Onko sinusta laitettu liikkeelle perättömiä juttuja?
Minusta kerrottiin juoruja. Ne osaltaa aiheuttivat minun ja ex-miesystäväni välien rikkoutumisen. Muutenkin ne aiheuttivat minulle häpeää.
Kommentit (163)
Kyllä.
Kateellisia miehiä ja naisia on piisannut. Kateus on kamala tauti. Kun suhteellisuuden ja todellisuudentaju katoaa kokonaan kyseiseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vl-piireissä liikkui täysin paikkansa pitämättömiä juttuja. En enää ole vl, onneksi.
Mitä tarkoittaa vl?
vapaaehtoisesti lapseton
Vela on vapaaehtoisesti lapseton.
Vl piirit lienee Vanhoillis-Lestadiolaisia piirejä.
Vanhempani olivat kertoneet sukulaisilleni että olin syyllistynyt rikokseen Rovaniemellä. Ihan uteliaisuudesta kiinnostaisi mistä tällasen asian voi keksiä kun koko suvulla ei ole mielikuvitusta, luovuutta eikä paljoa älyäkään. Niin, en ole sitäpaitsi astunut jalallanikaan koko Lapin maakunnan alueelle.
Tää on vähän noloa. On laitettu olin 18v kun alettiin pistää huhua liikkeelle että mulla on valtavan iso p....s
Olin itse osallisena tuossa levityksessä.
Ja tämäkin sekopää ap jankuttaa samaa toista päivää putkeen.
En tiedä onko minusta juoruttu mitään, mutta hyvästä ystävästäni on. Hän on tosi kaunis, mikä varmaan aiheuttaa kateutta ja myös katkeruutta niissä kenet hän on torjunut. Juorut ovat olleet aivan ihmeellisiä, ja tuntuu että mitä tahansa ystäväni on tehnyt, siitä on joku keksinyt jonkun ilkeän juorun. Todellisuudessa hän on hyvin sydämellinen ihminen, ja tuntuu pahalta ne kaikki juorut mistä hän on saanut kärsiä. Olen pyrkinyt oikaisemaan niitä parhaani mukaan. Juoruilijat kyllä kaivavat itse kuoppaa itselleen ja vaikuttavat sisäisesti rumilta.
Vainoharhaisuutta,ap. Voi liittyä tai olla liittymättä skitsofreniaan.
Exä eron jälkeen levitteli pedarijuoruja. Nyt se on niin pahoillaan kun lapsi on kertonut kun sitä kiusattiin juttujen takia.
Jälkiruoka on odottamassa pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäisenä minun nähtiin halaavan serkkuani bussipysäkillä. Olen siis tietysti lesbo.
Lukioikäisenä sain ruokamyrkytyksen ja oksensin koulun vessassa. Olen siis tietysti raskaana.
Nyt aikuisena päätin ruveta kuntoilemaan ja säästää bensakuluja, joten laitoin autoni seisontavakuutukseen ja menin joka paikkaan pyörällä. Olen siis tietysti ryypännyt ajokorttini.
Minut nähtiin veljeni autoni kyydissä. Petän siis tietysti miestäni.
Paras kaverini on homo ja olen tiennyt sen lukiosta saakka, koska hän kertoi sen minulle. Jossain vaiheessa hän kertoi sen myös perheelleen jne.
Minua alettiin pitää myös homona, koska ollaan oltu kavereita jo eka luokalta. Kaveruus jatkuu edelleen ; siinähän kyläläiset juoruilee
Se on just hyvä, kun nuo valehteliijat ja paskan tuottajat valehtelee ja tuottaa niin paljon, että sitten eivät mistään millään muista, mitä kaikkea on tullut mistäkin valehdeltua ja tuotettua. Siitä sitten alkaa kerrottujen valheiden muuttuminen matkan varrella. Ihan yksinään aiheuttaa sen sellaisen rikkinäinen puhelin ilmiön. Sitten kun siitä yhdestä henkilöstä on joku asia valehdeltu yhdelle tutulle yhdellä tapaa ja toiselle tutulle toisella tapaa jne. niin sitten kun kaksi tuttua kohtaavat ja ottavat puheeksi henkilön, josta kuulivat sen uusimman juorun, niin sitten se toinen toteaa: "Aaaiiii... ja mä kun taas kuulin, että se olisi tehnyt sen silleen..." Tulee siinä muunnetussa totuudessa äkkiä monta ristiriitaa.
Huomasin tuon yhden tutun kohdalla. Hän kertoi valheitaan vähän joka suuntaan, ja ihmettelin, että miten pysyy itse niissä mukana. Miten muistaa mitä on kenellekin kertonut. Kunnes huomasin, että eihän hän muistakaan, vaan saattaa minullekin kertoa samasta jutusta joskus myöhemmin eri tavalla. Ja kun ihmettelen sitä, niin tilanne korjataan uudella valheella.
Tuo homma pysyy hänellä kasassa niin, että hän pyrkii kontrolloimaan sitä kuka on kenenkin kanssa tekemisissä. Eli hän tekee kaikkensa, etten minä ole tekemisissä hänen toisen tuttunsa kanssa. Enkä kolmannen. Ja myöskään toinen ja kolmas eivät ole tekemisissä keskenään. Se on hänelle tärkeää, sillä jos toinen ja kolmas keskustelisivat, niin hänen juttujensa ristiriidat paljastuisivat. Joten on tärkeää pitää kaikki ihmiset erillään. Ja hän ihan aktiivisesti toimii sen eteen, etteivät nämä hänen ympärillään olevat ihmiset ole keskenään tekemisissä. Ja tuo kontrollointihan onnistuu helposti syöttämällä valheita näistä toisista ihmisistä niin, että he eivät edes halua olle tekemisissä.
On levitelty puutaheinää ja yleensä nämä ovat liittyneet tilanteisiin, joissa parisuhde tai jokin lyhyempi tapailujuttu on päättynyt.
Jotkut miehet eivät pysty näkemään omassa toiminnassaan mitään vikaa ja sepittävät sitten kaikenmaailman juttuja lähipiirilleen eron syistä, jossa selittelevät asiat itsensä kannalta parhain päin. Varmasti myös uudet naiset sitten kuulevat näitä juttuja hullusta exästä. Muistakaa tämä, asioilla on aina kaksi puolta ja miehet mestareita syyttelemään muita omista perseilyistään.
Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja.
Mark Twain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta selän takana pahan puhumisesta on se, että juorujen kohde ei itse tiedä, mitä hänestä puhutaan, niin ei edes itse pysty puolustautumaan.
Ja vaikka sitten jossain vaiheessa tulisikin tilanne, että voisi oikoa noita juttuja niin se usein vaan pahentaa tilannetta. Juoruja kuulleet on jo muodostaneet mielipiteensä eikä heidän päätään käännä enää mikään eli oikomisella saa aikaan vaan sen, että nämä ihmiset pitää sinua tyyppinä joka ei edes seiso sanojensa / tekojensa takana vaan yrittää kääntää asian päälaelleen.
Tuo on aivan uskomatonta että ne valeet ja peenpuhuminen läpi totuutena, mutta sitten totuutta pidetäänkin valeena. Noissa se juoruilun kohde ei vaan voi voittaa mitenkään ja tuollaisen juoruilun kohteeksi joutumistakaan ei voi estää, koska ihan kuka vaan voi keksiä mitä vaan kenestä vaan kunhan omaa sen tarpeeksi pahantahtoisen, katkeran
Juuri näin. Saman kokenut. Ja tätä on tutkittukin. Eli ihmiset uskovat mieluiten sitä ensimmäistä kuulemaansa versiota, ja se on heille se vahvin totuus. Jos asioita yrittää oikoa myöhemmin niin ihmisten pitäisi muuttaa käsitystään, ja se aiheuttaisi heille sisäistä ristiriitaa. Siksi ihmiset pysyvät sinnikkäästi siinä ensimmäisessä kannassaan, jonka he ovat muodostaneet.
Olen itsekin todennut, että ihan turha yrittää oikoa. Eivät ihmiset muuta käsitystään. Minullekin on sanottu juuri noin, että miten ihmeessä minä käännän asiat aivan päälaelleen. Eli jos yritän oikoa, niin ihmiset alkavat pitää minua valehtelijana. Siksi on parempi antaa olla ja jättää nuo juorujen uskojat omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vl-piireissä liikkui täysin paikkansa pitämättömiä juttuja. En enää ole vl, onneksi.
Mitä tarkoittaa vl?
Oletko yksinkertainen?
Kyllä, mutta tässäpä onkin myös se kääntöpuoli, että jos se narsisti on tehnyt ikäviä juttuja, niinkuin yleensä on, vaikutat itse älyttömyyksiä keksivältä narsistilta. Siis jos haluaisit kertoa kokemuksistasi jollekin. Miten ulkopuolinen voi tietää kumpi on valehtelija, jos molemmat vaikuttavat ulospäin normaaleilta? Pitääkö narsistin uhrin olla loppuelämä hiljaa kokemuksistaan, jos kerran se avautuja on aina narsisti?
Tämä koko kuvio perustuu siihen, että tuo valehtelija-juoruaja käyttää ihmisten perusrehellisyyttä hyväkseen. Kun joku kertoo, että kävin eilen vanhemmillani kylässä, niin kyllä lähtökohta on se, että kuulija uskoo kertojan todella käyneen vanhemmillaan eilen, kun hän niin sanoo. Maailmahan olisi kaaosta, jos jokaista sanaa epäiltäisi valheeksi. "En usko, että kävit vanhemmillasi eilen." "Et varmaan kyllä pidä mansikkajäätelöstä, vaikka niin väität."
Kyllä siinä ihan järki on, että uskotaan mitä toinen sanoo. Miksi joku valehtelisi vanhemmillaan käynnistä tai mistä jäätelöstä tykkää. Eihän siinä olisi mitään järkeä! Ihmiset uskovat mitä heille sanoo. Miksi eivät uskoisi. Jos sanon käyneeni vanhemmillani eilen, vaikka en käynyt, niin miksi kuulija epäilisi sitä.
Ja tätä valehtelija käyttää hyväksi. Hän kertoo asioita kuin totuuksina, vaikka ne eivät sitä olisi. Nämä uudet totuudet ajavat kertojan etua. Hän voi peitellä niillä omia tekojaan, tai hän voi kostaa pahaa mieltään, jne. Eikä noilta valheilta voi puolustautua ennalta, koska kuka tahansa voi kertoa kenestä tahansa mitä tahansa. Vain mielikuvitus on rajana. Ja jälkikäteen puolustautuminen taas näyttää siltä, että puolustautuja valehtelee. Eli todella hyvä ja toimiva keino olla ilkeä ja pahantahtoinen.
Kaveri kertoi aina, että hänellä on rikas mielikuvitus. Se ei kuitenkaan tuntunut näkyvän mitenkään hänen elämässään. Hän ei ollut hyvä keksimään tekemistä, hän ei käyttänyt mielikuvitusta sisustamisessaan, hän ei keksinyt toisille mitään joululahjoja, hänellä oli erittäin tylsä some, hän ei keksinyt ratkaisuja työongelmiin, jne. Mielikuvutus ei näyttänyt auttavan häntä missään eikä näkynyt mitenkään ulospäin.
Kunnes vuosien jälkeen opin mihin hän käyttää mielikuvitustaan. Hän juoruaa paikkansapitämättömiä asioita muista, hän keksii peitetarinoita salaamaan omia mokiaan, hän luo ihmisistä paikkansapitämättömiä tarinoita ihan vain omaksi viihdykkeekseen. Hän ei kutsunut näitä asioita valehteluksi, epärehellisyydeksi tai juoruiluksi. Hänelle nuo olivat rikkaan mielikuvituksen käyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta selän takana pahan puhumisesta on se, että juorujen kohde ei itse tiedä, mitä hänestä puhutaan, niin ei edes itse pysty puolustautumaan.
Ja vaikka sitten jossain vaiheessa tulisikin tilanne, että voisi oikoa noita juttuja niin se usein vaan pahentaa tilannetta. Juoruja kuulleet on jo muodostaneet mielipiteensä eikä heidän päätään käännä enää mikään eli oikomisella saa aikaan vaan sen, että nämä ihmiset pitää sinua tyyppinä joka ei edes seiso sanojensa / tekojensa takana vaan yrittää kääntää asian päälaelleen.
Tuo on aivan uskomatonta että ne valeet ja peenpuhuminen läpi totuutena, mutta sitten totuutta pidetäänkin valeena. Noissa se juoruilun kohde ei vaan voi voittaa mitenkään ja tuollaisen juoruilun kohteeksi joutumistakaan ei voi estää, koska ihan kuka vaan voi keksiä mitä vaan kenestä vaan
Onneksi fiksut ihmiset yleensä osaavat katsoa asioita myös toiselta kantilta, eivätkä purematta niele mitä tahansa soopaa. Muut voi sitten jättää omaan arvoonsa. Itse olen noissa tilanteissa kohauttanut olkapäitäni ja muistuttanut, että asiassa on kaksi puolta, enkä ole alkanut selitellä mitään.
Myös jos minulle kerrotaan jostain ihmisestä jotain, on hyvä kuunnella viestintuojaa, mutta muistaa, että hän kertoo asiasta oman näkemyksensä mukaisen version. Toisella osapuolella on oma versionsa ja totuus on sitten yleensä jossakin siellä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani olivat kertoneet sukulaisilleni että olin syyllistynyt rikokseen Rovaniemellä. Ihan uteliaisuudesta kiinnostaisi mistä tällasen asian voi keksiä kun koko suvulla ei ole mielikuvitusta, luovuutta eikä paljoa älyäkään. Niin, en ole sitäpaitsi astunut jalallanikaan koko Lapin maakunnan alueelle.
Olen saman huomannut, että tuollainen päätön valehtelu ei paljon älyä eikä kykyjä vaadi.
Sinunkin vanhemmillasi oli varmaan vain tarve kiinnittää huomio jonnekin muualle kuin heihin itseensä. Mutta ei paljon vaatisi kuulijaltakaan hoksata, ettet ole ikinä edes käynyt lapissa.
Kyllä. Harrastin seksi varatun naisen kanssa, käry kävi ja nainen alkoi levitellä juttua että olisi raisk hänet. Olisi pitänyt itse tehdä rikosilmoitus, hän kun ei sitä yllättäen tehnyt. Mutta olin nuori. Tuon seurauksena minut mm hakattiin kahdesti. Pari vuotta myöhemmin näin kyseisen naisen baarissa. Tuli pyytelemään anteeksi, mutta käskin suksia vttuun.