Mitä pihtaajat hyötyvät pihtaamisesta? Sehän on haitaksi kaikille.
Pihtarit tuhoavat omaa parisuhdettaan. Joten mikä on looginen selitys sille?
Kommentit (89)
Ei kukaan pihtaa, jos seksi toisen kanssa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pihtaa, jos seksi toisen kanssa kiinnostaa.
Normaali mies ja nainen ymmärtää kyllä milloin se puilisi yleensä joutaa keskittymään aktiin. Onhan se paljon parempaakin yhdessä kuin pakotettuna.
Ei montaa kertaa tarvitse pakottaa sillä hetkellä halutonta, kun se jo alkaa vieroksua koko hommaa.
Tokihan tämäkin koko ketju on pelkkä pikkupoikien opiskeluhetki ainoitten 'oikeitten naisten' kanssa.
(Seuraavaksi pitää keksiä oikein rietas ja rivo provo? Koska ego)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa hyvästä seksistä mukavan ihmisen kanssa parisuhteessa kieltäytyisi, ellei sitten ole terveydellinen poikkeustilanne.
Miksi seksiinpainostusväkivaltaa harrastava ei tajua, että seksiin tarvitaan molempien innostunut suostumus?
Selkeä, toistuva viestintä että toinen ei ole haluttava, on myös henkistä pahoinpitelyä. Mikäli toinen ei kiinnosta, niin miksi pihtari kiusaa toista. Ero vaan tai suhteen avaaminen.
Tuskin se haluton haluaa kiusata sitä haluavaa.
Itsellekin se oli painajaista, koska koko ajan piti pelätä milloin se toinen taas haluaa ja sehän halusi usein. Ja kyllä se toinen olisi kiinnostanut, jos hän vain olisi välittänyt uskoa mitä minä sanoin. Sanoin kymmeniä kertoja (ja oikeasti varmaan 50 kertaa) Että toivon, että mies koskisi muulloinkin, kuin vain silloin, kun haluaa panna. Muuten ei nimittäin käynyt 5 m lähempänä. Esim halaisi tai vaikka vaan istuisi vieressä, ilman, että pitää alkaa rassaamaan alapäätä.
ja toinen, joka oli vielä pahempi asia oli se, että mies satutti minua jatkuvasti, koska oli niin kovakourainen. Rinta oli kuin roskapuristimessa, kun mies puristi niin kovaa ja vaikka kuinka sanoi, että älä tuo sattuu, niin mies vaan sanoi, että eikä satu.
Ja Muutenkin kaikki oli niin kovakouraista kaivelua, että viimein aloin pelätä miehen kourimista ja jähmetyin ihan kokonaan tai vetäydyin sikiöasentoon. Mies ihmetteli, että miksi käyttäydyn noin ja vaikka kuinka suoraan sanoin, että mies satuttaa minua, niin mieehn vastaus oli aina, että enkä satuta. Hän siis tiesi minua paremmin , miltä minusta tuntui.
Mies ei luultavasti osannut saannöstellä voimiaan, koska myös koiramme sai liian kovakouraista kohtelua, vaikka mies sitä(kin) oli hellivinään. Ja esim koiran valjaiden pukeminen miehen tekemänä selvästi pelotti koiraa.
Mies siis tahallaan satuttanut, mutta ei uskonut , että minuun sattui. Eikä muuttanut tapojaan. Kyllähän siinä seksihalut ainakin itseltä hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtaaminen vahingoittaa luottamusta ja yhteenkuuluvuutta.
Sillä tavoitellaan jotain valtaa toiseen, mutta mitä apua vallasta on enää, jos se vallan tavoittelu tuhoaa suhteen?
Eikö voisi vain lopettaa suhdetta suoraan eikä leikkiä leikkejä?
Typerää!
No miksi se pihtauksen kohteena oleva ei vain voisi lopettaa suhdetta, eikä leikkiä leikkejä? Mikäli ei miellytä, voi myös hän viheltää pelin poikki!
Pihtauksen kohteena oleva ei ole ajatuksen lukija, vaan aikuinen joka odottaa että jos joku asia on mennyt väärin, toinen aikuinen sanoo siitä selvällä suomen kielellä. Ei silmän asennolla, huokaisulla tms. passiivis-aggressiivisella tyylillä jossa vastuu omasta olosta kaadetaan toisen niskaan. Sitä ihmisellä on puhetaito että omasta pahasta olosta puhutaan. Pihtaaja ei kykene siihen, koska jos kykenisi, hän ei pihtaisi vaan ratkaisisi asiat neuvottelemalla kuten aikuiset.
Eniten pihtari huonontaa omaa asemaansa, koska pihtauksen kohde huomaa olevansa kakkatestin kohteena eikä jaksa leikkiä sellaisia yläastetason leikkejä, ja siksi alkaa kääntää katseet uuteen aikuisempaakän suhteeseen jossa asioista puhutaan eikä taistella alapään avulla.
Pihtaus on vallankäyttöä? Mikä ihmeen pihtaus? Jollei seksi juuri nyt huvita, niin se ei huvita. Vallankäyttöä? Juu, käytän valtaa, joka minulla on omaan kehooni, enkä harrasta seksiä, jollen halua.
Vierailija kirjoitti:
Pihtaus on vallankäyttöä? Mikä ihmeen pihtaus? Jollei seksi juuri nyt huvita, niin se ei huvita. Vallankäyttöä? Juu, käytän valtaa, joka minulla on omaan kehooni, enkä harrasta seksiä, jollen halua.
Tahaton haluttomuus (esim. sairaudesta johtuen) on eri asia kuin tahallinen seksistä pidättäytyminen. Tiedoksi sullekin.
Sitten kun tahaton haluttomuus jatkuu pidempään, eikä haluton osapuoli ole valmis hakemaan ratkaisua epätoivottuun tilanteeseen esim. sallimalla suhteen avaamisen, tilanne alkaa kääntyä pihtaamisen puolelle. Miksi kukaan tahattomasti haluton nähdä puolisonsa yhtä kurjana kuin itsensä? Toinen ei johdu omasta valinnasta (sairaus), mutta omat teot ovat omissa käsissä (tarvittaessa kirjaimellisesti).
Pihtaus on siis vallankäyttöä jolla halutaan ohjata toista johonkin toimintaan, johon itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että useammin kyseessä on oikea haluttomuus. Pihtausta annetaan joo "vinkiksi", mutta enpä usko että kovin moni siitä neuvosta ottaa vaarin.
Jos haluttomuus olisI yleisin syy, miksi ihmiset roikkuvat suhteissa joissa tarpeet eivät kohtaa? Typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa hyvästä seksistä mukavan ihmisen kanssa parisuhteessa kieltäytyisi, ellei sitten ole terveydellinen poikkeustilanne.
Miksi seksiinpainostusväkivaltaa harrastava ei tajua, että seksiin tarvitaan molempien innostunut suostumus?
No miksi jäisit tuollaiseen parisuhteeseen edes pihtaamaan??
Pakkoliitto.
Pakkoliittoja ei ole Suomessa. Kaikilla on vapaus erota.
Niinhän luulet.
Luulen, että useammin kyseessä on oikea haluttomuus. Pihtausta annetaan joo "vinkiksi", mutta enpä usko että kovin moni siitä neuvosta ottaa vaarin.