Onko sinusta laitettu liikkeelle perättömiä juttuja?
Minusta kerrottiin juoruja. Ne osaltaa aiheuttivat minun ja ex-miesystäväni välien rikkoutumisen. Muutenkin ne aiheuttivat minulle häpeää.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Sisko on vuosia sepittänyt kaikenlaista ikävää ympäri kyliä. Kai sitä joku on joskus uskonutkin aikansa kunnes huomaa, että jutut muuttuu joka kertomiskerralla pahemmiksi. Mielenterveyskuntoutuja. Ei olla tekemisissä,
Se on just hyvä, kun nuo valehteliijat ja paskan tuottajat valehtelee ja tuottaa niin paljon, että sitten eivät mistään millään muista, mitä kaikkea on tullut mistäkin valehdeltua ja tuotettua. Siitä sitten alkaa kerrottujen valheiden muuttuminen matkan varrella. Ihan yksinään aiheuttaa sen sellaisen rikkinäinen puhelin ilmiön. Sitten kun siitä yhdestä henkilöstä on joku asia valehdeltu yhdelle tutulle yhdellä tapaa ja toiselle tutulle toisella tapaa jne. niin sitten kun kaksi tuttua kohtaavat ja ottavat puheeksi henkilön, josta kuulivat sen uusimman juorun, niin sitten se toinen toteaa: "Aaaiiii... ja mä kun taas kuulin, että se olisi tehnyt sen silleen..." Tulee siinä muunnetussa totuudessa äkkiä monta ristiriitaa. Joissakin tapauksissa paskapuheiden levittäjä on itse munannut sen jonkun homman ja puhuu sitten ympäri kylää, kuinka se oma tempaus olisi jonkun toisen tekemä.
"Mä kävin siellä sen luona ja se siellä puhui ja teki silleen, eipäs kun..."
Sitten kun valtaosa ihmisistä on hyvin yksinkertaista porukkaa. Kun joku tulee siihen puhua pulputtamaan paskaa kuin papukaija, niin kuuntelijat uskoo kaiken sinisilmäisesti todeksi. Mitään ei kyseenalaisteta ja epäillä, mitään ei osata ajatella itse. Se on automaattisesti totta kaikki, mitä joku on paskaa puhunut. Mutta sitten jos sanotaan jostakusta maalitetusta jotain vähänkin positiivista, niin sitä ei sitten uskotakaan. Kun ei nää ihmiset tiedä itsekään, mikä on totta. Jokaisella on asioista ne omat "totuudet". Uskotaan vain se mikä halutaan ja sitä myötä eletään valheessa.
Olen kuullut entisessä kotikaupungissa, Lahdessa, niin paljon kaikenlaista puppua, että huh huh. Kaikenlaista paksua paskaa on levitetty niin minusta kuin muistakin. Osassa tarinoista on ollut niin valtavasti sitä värikynää, että se suurinkin pöljä tajuaa, ettei tuo juttu voi pitää millään paikkaansa. Ne menee vaan niin helvetisti yli, että jos siitä olisi edes kolmasosa totta, saisi pistää kaikki lainalaisuudet uusiksi. Luonto toimisi joka päivä vähän erilaisten luonnonlakien mukaan. Kerran yksikin ukko puhui varmaan kolme varttia satua yhdestä ja samasta henkilöstä ja sillä ukolla ei ollut ikinä mitään muuta kuin muiden haukkumista ja arvostelua ja sitten itsensä kehumista. Muistan vielä 19 vuoden jälkeenkin, kuinka hän puhui pitkään yhdestä ja samasta henkilöstä pahaa ja puheensa lopuksi purskahti sellaiseen kummalliseen nauruun. Paroni von munchausen.
Voi voi. Niin paljon kuullut, nähnyt ja kokenut, että ihan niin paljoa ei olisi tarvinnut kuulla, nähdä ja kokea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vl-piireissä liikkui täysin paikkansa pitämättömiä juttuja. En enää ole vl, onneksi.
vähälaktoosiset piirit?
On väitetty että soittelisin häirintä puheluita En ole soitellut lisäksi väitetään,että kerjäisin tuolla kaikilta miehiltä munaa vaikka olen onnellisesti naimisissa ollut viimeiset 30 vuotta.Se oli kaikkein satuttavin perätön juoru!
Flirtti joka tapahtui humalassa ei ole sama asia kuin suoraan toimintaan tähtäävä tai toimintaan haluava.
Vierailija kirjoitti:
On väitetty että soittelisin häirintä puheluita En ole soitellut lisäksi väitetään,että kerjäisin tuolla kaikilta miehiltä munaa vaikka olen onnellisesti naimisissa ollut viimeiset 30 vuotta.Se oli kaikkein satuttavin perätön juoru!
Se on itte soitellut niitä häirintä puheluita, joka on sellasta väittänyt.
Nastola ja Villähde 1980-luku. Juorut kulki niin nopeasti, että niin nopeasti ei nykyään tieto kulje valokuitua pitkin, ei vaikka olisi 20G. Kaikki kytättiin ja selvitettiin kuin salapoliisit ja juoruttiin kymmenen kilometrin päässä asuvalle psykopaatille, joka ei ollut ikinä minua edes nähnyt enkä minä ollut nähnyt häntä. Armeijassa tuli tuo ihmispaska vastaan ja selvisi, kuinka hän tiesi mun koko elämäntarinan, vaikkei oltu ikinä koskaan nähty saati juteltu. Tiesi jumalauta jotain 1970-luvun lopulla koulussa tapahtuneista asioista, eli jo siellä oli joku stalkkeri, joka raportoi kaiken tarkkaan ja kertoi eteenpäin. Miten voi kiinnostaa niin helvetisti?
Sitten tuossa 20 v sitten yksi juoruämmä tuli mulle huutamaan pää punaisena, että kuinka häntä ei voisi mun asiat vähempää kiinnostaa. Silti puhui ympäri kyliä mun asioista, että kyllä taisi aika paljon kiinnostaa. Selvitettiin, selvitettiin, selvitettiin... ja sitten minä olin se, jonka olisi pitänyt hankkia elämä.🙄
Kyllä. Opiskeluaikana eräs mies vedätti minua. Halusi tapailla ja väitti olevansa eronnut, vaikka lopulta selvisi että ei sitten ollutkaan. Mies harrasti kunnon rakkauspommitusta ja manipuloi lupailemalla vaikka mitä, itse yritin ottaa vähän rauhallisemmin. Myöhemmin sain kuulla miehen kaverilta, että mies on edelleen varattu, ja kaveri käyttäytyi syyllistävästi, että mitä oikein yritän. Jätin miehen heti, mutta hän jäi ruikuttamaan perään. Soitteli öisin, lähetteli rakkausviestejä ja lahjoja. Hulluinta siinä oli kuitenkin se, että samaan aikaan mies puhdisti mainettaan pettäjänä, ja maalasi minusta kuvan takertuvana ja päättömästi ihastuneena sekopäänä. Miehellä oli opiskelupaikkakunnalla huomattavasti laajempi tuttavapiiri kuin minulla, ja muutenkin karismaattisena sai sympatiat puolelleen. Joten koko loppuopiskeluajan minulla oli hullun tyrkyn maine, joka yrittää varattua miestä. Jopa vuosia myöhemmin kun olen törmännyt opiskeluaikojen kollegoihin, minua on katsottu paheksuen.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta selän takana pahan puhumisesta on se, että juorujen kohde ei itse tiedä, mitä hänestä puhutaan, niin ei edes itse pysty puolustautumaan.
Ja vaikka sitten jossain vaiheessa tulisikin tilanne, että voisi oikoa noita juttuja niin se usein vaan pahentaa tilannetta. Juoruja kuulleet on jo muodostaneet mielipiteensä eikä heidän päätään käännä enää mikään eli oikomisella saa aikaan vaan sen, että nämä ihmiset pitää sinua tyyppinä joka ei edes seiso sanojensa / tekojensa takana vaan yrittää kääntää asian päälaelleen.
Tuo on aivan uskomatonta että ne valeet ja peenpuhuminen läpi totuutena, mutta sitten totuutta pidetäänkin valeena. Noissa se juoruilun kohde ei vaan voi voittaa mitenkään ja tuollaisen juoruilun kohteeksi joutumistakaan ei voi estää, koska ihan kuka vaan voi keksiä mitä vaan kenestä vaan kunhan omaa sen tarpeeksi pahantahtoisen, katkeran ja kateellisen luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Aikanani, noin 40vuotta sitten, minusta levitettiin halventavia juoruja. En osaa sanoa, mitä vahinkoa ne aiheuttivat ihmissuhteilleni, opinnoilleni jne. Mietin vieläkin, miten voisin kostaa maineeni pilaamisen.
Sama juttu sillä erotuksella, että nuo halveeraamiset ja peenpuhumiset aiheutti vaikka ja mitä enkä enää halua (uskalla) olla tekemisissä oikeastaan kenenkään kanssa eli olen melko erakoitunut jo vuosia sitten. Siinä meni useampikin ihmissuhde samalla kertaa.
Yhdessä vaiheessa olin kuulemma kuollut, minkä lisäksi minulla oli Hodkinin tauti, sen näki kuulemma ihan selvästi. Omistin myös tietämättäni ison maatilkun hämeessä. Itse en ollut mistään näistä missään vaiheessa tietoinen, mutta työkaverit minua asioista valaisivat.
Minua syytettiin aikanaan työssä matkakorvaushakemusten vääristelystä. Kiusaaja ei ilmeiseti muuta keksinyt. Hoidin työni niin hyvin, että jotain epätoivoista piti kehitellä. Esimies uskoi kaiken tuolta vanhalta työntekijältä. Jännä juttu, että kiusaaja esiintyi työpaikalla kuin joku esimies, vaikka oli itse ihan vain ns. työntekijä. Minut savustettiin ulos, vaikka totuus tulikin ilmi. Ei ole ikävä ollut. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Opiskeluaikana eräs mies vedätti minua. Halusi tapailla ja väitti olevansa eronnut, vaikka lopulta selvisi että ei sitten ollutkaan. Mies harrasti kunnon rakkauspommitusta ja manipuloi lupailemalla vaikka mitä, itse yritin ottaa vähän rauhallisemmin. Myöhemmin sain kuulla miehen kaverilta, että mies on edelleen varattu, ja kaveri käyttäytyi syyllistävästi, että mitä oikein yritän. Jätin miehen heti, mutta hän jäi ruikuttamaan perään. Soitteli öisin, lähetteli rakkausviestejä ja lahjoja. Hulluinta siinä oli kuitenkin se, että samaan aikaan mies puhdisti mainettaan pettäjänä, ja maalasi minusta kuvan takertuvana ja päättömästi ihastuneena sekopäänä. Miehellä oli opiskelupaikkakunnalla huomattavasti laajempi tuttavapiiri kuin minulla, ja muutenkin karismaattisena sai sympatiat puolelleen. Joten koko loppuopiskeluajan minulla oli hullun tyrkyn maine, joka yrittää varattua miestä. Jopa vuosia myöhemmin kun olen törmännyt opiskeluaikojen
Suunnilleen samanlaisen mustamaalauksen kohteeksi jouduin itsekin, mutta omassa tapauksessani tuo varattu, tuttu mies ei siihen syyllistynyt vaan parhaaksi kaverikseni kuvittelema nainen joka vääristeli asiat tälle miehen tyttöystävälle ja sitten nämä kumpikin levitteli minusta vaikka minkälaisia juttuja. Ekaksi sain raivopuhelun tältä tyttöystävältä jota kuunnellessa olin aivan äimänä ja valitettavasti myös sanaton, kun en ymmärtänyt yhtään mistä tämä itselleni vieras nainen minua syytti kun mitään sellaista ei ollut ikinä tapahtunut enkä olisi edes tiennyt kenen tyttöystävästä on kyse, ellei se olisi soittanut sen miehen numerosta. Todellisuudessa olin ollut se, joka antoi pakit miehelle vaikka en edes tiennyt sen olleen varattu.
Tuon jälkeen mua pidettiin hoona ja tyrkkynä joka epätoivoisenä roikkuu muiden miehissä kun en omaa saa. Ja kuinka kukaan mies olisi enää kiinnostunutkaan (paitsi kertaseksistä) mun kanssa kun maine oli tuollainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta selän takana pahan puhumisesta on se, että juorujen kohde ei itse tiedä, mitä hänestä puhutaan, niin ei edes itse pysty puolustautumaan.
Ja vaikka sitten jossain vaiheessa tulisikin tilanne, että voisi oikoa noita juttuja niin se usein vaan pahentaa tilannetta. Juoruja kuulleet on jo muodostaneet mielipiteensä eikä heidän päätään käännä enää mikään eli oikomisella saa aikaan vaan sen, että nämä ihmiset pitää sinua tyyppinä joka ei edes seiso sanojensa / tekojensa takana vaan yrittää kääntää asian päälaelleen.
Tuo on aivan uskomatonta että ne valeet ja peenpuhuminen läpi totuutena, mutta sitten totuutta pidetäänkin valeena. Noissa se juoruilun kohde ei vaan voi voittaa mitenkään ja tuollaisen juoruilun kohteeksi joutumistakaan ei voi estää, koska ihan kuka vaan voi keksiä mitä vaan kenestä vaan kunhan omaa sen tarpeeksi pahantahtoisen, katkeran
Tämä. Muistan kun tajusin kuinka hullulta kuulostin kun yritin oikoa entisen aviomiehen mustamaalaamia valheita yhteiselle tutulle. Jätin selostukseni totuudesta kesken, ja totesin että voit itse päättää kumpi on totta, herkulliset juorut vai tylsä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Narsistituttu valehteli, että kaikki ne paskat jutut, joita hän teki minua kohtaan, olisinkin muka minä tehnyt hänelle, eli käänsi jutun täysin ympäri. Tosin sellaiset ihmiset, jotka uskovat juoruja, eivät ole sellaisia ihmisiä, joiden mielipiteestä välitän.
Täysin sama kokemus. Ja sitten taivastelua, että ei minusta uskoisi. Niinpä. Mutta edes tuollaiset ristiriitaiset ajatukset eivät saa joitain epäilemään juttuja.
Kiitos tuosta lohduttavasta ajatuksesta, että ne, jotka uskovat vääristelyt, eivät ole minulle tärkeitä ihmisiä.
Miehen suhde tyttöystäväänsä alkoi viilentyä. Mies alkoi tapailla muitakin naisia. Pari kertaa hän kävi minunkin luona. Miehen tyttöystäväsai tietää tämän ja hän alkoi vainota minua. Soitteli häirintäsoittoja ja pani ne minun syyksi ja levitti kaikenlaisia halventavia juttuja minusta. En osannut silloin puolustaa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistituttu valehteli, että kaikki ne paskat jutut, joita hän teki minua kohtaan, olisinkin muka minä tehnyt hänelle, eli käänsi jutun täysin ympäri. Tosin sellaiset ihmiset, jotka uskovat juoruja, eivät ole sellaisia ihmisiä, joiden mielipiteestä välitän.
Täysin sama kokemus. Ja sitten taivastelua, että ei minusta uskoisi. Niinpä. Mutta edes tuollaiset ristiriitaiset ajatukset eivät saa joitain epäilemään juttuja.
Kiitos tuosta lohduttavasta ajatuksesta, että ne, jotka uskovat vääristelyt, eivät ole minulle tärkeitä ihmisiä.
Kyllä, mutta tässäpä onkin myös se kääntöpuoli, että jos se narsisti on tehnyt ikäviä juttuja, niinkuin yleensä on, vaikutat itse älyttömyyksiä keksivältä narsistilta. Siis jos haluaisit kertoa kokemuksistasi jollekin. Miten ulkopuolinen voi tietää kumpi on valehtelija, jos molemmat vaikuttavat ulospäin normaaleilta? Pitääkö narsistin uhrin olla loppuelämä hiljaa kokemuksistaan, jos kerran se avautuja on aina narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vl-piireissä liikkui täysin paikkansa pitämättömiä juttuja. En enää ole vl, onneksi.
Mitä tarkoittaa vl?
vapaaehtoisesti lapseton
Lukion alettua yksi pitkäaikainen kaverini antoi uusien kavereidemme ymmärtää, että olen ns. helppo ja annan kenelle tahansa. Juoruili tälläistä siis selkäni takana. Ihmettelin miksi uudet kaverit heittivät outoja vitsejä ja käyttäytyivät muutenkin naureskellen. Ja jotkut muut lukiolaiset myös. Totuus oli kuitenkin että olin täysin kokematon. Sain tietää valheista vasta pari vuotta myöhemmin, ja koko tämän ajan olin kaveerannut valehtelijan kanssa. Vaikea ymmärtää vieläkään miksi se vanha kaveri väitti sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaamastani tytöstä oli liikkeellä halventavia juoruja. Niiden tähden opetin tytön tapailun. Jälistäpäin kuulin, että jutut olivat perättömiä. Kaduin katkerasti, kun uskoin juoruja ja lopetin suhteen. Tyttö meni toisen kanssa naimisiin eikä huolinut minua enää takaisin.
M 35v
Olisit käyttänyt omaa harkintakykyäsi ja jättänyt juorut omaan arvoonsa.
Tottakai uskoin niitä kun ne oli netissä.
Aikanani, noin 40vuotta sitten, minusta levitettiin halventavia juoruja. En osaa sanoa, mitä vahinkoa ne aiheuttivat ihmissuhteilleni, opinnoilleni jne. Mietin vieläkin, miten voisin kostaa maineeni pilaamisen.