Sinä kenellä on rahaa yli 200 000€, miten sait tuon summan?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on omaisuudesta, niin maanviljelijöillä usein on jo nuorena. Ne on saaneet vanhemmiltaan lahjaksi koko tilan viljelymaineen, eläimineen ja koneineen. Arvo on yleensä vähintäänkin puoli miljoonaa.
Stop tykkänään! Mekin saimme tuon puolen millin tilan mutta ostamalla, ei perimällä. Olisi pitänyt maksaa niin paljon veroja, että oli viisaampaa ostaa oikealla kaupalla.
Aloitin säästämään kun olin 25 ja sain ensimmäisen työpaikan. Noin tonni kuussa on jäänyt sukanvarteen, joten näin 20 vuotta myöhemmin on tuo summa tullut ihan helposti sukanvarteen. En tietenkään säästänyt säästötilille, vaan suurin osa laitettu matalan riskin sijoituksiin, jotka nekin ovat jotain "tuottaneet" näiden kahden vuosikymmenen aikana.
Olen sijoittanut säästämäni ja pankista lainaamani rahat. Kun laina on lyhtynyt tarpeeksi, olen ottanut uutta ja sijoittanut lisää. Nyt 54-vuotiaana on vähän toista miljoonaa kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on omaisuudesta, niin maanviljelijöillä usein on jo nuorena. Ne on saaneet vanhemmiltaan lahjaksi koko tilan viljelymaineen, eläimineen ja koneineen. Arvo on yleensä vähintäänkin puoli miljoonaa.
Stop tykkänään! Mekin saimme tuon puolen millin tilan mutta ostamalla, ei perimällä. Olisi pitänyt maksaa niin paljon veroja, että oli viisaampaa ostaa oikealla kaupalla.
Ei mitään stoppeja. Minä tiedän kuule useamman, jotka on saaneet tilan kokonaan lahjaksi. Vanhemmat maksoi niiden lahjaverotkin.
Olen saanut yhteensä perintöä n. 75.000€.
Olen ollut (työkyvyttömyys)eläkkeellä jo 35 vuotta.
Varallisuuteni on yli 600.000€. Se koostuu enimmäkseen asunnoista ja kiinteistöistä.
Aika hullua, en itsekään tajua, miten näin on päässyt käymään. Olen myös muuttanut parikymmentä kertaa, ja joutunut maksamaan varainsiirtoveroja melkoisesti.
Turha tässä on neuvoja antaa. Eivät nuo kädestä suuhun eläjät sitä kuitenkaan jaksa ymmärtää. Tuet tulee joka kuukausi tilille ja sitten pannaan ranttaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sukupolvenvaihdos-systeemi on, missä tilan hoito siirretään seuraavalle isännälle/emännälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään stoppeja. Minä tiedän kuule useamman, jotka on saaneet tilan kokonaan lahjaksi. Vanhemmat maksoi niiden lahjaverotkin.
No joillakin on vielä vähän enemmän pätäkkää.
Taas yksi miljonäärien keskustelu; kylläpä niitä tänne palstalle riittää 🤣😂🤣😂
Olen käynyt töissä ja pari viimeistä vuotta sijoittanut. Muuta paperis ei ole kuin lukion päästötodistus, kovasti olen vaan duunia paiskinut.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi miljonäärien keskustelu; kylläpä niitä tänne palstalle riittää 🤣😂🤣😂
no on täällä vastapainoksi aika paljon toimeentulotuki -keskusteluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sukupolvenvaihdos-systeemi on, missä tilan hoito siirretään seuraavalle isännälle/emännälle?
Niitä on kahdenlaisia, ainakin ollut. Joko syytinkiperiaatteella, jossa vanhempi isäntäpari jää asumaan tilalle ja sisarille maksetaan sisarosuudet, tai sitten kauppa jossa jatkaja ostaa tilan. Tällöin ei sisarille tarvitse maksaa mitään.
Enimmäkseen työtä tekemällä (olen yrittäjä). Lisäksi asuntokaupoista on kertynyt vähän. Ikää alle 50 v, säästöjä/sijoituksia noin puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/sukupolvenvaihdos-j…
Siis maksoitte max 50% tilan arvosta? Edulliset kaupat. 😏
Valmistuin lääkäriksi 25-vuotiaana ja viimeiset 21 vuotta olen säästänyt 1000€/kk. Siis laittanut rahastoihin ja osakkeisiin. Lapsetkin huomioiden, niin kaksi korkeakoulutettua hyvätuloista aikuista perheessä mahdollistaa tämän.
Perintönä. Elän kuitenkin erittäin säästäväisesti.
Säästin 10 vuodessa n. 20000 euroa, pidin rahastoissa, sitten möin kaikki ja iskin yhteen osakkeeseen joka oli 10x viimeisen 3 vuoden aikana.
Kuka hyvänsä pystyy tähän, vaatii ainoastaan työtä ja tilinpäätösten tutkimista. Jos minä pystyn tähän, kenelläkään ei ole verukkeita.