Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä kenellä on rahaa yli 200 000€, miten sait tuon summan?

Vierailija
19.10.2025 |

Säästämällä, perintönä vai sijoittamalla? 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on omaisuudesta, niin maanviljelijöillä usein on jo nuorena. Ne on saaneet vanhemmiltaan lahjaksi koko tilan viljelymaineen, eläimineen ja koneineen. Arvo on yleensä vähintäänkin puoli miljoonaa.

Stop tykkänään! Mekin saimme tuon puolen millin tilan mutta ostamalla, ei perimällä. Olisi pitänyt maksaa niin paljon veroja, että oli viisaampaa ostaa oikealla kaupalla.

Mikä se sukupolvenvaihdos-systeemi on, missä tilan hoito siirretään seuraavalle isännälle/emännälle?  

Niitä on kahdenlaisia, ainakin ollut. Joko syytinkiperiaatteella, jossa vanhempi isäntäpari jää asumaan tilalle ja sisarille maksetaan sisarosuude

Ja kuka hullu edes huolii maatilan perinnöksi! Itse kieltäytyisin. 

Vierailija
82/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää vaan tiedä kenellä on, kerro toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä töissä, kotoa lähdin opiskelmaan tyhjin taskuin ja mitään en ole vanhemmilta tai perinnöksi saanut. Ala ja työt valittu tarkoituksella sellaiseksi että palkkaa on mahdollista saada - en valinnut mitään kutsumusammattia tms. Osa palkasta ja bonukset säästöön ja sijoituksiin. 

Vierailija
84/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on noin 7 miljoonan omaisuus. Siitä on tullut perintönä 100 000, asuntokaupoilla toiset 100 000 ja loput on tulleet lähinnä mieheni palkasta säästämällä. Ei asuta Suomessa ja mieheni tienaa vuodessa monta miljoonaa. 

Eli asutte ulkomailla matalan veroprosentin maassa, kuten Dubaissa 0% tai Sveitsissä 11%. Suomessa veroprosentti olisi 40%. Ihmekö jos säästöjä kertyy.

Vierailija
85/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt määräaikaistalletuksissa tuo 200k. Rahat sain lainaksi mieheltä, maksan hänelle takaisin kun talletukset erääntyvät. Sijoituksissa minulla on joku 240k€, josta 40k€ on tullut perintönä ja loput säästämällä ja sijoittamalla.

Mies on saanut rahat töitä tekemällä ja töistä saamia osakkeita myymällä.

Vierailija
86/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tämmöinen voi olla mahdollista? Miksi maatila eroaa muusta varallisuudesta? Elinaikana annetut lahjat luetaan ennakkoperinnöksi, eli oma perintöosuus vähenee sen lahjan verran. Mutta entäs, kun juuri muuta varallisuutta/tulevaa perintöä ei ole olemassakaan? Yksi lapsista saa kaiken?! Olen pöyristynyt!"

Ilmeisesti minkä vain omaisuuden voi lahjoittaa elinaikana lapselleen tai vaikka jollekin ihan ulkopuoliselle. Eikä sitä oteta millään tavalla perinnönjaossa huomioon. Eli ei tarvi olla maatilaa. Joku voi lahjoittaa vaikka rahansa tai sijoitusasuntonsa vain yhdelle lempilapselleen ja muut jää ilman. Eikä niillä muilla ole asiaan mitään sanomista. Edes lakimies ei auta, koska lahjan antaja saa ilmeisesti lain mukaan itse päättää kenelle antaa lahjan. Ei tarvi olla tasapuolinen.

Vierailija
87/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kuka hullu edes huolii maatilan perinnöksi! Itse kieltäytyisin."

Jotkut tykkää sellaisestakin työstä. Kyllähän sillä elannon saa eikä tarvi juuri opiskella eikä kirjoitella tuhansia työhakemuksia. Kylkiäisinä voi saada metsääkin, josta tulee jo itsestään tuloa. Eikä tarvi edes maksaa asuntolainaa, kun talo tulee siinä samassa. Lainaa voi toki joutua ottamaan sitten, jos haluaa laajentaa tilaa.

Vierailija
88/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kuka hullu edes huolii maatilan perinnöksi! Itse kieltäytyisin."

Jotkut tykkää sellaisestakin työstä. Kyllähän sillä elannon saa eikä tarvi juuri opiskella eikä kirjoitella tuhansia työhakemuksia. Kylkiäisinä voi saada metsääkin, josta tulee jo itsestään tuloa. Eikä tarvi edes maksaa asuntolainaa, kun talo tulee siinä samassa. Lainaa voi toki joutua ottamaan sitten, jos haluaa laajentaa tilaa.

Kuulostaa hirveältä elämältä. Kituuttamista ja raskasta duunia jossain rytöperällä. Ei kiitos. Ei edes huomattavasta maksusta. Elämä tuollaisessa vankilassa menisi pilalle ja jäisi maailma kokematta.

Vierailija
89/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sököä pelaamalla.

Vierailija
90/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vuotta olen säästänyt keskituloisen palkasta. Jokohan tämä nyt jo riittäisi...

Vierailija
91/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ottaisin kyllä mielelläni maatilan ja muuttaisin maalle. Eipä tässä pitkäaikaistyöttömänäkään elämästä nautita. Rahaa ei ole mihinkään. Kerrostaloasuminenkin käy hermoille. 

Vierailija
92/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimällä kaksi asuntoa Helsingin keskustasta. 

Vierailija
93/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt määräaikaistalletuksissa tuo 200k. Rahat sain lainaksi mieheltä, maksan hänelle takaisin kun talletukset erääntyvät. Sijoituksissa minulla on joku 240k€, josta 40k€ on tullut perintönä ja loput säästämällä ja sijoittamalla.

Mies on saanut rahat töitä tekemällä ja töistä saamia osakkeita myymällä.

miten joku lainaa toiselle 200 000€??? :O

Vierailija
94/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt säästäväisesti ja sijoittanut rahastoihin. 

Olen myös yrittänyt pysyä erossa naisista enkä ole hankkinut lapsia. 

Lisäksi olen hyvin pitkälti no-life. 

-rikkaanköyhäelämä

Vierailija
95/95 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on noin 7 miljoonan omaisuus. Siitä on tullut perintönä 100 000, asuntokaupoilla toiset 100 000 ja loput on tulleet lähinnä mieheni palkasta säästämällä. Ei asuta Suomessa ja mieheni tienaa vuodessa monta miljoonaa. 

Eli asutte ulkomailla matalan veroprosentin maassa, kuten Dubaissa 0% tai Sveitsissä 11%. Suomessa veroprosentti olisi 40%. Ihmekö jos säästöjä kertyy.

Itsellä muutto Sveitsiin valmisteilla. Ensi keväänä alppimaa kutsuu! Suomi on konkurssin partaalla ja demarihallitus tulee rankaisemaan kaikenlaisesta omistamisesta takuuvarmasti. Haluan turvata varallisuuteni, enkä kustantaa Suomen sosiaalipummien elämää tai rinkirunkkareiden pöhöttynyttä puolustusbudjettia ja asehankintoja.

-eri