Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette edes kuulu kirkkoon

Vierailija
19.10.2025 |

Miksi teitä silti kiinnostaa kirkon linjaukset ja toimintatavat? Esimerkkinä nyt vaikka avioliittokäsitys. 

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa kirkkoon kuulumattomien ajatukset ja käsitykset?

Vierailija
2/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on edelleen valtionkirkko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan kiinnostakaan. Kiinnostaa siis se, että mikä merkitys kirkon tekemisillä on niille jotka eivät kirkkoon kuulu?

Vierailija
4/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin tutkija voi tutkia leijonien lisääntymistarvetta tuntematta itse tarvetta yhtyä leijonaan.

Vierailija
5/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kun kirkko saa kiertoteitse minun verojani, niin mielipiteeseen on oikeus. Kirkko kokonaan irti valtiosta ja kirkollisveron tilalle jäsenmaksu, niin voitte tehdä ihan mitä teitä huvittaa.

Vierailija
6/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa lähinnä seurata kun muka oikeamieliset kiistelevät keskenään siitä mikä on oikein ja mikä on syntiä.

Vierailija
7/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Miksi sua kiinnostaa uskonnottomien asiat?

Vierailija
8/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan kiinnostakaan. Kiinnostaa siis se, että mikä merkitys kirkon tekemisillä on niille jotka eivät kirkkoon kuulu?

Miksi kirkkoon kuulumattomille pitäisi olla minkäälaista merkitystä kirkon tekemisillä/tekemättä jättämisillä?

Vierailija
9/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yritykseni joutuu maksamaan yhteisöveroa, josta osa menee kirkolle. Joudun siis sitä kautta ylläpitämään tätä taikauskoa, joten minulla on tietysti mielipide siitä, miten rahojani käytetään.

Vierailija
10/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kirkkoon kuulumattomuus välttämättä ole pysyvä olotila. Itse erosin kirkosta, kun väittely naispappeuden sallimisesta oli kuumimmillaan. Yksi kirkkoherra totesi silloin, että heh-heh, ajatelkaa, jos sananjulistaja on raskaana. Eikös sellainen olisi omiaan herättämään seurakunnassa syntisiä ajatuksia?

Olen seurannut tilannetta; tänä aamuna täällä oli lainaus Timoteukselta, joka kyllä edelleen vahvisti tätä nykyistä kantaani, siis olla verorahoillani kannattamatta moista porukkaa.

Mutta mietin aina joskus asiaa itsekin.

Vierailija
11/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnosti todellakin. Erosin kirkosta koska alkoivat vihkiä homoja. Enää ei kiinnosta kirkon asiat. 

Vierailija
12/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään kun kirkko saa kiertoteitse minun verojani, niin mielipiteeseen on oikeus. Kirkko kokonaan irti valtiosta ja kirkollisveron tilalle jäsenmaksu, niin voitte tehdä ihan mitä teitä huvittaa.

Juuri tämä. Itse maksan yrittäjänä kirkoille veroa yhteisöveron muodossa vaikka en kirkkoon edes kuulu. Tämä on jotenkin käsittämätön juttu.

Vierailija
13/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö on oikeassa. Valtionkirkoilla oli aikansa ja paikkansa, mutta ne eivät ole enää nykypäivää, kuten ei ole lapsikastekaan. 

Valtionkirkko + lapsikaste on sellainen combo joka mädättää kirkon kuin kirkon, koska se alistaa kirkon maallisen hallituksen oikuille ja lapsikaste täyttää jäsenrekisterin ateisteilla. Myös verotulojen kilahtaessa automaattisesti tilille kun manulle illallinen veltostuttaa lepsua menoa entisestään.

Pelastussuunnitelma kirkolle: kasteelle K15 ikäraja, verotusoikeuden peruuttaminen ja vaihtaminen jäsenmaksuksi, sen jälkeen totaalinen erottaminen valtiosta kaikessa laajuudessaan. 

Vierailija
14/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska usko on tekoja.  Kirkko tulee puhdistaa virheellisistä opeista, joihin se on sortunut. Yksi näistä on avioliittokäsitys.

Vierailija
15/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti todellakin. Erosin kirkosta koska alkoivat vihkiä homoja. Enää ei kiinnosta kirkon asiat. 

Kirkon kantahan on edelleen se perinteinen. Eli mies ja nainen.  

Vierailija
16/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska usko on tekoja.  Kirkko tulee puhdistaa virheellisistä opeista, joihin se on sortunut. Yksi näistä on avioliittokäsitys.

Se on sinun näkemyksesi mutta ei läheskään kaikkien kirkon jäsenten. Ei edes puolien. 

Vierailija
17/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö on oikeassa. Valtionkirkoilla oli aikansa ja paikkansa, mutta ne eivät ole enää nykypäivää, kuten ei ole lapsikastekaan. 

Valtionkirkko + lapsikaste on sellainen combo joka mädättää kirkon kuin kirkon, koska se alistaa kirkon maallisen hallituksen oikuille ja lapsikaste täyttää jäsenrekisterin ateisteilla. Myös verotulojen kilahtaessa automaattisesti tilille kun manulle illallinen veltostuttaa lepsua menoa entisestään.

Pelastussuunnitelma kirkolle: kasteelle K15 ikäraja, verotusoikeuden peruuttaminen ja vaihtaminen jäsenmaksuksi, sen jälkeen totaalinen erottaminen valtiosta kaikessa laajuudessaan. 

Tämä kuulostaa oikein hyvältä visiolta. Vielä kun tällaista lähtisi joku ajamaan. 

Vierailija
18/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon kantahan on edelleen se perinteinen. Eli mies ja nainen.  

No vielä joo. Eiköhän se kohta muuteta että Jumala loi miehen, naisen ja muunsukupuoliset.

Seksuaalisuuden monipuolisuuttahan nyt jo julistetaan.

Vierailija
19/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kiinnostaa muiden uskovaisten puolesta, varsinkin ev.lut. kirkon sisällä. Onhan se puhetta aiheuttanutkin. Liian monet joutuneet eroamaan kirkosta näiden ristiriitojen takia. Kyllä pitäisi yrittää pysyä puhtaassa kristin uskossa ja arvoissa. Kirkon johtajilla vastuu sanomisistaan ja mielipiteistään.

Vierailija
20/76 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta ei ole pakko kastaa. Mielipiteesi voi siis vetää vessanpöntöstä alas. Noin, sinne meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä