Anoppi sopii kaiken lapsenlapsiin liittyvän miehen kanssa
Anoppi toivoo, että lapsenlapsia vietäisiin sinne, mutta ei ikinä yritä sopia asioita muuten kuin miehen kanssa. Tämä silloinkin vaikka mies ei olisi muun perheen kanssa lomalla. Ajattelin etten jatkossa itse kuljeta lapsia anopin luokse, jos mun kanssa ei mistään ole sovittu.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia en hoida välimatkankaan takia mutta poikani suutahti jostain ja hyvin viileää yhteyttä monta vuotta. En sitten häirinnyt heitäkään, lapsia muistin etänä kuten muitakin lastenlapsiani, samanarvoisesti. Miniä rupesi sitten pitämään yhteyttä, laittelemaan kuvia ja hänen kanssaan vaihdetaan kuulumisia. Jopa totesi kerran että sinähän ootkin ihan kiva ja lapset tykkää. Sen verran toki nähtykin.
Mitäs anopinvihaajat sanoo tästä asetelmasta?
Luultavasti pojallasi on syynsä pitää sinut loitolla.
Niinhän se tietysti aina on. Sen verran haluan kehua että olen raitis vanhanaikainen kotona ja käsitöissä viihtyvä tylsä äiti. Mutta köyhä, hävettävä sen takia
Ratkaisun avaimet on miehellä. Ei vaan välitä äitinsä viestejä ap:lle. Vastaa vain äidilleen joka viestiin, että tämän pitää olla yhtyeessä ap:hen. Sitä voi toistella miten monta kertaa tahansa.
Lopputulos lienee ainakin muutaman ensimmäisen loman aikana, että mummosta ei kuulu (tai mies kuulee, muttei kerro siitä vaimolleen), mutta ehkä oppi menee sitten mummolle perille. Tai ehkä ei, eikä hän enää tapaa lapsenlapsia niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Anopit tekevät aina kaiken väärin, joten olen antanut pojan perheen elää omaa elämäänsä heidän omalla tavallaan, ei se ole minulta pois. Tästä tosin seuraa se, että poikaa perheineen ei kutsuta serkkujensa häihin tai mummon synttäreille, kun "eihän ne ole meidän kanssa tekemisissä". Totta, koskaan ei nähdä missään kekkereillä edes epävirallisesti, vaikka suku muuten pitää yhtä.
Mutta ei tupata, kun ei tykätä.
Minulle tuo on ihan yhdentekevää, mutta hyvä jos koet aloituksen otsikon sanan "anoppi" antavan sinulle tilaisuuden purkaa patoutumia.
Vierailija kirjoitti:
ok
mitä sä haluat meidän tekevän asialle?
Eikö palstan idea ole vertaustuki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopit tekevät aina kaiken väärin, joten olen antanut pojan perheen elää omaa elämäänsä heidän omalla tavallaan, ei se ole minulta pois. Tästä tosin seuraa se, että poikaa perheineen ei kutsuta serkkujensa häihin tai mummon synttäreille, kun "eihän ne ole meidän kanssa tekemisissä". Totta, koskaan ei nähdä missään kekkereillä edes epävirallisesti, vaikka suku muuten pitää yhtä.
Minulle tuo on ihan yhdentekevää, mutta hyvä jos koet aloituksen otsikon sanan "anoppi" antavan sinulle tilaisuuden purkaa patoutumia.
Jos nyt miniänä alvariinsa purat patoutumisiasi netissä luuletko muuttuvasi vanhana? Sitten purat miniästäsi juttua samalla tarmolla kuin nyt anopista. Tai jauhat, anoppi 40 vuotta sitten toi vääränkokoisen potkupuvun vauvalle.
Kommentoija 126: vaikka sinä olisit täällä kaiken aikaa, muut eivät välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoija 126: vaikka sinä olisit täällä kaiken aikaa, muut eivät välttämättä ole.
Samoja juttujahan te kerrotte päivästä päivään. Melkeen enstemmäisestä lauseesta jo tietää miten kommentti jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja juttujahan te kerrotte päivästä päivään. Melkeen enstemmäisestä lauseesta jo tietää miten kommentti jatkuu.
Eli sinä olet täällä joka päivä ja luulet kaikkien muidenkin olevan? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta asiastahan tuossa on kyse: jos ei tiedonkulku mene suoraa miniän suodattimen kautta, on se kiellettyä viestintää eikä siihen reagoida. Mies ei uskalla kertoa, että mummi pyysi synttäreille, koska mummi 80v ei soittanut lapsenlapsen puolisolle vaan lapsenlapselle.
Ap:n tilanne on kyllä kimurantti. Mutta toivoa ei kannata menettää, sillä kaikki voi vielä kääntyä hyväksi. Tulee elävästi mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanne on kyllä kimurantti. Mutta toivoa ei kannata menettää, sillä kaikki voi vielä kääntyä hyväksi. Tulee elävästi mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se lii
?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta asiastahan tuossa on kyse: jos ei tiedonkulku mene suoraa miniän suodattimen kautta, on se kiellettyä viestintää eikä siihen reagoida. Mies ei uskalla kertoa, että mummi pyysi synttäreille, koska mummi 80v ei soittanut lapsenlapsen puolis
Eli sinusta kannattaa pyörittää viestintä maapallon toisella puolella olevan henkilön kautta sen sijaan että laittaisi suoraan samalla paikkakunnalla olevalle henkilölle viestiä voidaanko lasten kanssa mennä puistoon iltapäivällä?
1. Anoppi soittaa pojalleen.
2. Ko. poika soittaa vaimolleen.
3. Miniä soittaa anopille ja lyö lukkoon asiat.
Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
1. Anoppi soittaa pojalleen.
2. Ko. poika soittaa vaimolleen.
3. Miniä soittaa anopille ja lyö lukkoon asiat.
Mikä tässä on ongelma?
Mihin tässä tarvitaan se poika hoitamaan asioita jostain kaukaa, mahdollisesti aikaeron ja tiiviin ohjelman takia huonosti tavoitettavissa olevana?
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisun avaimet on miehellä. Ei vaan välitä äitinsä viestejä ap:lle. Vastaa vain äidilleen joka viestiin, että tämän pitää olla yhtyeessä ap:hen. Sitä voi toistella miten monta kertaa tahansa.
Lopputulos lienee ainakin muutaman ensimmäisen loman aikana, että mummosta ei kuulu (tai mies kuulee, muttei kerro siitä vaimolleen), mutta ehkä oppi menee sitten mummolle perille. Tai ehkä ei, eikä hän enää tapaa lapsenlapsia niin paljon.
Näi on varmasti jatkossa parasta toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se just ole ideaali tilanne? Sitähn täällä monet ovat toivoneet. Että mies hoitaa kaikki asiat omien sukulaistensa kanssa. Ja vaimo omiensa.
Juu, tätähän tällä palstalla juuri toitotetaan parhaaksi ratkaisuksi. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa myöskään, kun joku miniä valittaa siitä, että anoppi on yhteydessä häneen eikä poikaansa.
Näköjään niin tai näin, niin aina se on väärin päin.
Joo ihan samaa olen lukenut täältä ketju toisensa perään. Että itsekin olisin nyt ensisijaisesti yhteydessä poikaani jos jotain asiaa olisi. Miniälle soittaminen olisi se ihan kaikkein pahin ja törkein teko.
No mies sopii kaikin mokomin äidin kanssa vierailut mutta hoitaa myös sitten itse ne kuljettamiset ja muut järjestelyt. Tai vähintään keskustelee ensin vaimonsa kanssa että sopiiko tuo reissu tänään? Ei siis vaan sovi asiasta ja sen jälkeen ilmoita vaimolleen että nyt hyppäät lasten kanssa autoon ja roudaat ne hetikohta anoppilaan lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se just ole ideaali tilanne? Sitähn täällä monet ovat toivoneet. Että mies hoitaa kaikki asiat omien sukulaistensa kanssa. Ja vaimo omiensa.
Juu, tätähän tällä palstalla juuri toitotetaan parhaaksi ratkaisuksi. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa myöskään, kun joku miniä valittaa siitä, että anoppi on yhteydessä häneen eikä poikaansa.
Joo ihan samaa olen lukenut täältä ketju toisensa perään. Että itsekin olisin nyt ensisijaisesti yhteydessä poikaani jos jotain asiaa olisi. Miniälle soittaminen olisi se ihan kaikkein pahin ja törkein teko.
No mies sopii kaikin mokomin äidin kanssa vierailut mutta hoitaa myös sitten itse ne kuljettamiset
No kun se miniä siis on kotiäiti ja auto käytössä anoppi tarjoaa paria tuntia omaa aikaa. Siitähän täällä aina kitinä.
Joku näytti kysyvänkin pitääkö miniän äidin hoitaa asiat vävyn kanssa eikä tyttärensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies sopii kaikin mokomin äidin kanssa vierai
Kuka on kotiäiti? Toki voi vapaasti yrittää hoitaa asioita toimintakyvyn sairauden takia menettäneen henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai työssäkäyvälle äidille kukaan ehdottele että viepäs lapset koulun jälkeen mummolle.
Niinhän minä sanoin. Suutahti jostain kuopuksena " teillä viitsi kukaan käydä, vaimon kotona fiksumpaa."