19-v nainen Hesarissa: Yhtäkkiä mulla oli kauhean ikävä sitä kun olin lapsi
Kommentit (166)
Suomessa nuori muuttaa lapsuudenkodista todella nuorena, joka kansainvälisessä vertailussa on todella poikkeuksellista. Euroopassa nuori muuttaa keskim. kotoa n. 26v eli 19v on vielä lapsi
Ennen Suomessakin 19v piådettiin lapsena, sillä vielä 70-luvulle saakka 20v oli täysi-ikäisyys raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sillä voi nyt jo olla sitä ikävä? Eihän siitä ole kuin pari vuotta kun se oli lapsi.
Se on edelleen lapsi. Ei täysi-ikäisyys kenestäkään aikuista tee.
"Lapsi tarkoittaa ihmistä syntymästä murrosikään. Lapsuutensa aikana ihminen kehittyy biologisesti ja psykologisesti sekä sosiaalisesti pienestä elinpiiristä kohti yhteiskuntaa. Hän muun muassa kasvaa, sosiaalistuu ja oppii kielen. Iästä riippumatta lapsi-sanaa käytetään ihmisen jälkeläisestä, suhteessa vanhempiinsa." LÄHDE: https://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsi
Wikipedian määritelmä ei ole ainut oikea. Sori siitä. Huomaa tälläkin palstalla joka päivä, että täysi-ikäiset eivät todellakaan ole automaattisesti aikuisia.
Lapsi: nuori henkilö, varsinkin vauvaiän ja murrosiän välillä.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/child
19v on ihan lapsi. Niin olin siinä iässä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma kun kaikilla alle kolmekympoisillä naisilla eli haluaa huollettavaksi jonka eteen tehdään asioita että ei tarvi itse tehdä mitään eikä ainakaan kantaa vastuuta omasta elämästä ja omista teoista kun vaaditaan että muut kantaa vastuu naisen omista teoista. Tuosta iästä se naisten ajattelumalli lähtee että kaikki on aina muiden ja varsinkin miestem vikaa ja nainen voi olla vain täydellinen uhri. Nuoresta iästä se naisten narsismi alkaa
Nainen: olen 19v ja muutin vasta omilleen, tavallaan ikävä lapsuutta ja vanhempien kanssa elämistä.. :(
Av palstalainen: NARSISTI HIRVIÖ kuinka kehtaat
Alluhan se vaan taas nuorinainenminästalkkaan-moodissa.
Täysin normaalia. Meidän yli kolmekymppisten kaveriporukasta suunnilleen kaikki ovat jälkikäteen myöntäneet itkeneensä "lapsuuden olevan ohi" kun muuttivat ensimmäistä kertaa omilleen 😂 Ja me muutimme tosiaan jo silloin 10-15 vuotta sitten, että ei ole mikään 2020-luvun ilmiö.