Parhaat asiat vapaaehtoisessa lapsettomuudessa (VELA)? Nyt saa kertoa!
+ vapaus
+ rahan säästö (1 lapsi maksaa noin 150-200k€)
+ vähemmän stressiä
+ saa nukkua täydet yöunet, mikä myös suojaa sairauksilta
+ paljon vapaa-aikaa (hyväksi terveydelle)
+ voi vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa helpommin
+ taudit ei kulkeudu koulusta/päiväkodista kotiin
+ koti on aina siisti ja puhdas
Mitäs muuta tulee mieleen?
Kommentit (27)
Miksi sinun pitää perustella itsellesi, ettet halua lapsia. Kuulostaa vähän teennäiseltä. Jos kerran olet päättänyt elää ilman lapsia, ei sinun tarvitse sitä kenellekään perustella.
Onhan tämä vain vapautravaa, kun ei tarvitse kantaa huolta ja vastuutankuin itsestä.
Olen aina yrittänyt ajatella, että itse minun on voitava enimmäkseen hyvin, jotta voisin edes haaveksia omasta lapsesta.
Koen "jo" ilman omaa lasta jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta, enkä halua, että lapsi joutuisi elämään riittämättömyyteni rinnalla.
Vaikuttaa siltä, että velojen pitää jatkuvasti vakuutella itselleen ja muille, että teki oikean valinnan.
Minulle on se ja sama miten kukin elää elämänsä. Itselleni lapset ovat tärkein asia maailmassa, enkä todellakaan haaveile lapsettomasta elämästä.
Hyvähän näitä ketjuja on avata vähän väliä. Miten sitä velat muuten saisi itselleen uskoteltua valintaansa hyväksi, kun ei ole lapsetkaan kuuntelemassa :D
Ei pariutumis/lastenhankintastressiä. Varsinkin naisena ei joudu miettimään hedelmällisyyttä tai haluaako joku mies alkaa isäksi vaan voi seurustella rennosti vielä kolmekymppisenäkin.
Kelasta saa toimeentulotukea 300-400€/kk per lapsi lapsen kuluihin. 150€/kk ei riitä edes köyhälle perheelle.