletty aivan kivikaudesta asti!!

Vierailija
24/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt jokaisen pitää itse kustantaa oma eläminen tekemällä töitä. Työllä on eletty aivan kivikaudesta asti!!

Se, että noin toimittiin joskus 5000 vuotta sitten, ei tarkoita, että nykyäänkin pitäisi toimia.

Vierailija
25/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä, mutta laskut pitää maksaa itse, eikä Kelan.

Vierailija
26/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa olla Kelan orjana ja pompoteltavana, niin mikäs siinä. Köyhä ja kurja elämä sulla tiedossa. 

Eiköhän se ole jo aplla tiedossa, joten ei toi nyt toimi 😂

Eikä se Kela mitään pompottele, jos elät jo minimillä. 

Jatka sinä raatamista ja rahan perässä juoksemista aivan vapaasti, hopihopi töihin siitä ettet myöhästy.

Vierailija
27/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista riistoa on sekin, kun elät toisten/ työssäkäyvien kustannuksella.

Juurikin näin

Vierailija
28/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin ekan kerran 14-vuotiaana ja olen siitä hetkestä vihannut työntekoa. Olen ollut kuitenkin työelämääsä yli 30-vuotta, ja vihannut suunnilleen joka sekunttia. Nyt olen työtön, enkä aijo mennä töihin enää koskaan. Talven vietän taas lämpimässä. 

Vierailija
29/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai juuri kukaan nauti palkkatyöstään.

Kyllä minä pidän työstäni ja niin pitää ystävänikin. Kannattaa kouluttautua ja tehdä sellaisia töitä, mistä itse pitää.

Jep. Sitten meillä onkin läjäpäin työttömiä taiteilijoita.

Vierailija
30/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin ekan kerran 14-vuotiaana ja olen siitä hetkestä vihannut työntekoa. Olen ollut kuitenkin työelämääsä yli 30-vuotta, ja vihannut suunnilleen joka sekunttia. Nyt olen työtön, enkä aijo mennä töihin enää koskaan. Talven vietän taas lämpimässä. 

mitä sitten oot tehny

ite oon ollu joissain hommissa mitkä on olleet ihan jees. jotkut kevyet tuotantohommat esim, ei niissä tarvitse juuri mitään tehdä tai ajatellakkaan

Vierailija
31/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa olla Kelan orjana ja pompoteltavana, niin mikäs siinä. Köyhä ja kurja elämä sulla tiedossa. 

Jatka sinä raatamista ja rahan perässä juoksemista aivan vapaasti, hopihopi töihin siitä ettet myöhästy.

Onko hallituksen leikkuri sinulle täysin vieras asia? Vai onko tuet kiveenhakattuja ja rahaa tulee seinästä?

Vierailija
32/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuet nolliin tuollaiselta elintaso loiselta.

vtun elätti.

Tiedätkö että elää voi ilman työtäkin? Kapitalisti ei tee työtä päivääkään koska se elää sijoittamallaan pääomalla jonka tuottaa joku toinen työllään. Mitä muuten sinuun tulee niin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että sinä olet hieman yksinkertainen.

Heillä on jo pääomaa sentään.

Vierailija
33/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hallituksen leikkuri sinulle täysin vieras asia? Vai onko tuet kiveenhakattuja ja rahaa tulee seinästä?

Tarvitteaessa voi alkaa ritsaamaan.

Vierailija
34/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuet nolliin tuollaiselta elintaso loiselta.

vtun elätti.

Tiedätkö että elää voi ilman työtäkin? Kapitalisti ei tee työtä päivääkään koska se elää sijoittamallaan pääomalla jonka tuottaa joku toinen työllään. Mitä muuten sinuun tulee niin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että sinä olet hieman yksinkertainen.

Heillä on jo pääomaa sentään.

Jep. Vi tun köyhät miksette vaan syntyneet sukuun jossa on pääomaa

Vierailija
35/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sitten oot tehny

ite oon ollu joissain hommissa mitkä on olleet ihan jees. jotkut kevyet tuotantohommat esim, ei niissä tarvitse juuri mitään tehdä tai ajatellakkaan

Kaikki työ on paskaduunia ja hukkaanheitettyä vapaa-aikaa.

Vierailija
36/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sitten oot tehny

Voi itku. On se kamalaa kun ei voi selata av-palstaa kuuttatoista tuntia päivässä. On niin hyvin käytettyä aikaa tällä palstalla notkuminen

Vierailija
37/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt elämässäni aina mahdollisimman vähän töitä elättääkseni itseni.

Suurin osa töistä on jonninjoutavia. Työpaikat ovat toksisia. Ja etenemiset työpaikoilla huvittavia. 

Vierailija
38/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tehnyt elämässäni aina mahdollisimman vähän töitä elättääkseni itseni.

Suurin osa töistä on jonninjoutavia. Työpaikat ovat toksisia. Ja etenemiset työpaikoilla huvittavia. 

Muut ihmiset on varmaan työpaikkojen suurin ongelma noin yleisesti.

Tosin eipä niistä muista ihmisistä täysin työttömänäkään eroon pääse

Vierailija
39/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset perustelut aloittajalta. Tämä ns. riisto ei ole ok, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mutta hän on itse kyllä valmis riistämään yhteiskunnalta ja työntekijöiltä rahaa. Nämähän eivät ole mitenkään ristiriidassa.

Vierailija
40/172 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sitten oot tehny

Voi itku. On se kamalaa kun ei voi selata av-palstaa kuuttatoista tuntia päivässä. On niin hyvin käytettyä aikaa tällä palstalla notkuminen

Miten kukin tykkää aikansa käyttää. Pääasia on se, että voi käyttää sen juuri kuten haluaa.