Olen yhden harrastusryhmän harvoja naisia ja joudun jatkuvasti antamaan pakkeja ja torjumaan lähentely-yrityksiä
Meitä yhdistää siis eräs harrastus, jonka vuoksi olemme samassa paikassa samaan aikaan. Noin kolmestakymmenestä miehestä viisi tai kuusi on sellaisia, jotka eivät yritä mitään ja ehkä kaksi sellaista jotka eivät juuri juttele kenellekään, vähiten meille harvoille naisille. En ole kiinnostunut parisuhteesta kenenkään kanssa, mutta jatkuvasti saan toistaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Tämä häiritsee jo sen verran että harkitsen harrastuksen lopettamista. Olen 40+ nainen ja miehet ovat ikähaarukassa 40 - 70 v.
Kommentit (103)
Ymmärrän että turhauttaa jos väärät miehet lähestyy.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoinen porukka. Monenlaista tullut itse harrastettua, ja olen vähän pettynytkin ollut siihen, että ihmiset vaan käy harrastamassa ja lähtevät pois, että ei sieltä löytä kavereita ollenkaan. Yleensä suomalaiseen kulttuuriin ei oikein kuulu tuollainen harrastuksissa aloitteiden tekeminen, ei edes kaveeraus oikein.
Jospa jotkut tulkitsevat rennon juttelun miesten ja naisten välillä automaattisesti iskuyritykseksi eikä pyrkimykseksi luoda mukava ilmapiiri, jossa kaikki voivat olla äänessä. Kyseessä ei ole siis mistään väkisin väännetyistä kaksimielisyyksistä vaan arkipäiväisistä puheenaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cool. Mikä harrastus on kyseessä?
Yritän pysyä anonyymina joten paljastan vain että liittyy kamppailulajiin.
Auts. Itse en ehkä uskaltaisi käydä tuollaisessa harrastuksessa jos miehet ovat noin innokkaita eivätkä ymmärrä käytöstapoja..
Taitaa olla itämaalaisten raamattupiiri ja on muutama alkkis saatu houkuteltua mukaan.
On varmaan todella vaikeaa sanoa EI, koko ajan. Jos haluat pehmentää iskua, niin voi sanoa myös Ei KIITOS!
Itselle ei tuota mitään vaikeuksia, välillä varioin:
Ei kuuna kullan valkeana!
Ei oli ei eilen, se on sitä tänään ja huomennakin se on ei.
Joskus pelkkä hymykin riittää.
Jos ne on normaaleja iskuyrityksiä, ja et ole kiinnostunut, niin eihän siinä mitään pahaa ole ja ottaisin sen itsetunnon pönkityksenä. Ja kiva huomata, että miehet uskaltaa vielä nykymaailmassa lähestyä. Jos ne on puolestaan jotain epäasiallista ja sukupuolista häirintää ja ahdistelua, niin se on sitten toinen juttu. Ei kai ole tarkoitus, että miehet lopettaa tekemästä aloitteita, kunhan se lähestyminen on kuitenkin asiallista? Minusta on normaalia, että se on mies, joka tekee aloitteen.
Mulla oli samanlaisia haasteita kolmekymppisenä futiskuvioissa kun kävin vielä pelaamassa sekajengeissä ja treenasin vähän vanhempien miesten kanssa. Miehistä on kuumaa, jos liikunnallinen nainen pärjää vähääkään miehiä vastaan kaksinkamppailutilanteessa. Se johtaa sekaporukassa myös vaivaannuttavaan kisailuun, joka kehittää jännitteitä miesten välillä. Lopetin miesten kanssa pelailun, kun nelikymppisinä itsetuntoa aletaan etsiä perhe-elämän ulkopuolelta saatavasta huomiosta. Liian usein joku mies kyseli jälkipeleihin vähän liian innokkaana.
Ja naisten kanssa on huomattavasti rennompaa treenata ja pelata, ei oteta itseään liian vakavasti. Lesboja on tietty kuvioissa, mutta viime aikoina jo harvat lähestymisyritykset on tehty kyllä ihan diskreetisti ja tositarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Itse koin saman ja lopetin kyseisen harrastuksen.
Sama se on paikkaan katsomatta. Olipa sittten kirkko, kapakka tai työpaikka niin aina miehet on pilluva vonkaamassa ja panemista vailla.
Sitten kun saavat niiin alkavat mustasukkaisiksi jos juttelee muille miehille.
Oksettavaa. Vielä noin vanhoja ukkoja. Otan osaa. Sinuna etsisin semmoisen lajin, jossa on 40- miehiä. Niistä sentään on silmäniloa, tai iloa sängyssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlaisia haasteita kolmekymppisenä futiskuvioissa kun kävin vielä pelaamassa sekajengeissä ja treenasin vähän vanhempien miesten kanssa. Miehistä on kuumaa, jos liikunnallinen nainen pärjää vähääkään miehiä vastaan kaksinkamppailutilanteessa. Se johtaa sekaporukassa myös vaivaannuttavaan kisailuun, joka kehittää jännitteitä miesten välillä. Lopetin miesten kanssa pelailun, kun nelikymppisinä itsetuntoa aletaan etsiä perhe-elämän ulkopuolelta saatavasta huomiosta. Liian usein joku mies kyseli jälkipeleihin vähän liian innokkaana.
Ja naisten kanssa on huomattavasti rennompaa treenata ja pelata, ei oteta itseään liian vakavasti. Lesboja on tietty kuvioissa, mutta viime aikoina jo harvat lähestymisyritykset on tehty kyllä ihan diskreetisti ja tositarkoituksella.
Lesboilla on varmaan sen verran omaakin kokemusta miesten lähentely-yrityksistä, että he ovat ottaneet oppia kuinka ei lähestyä naista.
Eivät naiset ole olennaisesti parempia. Kun kävin aikanaan tyttäreni kanssa muskarissa ainoana isänä, sain tietää, miltä nuoresta isorintaisesta blondista tuntuu baarissa... Enkä ole kaveripiirini ainut faija, joka on kokenut saman.
Korkeat testot aiheuttavat miehillä tuota. He eivät voi hormoneilleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ällöä apinalaumatouhua. Pysyn jatkossakin asunnossani enkä altista itseäni apinoiden lähentely-yrityksille. Harrastakaa keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Korkeat testot aiheuttavat miehillä tuota. He eivät voi hormoneilleen mitään.
Minäkään en voi mitään sille että tekee mieli potkaista munille aina kun mies tulee tyrkyttämään munaansa. Hormonit.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on normaaleja iskuyrityksiä, ja et ole kiinnostunut, niin eihän siinä mitään pahaa ole ja ottaisin sen itsetunnon pönkityksenä. Ja kiva huomata, että miehet uskaltaa vielä nykymaailmassa lähestyä. Jos ne on puolestaan jotain epäasiallista ja sukupuolista häirintää ja ahdistelua, niin se on sitten toinen juttu. Ei kai ole tarkoitus, että miehet lopettaa tekemästä aloitteita, kunhan se lähestyminen on kuitenkin asiallista? Minusta on normaalia, että se on mies, joka tekee aloitteen.
Etpä ole ilmeisesti joutunut paljon pakkeja antamaan jos luulet, että tuo olisi kivaa eikä siitä seuraisi harmeja. Miehet eivät ole hyviä ottamaan pakkeja vastaan ja jos saavat päähänsäkin ajatuksen että haluavat naisn niin kosto seuraa vaikka mitään suostumuksia ei ole annettu.
Olen nainen ja harrastanut muutamaa kamppailulajia. Miehet olivat pääasiassa kunnioittavia, jotkut hölmöt tykkäsivät mätkiä matseissa heikompia. Vaihtaisin salia ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja harrastanut muutamaa kamppailulajia. Miehet olivat pääasiassa kunnioittavia, jotkut hölmöt tykkäsivät mätkiä matseissa heikompia. Vaihtaisin salia ap.
Minä olen myös kamppailulajien ystävä ja täytyy sanoa että missään muualla eivät miehet ole olleet yhtä asiallisia, kunnioittavia ja avuliaita. En usko aloitusta.
Löysin kuntosalin kuntoporukasta miehen itselleni Kävin miehen kanssa aina samaan aikaan salilla noin puolen vuoden ajan ja aloin juttelee sille arkisia asioita, ensin treenaamisesta ja sitten urheilusta koska miehet tykkää puhua urheilusta. Arvelin että mies on työtön koska aina 7-8 aikaan tuli salille aamuisin kuten minäkin. Mies oli käynyt minua ennen salilla jo pari vuotta ja salin muilta ihmisiltä kuulin että se oli laihtunut ainakin 20 kg.
Pyysin miestä siten että mennäänkö kahville treenien jälkeen ja siitä se lähti. 10 vuotta tässä ollaan jo asuttu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi oikeasti olla laki, että miesten pitää jättää naiset rauhaan.
Lähestymisen pitäisi olla sallittua vain jos siihen on hankittu ennakkoon suostumus (kuten Tinder-match).
Lasten tekemiseen pitäisi saada presidentin erillislupa ja viisi suosittelijaa kustakin hallituspuolueesta ja Microsoftin laajennettu turvallisuusselvitys.
Tuohan se olisi.
Naiselta puuttuu vaan se kantava ääni, rohkeus ja suorasanaisuus.
Helpompaa ja mukavampaa on uhriutua vauvapalstalla.