Missä asiassa olet kermapeffa? -peukutusketju
Harva myöntää ääneen, että on jossakin asiassa kermapeffa, niin vaativa, ettei mikä tahansa kelpaa. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = minäkin olen kermapeffa tässä asiassa, peukku alas = minä en ole kermapeffa tässä asiassa. Ap aloittaa:
En olisi voinut kuvitellakaan muuttavani ns. huonolle asuinalueelle, kun ostin omistusasunnon. Maksoin siitä ekstraa, että sain rauhallisen keskiluokkaisen asuinalueen. Olen ollut päätökseen 100 % tyytyväinen, tuli vietettyä aikoinaan vuokralla monet vuodet huonoillakin asuinalueilla. :)
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä viesteistä ei ole mitään kermapersettä nähnytkään :D enemmänkin normaaliälyllä varustetun ihmisen mielenmaailmaa, suomalaiset ovat melkoisen vaatimatonta kansaa
niin no Suomessa aika pieni osa lentää yksityiskoneella, ajelee jahdeilla, omistaa oman saaren tai kartanon.
Voisin olla hyvinkin kermaperse mutta en ole yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää miesten alapeukut:
En olisi kelpuuttanut itselleni ammattikoulun tai amk:n käynyttä miestä. Mulle omassa miehessäni yksi tärkeimpiä asioita oli, että ollaan yliopistosta samalta alalta valmistuneita. Miehessä viehättää älykkyys ja kyky keskustella syvällisiä, tällaisen miehen onneksi sain. :)
Sait myös yhden naisenkin alapeukun 💩
Olet varmaan aivan helvetin ankea tyyppi ja äijäsi varmasti myös! Yäk!
Kerronpa vielä, että olen koulutukseltani Kuvataiteilija AMK + Kuvataiteen maisteri (Yliopisto) ja mun mies on rakennusalan ihmisiä. Surettaa kyllä kaltaistesi ihmisten pinnallisuus. Olen itse keskustellut hyvinkin syvällisesti jopa vain kansakoulun käyneen ihmisen kanssa! Tajuatko yhtään miten pinnallinen ja typerä ihminen olet? Häpeäisit!
&n
Samaa mieltä. Akateeminen nainen täältä, puolisoni on duunarialan yrittäjä. Meitä yhdistää vuorikiipeilyharrastukset. Akateemisissa ihmisissä minua eniten vetuttaa sellainen tittelien tuijottelu ja hyödyn tavoittelu ihmissuhteista. Jos sanon illanvietossa uusille ihmisille että olen arkkitehti, alkaa sellainen mielistely ja hymistely että. Ja aina se keskustelu menee siihen että tarvittaisiin meidän mökille rakennuslupa kun kunta huomasi että tehtiin uusi rantasauna lähemmäs rantaa mitä piti. Halvalla tietysti kun ollaan ystäviä!
Vuorilla jokainen on vaan sitä mitä osaa siellä omilla käsillään ja jaloillaan tehdä. Meidän vuoriporukassa on ihmisiä tohtoreista ja kuntapoliitikoista lähihoitajiin. Siellä kaikki on saman arvoisia silti.
Juon vain erikoiskahveja, kuten cappuccinoa tai latte machhiatoja.
En mene työmatkoille, jos vain pystyn välttämään ne. Syy: majoitus ei ole tarpeeksi laadukas eikä taksia saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut ryhtyä äitipuoleksi jonkun miehen lapsille. Minusta ei olisi ikinä ollut huolehtimaan toisen lapsista ja itseni tuntien en olisi saanut muodostettua rakastavaa tunnesidettä lapsiin, jotka eivät ole biologisesti omiani.
Minä olen äitipuoli, mutta en huolehdi miehen lapsista enkä ole edes yrittänyt muodostaa tunnesidettä heihin. Kohtelen heitä asiallisesti ja se riittää, kun lapset käyvät pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellissa vähimmäisvaatimus on 4 tähteä
Usein 4 ja 5 tähden hotelleissa on palveluita joita en itse tarvitse. Luotan enemmän asiakkaiden arvioihin kuin tähtiin.
Totta eka lause, mutta Asiakkaiden arviot eivät useinkaan ole todenmukaiset. Asiakas arvioi hinta-laatusuhdetta ja sitä, mihin on ennen tottunut. Olen monesti mennyt halpaan valitsemalla kolmen tähden hotellin, joka on ihan kauhea (eli ei äänieristystä, ei pimeä huone, ei hyvää sänkyä), mutta kun asiakkaat tykänneet.
Jos ostan lihaa, ostan vain sisäfileetä, takuumureaa.
En viihdy sellaisten ihmisten kanssa, joiden elämän ydin on tosi-teevee ja julkkisjuorujen viimeisimmät käänteet. Ei ole yhteistä puhuttavaa.
Haluan, että kaikki kodissa arkisia käyttöesineitä myöten ovat kauniita. Maksoin esimerkiksi puisesta rikkasetistä 50 euroa vaikka Prismasta olisi saanut muovisen 3:lla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellissa vähimmäisvaatimus on 4 tähteä
Usein 4 ja 5 tähden hotelleissa on palveluita joita en itse tarvitse. Luotan enemmän asiakkaiden arvioihin kuin tähtiin.
Totta eka lause, mutta Asiakkaiden arviot eivät useinkaan ole todenmukaiset. Asiakas arvioi hinta-laatusuhdetta ja sitä, mihin on ennen tottunut. Olen monesti mennyt halpaan valitsemalla kolmen tähden hotellin, joka on ihan kauhea (eli ei äänieristystä, ei pimeä huone, ei hyvää sänkyä), mutta kun asiakkaat tykänneet.
Ne arviot täytyy lukea ajatuksella ja ymmärtäen mitä. Jos lapsiperheen äiti antaa 10/10 tavalliselle tylsälle chalets-huoneistolle ilman aamupaloja Himoksella ja kertoo että heillä oli superkiva loma, se kertoo vaan siitä että heillä oli kiva loma siellä. Hän vertaa sitä omaan arkeensa, ei kaikkiin käymiinsä muihin hotelleihin.
Luen huonoimmat arviot. Jos huonoimmissa joku mankuu vain että sanomalehteä ei toimitettu aamulla huoneeseen ja aamupalalla oli ruuhkaa, paikka on hyvä. Jos taas huonoimmat kertoo luteista ja viemäriongelmista, en mene.
Olen köyhtynyt mutta en syö huonoa ruokaa. Kermaperse minussa juoksee kaupoissa hakemassa rakastamiani raaka-aineita joista valmistan herkullista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut ryhtyä äitipuoleksi jonkun miehen lapsille. Minusta ei olisi ikinä ollut huolehtimaan toisen lapsista ja itseni tuntien en olisi saanut muodostettua rakastavaa tunnesidettä lapsiin, jotka eivät ole biologisesti omiani.
Minä olen äitipuoli, mutta en huolehdi miehen lapsista enkä ole edes yrittänyt muodostaa tunnesidettä heihin. Kohtelen heitä asiallisesti ja se riittää, kun lapset käyvät pari kertaa kuussa.
Ohis, mutta et ole äitipuoli, olet isän uusi puoliso
Vierailija kirjoitti:
Jätän koskematta kyläpaikoissa sellaisiin tarjoiluihin, jotka vaikuttavat huonolla tavalla kotikutoisilta ja epäilyttäviltä hygieniansa puolesta.
Tämä ei ole kermape*seilyä vaan bakteerikammoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmissuhteissa aika itsekäs, eli en kaveeraa ihmisten kanssa, jotka ovat hankalia, vaikeita tai joilla on merkittäviä ongelmia esim. ihmissuhteissa tai raha-asioissa.
Sama, miksi kaveeraisin. Ja valitettavasti joudun lisäämään listalle myös mielenterveysongelmat. Jos mieli ei ole stabiilin niin eipä niistä ystäväsuhteistakaan tahdo mitään tulla.
Kermape*seily ja aito sivistynyt yläluokkaisuus ovat kaksi eri asiaa.
Kermape*seily on sitä, että arvostaa asioita yksinomaan niiden rahassa mitattavan arvon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä viesteistä ei ole mitään kermapersettä nähnytkään :D enemmänkin normaaliälyllä varustetun ihmisen mielenmaailmaa, suomalaiset ovat melkoisen vaatimatonta kansaa
Kuten mitkä?
Olen pienituloinen, mutta syön vain laadukasta ruokaa. Hoidan hampaani yksityisellä. En vietä aikaa ihmisten kanssa, jotka juo, pettää puolisoaan, juoksee suhteesta toiseen ja valehtelee.
En halua uusperhettä, enkä eläimiä elämääni.
miehellä on väliä, kenen kanssa alkaisin seksi-/parisuhteeseen
Asian korostaminen on vielä viatonta, mutta ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin kokonaisuudessaan parempia ihmisinä, kuin vähemmän koulutetut, köyhemmät, huonolla asuinalueella asuvat jne. ovat todellisuudessa henkisesti kypsymättömintä ja alinta pohjasakkaa mitä kuvitella saattaa.