Te jotka ette edes kuulu kirkkoon
Miksi teitä silti kiinnostaa kirkon linjaukset ja toimintatavat? Esimerkkinä nyt vaikka avioliittokäsitys.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Valtio ei varmasti hanki hautaustoimea muslimeille, juutalaisille, hinduille tai monelle muullekaan uskonryhmälle tässä maassa.
Missähän luulet heidän kuoltuaan makaavan? Oletko nähnyt paljon yksityisiä hautausmaita?
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkään kun kirkko saa kiertoteitse minun verojani, niin mielipiteeseen on oikeus. Kirkko kokonaan irti valtiosta ja kirkollisveron tilalle jäsenmaksu, niin voitte tehdä ihan mitä teitä huvittaa.
Tämä
Yksityisiä hautausmaita on yli sata. Yksi kunta hoitaa hautatointa Suomessa. Kirkolliskokoukseen on tehty aloite, että evl kirkko luopuisi hautatoimesta. Siis osa kirkon työntekijöistä ja jäsenistäkin haluaa eroon hautatoimesta. Mutta se tulee olemaan ihan valtava myllerrys. Kuka lunastaa olemassa olevat hautausmaat ja kappelit?
Oletteko miettineet, mitkä tahot hautausta alkaa hoitamaan jos kirkko siitä luopuu?
Attendo, Osuuskaupat, Freska? Puuilo! Tuukko hakeen?
Eivätkä muuten varmana hoida hautausta halvemmalla kuin evl kirkko.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin tutkija voi tutkia leijonien lisääntymistarvetta tuntematta itse tarvetta yhtyä leijonaan.
Tämä erottaa tavan tutkijan ja intohimoisesti asialleen omistautuneen tutkijan.
Voi rassukoita kun ei perusasioita ymmärretä.
Siksi että kaikki yritykset maksaa yhteisöveroa, josta kirkko saa oman pottinsa. En voi edes valita meneekö kuluttamistani rahoista siivu kirkolle vai ei, eikä yrittäjä voi valita meneekö maksamastaan yhteisöverosta siivu kirkolle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on vain se, että ateistit pelkäävät. Ovat aina innokkaimpina täällä huutamassa, kun joku ottaa hengelliset aiheet puheeksi. Ei kukaan jaksa sellaisia kommentoida, mitkä eivät oikeasti kiinnosta.
Kyllä, ateistit pelkäävät, että uskomuksia käytetään ohjaamaan heidän elämäänsä, eivät he teidän uskomuksianne pelkää. Hengellisiä asioita on teillä oikeus höpöttää ja ateisteilla on oikeus kritisoida niitä houreita. Turha vetää hernettä nenään ja uhriutua kirkon etuoikeuksien arvostelemisesta.
Ai olette noin heikkoja tuossa "uskomattomuudessanne"?
Miten tuo tuo edelliseen liittyi? Etkö ymmärrä lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on vain se, että ateistit pelkäävät. Ovat aina innokkaimpina täällä huutamassa, kun joku ottaa hengelliset aiheet puheeksi. Ei kukaan jaksa sellaisia kommentoida, mitkä eivät oikeasti kiinnosta.
Kyllä, ateistit pelkäävät, että uskomuksia käytetään ohjaamaan heidän elämäänsä, eivät he teidän uskomuksianne pelkää. Hengellisiä asioita on teillä oikeus höpöttää ja ateisteilla on oikeus kritisoida niitä houreita. Turha vetää hernettä nenään ja uhriutua kirkon etuoikeuksien arvostelemisesta.
Se koira älähtää, johon...
Tuo sananlasku ei nyt sovi mitenkään tuohon kommenttiin. Tajusitko kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Yksityisiä hautausmaita on yli sata. Yksi kunta hoitaa hautatointa Suomessa. Kirkolliskokoukseen on tehty aloite, että evl kirkko luopuisi hautatoimesta. Siis osa kirkon työntekijöistä ja jäsenistäkin haluaa eroon hautatoimesta. Mutta se tulee olemaan ihan valtava myllerrys. Kuka lunastaa olemassa olevat hautausmaat ja kappelit?
Oletteko miettineet, mitkä tahot hautausta alkaa hoitamaan jos kirkko siitä luopuu?
Attendo, Osuuskaupat, Freska? Puuilo! Tuukko hakeen?
Eivätkä muuten varmana hoida hautausta halvemmalla kuin evl kirkko.
Kunnat hoitaisivat. Tai ehkä hyvinvointialueet. Yksityisiäkin periaatteessa voisi olla, jos joku näkee tässä markkinaraon.
Oikeastaan tässä voisi olla järkeä ja ehkä tosiaan jollekin jopa bisneksen paikka. Hautaustoimistoilla voisi olla oman hautuumaat, jonne sitten myisivät paikkoja. Olisi basic paikat tavan köyhille ja sitten häävimmät paikat paremmalle väelle jne. Tästä voisi tulla jotain...
Meidän perhe ei kuulu kirkkoon, mutta käytetään silti kirkon palveluita. Ihan vain rahansäästön vuoksi näin.
Koska jos tulee tietoon esim. syrjintää ja ihmisoikeusrikkomuksia, niin niihin pitää puuttua, vaikka se tapahtuisi naapurissa, eikä minun kodissani. Sinäkö kristittynä suljet silmäsi ja ajattelet "ei ole minun perhe, joten ei kuulu minulle miten lapsiaan hakkaavat"? Sama periaate.
Ja vaikken kuulu kirkkoon niin silti yrittävät kirkon uskomuksilla kontrolloida minunkin elämääni.
Uskikset on yhteiskuntamme alin kasti. :)
Vierailija kirjoitti:
Koska jos tulee tietoon esim. syrjintää ja ihmisoikeusrikkomuksia, niin niihin pitää puuttua, vaikka se tapahtuisi naapurissa, eikä minun kodissani. Sinäkö kristittynä suljet silmäsi ja ajattelet "ei ole minun perhe, joten ei kuulu minulle miten lapsiaan hakkaavat"? Sama periaate.
Ja vaikken kuulu kirkkoon niin silti yrittävät kirkon uskomuksilla kontrolloida minunkin elämääni.
Niin, että mitä että???
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe ei kuulu kirkkoon, mutta käytetään silti kirkon palveluita. Ihan vain rahansäästön vuoksi näin.
Siihen teillä on täysi oikeus.
Ortoksihellarien VAPAAMUURAREIhin?
Se koira älähtää, johon...