Sinä kenellä on rahaa yli 200 000€, miten sait tuon summan?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, jolla on tuo summa. Elää todella säästäväisesti.
Tiedän yhden jolla on tuo summa, ei elä kovin säästäväisesti, mutta ei ole koskaan omistanut omakotitaloa, uutta autoa eikä hänellä ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten tämmöinen voi olla mahdollista? Miksi maatila eroaa muusta varallisuudesta? Elinaikana annetut lahjat luetaan ennakkoperinnöksi, eli oma perintöosuus vähenee sen lahjan verran. Mutta entäs, kun juuri muuta varallisuutta/tulevaa perintöä ei ole olemassakaan? Yksi lapsista saa kaiken?! Olen pöyristynyt!"
Ilmeisesti minkä vain omaisuuden voi lahjoittaa elinaikana lapselleen tai vaikka jollekin ihan ulkopuoliselle. Eikä sitä oteta millään tavalla perinnönjaossa huomioon. Eli ei tarvi olla maatilaa. Joku voi lahjoittaa vaikka rahansa tai sijoitusasuntonsa vain yhdelle lempilapselleen ja muut jää ilman. Eikä niillä muilla ole asiaan mitään sanomista. Edes lakimies ei auta, koska lahjan antaja saa ilmeisesti lain mukaan itse päättää kenelle antaa lahjan. Ei tarvi olla tasapuolinen.
Mulle kävi just noin. En saanut euroakaan. Sisarosuutta ei ole pakko maksa
Vanhempien rahat ovat vanhempien rahoja ihan kuin naapurin rahat ovat naapurin rahoja. Hyvänen aika sentään. Ne saa antaa kenelle haluaa.
Pitäisi mun mielestä puhua myös, minkä ikäisellä on tämä summa. Itsellä puolet tuosta, ikää 35 v, mutta uskon että tilanne on aivan eri viiskymppisenä, kun on ollut enemmän aikaa säästää, saanut perintöjä, sijoitukset kasvaneet korkoa korolle efektillä...jos kovin nuorella on tuo summa, niin sitten on jo hyvin poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, jolla on tuo summa. Elää todella säästäväisesti.
Tiedän yhden jolla on tuo summa, ei elä kovin säästäväisesti, mutta ei ole koskaan omistanut omakotitaloa, uutta autoa eikä hänellä ole lapsia.
Minulla on yli tuo summa. Omistan puolet velattomasta omakotitalosta (puolisoni omistaa toisen puolen) ja minulla on kolme lasta. Autoa en ole koskaan omistanut, mutta pystyisin ostamaan säästöilläni Teslan ja silti jäisi vielä jäljelle ap:n mainitsema summa.
Perintöä tai taloudellista apua vanhemmiltani en ole saanut, vaan kaikki on palkasta säästettyä ja sijoitettua sekä näiden sijoitusten tuottoa.
Minulla on yli 300 tonnia. Tein töitä, perin äidiltä suurimman osan. Minulla on myös omakotitalo jonka arvo on 350000 euroa ja perin sen äidiltä myös.
Säästämällä, sijoittamalla, tekemällä hyviä asuntokauppoja ja eroamalla ex-miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käymällä töissä
Pelkällä työllä ei tuommoisia summia säästetä, paitsi ehkä jotkut lääkärit.
Säästät 1000€/kk 17 vuotta niin saat yli 200 000€
Säästin 13 vuotta 100000 euroa. Olin paperitehtaalla töissä ja palkka 3400 euroa nettona.
Säätämällä ja sijoittamalla kryptoihin hyvään aikaan asuntokaupoilla tehdyt rahat.
N 600 000e seinissä kiinni kuten useimmilla suomalaisilla. Ihan palkasta maksettu.
Perintöjä olemme saaneet yhteensä n 70 000e mutta niistä n puolet meni ihan elämiseen kun lapset olivat kotona
Minä sain 200000 niin, että remontoin talon ja samalla asuin siinä. Maksoin lainat pois ja myin talon. Osan sain perintönä ja sijoittamalla. Nyt en enää sijoita, vaan käytän pääomaa työttömyyskorvauksen lisänä ja tulevaisuudessa eläkkeen lisänä. Se on tietysti käteisenä, kun valtioon ei voi luottaa.
Mulle kävi just noin. En saanut euroakaan. Sisarosuutta ei ole pakko maksaa. Arvioisin, että maatilan arvo jotain 5 miljoonaa. Se joka tuon sai, hassasi kaiken epäonnistuneisiin bisnesideoihin.