Persoonallisuustyypit infj/infp
Mitä teette mieluiten vapaa-ajalla?
Mitä harrastuksia teillä on ja jaksatteko olla sosiaalisia?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mikä persoonallisuustyyppi uskoo tällaisiin personalllisuustyyppeihin?
No, sitähän sanotaan että infj:t ja ehkä infp:t on näistä keskimäärin kiinnostuneempia 😆
Kiva lukea näitä. Itse olen INFJ tai INTJ. Parasta on yksin luonnossa liikkuminen. Tykkään etsiä uusia retkikohteita Suomessa ja ulkomailla. Valokuvaan ja uin luonnonvesissä, talvella avannossa. Viime aikoina tosin olen vähän hurahtanut crossfittiin, jonka kuvittelin olevan luonteelleni täysin sopimatonta. Nuorempana oli paljon kulttuuriharrastuksia, ja kirjat ja musiikki olivat osa minuuttani, mutta nykyään ne eivät ole niin tärkeitä. Työn vastapainoksi tarvitsen pikemminkin jotain fyysistä.
INFJ. Kävelen, juoksen ja pyöräilen yksin. Treenaan ulkosaleilla, mieluiten myöhään illalla, kun ei ole muita, tai kotona. Käyn kalassa, marjassa ja sienessä. Hyvien ystävien seurassa viihdyn kerran pari viikossa, mutta välttämättä en tarvitse seuraa pitkiin aikoihin. Välillä vedän lähiöbaarissa kännit.
Infp-t
Sekoan jos en saa riittävästi aikaa yksin ja omassa rauhassa. Kävely yksin suosikkiharrastus. En ole parisuhteessa eikä lapsia, koska en vain jaksaisi. Silti olen ambivertti ja välillä nautin paljon ihmisten seurasta. Eniten tykkään olla vähän sivussa ja katsella muiden touhuja.
INFJ-T
Etätyötä valtaosa ajasta, vain pakon edessä toimistolla. Kirjoitan romaaneja, luen ja pelaan. Kaksi päiväkoti-ikäistä lasta kuormittaa arkea, joten lapsivapaat viihdyn yksin. Eron jälkeen olin 1,5 vuotta ihan täysin yksin vain kaiken vapaa-ajan, nyt puolisen vuotta olen yrittänyt palailla deittielämään, että näkisi joskus aikuisiakin ihmisiä (tai yhtä aikuista ihmistä, joka ei ole sukulainen), mutta hankala löytää samanhenkistä ihmistä, joka haluaisi jakaa (minun) vapaa-ajan kanssani niin, että olisi hyvä tasapaino yksinolon ja sosiaalisuuden välillä, enkä olisi täysi erakko. Joko ihmiset on huomattavasti menevämpiä ja on muutakin tekemistä kuin olla minun kanssani, tai sitten vielä erakompia eikä seura kiinnosta kuin joskus harvoin.
Ja sitten se tosiasia, että kun olen kaikki päivät ja vapaat yksin, olen hyvin intuitiivinen ja empaattinen, analysoin, yliajattelen ja tungen toisen ihon alle (tekstareilla, koska kasvokkain ei kehtaa) eikä iso osa miehistä ole tunneälykkyydeltään ihan samalla tasolla, niin kokevat tämän painostavaksi/ahdistavaksi/tungettelevaksi ja pakittavat, jolloin ahdistunut kiintymystyylini ryöpsähtää hallitsemattomaksi.
Varmaan pitäisi vain olla yksin, koska viihdyin yksin paremmin silloin, kun en edes kaivannut ketään elämääni. Nyt kun kaipaisi jotakuta jakamaan vähäistä vapaa-aikaa, ei toiveet yhteisestä ajasta ja kommunikaatiosta kohtaa ja ylianalysointini sitten johtaa siihen, että obsessoin sitä enemmän mitä enemmän toinen pakittaa. Liian intensiivinen halussani päästä lähelle...
Olen kova tekstailemaan, murehtimaan, stressaamaan ja analysoimaan, mitä toisen päässä liikkuu, yksin ja yhdessä niiden vähäisten kavereiden kanssa, joita tosiaan näen ehkä kerran kuussa tai harvemmin, joten usein sitten yksi ihminen saisi kaiken huomioni, jos vain hyväksyisi sen. Minulle riittäisi tosiaan se yksikin läheinen ihminen, jolle uskoutua.
Nämä samanlaista huuhaata kuin horoskoopit, epävarmoille luonteille, joilla sosiaaliset taidot vaatii harjaannuttamista.
Olen INFP-mies. Perhe on, ja viihdyn sen seurassa hyvin. Ammatiltani olen lukion matematiikan opettaja ja pidän työstäni. Ihmisten kohtaaminen työssä ei rasita liikaa, olen työssäni ainakin omasta mielestäni ihan hyvä ja pidetty.
Millainen mies on INFP verrrattuna vastaavaan naiseen?
Nää persoonallisuustestit on pseudotiedettä ja nojaavat vahvasti Barnum/Forer efetkiin. Myers-Briggsin luojat olivat äiti ja tytär, joilla ei kummallakaan ollut alan koulutusta.
Luovat harrastukset ja kaikki seikkailun tapainen.
Vierailija kirjoitti:
Nää persoonallisuustestit on pseudotiedettä ja nojaavat vahvasti Barnum/Forer efetkiin. Myers-Briggsin luojat olivat äiti ja tytär, joilla ei kummallakaan ollut alan koulutusta.
Voi olla, mutta tunnistan itseni hämmentävän hyvin INFJ-tyypiksi. Kun tutustuin aiheeseen enemmän, oikeastaan jopa persoonallisuuteni ristiriitaiset piirteet (muut huomioiva ja auttavainen mutta toisissa tilanteissa kylmä ja piikikäs) saivat viimein selityksen. Samoin se, kuinka olen kärsivällisyyteni kuluessa loppuun ilman katumusta poistanut tiettyjä ihmisiä elämästäni mentaliteetilla "he ovat kuolleita minulle enkä uhraa heille enää ajatustakaan".
Vastauksena aloituksen kysymykseen: Kaikki harrastukseni ovat sellaisia, että niitä voi tehdä itsekseen ja ilman aikataulupaineita. Luen, kirjoitan, pelaan tietokonepelejä, liikun ulkona luonnossa koirani kanssa, katselen tv-sarjoja. Kaikkein kauheinta on, jos joutuu työn ulkopuolella sitoutumaan tiukasti aikataulutettuun tekemiseen. Aikanaan yritin kansanopistoa, ohjattuja liikuntaryhmiä ym mutta ahdistuin liikaa. Minulle ei tuota ongelmia myöskään olla vaan tekemättä yhtään mitään enkä oikeastaan koskaan koe oloani pitkästyneeksi. Omat ajatukseni viihdyttävät minua riittävästi, olen jollain lailla todella itseriittoinen ja pystyn viettämään tarvittaessa viikkokausia itsekseni. Silti myös nautin ihmisseurasta, olen vain äärettömän valikoiva sen suhteen keitä päästän lähelleni.
Vierailija kirjoitti:
Niin, the big five on ainoa, jota on tutkittu ja joka hyväksytään virallisesti. Jos discit kuin mayer-briggsit tai enneagrammit auttavat ihmistä yhmmärtämään enemmän itseään tai kanssaihmisiään, niin minusta ne ajavat asiansa. Vaikka ei tiedettä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä samanlaista huuhaata kuin horoskoopit, epävarmoille luonteille, joilla sosiaaliset taidot vaatii harjaannuttamista.
Minulle mayer-briggs oli nuorena tärkeä työväline. Sitä ei oikein tuntenut itseään, vaan mietti, kuka minä olen. Kun itsensä oppii tuntemaan, niin malliin ei ole niin suurta kiinnostusta.
Niin Epävarma en ollut, enkä sosiaalisesti taitamaton. En vain tuntenut itseöni, kuten yksikään nuori ihminen ei tunne itseään automaattisesti. Et edes sinä.
Erityisopettaja infj. Työ vie kaikki mehut, joten nukun päiväunia ja katselen sarjoja (psykopaateista). Viikonloppuisin olen kotona tai sitten tapaamassa ystäviä/sukulaisia. Kuuntelen äänikirjoja todella paljon. Meditoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä persoonallisuustyyppi uskoo tällaisiin personalllisuustyyppeihin?
No, sitähän sanotaan että infj:t ja ehkä infp:t on näistä keskimäärin kiinnostuneempia 😆
Samat tollot jotka uskoo horoskooppeihin. Lundin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan tyhmät ja narsistiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomenna otsikko.
Huuhaa, epätieteellinen paska
Olen amk-ope, mutta opetan etupäässä virtuaalikursseja. Olen 3-4 pv viikossa etänä. Yksi lähiopetus on hyvä olla silloin tällöin, niin ei unohda.