19-v nainen Hesarissa: Yhtäkkiä mulla oli kauhean ikävä sitä kun olin lapsi
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 42v ja välillä ikävöin aikaa, jolloin olin lapsi. Silloin oli niin helppoa eikä ollut huolta mistään.
Oikeastiko vai kultaako aika muistot?
Monelle lapsuus on ihan yhtä stressaavaa aikaa. On kiusaamista, hylkäämiskokemuksia, stressiä koulusta ym. Harva vaan enää muista niitä murheita aikuisena. Mun elämän onnellisin aika oli parikymppisenä.
Ei 42v ihan niin vanha ole, ettei muistaisi, jos olisi lapsena kokenut kiusaamista jne. Kaikilla nyt vaan ei ole vaikeaa lapsuutta, vaikka sinulla on ollut. Hyvin moni elää varsin huolettoman ja turvallisen lapsuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 42v ja välillä ikävöin aikaa, jolloin olin lapsi. Silloin oli niin helppoa eikä ollut huolta mistään.
Olitko pumpulissa kasvatettu curling-lapsi?
Mistä sinulle tuollainen ajatus tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko vai kultaako aika muistot?
Monelle lapsuus on ihan yhtä stressaavaa aikaa. On kiusaamista, hylkäämiskokemuksia, stressiä koulusta ym. Harva vaan enää muista niitä murheita aikuisena. Mun elämän onnellisin aika oli parikymppisenä.
Sun elämä ei ole kaikkien elämä.
Minä olen 33-vuotias ja kaipaan toisinaan lapsuutta. Aivoissani ei ole koskaan ollut futuuria: en näe tulevaisuudessa mitään hyvää, ja kaikki arvokas on auttamatta jäänyt taakse. Nautin työstäni ja siitä, että minulla on läheiset välit äitiini ja isoäitiini; muita läheisiä minulla ei ole. Elämäni tästä eteenpäin on yhä sakenevaa tervaa, ja jollakin tavalla olen tiedostanut tämän jo ihan pienenä. Alamäki alkoi jo ennen täysi-ikäisyyttä.
N33
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä kaivannut lapsuuteen, päin vastoin. Se oli ahdistavaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on 94 ja välillä ikävöi aikaa, jolloin oli lapsi.
Esim nyt on sodan uhka ja hän sanoi, että ei se lapsena pelottanut (oli 8-v sodan alkaessa), kun vanhemmat huolehti.
Ihanaa, että on lapsuus, jota kaivata.
Muuten toivoisin, että voisiko ihmisille antaa tilaa ja aikaa sopeutua isoon muutokseen. Mulle saman ikäisenä ensimmäinen vuosi uudella paikkakunnalla opiskelijana oli henkisesti vaikea ja ihmiset ympärillä vaan tarjosivat ratkaisuksi sitä, että muuttaisin pois. Keväällä oli kuitenkin jo helpompi hengittää ja huomasin, että sopeuduin. Ei tottuminen aina käy käden käänteessä, vaan sopeutuminen on prosessi.
Alle 25v on kaikki lapsia, ihan sama mitä laki sanoo. Aivotkin jatkaa kehittymistä tuohon ikään asti.
Aasiassa jopa alle 35v on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei nykyään kasveta ollenkaan aikuisiksi.
Ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap 15-vuotias vai miksi hän täyttää teinitytöstä nimitystä nainen?
19- vuotias on nainen, pöhelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19-vuotias on teinityttö. NineTEEN.
Vierailija kirjoitti:
Juuei ole. Ihan samalla tavalla siellä kasvetaan aikuiseksi kuin Euroopassakin. Tietyissä Aasian maissa tytöt ovat tuossa kohtaa jo isoäitejä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia että uudessa elämänvaiheessa tulee ikävä vanhaa ja turvallista tilannetta. Yksin asumiseen tottuu ajallaan.
No juuri tämä! Miksi ap haluaa riipiä ja repostella nuorten murrosvaiheessa olevien ihmisten sanomisia? Törkeä aloitus, joka kertoo pelkästään apstä ei näistä jutun normaaleista nuorista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei nykyään kasveta ollenkaan aikuisiksi.
Ikivanha ilmiö, koskee myös minun äitiäni. Lue Katja Myllyviidan kirja Sairas perhe: Kun vanhempi ei kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän olet tuollaista päähäsi saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kakara vielä, hömelö.
Oho, siellähän oli pelaava nuori mies. Ei taida av-mammoille kelvata, vaikka opiskelee kauppatieteitä Aallossa, on urheilullinen, siivoaa ja on kivannäköinen. Pelaaminen on kuulemma 🚩
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 33-vuotias ja kaipaan toisinaan lapsuutta. Aivoissani ei ole koskaan ollut futuuria: en näe tulevaisuudessa mitään hyvää, ja kaikki arvokas on auttamatta jäänyt taakse. Nautin työstäni ja siitä, että minulla on läheiset välit äitiini ja isoäitiini; muita läheisiä minulla ei ole. Elämäni tästä eteenpäin on yhä sakenevaa tervaa, ja jollakin tavalla olen tiedostanut tämän jo ihan pienenä. Alamäki alkoi jo ennen täysi-ikäisyyttä.
N33
Eikö ole edes pieniä kivoja asioita, joita odottaa? Joku matka tai harrastus?
Olitko pumpulissa kasvatettu curling-lapsi?