Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anneli Auer on saamassa miljoonan euron koppikorvausen

Vierailija
21.10.2025 |

Jos syyttäjä ei olisi nostanut seksuaalirikossyytteitä uudelleen, valtio joutuisi pian maksamaan Auerille ja tämän ex-miesystävälle jopa miljoonien eurojen korvaukset.

Koppikorvauksia haetaan Valtiokonttorista, joka päättää niiden suuruudesta. Sitä ei siis voi etukäteen tietää.

Se kuitenkin tiedetään, että Anneli Auer sai miehensä murhajutussa Suomen historian suurimmat koppikorvaukset.

Hän oli istunut tutkintavankina ja suorittanut murhatuomiota, joka lopulta kumottiin. Tuolloin valtio maksoi Auerille koppikorvauksena 800 euroa jokaisesta vankeuspäivästä.

Jos Valtiokonttori olisi myöntänyt saman korvauksen puretusta seksuaalirikostuomiosta, Auer olisi voinut saada noin miljoona euroa ja hänen entinen miesystävänsä Jens Kukka noin puolitoista miljoonaa euroa.

Kommentit (915)

Vierailija
481/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran jouduin syylliseksi, kun olin hoitamassa lapsia. Mummolta katosi rahaa. Syyttivät minua. Lapset olivat käyneet mummon lompakolla tai mummo muisti Itse väärin. Lähdin ovet paukkuen siitä paikasta pois. 

Vierailija
482/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneli lahtasi miehensä ja pääsi siitä sattumalta poliisin virheiden takia kuin koira veräjästä. Ikävä kyllä Annelin veli vaimoineen vaikuttaa yhtä sosiopaatilta kuin rouva itsekin ja lapset joutuneet kärsimään molempien toiminnan takia lähes koko lapsuutensa. Seri -keissi on veljen masinoima koska tiesi Annelin murha

---

Miksi et mene ilmoittamaan tuosta poliisille?

En ole varma, muistanko oikein, mutta olikohan se niin että syyllisen suojeleminenkin on rikos.

Täällä on niin tietäväisiä ihmisiä.

Oletteko te kertoneet varmasti kaikki tietonne poliisille?

Mitä pitäisi ilmoittaa? En ole missään asemassa todistaja asiassa ja KRP.hän tutkii murhaa uuudelleen. Mutta olen sentään lukenut esitutkintapöy

---

Jatkahan vielä lukemista, koska tilanne on nyt muuttunut. Ns. sijaisvanhemmat olivat tuntikausia painostaneet lapsia valehtelemaan.

Onko normaalia?

Lapsi kertoi, että he lopulta suostuivat siksi, että pääsivät tilanteista pois.

Lapset ovat takuulla täysin traumatisoituneita.

Tyttö sanoi että hän tunsi syyllisyyttä siitä, koska valehteli.

Ei ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempien mielestä Anneli on täysi hirviö. Ja uskovat, että on syyllinen kaikkiin näihin tekoihin. 

Vierailija
484/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pienen pojan, joka keksii mitä ihmeellisempiä tarinoita. 

Vierailija
485/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt Ilta Sanomien sivulle lukemaan mitä tyttö on kertonut 7 vuotiaana.  Ei ole mahdollista, että olisi keksinyt noita. Ällistyin itse.

Niin, lapsille syötettiin satuja sijaisperheessä. 

Oletko jotenkin vajaa? Kyllä asiantuntijat osaavat erottaa.

Osaavatko?Eikö sen gynen uv-tutkimukset ole jo todettu asiantuntemattomiksi.Ja kuka uskoo äidin heittelevän omaa poikaansa pippelistä kiinni pitäen pitkin seiniä?Kas kun kellot eivät soineet "asiantuntijoilla".Ketään ei liikutella pelkästään pippelistä kiinni pitäen,se on yksinkertaisesti mahdotonta.

Vierailija
486/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mielestä ole mahdollista, että 7-vuotias lapsi osaisi ulkomuistista luritella tällaisia tapahtumia ja miten tuollaisia edes saataisiin mahtumaan lapsen päähän? 

Nimenomaan.  Kertoo siitä, mitä kaikkea lapset keskenään puhuivat. Ei mitään aikuisia ole ollut opettamassa mitä pitää puhua. Noista oli muinoin paljonkin otteita minfossa ja hejacissa. 

Vierailija
487/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annelin poika on varsinainen tarinankertoja. Mikähän on ammatiltaan nyt? Hurja mielikuvitus. 

Vierailija
488/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt Ilta Sanomien sivulle lukemaan mitä tyttö on kertonut 7 vuotiaana.  Ei ole mahdollista, että olisi keksinyt noita. Ällistyin itse.

Siis nuo aivan ilmiselvästi täysin epärealistiset ja keksityt tarinat? Että elävältä papukaijalta leikataan keittiössä pää poikki jne.? 

Vierailija
489/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapsille syötettiin satuja sijaisperheessä. 

Oletko jotenkin vajaa? Kyllä asiantuntijat osaavat erottaa.

Asiantuntijat on nuo nimenomaan arvioineet epäuskottaviksi. 

Vierailija
490/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mielestä ole mahdollista, että 7-vuotias lapsi osaisi ulkomuistista luritella tällaisia tapahtumia ja miten tuollaisia edes saataisiin mahtumaan lapsen päähän? 

No ei kai tällaisia tarvi mistään ulkomuistista luritella! Senkus keksii vaan paikan päällä kaikenlaisia satuja saa tanapalvonnasta, kertoo että äiti osti papukaijan ja siltä leikattiin pää irti. Jos joskus on saanut tämön tyylisestä sadusta palkinnon ja on kehotti nii seuraava tarina voi olla että saatiin haavilla metsästä kiinni hiiri ja leikattiin siltä pää irti, ja taas kaikki kehuu niin johan alkaa tulemaan kaikenlaista tarinaa eikä tarvii yhtään muistella mitää muutaku se että äitin ja siskon kanssa nää kaikki tehtiin.

Vierailija
491/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän niitä itse ole keksinytkään, vaan sijaisvanhempien kyselyiden pohjalta yrittää muistella, mitä pitäisi sanoa. Ja pitäisihän nyt jokaisen aikuisen heti tajuta, etteivät ole totta.

Jossain ulkomaisessa podcastissa käsiteltiin tätä tapausta ja lasten kertomukset ovat heistä täysin yhtenevät jonkin kirjan kanssa, mutta kun en muista podcastia enkä kirjaa, kuuntelin podia vuosia sitten.

Onko joku muu törmännyt kyseiseen teoriaan, että 3-7 vuotiaat siteeraavat kirjan juonta. Tekisi mieli tietää mikä kirja oli kyseessä, että voisi itse lukea ja vertailla. 

Vierailija
492/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden pienen pojan, joka keksii mitä ihmeellisempiä tarinoita. 

Ja minä tiedän sijaisvanhemman joka väitti kivenkovaa sijoitetun lapsen isäpuolen käyttäneen lasta sexuaalisesti hyväkseen vaikka nuori muistaa vain ip:n alkoholismin ja lyönnit,eikä hänessä ole mitään näyttöä seristä.

Vierailija
493/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet aikuisetkin tunnustavat kauheita rikoksia painostuksen ja pahoinpitelyn alla, ettö pääsevät urti tilanteesta.

Mikseivät sitten pienet lapsetkin. 

Vierailija
494/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän niitä itse ole keksinytkään, vaan sijaisvanhempien kyselyiden pohjalta yrittää muistella, mitä pitäisi sanoa. Ja pitäisihän nyt jokaisen aikuisen heti tajuta, etteivät ole totta.

Jossain ulkomaisessa podcastissa käsiteltiin tätä tapausta ja lasten kertomukset ovat heistä täysin yhtenevät jonkin kirjan kanssa, mutta kun en muista podcastia enkä kirjaa, kuuntelin podia vuosia sitten.

Onko joku muu törmännyt kyseiseen teoriaan, että 3-7 vuotiaat siteeraavat kirjan juonta. Tekisi mieli tietää mikä kirja oli kyseessä, että voisi itse lukea ja vertailla. 

Olen törmännyt nuoreen joka sepitti kertomuksia vakavista sairauksistaan jotka sitten paljastuivatkin muiden sairauksiksi.Menin itsekin halpaan,kunnes törmäsin toisen henkilön identtiseen epikriisiin jonka hän oli ominut. Ihmisen mieli on kyllä uskomaton.

Vierailija
495/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut tapausta piitkään aikaan, mutta luin nyt uutisia. Mikä pointti vanhimmalla tyttärellä olisi ollut olla mukana Jukan lahtaamisessa? Minkä ikäinen tyttö oli silloin? 

Vierailija
496/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo, mitkä kuulostaa epärealistisuudessaan nimenomaan seitsemänvuotiaan keksimiltä tarinoilta? 

Vierailija
497/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varma että Auer koki jonkun syyn vuoksi vahvasti, että Lahti ansaitsee/täytyy poistaa kuviosta. Siksi koska kokee sen olleen "pakko", ei koe syyllisyyttä ja on ollut helpompaa kaikki syytökset yms. Mutta mikä sellainen asia voisi olla?

Vierailija
498/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole seurannut tapausta piitkään aikaan, mutta luin nyt uutisia. Mikä pointti vanhimmalla tyttärellä olisi ollut olla mukana Jukan lahtaamisessa? Minkä ikäinen tyttö oli silloin? 

9 vuotias. Eli ei kukaan järjissään oleva tietenkään usko tuollaisiin väitteisiin. 

Vierailija
499/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo, mitkä kuulostaa epärealistisuudessaan nimenomaan seitsemänvuotiaan keksimiltä tarinoilta? 

No ei kuulosta ainakaan siltä, että joku olisi istuttanut lapsen päähän moisia ajatuksia. Vaatii jo melkoista mielikuvitusta myös sijaisvanhemmilta.

Vierailija
500/915 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä jatkaa pelleilyä. Oikeus antoi jo päätöksen. Veronmaksajien eli meidän järjetöntä rahojen hassausta. 7 vuotias voidaan manipuloida kuten on sijaisperheestä toimista kerrottu ja todistettu. Syyttäjä kertoo asioista hymyillen vaikka aika vakava asia... ei oikein luotettava.