Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä kenellä on rahaa yli 200 000€, miten sait tuon summan?

Vierailija
19.10.2025 |

Säästämällä, perintönä vai sijoittamalla? 

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa vai varallisuutta? Varallisuutta kertyy helposti tuon verran ihan palkkatyöllä, mutta koskiko kysymys  rahaa tilillä?

Vierailija
22/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen turvatili jolle muut siirtävät rahojaan.

ai sä oot se Johny_77 joka aina sähköpostitse pyytää mua naimisiin ja pyytää siitä etupeltoon rahaa jonka voi lähettää köyhille sukulaisilleen 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa vai varallisuutta? Varallisuutta kertyy helposti tuon verran ihan palkkatyöllä, mutta koskiko kysymys  rahaa tilillä?

realisoitua omaisuutta. Esim. Joku velallinen sijoituskämppä ei.

Vierailija
24/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuutta vai euroja tileillä?

Vierailija
25/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin palkasta. Laitoin sitten ensiasunnon ostoon, eli enää ei ole yhtä paljoa.

Vierailija
26/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästämällä palkasta ja sijoittamalla. 

Temppu ja kuinka se tehdään

Vierailija
27/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käymällä töissä

Pelkällä työllä ei tuommoisia summia säästetä, paitsi ehkä jotkut lääkärit.

olen inssi eikä tuo summa tarvitse edes sijoittamista mutta jatkuvaa töissäkäyntiä kyllä

Vierailija
28/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on omaisuudesta, niin maanviljelijöillä usein on jo nuorena. Ne on saaneet vanhemmiltaan lahjaksi koko tilan viljelymaineen, eläimineen ja koneineen. Arvo on yleensä vähintäänkin puoli miljoonaa.

Vierailija
29/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisellä sektorilla yleislääkärinä ja tienaan 20 000e bruttona kuukaudessa. Sain periaatteessa tuon siis käteen pelkästään palkasta mutta olen sijoittanut palkasta joka kuukausi todella suuren osan kun menot ovat jotain 3000 euron luokkaa. Ja rahastoissa se sitten kasvaa korkoa.

Vierailija
30/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin yrityksen, tein paljon töitä ja myin osakkeet pois. Toisin kuvion kolme kertaa ja nyt ei tarvitse enää neljättä kierrosta aloittaa

Vierailija
31/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 3 mainittua. Tai ei se pelkkää rahaa ole, on myös kiinteää omaisuutta. Oma koti oli nelikymppisenä jo velaton, kun sain perinnöt.

Vierailija
32/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintönä pari miltsiä. Suurin osa omaisuudesta on asunto-osakkeita ja metsää. Isä oli aikanaan sijoittanut ja oli säästäväinen mies.

Vierailija
33/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästämällä palkasta ja sijoittamalla. 

Saa aika monta vuotta säästää ja sijoittaa. 

Jos palkka on esim 2200e/kk nettona niin siitä asumiskulut+auto+pakolliset laskut vie helposti sen 1500e/kk. 

Jos sijoittaa tai säästää 500e/kk niin menee se 33 vuotta että on 200 000e kasassa. Sijoittamalla sen summan saa nopeammin, ehkä 20 vuodessa. 

Mutta tämä vaatii joka tapauksessa sitä että ei kuluta rahaa turhuuksiin ja nuukailee.

Vierailija
34/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden perillisillä on varmaan vähintään miljoona kullakin. Elleivät sitten ole tuhlanneet.

Vierailija
35/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin rikkaan enoni panna minua perseeseen melkein kolmen vuoden ajan.

M32

Maksoiko eno korvausta per laaki vai oliko joku vuosisoppari?

Vierailija
36/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tekemällä, säästämällä, metsää myymällä ja perimällä. Enempikin on tileillä kuin vain tuon verran.

Vierailija
37/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden eri tapojen yhteisvaikutuksena eli palkka, pitkäaikainen osakesijoittaminen ja omistusasuminen, jonkin verran perintöä ja myös kulutus periaatteella ostan, mitä tarvitsen.

Onnistuu oikeasti jokaiselta, joka käy töissä, kunhan muistaa, että aika on paras ystäväsi tässä asiassa.

Vierailija
38/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä olen onnistunut luomaan hyvin tuottavan ja skaalautuvan bisneksen. Pienellä verosuunnittelulla sain osinkoverotuksen kilpailukykyiseksi, joten nostan tuon verran vuosittain osinkoina nettona, tavallisen ansiotulon päälle.

Vierailija
39/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin ja sijoitin vähitellen palkastani. Nyt on koossa 310 000 €, josta 200 000 € on palkastani vähitellen säästämääni rahaa ja 110 000 € sijoitusten tuottoja. Mitään perintöjä tai pesämunia en ole saanut. Opiskelin opintotuella ja -lainalla monen sadan kilometrin päässä lapsuudenkodistani. Vanhempani eivät lukion jälkeen maksaneet mitään.

Vierailija
40/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä usein on kun saavat vanhemmiltaan kaikki maat ja metsät. Joillain onnekkailla tytöilläkin saattaa olla, jos perheessä ei ole poikaa.