Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat asiat vapaaehtoisessa lapsettomuudessa (VELA)? Nyt saa kertoa!

Vierailija
26.10.2025 |

+ vapaus

+ rahan säästö (1 lapsi maksaa noin 150-200k€)

+ vähemmän stressiä 

+ saa nukkua täydet yöunet, mikä myös suojaa sairauksilta

+ paljon vapaa-aikaa (hyväksi terveydelle)

+ voi vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa helpommin

+ taudit ei kulkeudu koulusta/päiväkodista kotiin

+ koti on aina siisti ja puhdas

Mitäs muuta tulee mieleen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saa toimeentulotukea 300-400€/kk per lapsi lapsen kuluihin. 150€/kk ei riitä edes köyhälle perheelle.

Vierailija
22/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää perustella itsellesi, ettet halua lapsia. Kuulostaa vähän teennäiseltä. Jos kerran olet päättänyt elää ilman lapsia, ei sinun tarvitse sitä kenellekään perustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen ja lohduton vanhuus. 

Vierailija
24/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä vain vapautravaa, kun ei tarvitse kantaa huolta ja vastuutankuin itsestä.

Olen aina yrittänyt ajatella, että itse minun on voitava enimmäkseen hyvin, jotta voisin edes haaveksia omasta lapsesta.

Koen "jo" ilman omaa lasta jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta, enkä halua, että lapsi joutuisi elämään riittämättömyyteni rinnalla. 

Vierailija
25/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että velojen pitää jatkuvasti vakuutella itselleen ja muille, että teki oikean valinnan.

Minulle on se ja sama miten kukin elää elämänsä. Itselleni lapset ovat tärkein asia maailmassa, enkä todellakaan haaveile lapsettomasta elämästä. 

Vierailija
26/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän näitä ketjuja on avata vähän väliä. Miten sitä velat muuten saisi itselleen uskoteltua valintaansa hyväksi, kun ei ole lapsetkaan kuuntelemassa :D

Vierailija
27/27 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pariutumis/lastenhankintastressiä. Varsinkin naisena ei joudu miettimään hedelmällisyyttä tai haluaako joku mies alkaa isäksi vaan voi seurustella rennosti vielä kolmekymppisenäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan